Sziasztok, most pedig valamit erről...
Lipóval repülés hidegben. Ezt az információt cseh kollégáktól szereztem és szeretném megosztani veletek. Én egy kicsit az egészet leegyszerűsítettem és talán érthetőbbé tettem. Láttok itt 4 darab diagramot,
1. Akku feszültség Volt
2. Áram Amper
3. Teljesítmény Watt
4. Belső ellenállás mOhm
ezek az adatok idő és ami a legfontosabb 3 fajta hőmérséklet függvényében voltak mérve.
0 Celsius, 10 C, 30 C alatt.
A mérést ezekkel csinálták
2S 2200 Hyperion LVX 23C volt, a motor és regulátor pedig Phasor 15-4, légcsavar Ae 10×6 (40 mm), regulátor MGM Expert 33A volt.
Ami a lényeg, ezekből a diagramokból nagyon jól kitűnik hogy az akksi a legnagyobb teljesítményt 30 C fokon adja le . Minél kisebb a hőmérséklete annál gyengébb a leadott teljesítménye. Tehát senki ne várja hogy 5-10 C fokos időjárásban az elektromos modelljét a lehető legjobb hatásfokon fogja üzemeltetni mert a Lipók hőmérséklet / teljesítmény függőek.
Ha esetleg ez neked problémát jelent, akkor használat előtt az akkudat melegítsd fel legalább 30C fokra
A csehek árultak is egy ilyen melegítő berendezést de ahogy írták talán kettőt sem adtak el belőlle érdektelenség miatt. Az én személyes véleményem erről hogy aki nem valami csúcs versenyző nem valószínű hogy egy ilyen beredezésba fog invesztálni, mert repülni autózni lehet így is csak valamivel kisebb teljesítménnyel. Meg már midjárt itt a NYÁR
Üdv Gabi