Sziasztok!
Ez a topic nagyon leült.... ( mint a többi )

Mint többen tudjátok már beszereztem egy CopterX 450pro-t, használtan, de jó állapotban és egy kicsit " feljavítva".
A heli megérkezése után még kb. 3-4 hetet vártam a rádiómra - nyilván Turnigy 9X - addig simogattam a helit

, de utána végre lehetett lebegni.
Elvittem teremautózásra, ahol JohnnyT ellenőrizte, berepülte.
Egy kicsit előszaladtam....
Akiktől vettem a gépet, az Skype-n segített beállítani a rádiót, folyamatosan diktálta a paramétereket, én meg állítottam, ahogy mondta és vissza is mondtam ezeket.
Ezután következett a ESC beállítása.
Itt kezdődött és végződött is az első - nem kívánatos - indítás.

Ugyanis amikor a lehúztam a gázt nullára, hogy a szabályzó megtanulja, a rotor elindult, de úgy rendesen ahogy kell.
Nesze neked kezdő helis, a besz....rás jelző vezetéke leolvadt....

Rögtön kapcsoltam a thr hold-ot, de nem állt le, akkora már pörgött rendesen!
Volt aggódás, hogy most mi is van?!?!!?
Alányúltam a rotoroknak és széthúztam az akku kábelt. A heli persze megbillent és a két alkaromon létrehozott néhány új keresztirányú " bejegyzést " a rotor, elkapta a szekrényt és el is tört a lapát.
Szóval az ijedtségen és összesen 11-12 karcoláson ( na jó voltak mélyebbek is ) nem történt komoly baj.
Ezt követően ellenőrzés, hogy mi volt a baj!
Rádióbeállítások visszaolvasása újra és megállapítódott, hogy a throttle REV-ben volt. Na ez volt a hiba, ugyanis amikor lehúztam a gáz, akkor indult be és pörgött fel a rotor.
Az volt a szerencse a szerencsétlenségben, hogy a pitch -10 fokon volt és nem szállt fel a heli.
Szép mutatvány lett volna itt a szobában!!!
Szóval saját hibás baleset volt ez is, de szerencsére ennyivel megúsztam.
Ezt követően kicseréltem a lapátot, ellenőriztem mindent.
Ezután vittem ki Tiszaújba " teremautózni" !!

Minden rendben volt vele, sikerült is két akksit kilebegni vele. Az egyiket kint, a másikat bent a teremben ( nagy vagányan, mint aki tud repülni ! )

Ezt követően valamikor kivettem a reptérre !
Felszállás, lebegés, majd egy kis gödörbe leszállás..., majd sivítás és a szíjról néhány fog elment vadászni....
Ellenőriztem a gépet, de más nem hibát nem láttam.
Hazajöttem, youtube, kézikönyv, farok szétszed, szíjcsere, alkatrész ellenőrzés, majd összerak.
Ezt követően kivettem újra repülni és farok szitált, de úgy rendesen. Az volt az érdekes, hogy a szitálás folyamatos volt, de azonos időközökkel és azonos kitéréssel.
A rádión érzékenység állítás, de nem volt változás.

Ekkor megállt a tudományom!
Próbáltuk modellező kollégákkal, minden féle beállítást, de nem lett jó.
Az a megállapítás született, hogy gyro rossz.
Szereztem kölcsönbe egy GA-250-est - nekem is ez van - , de sajnos ez nem ez a baja.
Ekkor nekiálltam újra szétszedni a farokrészt.
Levettem a farokszervo mozgatórudat és mozgatni kezdtem a farokvezérlőt és ekkor észleltem, hogy kicsit nehezen mozog, vagy megakad egy pillanatra.
Leszedtem a faroklapát befogóról a mozgató mechanikát és miután az egyiket levettem rögtön finoman mozgott. Levettem a másikat is nem jött ki a műanyagból a fémpersely, a csavar is csak nehezen.
Ezt kitisztítottam, visszaraktam és már jó is volt, tökéletesen mozgott, nagyon könnyen csúszott a tengelyen a vezérlőkar.
Öröm, boldogság, összerak, akksi bele, emelkedik.... és még mindíg rángati a farkát.
Na megint olyan lettem mint a régi zongora, le lettem hangolódva.
folyt. köv.