Szerző Téma: copterx cx 450pro tt  (Megtekintve 43479 alkalommal)

Nem elérhető wagzo

  • Jedi Mester Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 551
Re:copterx cx 450pro tt
« Válasz #525 Dátum: 2012. Április 12. - 20:43:06 »
Sziasztok!

Ez a topic nagyon leült.... ( mint a többi )
 :(

Mint többen tudjátok már beszereztem egy CopterX 450pro-t, használtan, de jó állapotban és egy kicsit " feljavítva".
A heli megérkezése után még kb. 3-4 hetet vártam a rádiómra -  nyilván Turnigy 9X   - addig simogattam a helit  :) , de utána végre lehetett lebegni.
Elvittem teremautózásra, ahol JohnnyT ellenőrizte, berepülte.

Egy kicsit előszaladtam....
Akiktől vettem a gépet, az Skype-n segített beállítani a rádiót, folyamatosan diktálta a paramétereket, én meg állítottam, ahogy mondta és vissza is mondtam ezeket.
Ezután következett a ESC beállítása.
Itt kezdődött és végződött is az első - nem kívánatos - indítás.  :(
Ugyanis amikor a lehúztam a gázt nullára, hogy a szabályzó megtanulja, a rotor elindult, de úgy rendesen ahogy kell.
Nesze neked kezdő helis, a besz....rás jelző vezetéke leolvadt....   :)

Rögtön kapcsoltam a thr hold-ot, de nem állt le, akkora már pörgött rendesen!
Volt aggódás, hogy most mi is van?!?!!?

Alányúltam a rotoroknak és széthúztam az akku kábelt. A heli persze megbillent és a két alkaromon létrehozott néhány új  keresztirányú " bejegyzést " a rotor, elkapta a szekrényt és el is tört a lapát.
Szóval az ijedtségen és összesen 11-12 karcoláson ( na jó voltak mélyebbek is ) nem történt komoly baj.

Ezt követően ellenőrzés, hogy mi volt a baj!
Rádióbeállítások visszaolvasása újra és megállapítódott, hogy a throttle REV-ben volt. Na ez volt a hiba, ugyanis amikor lehúztam a gáz, akkor indult be és pörgött fel a rotor.
Az volt a szerencse a szerencsétlenségben, hogy a pitch -10 fokon volt és nem szállt fel a heli.
Szép mutatvány lett volna itt a szobában!!!

Szóval saját hibás baleset volt ez is, de szerencsére ennyivel megúsztam.
Ezt követően kicseréltem a lapátot, ellenőriztem mindent.

Ezután vittem ki Tiszaújba " teremautózni" !!    ;D ;D ;D

Minden rendben volt vele, sikerült is két akksit kilebegni vele. Az egyiket kint, a másikat bent a teremben ( nagy vagányan, mint aki tud repülni ! )  :)

Ezt követően valamikor kivettem a reptérre !
Felszállás, lebegés, majd egy kis gödörbe leszállás..., majd sivítás és a szíjról néhány fog elment vadászni....
Ellenőriztem a gépet, de más nem hibát nem láttam.

Hazajöttem, youtube, kézikönyv, farok szétszed, szíjcsere, alkatrész ellenőrzés, majd összerak.

Ezt követően kivettem újra repülni és farok szitált, de úgy rendesen. Az volt az érdekes, hogy a szitálás folyamatos volt, de azonos időközökkel és azonos kitéréssel.
A rádión érzékenység állítás, de nem volt változás.  >:(

Ekkor megállt a tudományom!
Próbáltuk modellező kollégákkal, minden féle beállítást, de nem lett jó.

Az a megállapítás született, hogy gyro rossz.
Szereztem kölcsönbe egy GA-250-est - nekem is ez van - , de sajnos ez nem ez a baja.

Ekkor nekiálltam újra szétszedni a farokrészt.
Levettem a farokszervo mozgatórudat és mozgatni kezdtem a farokvezérlőt és ekkor észleltem, hogy kicsit nehezen mozog, vagy megakad egy pillanatra.
Leszedtem a faroklapát befogóról a mozgató mechanikát és miután az egyiket levettem rögtön finoman mozgott. Levettem a másikat is nem jött ki a műanyagból a fémpersely, a csavar is csak nehezen.
Ezt kitisztítottam, visszaraktam és már jó is volt, tökéletesen mozgott, nagyon könnyen csúszott a tengelyen a vezérlőkar.

Öröm, boldogság, összerak, akksi bele, emelkedik.... és még mindíg rángati a farkát.  :D
 

Na megint olyan lettem mint a régi zongora, le lettem hangolódva.

folyt. köv.
 
Buddy 380 - Futaba T8J

Élj lazán, ne dolgozz túl sokat, mert egyszer csak azt veszed észre, hogy a templomban mindenki énekel, csak te fekszel a hátadon.

"A megbocsátás nem változtat a múlton, de a jövőt meghosszabbítja."

motyi96

  • Vendég
Re:copterx cx 450pro tt
« Válasz #526 Dátum: 2012. Április 12. - 21:35:34 »
Én nem repültem a nyíregyházi verseny óta, mert alkatrészre várok, korábban ki van fejtve, hogy miért, és még mindig nem érkezett meg, pedig már ideje volna.


Hasonlóan jártál az első indításnál, mint én az első helimmel.
Itthon mi nagyon okosak voltunk, mindent tudtunk hogy kell, csak éppen azt nem, hogy hol kell állnia a gázkarnak, ezért középen hagytuk a botot, úgy nézett ki legjobban. A könyvet nem néztük meg, akkor még úgy se sokat értettem volna belőle, az akkori angol tudásommal. Persze az egész család figyelte az eseményeket, míg mi ezt apával csináltuk. Akku-szabi össze, a táv már akkor bekapcsolva, aztán elkezdett pörögni a heli, kb 0 állásszögnél, de lehet hogy egy kicsit több is volt. Elkezdett mászkálni a padlón, a távhoz hozzá se mertünk nyúlni, aztán egyszer nekiment a szék lábának, asztalnak, anya lábának és lett baja a helinek is. Leállítani is úgy tudtuk, hogy apa lenyomta a földöhöz, és széthúzta a csatlakozót. ;D Persze a megoldás csak annyi lett volna, hogy lehúzom a gázkart, de akkor még nem tudtam.
Szóval vigyázni kell.



A farokrisza meg nekem is volt, nekem a szorulás csökkentése és a giró normális beállítása megoldotta a problémát. Nem igazán ismerem a Te gyrodat, csak így hallomásból, de ha azon van gain, azt próbáld meg rajta beállítani, nekem az is sokat jelentett.
Esetleg ha nagyon lötyög a farokcsúszka, azon is lehet segíteni, szerintem az is tud ilyet okozni.
Vagy nagy a rezonancia a gépen, és nem szereti a gyro. Ki kell súlyozni a lapátokat.
És a trackinget (lapátok egy síkban futását) is nézd meg, ha nem jó, akkor állítsd be.

Ez csak 1-2 tipp volt, remélem sikerrel jársz!

Üdv.: Zoli

Nem elérhető wagzo

  • Jedi Mester Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 551
Re:copterx cx 450pro tt
« Válasz #527 Dátum: 2012. Április 12. - 21:40:04 »
Szia
Most nem olvasok vissza, mire lenne szükséged ami nem érkezett meg?
Buddy 380 - Futaba T8J

Élj lazán, ne dolgozz túl sokat, mert egyszer csak azt veszed észre, hogy a templomban mindenki énekel, csak te fekszel a hátadon.

"A megbocsátás nem változtat a múlton, de a jövőt meghosszabbítja."

motyi96

  • Vendég
Re:copterx cx 450pro tt
« Válasz #528 Dátum: 2012. Április 12. - 21:42:29 »
Az SE V2-höz való szíjas farokkihajtásban ment tönkre a csapágy, e miatt az egészet cserélnem kell, de még nem jött meg a Kínából rendelt alkatrész. A héten már ideje lett volna, holnap még van esélye, de ha nem jön a héten akkor is muszáj leszek várni rá.

Nem elérhető wagzo

  • Jedi Mester Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 551
Re:copterx cx 450pro tt
« Válasz #529 Dátum: 2012. Április 12. - 21:49:20 »
Honnan rendelted?
Nekem van farok kihajtás, de az enyém pro, nem tudom, hogy azzal azonos-e ez az alkatrész!
Melyik kihajtás csapágyra gondolsz, ami a törzsben van vagy a faroktengelyen?
Buddy 380 - Futaba T8J

Élj lazán, ne dolgozz túl sokat, mert egyszer csak azt veszed észre, hogy a templomban mindenki énekel, csak te fekszel a hátadon.

"A megbocsátás nem változtat a múlton, de a jövőt meghosszabbítja."

Nem elérhető Szitkó

  • Jedi
  • ****
  • Hozzászólások: 456
Re:copterx cx 450pro tt
« Válasz #530 Dátum: 2012. Április 13. - 18:29:36 »
Wagzo!

Szerencséd,hogy nem lett nagyobb baj!Alap szabály,hogy ha állítgatod a helit akkor
a motort el kell húzni a főfogastól!!!!!
Pont az ilyen malőrök elkerülése érdekében.
Amikor tökéletesen működik akkor vissza lehet tolni a helyére.

Ha bármi gondod van a helivel,kérdezz bátran!!!
Sztem Motyi és én is sok mindenben tudunk segíteni.

A gyro-ról nem tudok semmit mondani.Esetleg annyit,hogy nekem is van egy.
Felraktam és képtelen voltam normálisan beállítani(valószinü én vagyok a balf....sz).
Folyamatosan szitált,és nem is akárhogy.Ezért vissza raktam az eredetit.

Az enyém is eladó volt,mennyiért vetted(ha elárulod ;) )?

Nem elérhető wagzo

  • Jedi Mester Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 551
Re:copterx cx 450pro tt
« Válasz #531 Dátum: 2012. Április 13. - 18:36:55 »
Sziasztok!

Szóval akkor folytatom...

Mivel az előző javítás után sem javult meg, újra elkezdtem keresni a hibát.

Mivel a farokvezérlés tökéletesen működött, nem akad sehol így mentem a szervó irányába.
Miután levettem a szervót azt vettem észre, hogy a szervó karhoz csatlakozó gombfej felső része hozzá ér a farokkihajtás házához és egy gyönyörű szép félkörívet rajzolt bele.
Lásd itt:
http://kepfeltoltes.hu/view/120413/DSCF1206_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/120413/DSCF1207_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/120413/DSCF1209_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ebből gondoltam, hogy ez is hiba lehet, mivel ezáltal közvetlenül a szervó szorul.
Leszereltem és egy kicsit lecsiszoltam a gömbfejet rögzítő felső részéből. Újra összeraktam, gyró+szervo beállítás.
Kivettem reppeni, de nagy volt a szél és megint rángatott. De most azt vettem észre, hogy csak akkor ha megfújja  a szél, vagy én korrigálok a bottal, de ezután is két-három kilengés után megállt.
Egyszer akkorát lökött a szél rajta, hogy alig bírtam megfogni, jobbra balra kilengett, aztán sikerült lerakni, de elég erősen.   Húúú. Volt aggódás rendesen, még jó, hogy a paratalp rajta volt, mert különben....

Mivel kiderült, hogy a nem gyro a rossz, visszaraktam a saját gyromat, beállítottam és újra lebegés. Egész jól sikerült, már nem dobálta a farkát annyira, olyan 80-90 %-ban rendesen tartotta.
Egy kicsit megnyugodtam, úgy látszik, hogy megérte a sok szerelés ( legalább tanultam belőle ).
Most töltött fel az egyik akksi, lehet, hogy újra megpróbálom, ha nem fúúú nagyon a szél.

Nagyjából ennyi!!
Köszi, hogy elolvastad.

Ja majd elfelejtettem, mérgemben ( nem is  ;D ), vettem egy használt Futaba GY-401-es gyro-t.
Nemsoká az is felszerelődik és írom a tapasztalatokat!
Buddy 380 - Futaba T8J

Élj lazán, ne dolgozz túl sokat, mert egyszer csak azt veszed észre, hogy a templomban mindenki énekel, csak te fekszel a hátadon.

"A megbocsátás nem változtat a múlton, de a jövőt meghosszabbítja."

Nem elérhető Szitkó

  • Jedi
  • ****
  • Hozzászólások: 456
Re:copterx cx 450pro tt
« Válasz #532 Dátum: 2012. Április 13. - 18:57:56 »
A képeken úgy látom,hogy a csavar ami a gömböt tartja,nem bele való(nagyon kilóg!!!).
Az enyémnél minden csavar ami a gömböket tartja,egy síkban van a gömb tetejével.
Nekem is volt ilyen problémám,úgy oldottam meg,hogy alulról fogattam be a szervót.

A 401-es gyrok jók,sztem azt rakd fel,egyszerűbb beállítani.

Nem elérhető wagzo

  • Jedi Mester Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 551
Buddy 380 - Futaba T8J

Élj lazán, ne dolgozz túl sokat, mert egyszer csak azt veszed észre, hogy a templomban mindenki énekel, csak te fekszel a hátadon.

"A megbocsátás nem változtat a múlton, de a jövőt meghosszabbítja."

Nem elérhető Szitkó

  • Jedi
  • ****
  • Hozzászólások: 456
Re:copterx cx 450pro tt
« Válasz #534 Dátum: 2012. Április 13. - 19:39:10 »
Szép a heli ;)
Saját festés,vagy így vetted?

Nem elérhető wagzo

  • Jedi Mester Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 551
Re:copterx cx 450pro tt
« Válasz #535 Dátum: 2012. Április 13. - 19:42:34 »
Így vettem, de van egy eredeti festésű kabin és van két szép kabin is!
Majd csinálok képet róla.
Buddy 380 - Futaba T8J

Élj lazán, ne dolgozz túl sokat, mert egyszer csak azt veszed észre, hogy a templomban mindenki énekel, csak te fekszel a hátadon.

"A megbocsátás nem változtat a múlton, de a jövőt meghosszabbítja."

motyi96

  • Vendég
Re:copterx cx 450pro tt
« Válasz #536 Dátum: 2012. Április 13. - 21:20:19 »
Nagyon szép a helid wagzo, és örülök, hogy sikerült beállítani! ;)
A Futaba gyro pedig nem árt rá, az rosszab nem lehet! ;D

Honnan rendelted?
Nekem van farok kihajtás, de az enyém pro, nem tudom, hogy azzal azonos-e ez az alkatrész!
Melyik kihajtás csapágyra gondolsz, ami a törzsben van vagy a faroktengelyen?
Ebay-ről rendeltem. Szerintem nem kompatibilis a pro és az SE V2 farokkihajtása egymással, főleg, hogy a pro kardános, az enyém pedig szíjas.
Az a kihajtás, ami nekem az autorota fogaskerékről átadja a hajtást a szíjnak.

Így néz ki:


Egyébként ma sem jött meg, úgyhogy még várhatok rá...

Nem elérhető wagzo

  • Jedi Mester Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 551
Re:copterx cx 450pro tt
« Válasz #537 Dátum: 2012. Április 13. - 21:27:02 »
Köszönöm!

Az enyém is szíjas hatású, de lehet, hogy másfajta valóban!
Mindjárt teszek fel képet róla!
Mikor rendelted meg, hogy még nem ért ide!
Az Ebay-en olcsóbb volt, mint a HK-n vagy az Ehirobón?
Buddy 380 - Futaba T8J

Élj lazán, ne dolgozz túl sokat, mert egyszer csak azt veszed észre, hogy a templomban mindenki énekel, csak te fekszel a hátadon.

"A megbocsátás nem változtat a múlton, de a jövőt meghosszabbítja."

Nem elérhető wagzo

  • Jedi Mester Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 551
Buddy 380 - Futaba T8J

Élj lazán, ne dolgozz túl sokat, mert egyszer csak azt veszed észre, hogy a templomban mindenki énekel, csak te fekszel a hátadon.

"A megbocsátás nem változtat a múlton, de a jövőt meghosszabbítja."

Nem elérhető Szitkó

  • Jedi
  • ****
  • Hozzászólások: 456
Re:copterx cx 450pro tt
« Válasz #539 Dátum: 2012. Április 14. - 09:31:12 »
Az SE típusnál külön van a farokcső és a szíj front hajtás tartója.
A PRO-nál ez egy házba építették.Más a törzs szerkezete,PRO-nál 1 darabból,SE-nél 2 darabból van.