Sziasztok
Olvastam amit írtatok a felhajtó erőről+az elhúzatásról.
Ha jól emlékszem,akkor a levegő mennyisége ugyan annyi a szárny alatt,mint felette.
Viszont a szárnyprofil kialakítása miatt ( kivéve szimmetrikus) felül felgyorsul,ezáltal ritkább lesz,alul lelassul és sűrűbb lesz,ezáltal nyomás különbség lép fel.Így felhajtó erő keletkezik(a képletét had ne írjam le).
Az elhúzatásról.
A motor balra csavarja,és felfelé húzza a repcsit(ha 0-0 fokba van állítva a motor!)ezért szoktuk lefelé húzatni.A csavaró erőt a mostani repcsiknél nem nagyon kell kompenzálni(én nem szoktam).A szimmetrikus profilú vizsz-vez-síkkal rendelkező gépeknél nincs szükség elhúzatásra,csak az emelő vizsz-vez-síkú gépeknél.De manapság már ritkák az ilyen gépek.
A tanulmányaimból ennyire emlékszem,de lehet,hogy nem pontosak.
Ha komolyabban bele akartok folyni a témába,akkor szerintem érdemes valaki"írástudót"megkérdezni!!!
Remélem nem gond,hogy bele dumáltam???
Üdv: Szitkó