Szerző Téma: Triálautó: Okosan és olcsón  (Megtekintve 23050 alkalommal)

Nem elérhető BaluGTV

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1185
  • Lakóhely:Eger
Re:Triálautó: Okosan és olcsón
« Válasz #135 Dátum: 2011. Január 18. - 13:11:52 »
Elkészültek a felnik.

Anyaguk nem műanyag, nem alu, hanem vas.   ;D ;D ;D

Két okból esett a vasfelnikre a választásom. Az egyik a súlyuk (szeretnék kimaradni az alufelnisúly ragasztgatásból), a másik pedig hogy rozsdásodni fognak.
Mivel a Jeepem egy szakadt, rozsdás, lepukkant gép lesz, ez a dolog még kapóra is fog jönni  ;)

70-381-95-97

Nem elérhető BaluGTV

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1185
  • Lakóhely:Eger
Re:Triálautó: Okosan és olcsón
« Válasz #136 Dátum: 2011. Január 18. - 13:13:24 »
A tömegükkel rendben van minden; a négy szerelt kerék 1610g...  ;D ;D ;D

70-381-95-97

Nem elérhető BaluGTV

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1185
  • Lakóhely:Eger
Re:Triálautó: Okosan és olcsón
« Válasz #137 Dátum: 2011. Január 18. - 13:17:16 »
És az anyagiak.

14e-t kért az esztergályos srác, mert elég pepecs meló volt, és az anyagot és utánajárást is ő biztosította.
A négy darab használt Flat Iront számolom 6e-be, mert 10e körül felnivel együtt lehet kapni (újonnan 9e a négy darab gumi)

Tehát   51270- Ft az állás.

És már szinte minden megvan a kocsihoz.
70-381-95-97

Nem elérhető BaluGTV

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1185
  • Lakóhely:Eger
Re:Triálautó: Okosan és olcsón
« Válasz #138 Dátum: 2011. Január 18. - 13:57:11 »
Sokan azt kifogásolják a Wheely Kingben, hogy túl széles a nyomtávja.

Nekem a felnik úgy lettek legyártva, hogy befelé szélesedjenek, és a továbbvágtam a kerékagy kihajtásokon a menetet:



Fönt az Axial nyomtáv, lent a módosított Wheely nyomtáv. Szerintem ennyivel lehet szélesebb. ;)

70-381-95-97

Nem elérhető BaluGTV

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1185
  • Lakóhely:Eger
Re:Triálautó: Okosan és olcsón
« Válasz #139 Dátum: 2011. Január 19. - 19:48:40 »
Na, összeállt az alváz.
Persze lehet még dizájnolni, a csupasz fehér sztirol elemeket és a vázat feketére festeni (majd az is lesz), de a lényeg; működik az alváz.
Minden hosszú lengéscsillapító egy segédkarra van ráépítve, plusz elől még egy emelőként működő forgatóelem is segíti a hidak mozgását.
A TRF rövid gátlókból csak előre került egy pár beépítésre, ezekkel lehet még pár fokot tekerni a jármű "lépésén".

Azért lett ilyen hirtelen készen, mert a KisG által linkelt szabályzat nem írja elő a függőleges teleszkópok használatát (meg amúgy is, nem tartott volna sokáig hátra is betenni a két kis "alibi" TRF rövid gátlót ;D ;D ;D), így nem kellett külön tornyot építeni a hátsó lengéscsillapítóknak.

70-381-95-97

Nem elérhető BaluGTV

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1185
  • Lakóhely:Eger
Re:Triálautó: Okosan és olcsón
« Válasz #140 Dátum: 2011. Január 19. - 19:56:55 »
Az első felfüggesztés. A két kicsi húzórúgó az alvázat tartja egyenesben menet közben. Gyengék nagyon, a híd mozgását nem akadályozzák.

70-381-95-97

Nem elérhető BaluGTV

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1185
  • Lakóhely:Eger
Re:Triálautó: Okosan és olcsón
« Válasz #141 Dátum: 2011. Január 19. - 20:00:21 »
A kedvenc képem.
Az emberek szeretnek mindenféle dolgot (mobilt, dobozt, másik kocsit...) a triál kocsijuk kereke alá tenni, demonstrálva a váz elcsavarodását.

Én mi a lófüttyöt tegyek alá ? ? ?  ;D



Ha kézzel még elcsavarom, és összenyomom a legfelső TRF gátlót akkor a 110 fok is megvan.
Ez most úgy 95 fok körül lehet.

Megérte az a sok számolgatás.
70-381-95-97

Nem elérhető kisg325

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 638
Re:Triálautó: Okosan és olcsón
« Válasz #142 Dátum: 2011. Január 19. - 20:04:56 »
Ne tegyél alá semmit,hanem írd rá,hogy ez CRAWLER!  ;D

Nem elérhető BaluGTV

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1185
  • Lakóhely:Eger
Re:Triálautó: Okosan és olcsón
« Válasz #143 Dátum: 2011. Január 19. - 20:15:08 »
Fejtsd ki bővebben ,mitől is crawler ez?  ::)
70-381-95-97

Nem elérhető kisg325

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 638
Re:Triálautó: Okosan és olcsón
« Válasz #144 Dátum: 2011. Január 19. - 20:24:11 »
Tedd fel a nagy fórumba és majd ott megmondják! Ha jobb indulatú akarok lenni,akkor se nem triál,se nem crawler,hanem egy összvér! Az biztos,hogy nem triál autó!

Nem elérhető BaluGTV

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1185
  • Lakóhely:Eger
Re:Triálautó: Okosan és olcsón
« Válasz #145 Dátum: 2011. Január 19. - 20:37:19 »
Gabesz úgyis igazat adna. Ő a bajnok, más nem számít.  ;D ;D ;D ;D

Most komolyan. Hobbyzni tökéletes lesz a kocsi. :)
70-381-95-97

Nem elérhető kisg325

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 638
Re:Triálautó: Okosan és olcsón
« Válasz #146 Dátum: 2011. Január 19. - 20:41:22 »
Azt nem mondtam,hogy rossz,sőt!  8)

Nem elérhető BaluGTV

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1185
  • Lakóhely:Eger
Re:Triálautó: Okosan és olcsón
« Válasz #147 Dátum: 2011. Január 19. - 20:43:29 »
Kösz, ez jól esett! :o

De ha sokat kárálsz mindenféle króvlerről, akkor beleteszem az összkerékkormányzást, meg a KraZ nagy Crawler kerekeit.

70-381-95-97

Nem elérhető kisg325

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 638
Re:Triálautó: Okosan és olcsón
« Válasz #148 Dátum: 2011. Január 19. - 20:49:17 »
Csináltál egy univerzális autót. Látod csak kereket kell cserélni és kész.  ;D

Nem elérhető BaluGTV

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1185
  • Lakóhely:Eger
Re:Triálautó: Okosan és olcsón
« Válasz #149 Dátum: 2011. Január 19. - 21:08:23 »
Meg kasztnit. Sajnos 1 igazi Crawlernek a tengelytávja 35-40 cm körül van.
A bódé is nagyon be fogja határolni a hidak mozgását. Szerintem elsősorban ezért triálautó.
Bár ha a kasztnitartók is flexibilisek lennének... ::) ::) ::)   ;D ;D ;D


Az építés alatt az is cél volt, hogy a lánctalpakkal kompatibilis legyen. Ha a négy nagy csillapítóból kiveszem a rúgót, akkor pont annyit ül össze a váz, hogy a Mattracks láncokkal sem hat aránytalanul magasnak.
70-381-95-97