Szia!
A Butterfly /madárfék/ menüpont alatt találod.
Négy kormányfelületes szárnynál tudod alkalmazni, ahol külön van 1-1 csűrő és 1-1 ívlap.
A csűrők felfelé nyílnak 15-20 fokot mind a két oldalt , az ívelők lefelé 45-60 fokot.
Mindezek mellé egy kis rányomást is kell a magasságihoz mixelni , mert a lenyitott féllapok miatt emeli az orrát a madárka.
A kormánykiosztás is változik: a gázkar vezérli a féket, mivel folyamatosan kell változtatni a lenyitás mértékét.
Vigyázni kell, a hatásfoka miatt a teljesen lenyitott állapot nullára fékezheti a modellünket!!!!
Biztonságos megoldás ha a felső helyzet a nulla , és lehúzva aktivizálódik a fék, így elkerülhető a véletlenenül izgalmunkban rajtahagyott,
Vagy kicsit lenyitott fék.
Amitől nem fogjuk tudni miért repül olyan szarul egyik pillanatról a másikra a kicsikénk.
Használata:verseny vitorlázók célra szállásánál, hobby célra lehet használni de a hagyományos fékmegoldás is teljesen megteszi.
Motoros vitorlánál a gázt vagy egy tolópotira vagy egy kétállású kapcsolóra száműzzük.
Nekem kétállású kapcsolón van , mivel segédmotor szerepet tölt be, nem kellene mindig állítgatni.
A vitorlázó az vitorlázó és nem motoros.