Csak én szívok a kardánokkal vagy más is?

Revízió miatt szétszedtem a hidakat és az osztóművet. A hidakban kicseréltem a golyóscsapágyakat Tamiya teflon siklókra,de sajna a diffiken lévők nem egyeznek meg a Tamiyával és,hogy bonyolódjon a történet még kereskedelmi forgalomban sem lehet kapni ilyen méretű csapágyakat,ergo csak gyári Axial! Esetleg esztergályossal gyártatni siklókat,hogy ezek is immunisak legyenek a vízre.

Sajnos ez a lehetetlen méret nem csak a diffiknél van,hanem elől a kerékagyakban is van 1-1 db. Ezután következett az osztómű,amiben a változatosság kedvéért megint más méretű csapágyak vannak.

Különben patika tiszta volt az osztómű belseje és a hidak sem voltak nyakig dzsuvával. Az utóbbikon a felül található 4 lyukat letömítettem 4-4 hernyócsavarral,elvileg így megoldott nagyjából a vízállóság. Viszont a kardánoknál jött a szívás. Az egyik kardán végénél,ahol a stift van el volt repedve. A csere idejéig ideiglenes megjavítottam némi ragasztó és vékony acéldrót segítségével,különben legalább olyan tartós lenne,mintha nem is lett volna elrepedve.

Ugyanezen kardán egyik hernyócsavarja pedig belerozsdált úgy,hogy ki kellett fúrnom és itt jött még egy meglepetés. Maga a hernyócsavar brutál jó minőségű acél! Tördeltek,illetve koptak a fúrószárak,de végül kijött,igaz eme menetes furat már a múlté...

,de szerencsére vele szemben van még egy menetes furat,ami használható. A végén levezetésképpen a másik kardánból pedig kikandikált az egyik stift. Meglepődtem,hogy kettő darabból van... hát igen,mert kettétört,csak azt nem értem,hogy miért. Szerintem szimpla anyaghiba. Szóval némi balszerencse és a víz hatása megtette a hatását.