Szerző Téma: Motorok felfogatása elhúzatása, de hogyan?  (Megtekintve 30348 alkalommal)

Nem elérhető BK_Attis

  • Lakhely: Sajóörös
  • Jedi Mesterek Mestere
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 19614
  • Élni, Élni hagyni és embernek maradni!
    • Flying Angel
Re:Motorok felfogatása, de hogyan?
« Válasz #30 Dátum: 2010. November 14. - 10:11:58 »
Találtam a neten egy  érdekes oldalt ami a motor elhúzatással foglalkozik és elég szemléletesen!  :o

http://www.dmac1.org/text/ident/tips/tipsthrustangles.html


Húzómotor esetén elhúzatás jobbra.
A lehúzatás mértéke  függ a modell kialakításától felső, alsó, vagy középszárnya.
A közép és felső szárnyas kivitelnél kevesebb lehúzatás is elég lehet .
De jó alap beállítás a 2°-2°.
Végcél a kék ég vagy? 2,4Ghz/2,4Ghz
Üdv: Krajcz Attila
0670/325-6476
borsodircmodell.info@gmail.com

Nem elérhető eduardo

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 702
Re:Motorok felfogatása elhúzatása, de hogyan?
« Válasz #31 Dátum: 2010. November 17. - 16:38:52 »
Akkor ha én a 120-as csupámat 1750kvs mocival, és 8x4,7-es proppal pörgetem, és kis gázon szépen repül, de mikor nagyot aduk neki, már is jön a bukfenc, akkor lefelé kell döntenem?
Gzax már rengeteg dolgot mondott el e téren nekem, de szeretném itt folytatni, hogy többen tanulhassanak a hülyeségemből ;D
Ez úton is köszönöm neki :D :D ;)

Szép időt, jó repülést
ui: a csupa házi, tehát ha más is hiba lehet, akkor nyugodtan kritizálni!!!!!!!
II.Kiss Endre

Nem elérhető BK_Attis

  • Lakhely: Sajóörös
  • Jedi Mesterek Mestere
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 19614
  • Élni, Élni hagyni és embernek maradni!
    • Flying Angel
Re:Motorok felfogatása elhúzatása, de hogyan?
« Válasz #32 Dátum: 2010. November 17. - 17:13:35 »
Kellene pár fotó is!  ::)
Meg kell majd nézni a súlypontját is a gépnek.  ;)
Végcél a kék ég vagy? 2,4Ghz/2,4Ghz
Üdv: Krajcz Attila
0670/325-6476
borsodircmodell.info@gmail.com

Nem elérhető eduardo

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 702
Re:Motorok felfogatása elhúzatása, de hogyan?
« Válasz #33 Dátum: 2010. November 17. - 17:53:49 »
Én a te styro-s csupád képeiről másoltam :-\
Ott a csúcsnál van az aksi. a szárny egy kicsivel nagyobb!
Hát nem garantálom, hogy sikerül képeket csinálni, de ha az lesz, akkor már videó is ;D
Majdnem minden nap repülök vele gyönyörű, és az első repülésnél majd 45 percet repült, tegnap pedig elég nagy szélben 50-et ;D 1100-as aksival ;D
Kezdők is kipróbálták(beleértve magam ;D) és kis gázon nem hullámzik, semmi rosszindulat csak megy előre!!
Tehát próbálkozom!!
Egyébként 2 tábla hungarocell 1,5cmes 200ft meg egy negyed diegos lap és 1 patron ragasztó!
kb 350ft szerintem nem rossz tehát ha így maradna sem lehetne panasz rá 8)

Szép időt, jó repülést!
II.Kiss Endre

Nem elérhető Tapsi

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1089
Re:Motorok felfogatása elhúzatása, de hogyan?
« Válasz #34 Dátum: 2011. Augusztus 15. - 21:37:54 »
Hello.
Lehet, hogy nagyon fű kérdés, de engem érdekelne. Hogyan állapítom meg a gépnek hol van a középtengelye?
Mert a motor el-lehuzatásához ez az alap. Konkrétan egy bellancaról van szó.

Nem elérhető tubi

  • Jedi Mester Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1344
    • Miskolci RC Modellező Egyesület
Re:Motorok felfogatása elhúzatása, de hogyan?
« Válasz #35 Dátum: 2011. Augusztus 18. - 15:37:37 »
A gép közép tengelye a szárny síkja.
A bellancánál le és jobra 2-2 fok!
Az Easy Star-nal például  balra és fel 2-2 fok.
A műrepülőknél, ahol a motor főtengelye egy vonalban van a szárnyal, nem is nagyon szoktak lehuzatást állítani. Legalább is én nem.
Csak jobra 2 fokot.

Ha tudunk találkozni akkor 5 perc alatt beállítom neked.
L. Krisztián telefon:+36304568681 
E-mail: posta@miskolcrc.hu mrcmegyesulet@citromail.hu

Nem elérhető Péter

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 817
Re:Motorok felfogatása elhúzatása, de hogyan?
« Válasz #36 Dátum: 2011. Augusztus 18. - 19:20:24 »
A gép közép tengelye a szárny síkja.
A bellancánál le és jobra 2-2 fok!
Az Easy Star-nal például  balra és fel 2-2 fok.
A műrepülőknél, ahol a motor főtengelye egy vonalban van a szárnyal, nem is nagyon szoktak lehuzatást állítani. Legalább is én nem.
Csak jobra 2 fokot.

Ha tudunk találkozni akkor 5 perc alatt beállítom neked.
Lehet hogy igazad van de én mésképp tudom (lehet hogy egy életen át tévedtem)
én a középtengelyt a vizszintes csilapitó és a motor tengelye(illetve ha emelt a csillapitó akkor a motortengely  és a csillapítóval párhuzamos vonalának tekintem)
Nem értek egyet a szárnysikkal mert például a szárny támadó szöge (+xy fok ) pont a középtengelyhez vanszámitva, tehát+3 fok szögállás azt jelenti hogy a körzs középtengelyéhez képest  három fokkal magasabban van a szárny belépö mint a kilépö mint a kilépö éle.
Tulajdonképpen nincs egészen igazam  ha a motortengelyt  veszem példának mert vannak gépek amelyen a motor  a törzsközpont felett helyezkedik el ami nem a legjóbb megoldás mert gázadáskor emeli a gépet.. Szerintem a központ az órrész központja  és a vizszintes csillapitóval párhuzamos vonal(99% ban a vizsintes 0 fokon van) tehát ebböl számolunk minden szöget, ugy mint szárny szögállás vagy motor lehuzatást.
[IMG=http://img153.imageshack.us/img153/2905/plda.jpg]http://[/img]


Uploaded with ImageShack.us

Bocs az elfuserált gyors rajz miatt (nincs mindenre idöm de remélem érthetö)

Nem elérhető Tapsi

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1089
Re:Motorok felfogatása elhúzatása, de hogyan?
« Válasz #37 Dátum: 2011. Augusztus 18. - 22:08:09 »
Hello.
Mindkettőtöknek nagyon köszönöm a segítséget. Szerintem nem csak nekem okozott ez problémát.
Közben egy másik kollégával is tárgyaltuk a témát. A véleményekből és hozzátéve saját józan paraszti eszemet, a következőképpen jártam el:
a gép vízszintes vezérsíkjával párhuzamosan a motor felfogatásának középpontjától hátrafelé húztam egy egyenest. Ezt vettem 0 foknak, és beállítottam hozzá a 2 fokos lehúzatást. Délután próbarepülés, kiderült, hogy még egy fokot adhatok neki.
Az eredeti probléma az volt, hogy egy eléggé szélnyírásos helyre járok repülni+ bénázok is. A sok esés következtében a habgép orrának az alja egészen összetömörödött, a tüzfal pedig egyre inkább előre dőlt, így egyre nagyobb volt a lehuzatásom. Az újjáépítés után most állítottam be a megfelelő értéket.

Nem elérhető tubi

  • Jedi Mester Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1344
    • Miskolci RC Modellező Egyesület
Re:Motorok felfogatása elhúzatása, de hogyan?
« Válasz #38 Dátum: 2011. Augusztus 19. - 08:31:46 »
Én értem amit írsz Péter, de legalább egy felsőszárnyas gépet rajzoltál volna, ha már arról van szó.
A gép  középtengelyének mindenképpen metszeni kell a szár középvonalában elhelyezkedő súlypontot.
Legyél kedves és rajzold át és meglátod.
A te magyarázatod a rajzon illusztrát géptípusra jellemző, de mi van a felsőszárnyasokkal, a szimetrikus szárnyprofillal a jetekkel, stb.
Amit írtam az egy nagy általánosságban vett magyarázat.
Legyen neked igaza professzor úr! Isten ments hogy vitatkozzak.  ;D
L. Krisztián telefon:+36304568681 
E-mail: posta@miskolcrc.hu mrcmegyesulet@citromail.hu

Nem elérhető tljanko

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 147
Re:Motorok felfogatása elhúzatása, de hogyan?
« Válasz #39 Dátum: 2011. December 13. - 12:23:18 »
A gép közép tengelye a szárny síkja.
A bellancánál le és jobra 2-2 fok!
Az Easy Star-nal például  balra és fel 2-2 fok.
A műrepülőknél, ahol a motor főtengelye egy vonalban van a szárnyal, nem is nagyon szoktak lehuzatást állítani. Legalább is én nem.
Csak jobra 2 fokot.


Ha tudunk találkozni akkor 5 perc alatt beállítom neked.

Üdv Tubi!


Ha jól értem akkor ez a lapgépekre is vonatkozik? Egy lap extrának a tűzfalát raknám be éppen, de tanácstalan vagyok. Köszi előre is a tanácsot.

tljanko
A kezdők repülőgépe is leszáll valahogy, és néha egyben is marad!!!  :):)

Nem elérhető altima

  • Jedi
  • ****
  • Hozzászólások: 444
Re:Motorok felfogatása elhúzatása, de hogyan?
« Válasz #40 Dátum: 2011. December 13. - 12:28:17 »
A gép közép tengelye a szárny síkja.
A bellancánál le és jobra 2-2 fok!
Az Easy Star-nal például  balra és fel 2-2 fok.
A műrepülőknél, ahol a motor főtengelye egy vonalban van a szárnyal,  nem is nagyon szoktak lehuzatást állítani. Legalább is én nem.
Csak jobra 2 fokot.


Ha tudunk találkozni akkor 5 perc alatt beállítom neked.

Üdv Tubi!


Ha jól értem akkor ez a lapgépekre is vonatkozik? Egy lap extrának a tűzfalát raknám be éppen, de tanácstalan vagyok. Köszi előre is a tanácsot.

tljanko

Igen!

Pontosítanék kicsit:



A műrepülőknél, ahol a motor főtengelye egy vonalban van a szárnyal, és a szárnyprofil szimetrikus nem is nagyon szoktak lehuzatást állítani. Legalább is én nem.
Csak jobra 2 fokot.

Nem elérhető tljanko

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 147
Re:Motorok felfogatása elhúzatása, de hogyan?
« Válasz #41 Dátum: 2011. December 13. - 12:39:04 »
A gép közép tengelye a szárny síkja.
A bellancánál le és jobra 2-2 fok!
Az Easy Star-nal például  balra és fel 2-2 fok.
A műrepülőknél, ahol a motor főtengelye egy vonalban van a szárnyal,  nem is nagyon szoktak lehuzatást állítani. Legalább is én nem.
Csak jobra 2 fokot.


Ha tudunk találkozni akkor 5 perc alatt beállítom neked.

Üdv Tubi!


Ha jól értem akkor ez a lapgépekre is vonatkozik? Egy lap extrának a tűzfalát raknám be éppen, de tanácstalan vagyok. Köszi előre is a tanácsot.

tljanko

Igen!

Pontosítanék kicsit:



A műrepülőknél, ahol a motor főtengelye egy vonalban van a szárnyal, és a szárnyprofil szimetrikus nem is nagyon szoktak lehuzatást állítani. Legalább is én nem.
Csak jobra 2 fokot.


Hy Altima!

Köszönöm szépen a gyors választ.

Üdv: tljanko
A kezdők repülőgépe is leszáll valahogy, és néha egyben is marad!!!  :):)

Nem elérhető cey85

  • Midikloriád
  • *
  • Hozzászólások: 18
Re:Motorok felfogatása elhúzatása, de hogyan?
« Válasz #42 Dátum: 2012. Június 12. - 08:39:57 »
Sziasztok! Nekem van egy Dynam Cessna gépem ami totálkáros lett az elején. Most próbálom életre kelteni és az lenne kérdésem, hogy ennél is le és jobbra kell húzatni a motort? Válaszokat köszi előre is mert még kezdő vagyok :)

Nem elérhető HC

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1165
  • Magi István
Re:Motorok felfogatása elhúzatása, de hogyan?
« Válasz #43 Dátum: 2012. Június 12. - 08:56:10 »
Igen!
Ha a légcsavar szemből nézve az óramutató járásával ellentétes irányba forog (ez a normál).

Nem elérhető Péter

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 817
Re:Motorok felfogatása elhúzatása, de hogyan?
« Válasz #44 Dátum: 2012. Június 12. - 19:18:34 »
Én értem amit írsz Péter, de legalább egy felsőszárnyas gépet rajzoltál volna, ha már arról van szó.
A gép  középtengelyének mindenképpen metszeni kell a szár középvonalában elhelyezkedő súlypontot.
Legyél kedves és rajzold át és meglátod.
A te magyarázatod a rajzon illusztrát géptípusra jellemző, de mi van a felsőszárnyasokkal, a szimetrikus szárnyprofillal a jetekkel, stb.
Amit írtam az egy nagy általánosságban vett magyarázat.
Legyen neked igaza professzor úr! Isten ments hogy vitatkozzak.  ;D

Én sem ekerok vitaykozni veled de:
Repülőgép tengelyei
A törzs orrát a törzs végével
összekötő egyenes a gép
hossztengelye, erre merőlegesen a szárnyvégtől szárnyvégig húzódó tengely a
kereszttengely, végül mindkettőre merőleges a függőleges tengely. Igen fontos, hogy
a repülőgép mindhárom
tengely körül merőleges
legyen, és a pilótának ne
kelljen már a legkisebb zavaró
hatásokat is kormánykitérítéssel ellensúlyoznia.
Az instabil repülőgép kö....................................
Nem én irtam.
Olvasd el; http://vacchun.hu/docs/22.pdf és gondolkodj el.
A szárny elheljezésénewk semmi köze a törzs tengelyhez tehát lényegtelen hogy mit rajzoltam. ::)