Rc modell repülőgépek > Motoros repülés

Biztos alapjárat izzós motoroknak.

(1/2) > >>

Péter:
A biztos alapjáratot sok esetban egy fedélzeti izzitóval oldják meg. Tehát a fedélzeten van egy izzitó akumulator amit alacsony fordulaton reakapcsolunk a gyertyára. Ez általában a gáz szervó poziciójától függ, tehát legegyszerübb estben a tolórud alapgázon bekapcsolja az áramkört egy egyszerü mikrókapcsoló segitségével vagy a komolyabb esetekben egy szervóelektronika relle vagy FET segitségével kakcsolja az áramot a gyertyára. Sajnos néha elöfordul hogy aránylag magas gázon kezd köhögni a motor tehát a fedélzeti izzitó nem segit hacsak reajöve a dologra hirtalan nem vesszük le a gázt( és ez sokszor már késö)
Ezért terveztem és valósitottam meg egy fedélzeti izzitót amely nem a gáz szervó pozicióját hanem a motor fordulatát veszi figyelembe.
Egy mágnes szenzor ellenörzi a fordulatot és egy 555 IC mint egyszerü fordulatszámláló küldi a fordulat fügvényü feszültséget a komparator IC bemeneteire.
A kimeneten vagy 1 fet van vagy egy BC tranzisztozzal vezérelt relle. ( a rellés megoldást jobban szeretem mert nics feszültségesés)

A müködés:
Alló motorral nincs izzitás, mihelyt mozdul a légcsavar bekepcsolódik az izzitást és kikapcsolódik a beállitott fordulatnál.

Péter:
Ez a FET-es változat;


És a rellés végfok. (az IC LM393, nem 193 de más hasonló is megfelel.)


 
Jel nélkül:
Tp1..Tp2 nincs impulzus.     Tp3… 0 volt   Tp4….0V,    Tp5…. 0,0x V,  Tp6…0 V,  Tp7….+Bat
Alapjárat:   Tp1, Tp2… jel,    Tp3…0,05-1V, Tp4… 0,02-0,5V, Tp5….0,02- 0,25V, Tp6.. H, Tp7..L                A  gyertya izzik
Normál járat: Tp1, Tp2… jel,    Tp3…2- 6V, Tp4… 0,6-0,7V , Tp5….0,75-2V Tp6.. L, Tp7..H
Nem izzik   
A feszültségek maximum értéke (például  Tp3…2- 6V 6V esetében  megközelitö)), a táptól, az 555 idöállandójától, fordulatszám, Stb.függ, az adatok nem pontosak, csupán a müködés megértésére szolgálnak
A monostabil periodusát ugy kell megvállasztani hogy telyes fordulaton is legyen szünet az impulzusok közt. Példáuj: 12000 fordulat megfelel 5 milszekundumnak, tehát ebben az esetben ideális a monostabil 3-4 miliszekundum periódussa.


BK_Attis:
 :o :o :o

Tehát ha jól értem, az elektronika biztosítja azt, hogy a motornak megfelelő legyen az alapjárata.  :-[
Esetleg meggátolja a motor leállását is?  ???

Péter:
Egyszerüen reakapcsolja a gyujtást ha valamilyen okból leesik a fordulat. Túl dus keverék esetében megakadályozza a motor leállását (általában hoszabb alapjáratú üzemeltetés után hajlandó kihülni a gyertya). Természetesen az üzemanyag hiányt vagy túl sovány keveréket nem kompenzál.

:
hát ez nagyon jópofa ötlet. NAgy vagy! ezzel a cuccal gyakorlatilag nincs szükség külön izzitásra se, ha elkezdem a starterrel forgatni, akkor máris izzít. biztos sok gépet meg tudna ez menteni. Ahogy elnézem nem is sok áramot fogyaszt ez a cucc. mekkora méretben tudtad ezt kivitelezni? súlya?

Navigáció

[0] Üzenetek főoldala

[#] Következő oldal

Teljes verzió megtekintése