Szerző Téma: A vitorlázógép írányítása?  (Megtekintve 6198 alkalommal)

Nem elérhető Graphx-34

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 118
  • 06-20-388-99-02
    • Nyíregyházi Modellező Egyesület
Re:A vitorlázógép írányítása?
« Válasz #15 Dátum: 2011. Február 23. - 16:10:37 »
Rutinos vitorlázókat kérünk a helyszínre!  ;D

Tavasszal, egy látogatás alkalmával elvihetem a storkot , csörlőstöl, ha valaki még nem látott ilyet kedvcsinálónak.
Vagy, és vihetünk vontatót vontatmánnyal, Feri barátommal nagyon szeretjük ezt a setapot. ;D
Hátha addigra elkészül a 3,75-ös Nimbus-om is.

Irányítással kapcsolatban is szívesen segítek, ha van konkrét kérdés.
Ma megint jót repítettünk, megtanultam lezuhanni.))

Nem elérhető Graphx-34

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 118
  • 06-20-388-99-02
    • Nyíregyházi Modellező Egyesület
Re:A vitorlázógép írányítása?
« Válasz #16 Dátum: 2011. Március 15. - 20:56:04 »
Sziasztok!

Hétvégén leporoltuk az F3J-s repülőt-Stork 2 v-tail.
Technkai adatok ide katt.
Pasky behergelte új szerzeményét egy Pike Perfect-et.
Technikai adatok ide katt.
A Pike mostanság nemzetközi viszonylatban, egy nagyon jó teljesítő konstrukció.
A stork és Espada típusokhoz képest nagyobb felületű,brutálisan erős szárny,ballansz magassági és szemet gyönyörködtető kidolgozás jellemzi.
Az árát ne forszírozzuk. ;D ;D ;D
Az első csörléseknél Pasky megtalálta a damil gyenge pontjait. ;D
Háromszor kötöttük meg, utánna már nem szakadt.
Másnap lecseréltük a damilt mert egy alacsony szakadás után elég összekanalazni a madarat. ;D
Így már lehetett taposni a csörlőt.
Mivel a Nyírség kupa óta nem repültünk , meg akkor is csak futam közben tréningeztünk ;D,- jól túledzettük magunkat a versenyre;D ;D- az első startok csak finomak voltak.
Trimmelgetés, kis szetapolás után már egész magasakat startoltunk.
Jót repültünk,a hét végén csinálunk videjót a történésekről.


 
Ma megint jót repítettünk, megtanultam lezuhanni.))

Nem elérhető BK_Attis

  • Lakhely: Sajóörös
  • Jedi Mesterek Mestere
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 19616
  • Élni, Élni hagyni és embernek maradni!
    • Flying Angel
Re:A vitorlázógép írányítása?
« Válasz #17 Dátum: 2011. Október 13. - 14:09:33 »
Sziasztok!

Találtam egy pazar vitorlás videót!  :o :o :o

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=59WgITFRsqY[/youtube]

Nekem nagyon tetszik a kamera elhelyezése miatt.  :D
Végcél a kék ég vagy? 2,4Ghz/2,4Ghz
Üdv: Krajcz Attila
0670/325-6476
borsodircmodell.info@gmail.com

Nem elérhető BK_Attis

  • Lakhely: Sajóörös
  • Jedi Mesterek Mestere
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 19616
  • Élni, Élni hagyni és embernek maradni!
    • Flying Angel
Re:A vitorlázógép írányítása?
« Válasz #18 Dátum: 2011. Október 13. - 14:12:07 »
Na de, ez sem gyenge!  :o :o :o
Kezdem érteni miért szeretik annyira ezt is.  ::)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=UXJrR1yHdXk[/youtube]
Végcél a kék ég vagy? 2,4Ghz/2,4Ghz
Üdv: Krajcz Attila
0670/325-6476
borsodircmodell.info@gmail.com

Nem elérhető jano53

  • Midikloriád
  • *
  • Hozzászólások: 26
Re:A vitorlázógép írányítása?
« Válasz #19 Dátum: 2012. Február 12. - 21:19:53 »
A lényeg a fordulókban van.Oldal kormány,csűrő és magassági együttes használatával vagy az erre a célra kialakított mix bekapcsolásával lehet szépen legkisebb magasság vesztéssel fordulni.

jano
Piper Cub
Genesis 3000v
Easy Glider
Fox
Travel-Air
Extra 330
Omei epp 2000

Nem elérhető sterby

  • Jedi
  • ****
  • Hozzászólások: 360
Re:A vitorlázógép írányítása?
« Válasz #20 Dátum: 2012. Február 12. - 22:46:33 »
Pár videó jcgonnin tárából. A nagy felbontás miatt a vezérlőlapok mozgását is lehet látni, leckének is elmegy.

[youtube]7rqjfln82Lw[/youtube]

[youtube]VREmc0X4b1k[/youtube]

[youtube]cJXRjA-wnsU[/youtube]

[youtube]GjReb4elIrU[/youtube]

[youtube]8ZHB1hvXHQs[/youtube]

Nem elérhető jano53

  • Midikloriád
  • *
  • Hozzászólások: 26
Re:A vitorlázógép írányítása?
« Válasz #21 Dátum: 2012. Február 13. - 18:15:54 »
Hali.
Az utolsó előtti videón a fékszárny beállítás érdekelne engem Futaba FF9-en ha tud valaki segíteni.

jano
Piper Cub
Genesis 3000v
Easy Glider
Fox
Travel-Air
Extra 330
Omei epp 2000

Nem elérhető Graphx-34

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 118
  • 06-20-388-99-02
    • Nyíregyházi Modellező Egyesület
Re:A vitorlázógép írányítása?
« Válasz #22 Dátum: 2012. Február 14. - 11:12:03 »
Szia!

A Butterfly /madárfék/ menüpont alatt találod.
Négy kormányfelületes szárnynál tudod alkalmazni, ahol külön van 1-1 csűrő és 1-1 ívlap.
A csűrők felfelé nyílnak 15-20 fokot mind a két oldalt , az ívelők lefelé 45-60 fokot.
Mindezek mellé egy kis rányomást is kell a magasságihoz mixelni , mert a lenyitott féllapok miatt emeli az orrát a madárka.
A kormánykiosztás is változik: a gázkar vezérli a féket, mivel folyamatosan kell változtatni a lenyitás mértékét.
Vigyázni kell, a hatásfoka miatt a teljesen lenyitott állapot nullára fékezheti a modellünket!!!!
Biztonságos megoldás ha a felső helyzet a nulla , és lehúzva aktivizálódik a fék, így elkerülhető a véletlenenül izgalmunkban rajtahagyott,
Vagy kicsit lenyitott fék.
Amitől nem fogjuk tudni miért repül olyan szarul  egyik pillanatról a másikra a kicsikénk. ;D ;D
Használata:verseny vitorlázók célra szállásánál, hobby célra lehet használni de a hagyományos fékmegoldás is teljesen megteszi.
Motoros vitorlánál a gázt vagy egy tolópotira vagy egy kétállású kapcsolóra száműzzük.
Nekem kétállású kapcsolón van , mivel segédmotor szerepet tölt be, nem kellene mindig állítgatni.
A vitorlázó az vitorlázó és nem motoros. ;D ;D

 

Ma megint jót repítettünk, megtanultam lezuhanni.))

Nem elérhető jano53

  • Midikloriád
  • *
  • Hozzászólások: 26
Re:A vitorlázógép írányítása?
« Válasz #23 Dátum: 2012. Május 28. - 11:22:07 »
Mit értesz hagyományos féken?

jano
Piper Cub
Genesis 3000v
Easy Glider
Fox
Travel-Air
Extra 330
Omei epp 2000

Nem elérhető sterby

  • Jedi
  • ****
  • Hozzászólások: 360
Re:A vitorlázógép írányítása?
« Válasz #24 Dátum: 2012. Május 28. - 12:26:55 »
Hagyományos fék elrendezésből van kettő. A legjobb a szárnyból kinyíló áramlásrontó lapok, ami magától értetődően külön csatornán kezelendő. Ennél a megoldásnál ereszkedésnél nem fog begyorsulni a repülő, de a szárnyvégek stabilizálják. Nem szereti a magas állásszöget.
A másik a féklapok és egyéb kiegészítők híján a csűrők spoiler-be állításával működik. Itt a csűrőket felső állásba húzva rontja a felhajtóerőt, és az orrát is rögtön felkapja, ezért a magasságit is bele kell mixelni. Ereszkedésnél spoilert nyitva magasságot tartok amíg elkezd lassulni, és a párnahatást kihasználva az orrot emelve kilassítom, mindvégig vigyázva az átesésre. A felnyitott csűrők stabilizálni fogják a gépet, de nem a végletekig. Leírva bonyolultabb, kis gyakorlással egész jól kontrollálható leszállásokra is képes. A csűrőre még rá lehet mixelni a felnyitott álláshoz csűrőkorrekciót, amikor az egyik oldalon kicsit visszahúzza a csűrőlapot, így lustán reagálva, de lehet korrigálni a leszálláson.
Én így használom, aki többet tud nyugodtan javítson ki.

Nem elérhető Tapsi

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1089
Re:A vitorlázógép írányítása?
« Válasz #25 Dátum: 2012. Május 28. - 12:40:05 »
Már ez is fényt gyújtott számomra néhány homályos kérdésben.  :)
Ha jól értem, akkor a felnyitott csűrőkhöz egy toló magasságit mixelsz.

Nem elérhető sterby

  • Jedi
  • ****
  • Hozzászólások: 360
Re:A vitorlázógép írányítása?
« Válasz #26 Dátum: 2012. Május 28. - 15:01:26 »
Persze, de nem túl sokat, csak az ellen kell amikor nyílik a spoiler hogy nem kapdossa az orrát. Utána már kézzel kell kontrollálva emelni az orrát hogy belassuljon.
Elfelejtettem hozzátenni hogy ehhez külön csatornán vezérelt csűrők kellenek, Y-kábelen nem lehet egy irányban nyitni a csűrőket.

Nem elérhető Tapsi

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1089
Re:A vitorlázógép írányítása?
« Válasz #27 Dátum: 2012. Május 28. - 20:08:38 »
Én is úgy gondoltam, ha már az asw-ben szétszedtem a csűrőket külön csatornára. ;)

Nem elérhető sterby

  • Jedi
  • ****
  • Hozzászólások: 360
Re:A vitorlázógép írányítása?
« Válasz #28 Dátum: 2012. Május 28. - 21:00:02 »
Ennyire össze akarod törni azt a gépet? Az ASW egy scale habvitorla, fék nélkül is rendben leszáll. Ha féket raksz rá, azonnal túllassul és átesik, kezelhetetlenné válik.
Inkább az indítását gyakorold ;)

Nem elérhető tubi

  • Jedi Mester Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1344
    • Miskolci RC Modellező Egyesület
Re:A vitorlázógép írányítása?
« Válasz #29 Dátum: 2012. Május 28. - 22:02:28 »
Sterby, a P13-al is lábhoz lehet szállni mindenféle trükk nélkül, csak még gyakorolnod kell a leszállást.  ;D
Az ASW-re is meg lehet csinálni a féket nyugodtan, nem fog túl lassulni és átesni. Az a trükk, hogy vezetni kell a gépet.
L. Krisztián telefon:+36304568681 
E-mail: posta@miskolcrc.hu mrcmegyesulet@citromail.hu