Szerző Téma: Felújítás és újra üzembe helyezés.  (Megtekintve 79450 alkalommal)

Nem elérhető gzax

  • Jedi Mester Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 4748
  • Noszmüller Gábor Madocsa & Paks ;-)
Re:Felújítás és újra üzembe helyezés.
« Válasz #240 Dátum: 2011. Június 19. - 17:52:26 »
Mester ez tökéletes lett !!!

Üdv:Noszmüller  Gábor  +36 20/345-10-74
Spectrum DX7

Nem elérhető kisg325

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 638
Re:Felújítás és újra üzembe helyezés.
« Válasz #241 Dátum: 2011. Június 20. - 18:10:14 »
Köszi,de a mester jelzőt nem érdemlem meg.  ;)

Nem elérhető BK_Attis

  • Lakhely: Sajóörös
  • Jedi Mesterek Mestere
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 19615
  • Élni, Élni hagyni és embernek maradni!
    • Flying Angel
Re:Felújítás és újra üzembe helyezés.
« Válasz #242 Dátum: 2011. Június 26. - 20:37:54 »
Sziasztok!

Csatlakozo gzaxhoz, mesteri munka!  ;)



Öröm ránézni a járgányra!   :o :o :o
Végcél a kék ég vagy? 2,4Ghz/2,4Ghz
Üdv: Krajcz Attila
0670/325-6476
borsodircmodell.info@gmail.com

Nem elérhető kisg325

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 638
Re:Felújítás és újra üzembe helyezés.
« Válasz #243 Dátum: 2011. Június 27. - 18:13:48 »
Köszi BK_Attis! Én is szeretem nézegetni!  ;D

Nem elérhető BK_Attis

  • Lakhely: Sajóörös
  • Jedi Mesterek Mestere
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 19615
  • Élni, Élni hagyni és embernek maradni!
    • Flying Angel
Re:Felújítás és újra üzembe helyezés.
« Válasz #244 Dátum: 2011. Június 27. - 19:25:47 »
Köszi BK_Attis! Én is szeretem nézegetni!  ;D

Gondolom nem csak nézegeted?  ;)

Sziasztok!

Több,mint 6 hónap eredménye,de végre elkészültem az általam Kyosho Advance Sand Rail-re keresztelt vintage autómmal,amit anno 1986-ban gyártottak.

Gyári állapotában így nézne ki egy Advance,aki nem ismerné:




Sajnos hozzám hiányosan és elég ramaty állapotban került...




...ezért gondoltam egyet és megvalósítottam egy régi álmom,egy scale csővázas homokfutót,vagyis ahogy az amcsik nevezik,egy Sand Rail-t:

       

                                                             

                                                                                                           

Az alváztól felfelé minden saját gyártású,gondolok itt magára a csővázra,ülésekre,porraloltóra,váltógombra,stb,stb. A felváz rézcsőből készült lágy forrasztással,a többi kiegészítőre és alkatrészre nem térnék ki,hogy hogyan és miből készült. Szerintem érdemes elveszni a részletekben is,nem csak összességében az autóban. Rengeteg munkám van benne,na és persze némi idegeskedés is,mikor már hagytam volna az egészet a francba. Végül,ha ránézek,az összhatás és,hogy tudom az egész a saját kezem munkája,kárpótol mindenért!

Némi hiányzó alkatrészért köszönet Allercének és Willienek!

Jöhetnek az észrevételek,kritikák!  ;)
Végcél a kék ég vagy? 2,4Ghz/2,4Ghz
Üdv: Krajcz Attila
0670/325-6476
borsodircmodell.info@gmail.com

Nem elérhető kisg325

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 638
Re:Felújítás és újra üzembe helyezés.
« Válasz #245 Dátum: 2011. Június 28. - 16:35:35 »
Csak nézegetem,mert a vintage autók közül egyiket sem használom! A régi vagy ritka autók nálam mind polcosak.

3del

  • Vendég
Re:Felújítás és újra üzembe helyezés.
« Válasz #246 Dátum: 2011. Augusztus 16. - 10:36:45 »
Tyűűűűű, pompás darab lett!

Nem elérhető kisg325

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 638
Re:Felújítás és újra üzembe helyezés.
« Válasz #247 Dátum: 2011. Szeptember 28. - 16:47:27 »
Sziasztok!

Végre ismét írhatok eme topikba. Igaz nekem inkább Kyosho vintage autóim vannak,de most sikerült beújítanom egy Tamiya Super Champ-et 1982-ből. Talán ideje volt egy Tamiya-t is kiraknom a polcra.  ;D Szóval,az autó egészen egyben van 1-2 apróbb sérülést és hiányosságot leszámítva. Az érdekessége,hogy benne van az eredeti műanyagházas Tamiya akkupack.  :o
Felhívnám a figyelmet a hátsó alukeret és a hátsó (1db!) lengéscsillapító ketötésére. Igen,jól látjátok pandolitszalaggal van rögzítve,de ez így gyári!


A felújítatlan,beszerzési állapot:

       


Egy eredeti kép:


Nem elérhető BaluGTV

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1185
  • Lakóhely:Eger
Re:Felújítás és újra üzembe helyezés.
« Válasz #248 Dátum: 2011. Október 14. - 21:50:54 »
Azok a 80-as évek....!  :o :o :o
70-381-95-97

Nem elérhető kisg325

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 638
Re:Felújítás és újra üzembe helyezés.
« Válasz #249 Dátum: 2011. Október 29. - 22:03:25 »
Sziasztok!

Készen lettem a Tamiya Super Champ felújításával. Szerencsére nem volt olyan sok dolgom vele,de azért meg kellett csinálni rajta ezt-azt. Szóval a bódé tetején lévő csőváz 3 helyen volt eltörve,amit orvosolnom kellett és természetesen újra lefesteni pirosra. Új festést kapott az oldalán lévő rácsozat,a felnik,a fényszórók és a figura is. Az alváz átesett egy teljes szétszedésen,takarításon és újra zsírozáson. A hátsó lengéscsillapító sajna meg van kopva,így eresztette az új szilikonolajat még álló helyzetben is. Erre a problémára egy egyszerű "O" gyűrű jelentette a megoldást,igaz gyárilag azon a helyen ahová raktam ott nincs ilyen alkatrész,de a lényeg,hogy nem folyik! Valójában az első két teló is kicsit könnyez,de egye fene. Elektronikát tekintve találtam itthon egy régi Robbe vevőt,amibe pont ezek a régi típusú csatlakozókkal ellátott szervók dughatóak bele,amik az alváz részét képezték már a hozzám kerüléskor is. Végülis a kopott gumikat,a törött hátsó futóműtartót,a hiányzó első fényszórókat és az ablakhálót leszámítva hiánytalan ez az 1982-es kiadású Tamiya gyöngyszem.
Még annyit megjegyeznék,hogy nehezen tudtam eldönteni a felnik újrafestését vagy mellőzését. Igazából a manual sem írja,hogy festeni kellene őket,de gyári képeken látszik ezüstön és fehéren is. Mivel ezen az alvázon festve volt,ezért festettem újra őket.

Gyári képek:






Felújítás következtében ilyen lett:

 


Üdv. kisg325

Nem elérhető BK_Attis

  • Lakhely: Sajóörös
  • Jedi Mesterek Mestere
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 19615
  • Élni, Élni hagyni és embernek maradni!
    • Flying Angel
Re:Felújítás és újra üzembe helyezés.
« Válasz #250 Dátum: 2011. Október 30. - 08:02:53 »
Szia kisg325!

Pazar lett!  :o :o :o
Végcél a kék ég vagy? 2,4Ghz/2,4Ghz
Üdv: Krajcz Attila
0670/325-6476
borsodircmodell.info@gmail.com

Nem elérhető kisg325

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 638
Re:Felújítás és újra üzembe helyezés.
« Válasz #251 Dátum: 2011. Október 30. - 14:11:06 »
Köszi!  ;)

Nem elérhető szabolcska24

  • Midikloriád
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Felújítás és újra üzembe helyezés.
« Válasz #252 Dátum: 2012. Július 04. - 10:38:03 »


Hello bocsánat a zavarásért,most sikerült hozzájutni egy prafa motoros kisautóhoz,olyan mint a tied csak nem cokat volt használva,és lenne pár kérdésem amennyiben tudnál segíteni az üzembehelyezésben!

Nem elérhető BK_Attis

  • Lakhely: Sajóörös
  • Jedi Mesterek Mestere
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 19615
  • Élni, Élni hagyni és embernek maradni!
    • Flying Angel
Re:Felújítás és újra üzembe helyezés.
« Válasz #253 Dátum: 2012. Július 04. - 22:31:27 »
Szia szabolcska24!

Te hol laksz?  ???
Végcél a kék ég vagy? 2,4Ghz/2,4Ghz
Üdv: Krajcz Attila
0670/325-6476
borsodircmodell.info@gmail.com

Nem elérhető viktor58

  • Jedi
  • ****
  • Hozzászólások: 305
Re:Felújítás és újra üzembe helyezés.
« Válasz #254 Dátum: 2016. December 29. - 17:46:12 »
Sziasztok!

Elérkezettnek látom a pillanatot, hogy írjak ebbe a témába is. Bár kézzel fogható dolgot még nem tudok felmutatni de már úton van hozzám jópár alkatrész amiből majd egy eredeti old timer Tamiya modellautó fog összeállni. De azt hiszem kezdem az elején...

Kb 12 éves lehettem amikor elkezdtek érdekelni a modellautók. Már nem emlékszem pontosan de valamilyen magazinban vagy prospektuson láthattam egy Tamiya TA01 Lancia Delta HF Integrale autót és azonnal beleszerettem. Ábrándoztam, sóvárogtam utána, hogy "milyen jó lenne egy ilyen". Persze akkoriban teljesen elérhetetlen volt számomra. Aztán sokkal később lett egy TA02-őm amit egy doboznyi alkatrészből legóztam össze és néhány alkatrészét pótolnom is kellett. Ez volt az első komolyabb modellem és így ezen gyakoroltam a farigcsálást. Megszűntettem a lógásokat, kapott csapágyakat, stabilizátorokat, erősebb motort, gömbfejek, összekötők, faragás itt faragás ott. Szóval így már nem volt olyan mint az eredeti. Viszont nem tettem le az álmomról, hogy legyen egy olyan, eredeti Tamiya Lancia Delta HF Integrale-m amibe kissrácként beleszerettem. Időközben rájöttem hogy ezt az autót a TA01 alvázzal adták ki és sok alkatrész kompatibilis, sok meg nem. Szerencsére szinte mindent lehet kapni hozzá külföldön, itthon egyre ritkább ez a modell. Elkezdtem begyűjteni mindent ami szükséges ahhoz hogy egy 100%-ban eredeti autót összerakjak, de olyat és úgy ahogy az annó a gyárból kijött. Vagyis! Csak eredeti Tamiya alkatrészeket használok fel, alap Mabuchi motor, mechanikus szabályzó, nicd akksi (talán az nimh még belefér ), műanyag csapágyak, stb... Kiegészítve az opcionális belső tér kialakítással.



Mostanra sikerűlt mindent megrendelni így talán január végére összeáll az auó. Szigorúan polcdísz lesz, talán szőnyegen megyek majd vele 1-2 kört.





Természetesen az eredeti Mhz-es távot is be fogom hozzá szerezni.

Tamiya TA-02 /Tamiya Lancia Delta HF Integrale TA-01/3Racing Sakura XI Sport/ Tamiya TA03f /Reely P290 (EP-homemade Buggy) /92' Jeep Cherokee /Traxxas T-Maxx brushless / Mono 1 speedboat /La Mouette gőzhajó