Sziasztok!
A madárka története nem most kezdődött.
Apu álma volt a nagy fesztávú vitorla.
Kísérletként épült, még az ezredforduló végén.
Akkor még a szén és üveg csak kályhában és az ablakkeretben volt.
Oracovert csak a becsempészett Robbe katalógusban láttunk, és néztük a képeket,mi a frászt vasalgatnak.
De volt balza, fenyőléc, japán papir,vászonfeszítő lakk, meg aerofix.
A madárkát apu építette, utána sokáig porosodott a polcon, nekem csak a technika szerelése és a szárnyon két féklap kihegedülése maradt-az ő emlékére fejeztem be és most repül.
A száraz tények:
Szerkezetileg teljesen hagyományos fa építésű.
Törzs -balza fenyőléc kompozíció, kis üvegszövet erősítés az orrán.
Az orrában kialakításra került egy MOKI TR-9-es segédmotor amit kis átalakítás árán felváltott
egy háromfázisú technika.
Szárny:
Balza bordák , tele torzió,fenyőléc főtartók.
Három részre bontható, középrész- két fül.
Csűrő és féklapok külön, 4 szervós kivitelben.
Magassági , oldalkormány pull-pull rendszerű, kevlár zsinóros mozgatással.
Meghajtás:
100gr-os háromfázisú motor nemtomhánywattosmajdmegnézem.
35A ESC, 10x7 cam folding sróf.
2200Mah 3 cellás LiPo
Méretek:
Fesztáv: 4200mm
Hossz:2050mm
Súly:2350gr
Profilos épített vezésíkok.
Japán papir borítás.
Felületi terhelés: 24.3gr/dm2