-Hogy kell kiszámolni a megfelelő töltő áramot (Pl 800mAh, 2s, 15C vagy 1000mAh, 3s, 20C esetén)?
Javasolt az 1C-vel való töltés azaz 800mAh az 0,8A
Vannak akkuk amik bírják a több C-vel (2-3) töltést de szerintem nem érdemes kapkodni annyira.
-Mikor kell kisütni egy Li-Po-t, és kell-e egyáltalán?
Kisütni csak repülés közben kell!
Azaz töltővel nem érdemes az akkut nem szabad cellánkét 3V alá meríteni ez terheletlenül mérve 3,5V.
A hosszú élet egyik titka ha nem használod az akkud csak 80%-át azaz az 1000-es akkuba csak 800mAh megy vissza. (ez kb. terheletlenül 3,7-3,8V)
A lipo feszültsége lineárisan változik a töltöttség függvényében, ellentétben a NiMh vagy NiCd akkukal.
-Árt-e az akkunak a györstöltő program, vagy általában az is jó és elég csak néha balanszírozni?
No itt egy kis keverés van.
A gyors töltő program balanszíroz, csak nem tölti fel teljesen az akkut hanem csak 80-90% ra.
A lipo töltés elindul (a példánál maradva) pl 0,8A-ral (800mAh akku) amikor eléri a 4,2V az ampert, a töltő fokozatosan visszaveszi amíg 0A-nál is eléri a 4,2V-ot. A gyors program ezt az utolsó részt kihagyja ugyanis ez időigényesebb pl ha teljesen lemerült akkut töltesz 1C-vel elméletileg 1órára lenne szükség, de a végén mivel visszaveszi az A-t ezért ez kb 10-15percet pluszban igénybe vesz.