Rc modell repülőgépek > Elektromotoros repülés
Motorok felfogatása elhúzatása, de hogyan?
tubi:
--- Idézetet írta: Pé - 2010. Május 07. - 00:47:15 ---Ha több levegő jut a szárny felső részére mint az alsóra akkor pont hogy megnöveled a felette áramló levegő nyomását az alattalévőhöz képest és ez a nyomáskülönbség lefele nyomja a szárnyat magyarul csökkenti a felhajtóerőt. szerintem.
--- Idézet vége ---
Szerintem ez marhaság!
A felhajtó erő az egész szárnyhosszán keletkezik! Az oka a nyomás különbség. A szárny felsőrészén gyorsabb a levegő áramlás és kisebb a nyomás mint az alsórészén, de ezt mindenki tudja.
Az elhuzatás annyi, hogy a motor kissé jobbra és lefele kényszerítí a gépet. Nincs ebben semmi áramlás rontó hokuszpókusz! ;D
Az Easy Star-nal is el kell huzatni a motort, annak a szárny mögött van a motor! A trainerek egy részénél a légcsavar szél nem is éri a a szárny felső felületét.
Pé:
--- Idézetet írta: tubi - 2010. Május 07. - 09:21:23 ---Az elhuzatás annyi, hogy a motor kissé jobbra és lefele kényszerítí a gépet. Nincs ebben semmi áramlás rontó hokuszpókusz! ;D
--- Idézet vége ---
Pontosan. Én csak azt mondtam, ha már azt a pici levegő különbséget szába vesszük, az maximum olyat eredményezhetne amit leírtam. Nem fogalmaztam elég világosan ez kokozott félreértési alapot. A lényeg hogy mindannyian ugyan arról beszélünk :D
Szitkó:
Sziasztok
Olvastam amit írtatok a felhajtó erőről+az elhúzatásról.
Ha jól emlékszem,akkor a levegő mennyisége ugyan annyi a szárny alatt,mint felette.
Viszont a szárnyprofil kialakítása miatt ( kivéve szimmetrikus) felül felgyorsul,ezáltal ritkább lesz,alul lelassul és sűrűbb lesz,ezáltal nyomás különbség lép fel.Így felhajtó erő keletkezik(a képletét had ne írjam le).
Az elhúzatásról.
A motor balra csavarja,és felfelé húzza a repcsit(ha 0-0 fokba van állítva a motor!)ezért szoktuk lefelé húzatni.A csavaró erőt a mostani repcsiknél nem nagyon kell kompenzálni(én nem szoktam).A szimmetrikus profilú vizsz-vez-síkkal rendelkező gépeknél nincs szükség elhúzatásra,csak az emelő vizsz-vez-síkú gépeknél.De manapság már ritkák az ilyen gépek.
A tanulmányaimból ennyire emlékszem,de lehet,hogy nem pontosak.
Ha komolyabban bele akartok folyni a témába,akkor szerintem érdemes valaki"írástudót"megkérdezni!!!
Remélem nem gond,hogy bele dumáltam???
Üdv: Szitkó
gzax:
Köszönjük, hogy kiegészíted a tudásunkat.
Sajnos amit feljebb említettem repülős könyvet már nincs a birtokomban ezért nem tudok utána nézni. Amúgy nagyon jó kis könyv érdemes lenne mégegyszer elolvasni.
Péter:
Nagyon leegyszerüsitve:
Minél gyorsabban repül a gép annál nagyobb a felhajtöerö és minél jobban fokozzuk a motor telyesitményét annál nagyobb a sebesség.
A motor -szöge ezt kompenzálja. Tehát a motor negativ szögállása és a huzóerö egy negativ vektort képez aminek a hatása arányosan növekszik a huzóerövel.
A lehuzatás mértéke függ a használt szárnyprofiltól, szárny támadó szögétöl, szárny elhelyezéstöl (magas-közép-alacsony) motor elhelyezése a törzs középvonalához képest és még sok más paramétertöl tehát nem lehet egy minden modellt átfogó receptröl beszélni.
Mint érdekesség (most nem beszélünk a felhajtóeröröl): Adva van felsöszárnyas gép, lényeges magasság külömbség a szárny és motortengely közt, akár emelö vagy szimetrikus profil; A motor huzóereje és a szárny légellenállása egy felfele mutató vektort képez ami a sebeség növekedése által fokozott légellenállás és a növekedett huzóerö hatásása egyre erösebb lessz, tehát a modell emeli az orrát. Egy középszárnyasnál nem lépik fel ez a jelenség viszont egy alsoszárnyasnál fellépik de forditott elöjellel.
Navigáció
[#] Következő oldal
[*] Előző oldal
Teljes verzió megtekintése