Szerző Téma: Helikopter beállítás  (Megtekintve 34713 alkalommal)

Nem elérhető smithbandi

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 658
  • Lakhely:B.A.Z.-Tarcal
Re:Helikopter beállítás
« Válasz #405 Dátum: 2011. December 02. - 18:14:15 »
egy ilyet már én is összetörtem:)Még legelőször volt rajta.Tényleg jó.És ára se olyan vészes.
Spektrum dx6i
TT Mini Titan e325 se

motyi96

  • Vendég
Re:Helikopter beállítás
« Válasz #406 Dátum: 2011. December 02. - 22:12:25 »
Igen. :)

Nem elérhető smithbandi

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 658
  • Lakhely:B.A.Z.-Tarcal
Re:Helikopter beállítás
« Válasz #407 Dátum: 2011. December 09. - 09:03:11 »
Látom egyre jobban megy a repülés az új heliddel.Gratula hozzá. ;)
Spektrum dx6i
TT Mini Titan e325 se

motyi96

  • Vendég
Re:Helikopter beállítás
« Válasz #408 Dátum: 2011. December 09. - 16:54:00 »
Látom egyre jobban megy a repülés az új heliddel.Gratula hozzá. ;)
Köszi. :D

Nem elérhető wagzo

  • Jedi Mester Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 551
Re:Helikopter beállítás
« Válasz #409 Dátum: 2011. December 11. - 12:37:54 »
Üdvözlök MINDENKIT!
Én új vagyok itt és a helizésben is.
Wágner Zoltánnak hívnak, 43 éves vagyok és miskolci!
Először egy 3 CH-as koaxom volt ( egy APACHE ),ezzel rájöttem, hogy ez tetszik nekem.
Ezután vettem egy Xieda 9958-as 4CH-as FP-s helit. Ezzel mér az elején meggyűlt a bajom, nagyon sokat esett a kicsike.  :( ( egy kicsit el is vette a kedvem, de aztán visszajött  :) )
Folyamatosan úszott a levegőben, ellipsziseket írt le és közben balra hátra csúszott, hiába trimmeltem.
Aztán olvasgattam, kérdezrem és azt a tanácsot kaptam, hogy ne kínlódjak a trimmel, mert akksi cserélnél elfelejti. Inkább a rudazatot állítsam manuálisan, addig amíg nem jó.
Ezzel már értem el eredményt, itt látható :
http://www.youtube.com/watch?v=0k7xOmabpg8
Már nem csapkodom oda a gépet, minden 5 másodpercben.
Azonban még nem nagyon megy az irányítás, mert eléggé önálló tud lenni a kicsike, a hirtelen fordulóknál csinál érdekességeket.
Rendeltem egy szimulátor távot, azt a tanácsot kaptam, hogy azzal tanuljam az irányítást.
Egy ilyet:
http://www.zenn.hu/modelsport/product_info.php?products_id=2523

Remélem, hogy menni fog, mert nekem is vannak terveim olyan gépekre, amiket ti használtak és szeretnék úgy megtanulni repülni is, de egyenlőre maradok a 9958-asnál.

Tegnap kezdtem el olvasni ezt a fórumot, és persze lemaradtam a találkozóról.  :(
üdv
Buddy 380 - Futaba T8J

Élj lazán, ne dolgozz túl sokat, mert egyszer csak azt veszed észre, hogy a templomban mindenki énekel, csak te fekszel a hátadon.

"A megbocsátás nem változtat a múlton, de a jövőt meghosszabbítja."

Nem elérhető BK_Attis

  • Lakhely: Sajóörös
  • Jedi Mesterek Mestere
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 20112
  • Élni, Élni hagyni és embernek maradni!
    • Flying Angel
Re:Helikopter beállítás
« Válasz #410 Dátum: 2011. December 11. - 14:12:18 »
Szia Wagzo!

Üdvözlünk a Fórumon.  ;)
Az FMS szimulátornál van már sokkal jobb és élethűbb.
Ez a távod valószínű, hogy nem lesz hozzá jó de, sosem lehet tudni.
A kis heli az alapok megtanulásához alkalmas de igazi repülésre már nem hiszem.
Próbálj ki egy pár mérettel nagyobb kezdő helit és majd meglátod a különbséget.
De, valószínű már ezeket le is írtuk itt a helis témában, olvass utána.

Üdv.: BK
Végcél a kék ég vagy? 2,4Ghz/2,4Ghz
Üdv: Krajcz Attila
0670/325-6476
borsodircmodell.info@gmail.com

Nem elérhető wagzo

  • Jedi Mester Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 551
Re:Helikopter beállítás
« Válasz #411 Dátum: 2011. December 11. - 17:43:38 »
Na jól elkiabáltam!
Ma sikerült odaverni elég rendesen!
Az az érdekes, hogy a falnak csapódott és a falon lévő tükörnek a szélébe beakadhatott a forgószárny és letört a két határoló pöcök róla és lefittyent az egész, valamint még az egyik szervó által hajtott tengely is elhajlott.
Gondolhatjátok levert a víz... (mondom én ezt egy relatíve olcsó helinél  :) >:() )
Szétszedtem, majd kb. egy órás meló ( szervotengely igazítás, hangolás és forgószárnycsere ) után újra repült, de még úszik egy kicsit, de majd holnap újra állítok rajta, ma már pihentetem.
sziasztok
Buddy 380 - Futaba T8J

Élj lazán, ne dolgozz túl sokat, mert egyszer csak azt veszed észre, hogy a templomban mindenki énekel, csak te fekszel a hátadon.

"A megbocsátás nem változtat a múlton, de a jövőt meghosszabbítja."

Nem elérhető altima

  • Jedi
  • ****
  • Hozzászólások: 444
Re:Helikopter beállítás
« Válasz #412 Dátum: 2011. December 11. - 18:10:43 »
Na jól elkiabáltam!
Ma sikerült odaverni elég rendesen!
Az az érdekes, hogy a falnak csapódott és a falon lévő tükörnek a szélébe beakadhatott a forgószárny és letört a két határoló pöcök róla és lefittyent az egész, valamint még az egyik szervó által hajtott tengely is elhajlott.
Gondolhatjátok levert a víz... (mondom én ezt egy relatíve olcsó helinél  :) >:() )
Szétszedtem, majd kb. egy órás meló ( szervotengely igazítás, hangolás és forgószárnycsere ) után újra repült, de még úszik egy kicsit, de majd holnap újra állítok rajta, ma már pihentetem.
sziasztok


Szia!

Érdemes lenne egy kellemes szélmentes napon kihoznod a reptérre.
A társaság jó, ha tudunk segítünk, és meglátod mennyivel jobban fog menni mint zárt térben!
Törés is kevesebb lesz!

Nem elérhető wagzo

  • Jedi Mester Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 551
Re:Helikopter beállítás
« Válasz #413 Dátum: 2011. December 11. - 18:34:09 »
Szia

Köszönöm a lehetőséget, élni fogok vele!
Csak azt kellene tudnom, hogy mikor lesztek kint a reptéren ( az se baj egy kicsit fúj a szél, akkor is ragad rám valami, ha csak szóban "tudunk "repülni )
Biztos, hogy nagy segítség lenne, ha elmondanátok, hogy mennyi a 30  :)
üdv
Buddy 380 - Futaba T8J

Élj lazán, ne dolgozz túl sokat, mert egyszer csak azt veszed észre, hogy a templomban mindenki énekel, csak te fekszel a hátadon.

"A megbocsátás nem változtat a múlton, de a jövőt meghosszabbítja."

Nem elérhető altima

  • Jedi
  • ****
  • Hozzászólások: 444
Re:Helikopter beállítás
« Válasz #414 Dátum: 2011. December 11. - 19:59:42 »
Korán sötétedik sajna, így inkább hétvége a tuti.
Szombat Tiszaújváros teremautózás (pl az is egy alkalmas helyszín) vasárnap ha jó az idő valszeg kint leszünk.
Csörömpölj rám és mondom 30/488 19 31


Nem elérhető wagzo

  • Jedi Mester Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 551
Re:Helikopter beállítás
« Válasz #415 Dátum: 2011. December 11. - 20:04:35 »
OK. Köszi!
Hívlak majd!
Buddy 380 - Futaba T8J

Élj lazán, ne dolgozz túl sokat, mert egyszer csak azt veszed észre, hogy a templomban mindenki énekel, csak te fekszel a hátadon.

"A megbocsátás nem változtat a múlton, de a jövőt meghosszabbítja."

Nem elérhető wagzo

  • Jedi Mester Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 551
Re:Helikopter beállítás
« Válasz #416 Dátum: 2012. Április 12. - 20:29:02 »
Sziasztok!

Ez a topic nagyon leült.... ( mint a többi )

Mint többen tudjátok már beszereztem egy CopterX 450pro-t, használtan, de jó állapotban és egy kicsit " feljavítva".
A heli megérkezése után még kb. 3-4 hetet vártam a rádiómra -  nyilván Turnigy 9X  ;D - addig simogattam a helit  :), de utána végre lehetett lebegni.
Elvittem teremautózásra, ahol JohnnyT ellenőrizte, berepülte.

Egy kicsit előszaladtam....
Akiktől vettem a gépet, az Skype-n segített beállítani a rádiót, folyamatosan diktálta a paramétereket, én meg állítottam, ahogy mondta és vissza is mondtam ezeket.
Ezután következett a ESC beállítása.
Itt kezdődött és végződött is az első - nem kívánatos - indítás.
Ugyanis amikor a lehúztam a gázt nullára, hogy a szabályzó megtanulja, a rotor elindult, de úgy rendesen ahogy kell.
Nesze neked kezdő helis, a besz....rás jelző vezetéke leolvadt....  ;D

Rögtön kapcsoltam a thr hold-ot, de nem állt le, akkora már pörgött rendesen!
Volt aggódás, hogy most mi is van?!?!!?

Alányúltam a rotoroknak és széthúztam az akku kábelt. A heli persze megbillent és a két alkaromon létrehozott néhány új  keresztirányú " bejegyzést " a rotor, elkapta a szekrényt és el is tört a lapát.
Szóval az ijedtségen és összesen 11-12 karcoláson ( na jó voltak mélyebbek is ) nem történt komoly baj.

Ezt követően ellenőrzés, hogy mi volt a baj!
Rádióbeállítások visszaolvasása újra és megállapítódott, hogy a throttle REV-ben volt. Na ez volt a hiba, ugyanis amikor lehúztam a gáz, akkor indult be és pörgött fel a rotor.
Az volt a szerencse a szerencsétlenségben, hogy a pitch -10 fokon volt és nem szállt fel a heli.
Szép mutatvány lett volna itt a szobában!!!

Szóval saját hibás baleset volt ez is, de szerencsére ennyivel megúsztam.
Ezt követően kicseréltem a lapátot, ellenőriztem mindent.

Ezután vittem ki Tiszaújba " teremautózni" !!   ;D

Minden rendben volt vele, sikerült is két akksit kilebegni vele. Az egyiket kint, a másikat bent a teremben ( nagy vagányan, mint aki tud repülni ! )

Ezt követően valamikor kivettem a reptérre !
Felszállás, lebegés, majd egy kis gödörbe leszállás..., majd sivítás és a szíjról néhány fog elment vadászni....
Ellenőriztem a gépet, de más nem hibát nem láttam.

Hazajöttem, youtube, kézikönyv, farok szétszed, szíjcsere, alkatrész ellenőrzés, majd összerak.

Ezt követően kivettem újra repülni és farok szitált, de úgy rendesen. Az volt az érdekes, hogy a szitálás folyamatos volt, de azonos időközökkel és azonos kitéréssel.
A rádión érzékenység állítás, de nem volt változás.

Ekkor megállt a tudományom!
Próbáltuk modellező kollégákkal, minden féle beállítást, de nem lett jó.

Az a megállapítás született, hogy gyro rossz.
Szereztem kölcsönbe egy GA-250-est - nekem is ez van - , de sajnos ez nem ez a baja.

Ekkor nekiálltam újra szétszedni a farokrészt.
Levettem a farokszervo mozgatórudat és mozgatni kezdtem a farokvezérlőt és ekkor észleltem, hogy kicsit nehezen mozog, vagy megakad egy pillanatra.
Leszedtem a faroklapát befogóról a mozgató mechanikát és miután az egyiket levettem rögtön finoman mozgott. Levettem a másikat is nem jött ki a műanyagból a fémpersely, a csavar is csak nehezen.
Ezt kitisztítottam, visszaraktam és már jó is volt, tökéletesen mozgott, nagyon könnyen csúszott a tengelyen a vezérlőkar.

Öröm, boldogság, összerak, akksi bele, emelkedik.... és még mindíg rángati a farkát.
 >:( >:(

Na megint olyan lettem mint a régi zongora, le lettem hangolódva.

folyt. köv.
 ;D

Buddy 380 - Futaba T8J

Élj lazán, ne dolgozz túl sokat, mert egyszer csak azt veszed észre, hogy a templomban mindenki énekel, csak te fekszel a hátadon.

"A megbocsátás nem változtat a múlton, de a jövőt meghosszabbítja."

Nem elérhető wagzo

  • Jedi Mester Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 551
Re:Helikopter beállítás
« Válasz #417 Dátum: 2012. Április 12. - 20:45:41 »
Buddy 380 - Futaba T8J

Élj lazán, ne dolgozz túl sokat, mert egyszer csak azt veszed észre, hogy a templomban mindenki énekel, csak te fekszel a hátadon.

"A megbocsátás nem változtat a múlton, de a jövőt meghosszabbítja."

1bobek

  • Vendég
Re:Helikopter beállítás
« Válasz #418 Dátum: 2012. Július 31. - 19:15:16 »
a moci a  bibi,vagy..lehet,hogy szét kell szedni,és a főtengelyeket szét húzod,letisztítod,ekkor meg nézed milyen a súrlódása,könnyen csúszik e a két tengely,egymásba,vagy szét! ha ez stimmel,és könnyedén csúszkálnak egyik a másikba,csak a moci a problematika,-ha érdekel,van nekem  egy ilyen gépem, 10 perces repüléssel,csak egy menet elment vadászni a fő fogas kerékbe,így most csak porosodik!
üdv

Nem elérhető smithbandi

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 658
  • Lakhely:B.A.Z.-Tarcal
Re:Helikopter beállítás
« Válasz #419 Dátum: 2012. Október 08. - 14:47:21 »
Egy 450-es méretű helibe maximálisan milyen akksit lehet tenni?Hogy még fel is tudjon szállni?:)Nálam a 2200mAh a megszokott,de valaki nagyobbal is szokott repülni.Nyílván a nagyobb nehezebb is azért kérdem.
Spektrum dx6i
TT Mini Titan e325 se