Szerző Téma: MK-17 diesel motor  (Megtekintve 20520 alkalommal)

Nem elérhető maci

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 659
MK-17 diesel motor
« Dátum: 2010. Március 09. - 10:13:21 »
Ma Zozo elővett a polcáról egy orosz MK-17-es motort, hogy építsünk köré egy repülőt. A motor teljesen új, gyári csomagolásban van.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=QfCWqmqlcMk[/youtube]

A dobozból csak egy dolog hiányzik, és az a használati útmutató, ezért a motorról minden információ érdekelne Pl üzemanyag, húzóerő, egyáltalán mire használható  ???

Mini Fun Cub, Mini Extra + 1 csupa

Nem elérhető Péter

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 817
Re:MK-17 diesel motor
« Válasz #1 Dátum: 2010. Március 09. - 11:37:01 »
Ezeket a motorokak körrepülöhöz és szabadonrepülöhöz használtuk annakidejében.
Épithetsz egy szép oldtimer szabadonrepülöt.
A legegyszerübb üzemanyaga 1 rész altató éter (etiléter) 1 rész motorolaj, egy rész petroleum.
Sok recept létezik (csupán részarányban külömböznek, például 40% peteroleum)
Telyesitmény novelésre amilnitritet használnak.
A tüt hasonló modon kell beállitani mint az izzózoknál és a fordulatot a hengerfejen található csavarral állitják be. Ez a csavar az Un. ellendugattyut szabályozza (változtassa a kompresziót)
Egy pontositott recept: First flight of the Sig Akromaster with a Russian MK-17 diesel engine. Sig Akromaster... Fuel: 30% ether 25% castor oil (ricinus) 45% petroleum ...

Késöbb kitérek az inditásra.

pittyu

  • Vendég
Re:MK-17 diesel motor
« Válasz #2 Dátum: 2010. Március 09. - 11:43:27 »
Nekem is van hasonló motorom, amikor bementem a gyógyszertárba étert venni majdnem rámhívták a rendőrséget.

Nem elérhető tubi

  • Jedi Mester Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1344
    • Miskolci RC Modellező Egyesület
Re:MK-17 diesel motor
« Válasz #3 Dátum: 2010. Március 09. - 12:05:19 »
Jó motor! Megbízható! Nekem is volt, és van is a mai napig ilyen motorom, bár üzemanyagom már nincs hozzá sajnos!
Ha valaki tud beszerzési forrást szóljon, mert igényt tartanék egy kevésre!
Egyébként ez nem diesel! Ellendugattyús!
Egy bizonyos sűrítési érték elérésekor (amit nagyban az üzemanyag összetétel határoz meg) az üzemanyag öngyulladása következik be.
A hengerfej tetején található menetes orsóval lehet az ellendugattyút elmozdítani a henger teteje felé, így csökkentve a csúcs nyomást, vagy lefelé a főtengely irányába növelve azt.

A motor hátránya az, hogy csak az állandó fordulatot tolerálja és ha beindul, még a fejed búbja is ricinusos lesz!  ;D  :D
L. Krisztián telefon:+36304568681 
E-mail: posta@miskolcrc.hu mrcmegyesulet@citromail.hu

Nem elérhető maci

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 659
Re:MK-17 diesel motor
« Válasz #4 Dátum: 2010. Március 09. - 13:26:36 »
Egy alkalmazási példa ;D

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nUf_BEXPkyM[/youtube]
Mini Fun Cub, Mini Extra + 1 csupa

Nem elérhető Péter

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 817
Re:MK-17 diesel motor
« Válasz #5 Dátum: 2010. Március 09. - 18:00:48 »
RC részére nem javasolt, részben a fix fordulat és részben a drága üzemeltetés miatt (az éter nagyon drága az alkohol vagy benzinhez hasonlitva.
Ugyanakkor egy oldtimer szabadonrepülöben 20 másadpercet üzemel a motor, tehát nem drága a repités.
Egyébként egy oldtimer RC. valódi dizelmotorral szintén szép látvány.
Sajnos Tubinak ellent kell mondjak, függetlenül attol hogy a robbanótér térfogatát az ellendugattyuval szabályozzuk és az üzemanyagot a levegövel juttatjuk be és nem befecskendezzük a komprimálástól felhevült levegöt tartalmazó hengerbe, egy diesel rendszerü öngyuladásos motorrol van szó.
Tény hogy a téma vitatható mert a valódi diesel motor üzemanyag befecskendezése a kompreszió után történik.

Nem elérhető tubi

  • Jedi Mester Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1344
    • Miskolci RC Modellező Egyesület
Re:MK-17 diesel motor
« Válasz #6 Dátum: 2010. Március 09. - 18:57:48 »
Meghajlok a tapasztalatod előtt.
A véleményemet a szakirodalmak alapján alakítottam ki és annak idején a modellező szakkörben is így tanították az öregek.
Bár azt szeretném megjegyezni, hogy az egyetlen momentum, ami alapján rá lehet aggatni a Diesel kifejezést az, az öngyulladás!

Minden esetre ezen el lehetne vitatkozni egy darabig….
 Elnézést az okvetlenkedésért!
L. Krisztián telefon:+36304568681 
E-mail: posta@miskolcrc.hu mrcmegyesulet@citromail.hu

Nem elérhető Péter

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 817
Re:MK-17 diesel motor
« Válasz #7 Dátum: 2010. Március 09. - 19:10:52 »
Na, ezért ugyan nem fogunk öszeveszni. :D

Nem elérhető Péter

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 817
Re:MK-17 diesel motor
« Válasz #8 Dátum: 2010. Március 10. - 18:48:01 »
Megpróbálom leirni az inditását:
A motor inditópadra szerelve, nem túl nagy, átméröjü kis emelkedésü nehéz(nagy lenditö tömegL légcsavar.
Tele tank, tü nyitva anyira hogy befogott szivótorokkal a légcsavar átforgatásákor épp csak szivja az üzemanyagot.`Újal zárjuk a szivótorkot, 1-2-3 forditás a légcsavaron, láthatóan üzemanyagot sziv a motorba. Fecskendövel beszivárogtatunk egy kis üzemanyagot a kipuffugó nyillásba (spricc) )Na nem az amit a szomszéd korcsmában kaptok be  ;)) Légcsavar ovatosan átforgatva,ha nem akadt el akkor OK, ha igen akkor nyitani az ellendugattyut amig átbillenthetö a dugattyu a felsö holtponton.
Enyi kinlodás után eléggé mérgesek leszünk ahhoz hogy kezdjük pofozni a légcsavart (nem árt kesztyüt használni mert a ronda kis állat hajlandó visszaütni.) Ha kezd sorozatosan robbanni növeljük a kompressziót ami által nö a fordulat. Most vagy megy vagy leáll, egy kis motorismerettel reajövünk hogy sok vagy kevés üzemanyagot kap és a tüvel korrigáljuk. Játszunk az üzemanyag és a kompresszió beállitásával mindaddig amig szépen nem duruzsol. Nem is igazi modellezö az akinek nincs 1-2 szép megfeketedett körme. Ovatosan csiklatni mert legalább anyira bosszúálló ronda tud lenni mint egy csaj és a körmöd bánja.

Nem elérhető maci

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 659
Re:MK-17 diesel motor
« Válasz #9 Dátum: 2010. Március 10. - 20:58:53 »
Délután hozzáfogtunk a beüzemeléshez. Orrán száján folyt az üzemanyag,de motor csak 1-2 másodpercre indult be.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=PUN45EBc5oM[/youtube]

Holnap megpróbáljuk Péter útmutatóját követni ;D

Addig is, ha a videó alapján van jótanács szívesen fogadjuk.
Mini Fun Cub, Mini Extra + 1 csupa

Z-o-Z-o

  • Vendég
Re:MK-17 diesel motor
« Válasz #10 Dátum: 2010. Március 10. - 21:15:31 »
Peti köszi  tippeket!
Holnap újra próbáljuk, nem teljesen így próbáltuk. :)
kérdés: starterrel szabad indítani (érdemes?)


Üdv Z

Nem elérhető Péter

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 817
Re:MK-17 diesel motor
« Válasz #11 Dátum: 2010. Március 10. - 22:01:01 »
Starterrel ovatosan, nehogy tulszivassátok és eltörjön a hajtókar.
Starterrel ugy érdemes hogy minimálisra áltjátok a kompressziót és a tüt csak anyira nyitjátok hogy épp csak köpködjön a kipuffogón majd forgatás közben ovatosan növelitek a kompresziót. Egy adott pillanatban robbanni kezd,itt megfigyelhetö hogy a tün nyitani vagy zárni kell.
Be nem  járatott motor estében nehéz az inditás de egy kis kisérletezés után ki lehet tapasztalni a kompresszió/üzemanyag arányt, na mer eléggé hamar kezd bejáródni(akár a startertöl)

Nem elérhető Péter

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 817
Re:MK-17 diesel motor
« Válasz #12 Dátum: 2010. Március 10. - 22:04:34 »
A videó szerint kell növelni a kompressziót, csavarjatok be legalább egy félkört az ellendugattyun amikor indul. Talán már kezdetben is lehet egy negyed, fél kört. Negyon vérszegény a hangja, érezhetö a kompresszió hiánya. Na meg a sziringa helyett használjatok egy laposabb tartályt, alacsonyabban, igy kisebb lessz a nivó külömbség és szivás nélkül nem telik fel a motor. Ahogy csináltátok, normális tü nyitással is nyakig telik a motor annélkül hogy forogna.

Nem elérhető Péter

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 817
Re:MK-17 diesel motor
« Válasz #13 Dátum: 2010. Március 10. - 22:15:46 »
Inditáskor (az elsö életrekeltési kisérleteknél) nem árt fél kézzel fogni az ellendugattyu csavarját és ahogy indulás után kezd esni a fordulat rögtön szoritani ovatosan a kompressziót.
Fog az menni :D

Nem elérhető Péter

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 817
Re:MK-17 diesel motor
« Válasz #14 Dátum: 2010. Március 17. - 00:09:01 »
Mi történt? Elvesztettétek a kompressziót? Azt hittem tökösebbek, ja, izé,azaz hogy, szóval kompressziósbbak akartam mondani  kitartóbbak vagytok. Egy erekje van a kezetekben és Ti???
Persze jobb szotyizni és elektromos ARF modellt küldeni az enyészetbe. Na jó, vicceltem és a viccet nem kell komolyan venni. De az is igaz hogy minden viccnek fele való.