Szerző Téma: A vitorlázógép írányítása?  (Megtekintve 6196 alkalommal)

Nem elérhető BK_Attis

  • Lakhely: Sajóörös
  • Jedi Mesterek Mestere
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 19615
  • Élni, Élni hagyni és embernek maradni!
    • Flying Angel
A vitorlázógép írányítása?
« Dátum: 2010. Március 20. - 19:10:23 »
Mivel még én sem repültem még soha egy igazi RC vitorlázógéppel, így bennem is felmerült a kérdés.
Irányítani, de hogyan és mivel másabb a sima RC repülőgépeknél?
Végcél a kék ég vagy? 2,4Ghz/2,4Ghz
Üdv: Krajcz Attila
0670/325-6476
borsodircmodell.info@gmail.com

Nem elérhető altima

  • Jedi
  • ****
  • Hozzászólások: 444
Re:A vitorlázógép írányítása?
« Válasz #1 Dátum: 2010. Március 20. - 23:40:40 »
Mivel még én sem repültem még soha egy igazi RC vitorlázógéppel, így bennem is felmerült a kérdés.
Irányítani, de hogyan és mivel másabb a sima RC repülőgépeknél?
Ugyan azzal a kis dobozzal kell, amiből kiáll egy antenna és sok bigyó van rajta.

Irányítani szerintem könnyebb, lassabb, stabilabb gépek, viszont motoros után, nehéz lehet hogy a magassággal gazdálkodni kell.
Siklani egyszerűnek látszik de nem az. Ha egy kicsit jobban megemeled az orrát átesik és hülye hullámzásba kezd. Fordulóban szintén figyelni kell az orrára, ha beesik begyorsul, ha megemeled átesik....
A fordulókat szépen csúszásmentesen kell végezni különben hamar magasságot vesztesz és kezdheted elölről.

Nem elérhető Pintyoke

  • Jedi moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1167
  • Budapest M5-M0 KÖRNYÉKE
Re:A vitorlázógép írányítása?
« Válasz #2 Dátum: 2010. Március 21. - 01:11:29 »
Csak annyit tennék hozzá , hogy a kapható full konfigok úgy vannak kitalálva, hogy egy fakezű
Is sikerélménynek könyvelhesse el a repülést. Nekem egy asw28 pelikán habom van. A repülést szeretem vele. Nekem a leghosszabb repülés 30 perc körüli. Kb. 15-20 percet bírná folyamatos gáznál. Termikkel még nem nagyon találkoztam :)

Nem elérhető rc petike

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 129
Re:A vitorlázógép írányítása?
« Válasz #3 Dátum: 2010. Március 22. - 21:30:06 »
Hali.
Nekem is van egy asw28 pelikánom!
Tegnam 25 percet repültem vele full kezdőként szélbe.
Előtte egyszer sem volt a kezembe normális modellrepülő csak sz@r játékok.
Először én is meglepődtem,hogy repül.
No szimu,no gyakorlás...
Összeraktam és dobtam.
25 perc sikeredett,de nem mentem 30 méternél magasabbra.
kb 30 km/h-s szél fújt,a moci fullgázon alig vitte.
Csak ajánlani tudom.
Üdv:petike

Nem elérhető Tettike

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 890
Re:A vitorlázógép írányítása?
« Válasz #4 Dátum: 2010. Március 24. - 11:43:46 »
Tehát egy kezdőnek sem lenne nehéz?
Azért szerintem valamit csak sejteni kell, a vitorlázógép sem úgy viselkedik mint egy lapgép vagy valami más és termik keresésé meg egyebek?

Tettike
Az ég a bátraké!

Nem elérhető rc petike

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 129
Re:A vitorlázógép írányítása?
« Válasz #5 Dátum: 2010. Március 24. - 19:12:18 »
Hello.
Termiket még nem kerestem vele,viszont egy kis domb és a rá fújó szél megtette hatását.
Eredmény:48 perc a levegőben!
A 3. repülésem volt vele,és büszke vagyok magamra,mert megrepültem életem első looppingját is ;D.
Mindenkinek ajánlani tudom.
Egy hiányosságot találtam benne,az orrában semmi merevítés nincs :( ,de én vágttaqm bele balzát és beleragasztottam .
Így tökéletes.
A leszállás is egyre szebb,és egyre közelebb szállok le magamhoz :D.
Üdv:petike.

Nem elérhető kordaz

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 104
Re:A vitorlázógép írányítása?
« Válasz #6 Dátum: 2010. Március 27. - 08:54:32 »
Hello.
Termiket még nem kerestem vele,viszont egy kis domb és a rá fújó szél megtette hatását.
Eredmény:48 perc a levegőben!
A 3. repülésem volt vele,és büszke vagyok magamra,mert megrepültem életem első looppingját is ;D.
Mindenkinek ajánlani tudom.
Egy hiányosságot találtam benne,az orrában semmi merevítés nincs :( ,de én vágttaqm bele balzát és beleragasztottam .
Így tökéletes.
A leszállás is egyre szebb,és egyre közelebb szállok le magamhoz :D.
Üdv:petike.

A 30 kilométeres szél az nagyon erős ám. ;)
Meg persze a 48 perc is jó sok. Ehhez nagyon erős koncentráció szükséges. ;D Én nem tudom, képes lennék-e rá. :-[
70/381-0875

Nem elérhető rc petike

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 129
Re:A vitorlázógép írányítása?
« Válasz #7 Dátum: 2010. Március 27. - 12:44:46 »
Kordaz!
Amennyire "ismerlek" a Te tapasztalatoddal biztos képes lennél rá!
Az előző hozzásólásommal arra szerettem volna utani,hogy nagyon jó gép ez az ASW 28.
Csak ajánlani tudom mindenkinek.
Üdv:Péter.

Nem elérhető Péter

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 817
Re:A vitorlázógép írányítása?
« Válasz #8 Dátum: 2010. Március 27. - 14:45:06 »
Hello.
Termiket még nem kerestem vele,viszont egy kis domb és a rá fújó szél megtette hatását.
Eredmény:48 perc a levegőben!
A 3. repülésem volt vele,és büszke vagyok magamra,mert megrepültem életem első looppingját is ;D.
Mindenkinek ajánlani tudom.
Egy hiányosságot találtam benne,az orrában semmi merevítés nincs :( ,de én vágttaqm bele balzát és beleragasztottam .
Így tökéletes.
A leszállás is egyre szebb,és egyre közelebb szállok le magamhoz :D.
Üdv:petike.


A 30 kilométeres szél az nagyon erős ám. ;)
Meg persze a 48 perc is jó sok. Ehhez nagyon erős koncentráció szükséges. ;D Én nem tudom, képes lennék-e rá. :-[
Miért lenne sok a 48 perc? Volt amikor 90 percet repültem, igaz hogy közben 15 ször leszálltam.´Es a 30Km/2h pont jó.

Nem elérhető Leviske

  • Midikloriád
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re:A vitorlázógép írányítása?
« Válasz #9 Dátum: 2010. Május 10. - 21:08:25 »
Sziasztok!
A mai napon, a délelőtti esőszünetekben neki álltam repülni (ASW-28), fejjel a falnak! Hát mit mondjak, gondoltam ha a fejem fölött köröző héjáknak megy, akkor nekem is. Tubi biztos jókat röhögött volna rajtam. Kínlódtam, mint a kutya! Igencsak meg kellett gondolnom, mikor fordulózzak. A szél erejéről csak annyit, hogy egy helyben szálltam le! A motort használva kb. 15 foknál nem emelkedtem meredekebben! Az eredeti motorral így csak spirálozva mertem emelkedni, vagy különben bementem volna a Búza-térig. A két alap aksit kihasználva, három leszállással 98 perc. ebből 9szer motoros emelkedés. Szerintem a műrepülés hiánya mellett a jóval több repidő kárpótol. Szerintem a vitorlázásnál jobban kell figyelni a gép minden apró mozdulatára, mindezt magasabban-távolabb, mint ahogy a műrepülők. Igaz, ott viszont a sebesség bosszulhatja meg magát. Velem kezdőként az a baj, hogy addig lassulok a gépemmel, hogy az átesési jelenségeket veszem csak még észre, erős hunyorgás mellett. Egyszóval a vitorlázás sem a rövidlátóknak való.         

Nem elérhető Pintyoke

  • Jedi moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1167
  • Budapest M5-M0 KÖRNYÉKE
Re:A vitorlázógép írányítása?
« Válasz #10 Dátum: 2010. Május 29. - 14:12:28 »
Sziasztok!
A mai napon, a délelőtti esőszünetekben neki álltam repülni (ASW-28), fejjel a falnak! Hát mit mondjak, gondoltam ha a fejem fölött köröző héjáknak megy, akkor nekem is. Tubi biztos jókat röhögött volna rajtam. Kínlódtam, mint a kutya! Igencsak meg kellett gondolnom, mikor fordulózzak. A szél erejéről csak annyit, hogy egy helyben szálltam le! A motort használva kb. 15 foknál nem emelkedtem meredekebben! Az eredeti motorral így csak spirálozva mertem emelkedni, vagy különben bementem volna a Búza-térig. A két alap aksit kihasználva, három leszállással 98 perc. ebből 9szer motoros emelkedés. Szerintem a műrepülés hiánya mellett a jóval több repidő kárpótol. Szerintem a vitorlázásnál jobban kell figyelni a gép minden apró mozdulatára, mindezt magasabban-távolabb, mint ahogy a műrepülők. Igaz, ott viszont a sebesség bosszulhatja meg magát. Velem kezdőként az a baj, hogy addig lassulok a gépemmel, hogy az átesési jelenségeket veszem csak még észre, erős hunyorgás mellett. Egyszóval a vitorlázás sem a rövidlátóknak való.         

Nekem is átesik,amikor már nem látom jól... :-) kipróbáltam loopingból a hátonrepülést!!! ez az ASW28 szebben repül háton, mint rendesen ... csak a leszállás macerásabb vele..   ;D 

Nem elérhető Richy

  • Jedi
  • ****
  • Hozzászólások: 316
Re:A vitorlázógép írányítása?
« Válasz #11 Dátum: 2010. Október 12. - 19:14:34 »
Sziasztok!

na örülök, hogy ezt a vitorlázó modellt választottam. Én is nagyon meg vagyok vele elégedve és én is 2-3 reptetés után jöttem rá hogy a vitorlással nagyon óvatosan kell bánni. Rájöttem, hogy minnél nagyobb köröket írok le annál tovább marad fent. A kanyaroknál mindig egy kicsit lebillentem az orrát aztán vissza nehogy átessen. Így sikerült 42 és 1/2 percet repülöm vele. 1900Mha aksival. Bár én úgy viszem fel, hogy viszonylag meredeken, így hamarabb érek fel és szerintem kevesebb motort is fogyasztok. Majd linkelek be képeket is
Szőrös hörcsög szörpöt szörcsög, s rátörnek a hörcsög görcsök.
Hogy ne járj úgy mint a hörcsög, igyál inkább pezsgős fröccsöt.

mecsei93

  • Vendég
Re:A vitorlázógép írányítása?
« Válasz #12 Dátum: 2010. November 13. - 19:10:14 »
Sziasztok!

Írhatnátok többet a vitorlázórepülő irányításáról!

Üdv.

Nem elérhető BK_Attis

  • Lakhely: Sajóörös
  • Jedi Mesterek Mestere
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 19615
  • Élni, Élni hagyni és embernek maradni!
    • Flying Angel
Re:A vitorlázógép írányítása?
« Válasz #13 Dátum: 2010. November 13. - 22:25:08 »
Rutinos vitorlázókat kérünk a helyszínre!  ;D
Végcél a kék ég vagy? 2,4Ghz/2,4Ghz
Üdv: Krajcz Attila
0670/325-6476
borsodircmodell.info@gmail.com

Nem elérhető Varicopax

  • Midikloriád
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:A vitorlázógép írányítása?
« Válasz #14 Dátum: 2010. November 19. - 16:20:56 »
Sziasztok!

Igaz nem rég vitorlázok, de már sikerült jó pár termiket meglovagolni, és már csak a vitrolázó repüléssel szeretnék foglalkozni :D
Egy vegyes dolgok.
- Súlypont/ trimm, nagyon nagy mértékben befolyásolja a repülési tulajdonságokat. Fontos hogy jól be legyenek állítva, egyenes vonalon szépen magassági kormány érintése nélkül szépen kell siklania!!!!
- A forduló: elég sok leírás van róla, angolul, magyarul talán a prudentbear reptecknikai input fóruma írja le rendesen mit kell csinálni. Kezdőként elég a csűrőt és magassáit megtanulni használni, és utánna az oldakormányt is hozzáadni, hamár biztosan megy az irányítás. A körözést célszerű minnél többet gyakorolni, minnél kissebb magasság vesztéssel, nem túlhúzva a fordulókat. Nem kétméteren kell megfordulni hanem szép nagyon köröket kell csinálni. Hátszeles fordulókban alacsony magsságban különösen kell figyelni!!ne lassítsuk ki nagyon mert lepottyan.
-Emelkedés: Akkora szögben amit a motor bír!!! a lényeg hogy ne essen át emelkedés közben és kalimpáljon, nem verseny hogy minnél gyorsabban minnél magasabbra. Motor kikapcsolás előtt ki kell vízszintezni kicsit és sebességet gyűjteni hogy ne essen át!!!

Olvasnivaló http://www.scalesoaring.co.uk/Articles/Articles/RudderInThermal.html

Üdv.




MPX EG Pro, MPX Blizzard, RCM Grace, Topmodel Siesta, Topmodel Fascination, Osiris Mk2, Respect!!