Szerző Téma: ULTRON  (Megtekintve 4900 alkalommal)

Nem elérhető gzax

  • Jedi Mester Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 4779
  • Noszmüller Gábor Madocsa & Paks ;-)
Re:ULTRON
« Válasz #15 Dátum: 2012. Január 03. - 07:11:23 »
Az 50g-os motor nem nehéz bele!
Ha nincsenek még a szervók bevágva akkor a hátsó szervókkal simán tudod kompenzálni a súlytöbbletet.
Vagy ha még mindig kevés akkor az aku is mehet hátrébb mint az előzőben volt. Mert hogy ott egész elöl volt ha jól emlékszem.

Mind emellett nekem az 59g-os moci sem volt sok bele.  ;)

Üdv:Noszmüller  Gábor  +36 20/345-10-74
Spectrum DX7

Nem elérhető czira

  • Jedi
  • ****
  • Hozzászólások: 418
Re:ULTRON
« Válasz #16 Dátum: 2012. Január 03. - 20:14:50 »
Ez a kiegyensúlyozás téma érdekes lehet. Rákerestem, de csak légcsavar kiegyensúlyozást találtam, szóval szerintem leírhatná valaki, hogy mi is ennek a lényege, mihez képest kell egyensúlyban lennie? Mert ha pl. a szervó elhelyezésével lehet tudatosan szabályozni, akkor gondolom ez már berepülés előtt is megállapítható.
TRF (Fijon) 416 MDF, TRF 416WE, Tamiya TB-03, Tamiya DF-03

eduardo

  • Vendég
Re:ULTRON
« Válasz #17 Dátum: 2012. Január 03. - 20:57:07 »
Hát én sem vagyok túl járatos, de ami itt és másutt rám ragadt, leírom ;D
Szóval ahogy én gondolom:
A kiegyensúlyozás ... oldalirányba nem kell sokat mondanom gondolom...ha azt szeretnénk, hogy egyenesen repüljön a gép, lehetőleg úgy beállítani, hogy a géptest, vagy éppen a szárny keresztirányú középpontját megkeressük, és erre a pontra azonos mértékű forgatónyomaték lépjen fel mind 2 irányba.
A nagyobb ügy, ami gondolom téged is érdekel jelen esetben... az a hosszirányú kiegyensúlyozás.
A legtöbb esetben(ez azt vonja maga után, hogy akármelyik gépet nézzük nem igaz :D ) a belépőéltől számítva kb 2-3 cm.
mitől függ?!
Szárny szélesség,profil, géphossz....
Vannak kirívó esetek.. ilyenkor , és legtöbbször a többi alkalommal is van egy jól bevált pont, ami közszájon forog  :-\
ilyen pl a snowball, ahol szárnymérete, alakja miatt elég nehézkes konkrét értéket megadni, de egy hozzávetőleges érték , a bevált érték kikalkulálható..
Függ még a géptípustól, mire akarjuk használni..
Én pl a hype1000-t úgy állítottam be, tekintve, hogy kezdő vagyok, és függeszkedni akartam, hogy mihelyt alacsonyabb gázon magassági nélkül repülök, ejtse  be a farát, jobban, mint azt egy átlag gép kívánná, ezt ugye úgy értem el, hogy hátrébb tettem a súlypontot(ez ugye triviális ;D)
Szóval elég sokrétű a dolog, de a lényeg, hogy neked megfeleljen, és mihelyt kezedbe fogod a gépet, rájössz, hogy hol az igazi ;D
Nem érdemes a szárny középtől hátrább tenni azt, mert akkor folyton emeli az orrát,a szárny belépőélétől sem, hiszen akkor a felhajtó erő nagy része a pont mögött jön létre, és elébb vagy utóbb a földbe áll a gép:D(legalább is az én kezemben :D )
Remélem lesz aki konkrétabb értékekkel dobál meg minket  ;)
Üdv: eduardo
Szép időt, jó repülést!

Nem elérhető gzax

  • Jedi Mester Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 4779
  • Noszmüller Gábor Madocsa & Paks ;-)
Re:ULTRON
« Válasz #18 Dátum: 2012. Január 03. - 21:48:05 »
Kissé zavaros de így valahogy.
Ha alátámasztod a gépet az orránál és a farkánál középen akkor egyensúlyban kell lennie. Ez volt az egyszerűbb.
A súlypont meghatározása is ilyen egyszerű csak a beállításával kell molyolni.
Mindkét félszárnyat alátámasztod (a törzstől nem messze) És addig igazítod a gépet az alátámasztásom ( mondjuk két ujjad) amíg a gép egyensúlyba nem kerül.

Ekkor látod, hogy hol van az aktuális súlypontja. Természetesen a repkész felszereltségre gondolok.
A normál szárny elrendezésű gépeknél többnyire a szárny szélességének az 1/3-a körül van, a belépő éltől számítva. Ha oda állítod túl nagyot nem tévedsz a gép repülni fog.

A csupaszárnyaknál ez máshogy alakul. Épp így a különböző nyilazott szárnyú gépeknél.
A 3D-s gépeknél többnyire egy kicsivel az arany 1/3-nál hátrább van, ahogy Eduardo is említette bizonyos figurák (lógatás) és fordulások így könnyebben mennek.
Ha túl hátul van a súlypont nehezen írányítható a gép.
Ez a különböző vadászgépeknél nagyon érezhető. Pl az F-22-esemen ha hátul van a súlypont szinte irányíthatatlan.

Igazából úgy is repülés közben derül ki hogy jó helyen van e.
Ha felviszed a gépet és leállítod a motort (és magára hagyod a gépet egy kicsit) Ha meredeken siklik lefelé a gép akkor elöl ha hullámozva az orrál felemelve majd lesüllyedve majd újra felemelve stb. siklik le akkor hátul van a súlypont. Exrtém esetben durvábban is kinézhet a dolog.

Üdv:Noszmüller  Gábor  +36 20/345-10-74
Spectrum DX7

Nem elérhető gzax

  • Jedi Mester Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 4779
  • Noszmüller Gábor Madocsa & Paks ;-)
Re:ULTRON
« Válasz #19 Dátum: 2012. Január 03. - 21:55:14 »
Létezik egy PDF dok a nete, ha rákerestek a trimmelési segédletre biztos megtaláljátok. Ha mégse akkor elküldöm mail cím ellenében. Hasznos iránymutatás lehet ha valaki ismerkedik a repüléssel....  ;)

Üdv:Noszmüller  Gábor  +36 20/345-10-74
Spectrum DX7

eduardo

  • Vendég
Re:ULTRON
« Válasz #20 Dátum: 2012. Január 03. - 22:01:13 »
Tudtam én, hogy lesz aki értelmesebben elmagyarázzam :D
A fogalmazás pedig sosem volt a legszeretettebb dolog az életemben :D

Nem elérhető gzax

  • Jedi Mester Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 4779
  • Noszmüller Gábor Madocsa & Paks ;-)
Re:ULTRON
« Válasz #21 Dátum: 2012. Január 04. - 07:08:10 »
Nem biztos hogy érthetőbb. Vagy akár értelmesebb...  ::)

Üdv:Noszmüller  Gábor  +36 20/345-10-74
Spectrum DX7

Nem elérhető TEK

  • Padawan
  • ***
  • Hozzászólások: 242
ragasztok
« Válasz #22 Dátum: 2012. Január 04. - 14:50:47 »
Kiprobaltam tobbfele ragasztot.
A leghasznalhatobb a purhab lesz. Bar siman szettepem a ragasztas menten, valoszinu eleg eros lesz. Nagy baja viszont, hogy kotes kozben is folyamatosan dagad.
Rollcoll-t nem kaptam, a sima vizes bazisu pvcragaszto viszont nem igazan jo. Nagyon lassan szarad es nem is igazan ragad.
Probaltam meg a pattex powerfix-et is. Ez szerintem megegyezik az elobbi pvcragasztoval.
Az UHU por a legerosebb es a leggyorsabb.


Nem elérhető gzax

  • Jedi Mester Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 4779
  • Noszmüller Gábor Madocsa & Paks ;-)
Re:ULTRON
« Válasz #23 Dátum: 2012. Január 04. - 18:09:26 »
A vízbázisú pvc ragasztó, kontakt ragasztó.
Bekened mindkét ragasztandó felületet és amikor már tapintásra nem ragad akkor összenyomva azonnal tart.
Hasonlóképpen mint a bagolypor.

A purhabbal való ragasztásnál meg ha rendesen meghígítod akkor nem fog csak egy egész kicsit dagadni...
Szóval adj még neki egy kis tisztítót!  ;)

Üdv:Noszmüller  Gábor  +36 20/345-10-74
Spectrum DX7

eduardo

  • Vendég
Re:ULTRON
« Válasz #24 Dátum: 2012. Január 04. - 19:11:28 »
Üdv!
Kicsomagolva a nyereményem:D olvastam a leírásában, hogy faragasztót ír, ragasztónak  ::) Hab ugye a repcsi... aztán felhívtam egy ismerősöm,mert úgy emlékeztem, hogy ő ragasztotta a belancaáját ilyen ragaccsal... Azt mondta, hogy tökéletes, nem tört még neki ragasztásnál, és ugye átlátszóra köt, szóval küllemre is lehet igényes... Valaki használja?
Csak azért ide írom, hátha ötletet adtam :/

Nem elérhető gzax

  • Jedi Mester Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 4779
  • Noszmüller Gábor Madocsa & Paks ;-)
Re:ULTRON
« Válasz #25 Dátum: 2012. Január 04. - 20:02:40 »
Tettem már próbát egy márkás iparban is használatos gyors kötésű fa ragasztóval.
Ha meg köt bitang erős. DE mivel fához van tervezve ami mikrócsöves szerkezetű ellenben a zárt cellás habbal, nagyon lassan szárad ki és köt keményre.
A ragasztás széleinél meg köt de a közepén csak nagy sokára. Persze itt nagyobb ragasztási felületről beszélek.
A teszt ragasztást kora délután csináltuk és másnap délelőtt teszteltük.

Ha hajlított feszített alkatrészt akarunk ragasztani akkor hosszú ideig kell sablonban vagy présben tartani.
Sokkal hosszabb ideig mint ha fát ragasztanánk.

Üdv:Noszmüller  Gábor  +36 20/345-10-74
Spectrum DX7

eduardo

  • Vendég
Re:ULTRON
« Válasz #26 Dátum: 2012. Január 04. - 20:07:04 »
Hungarocell esetén is ez a helyzet?
Már hogy ugye az nem olyan zárt szerkezetű, mint az isofloor hab ::)

Nem elérhető gzax

  • Jedi Mester Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 4779
  • Noszmüller Gábor Madocsa & Paks ;-)
Re:ULTRON
« Válasz #27 Dátum: 2012. Január 04. - 20:12:17 »
Sajnos az is nagyon lassan szárad...
Arról nem is beszélve, hogy agyon kell merevíteni mint az EPP-t mert nyeklik-nyaklik

DE bátran kísérletezzetek a purhab és purhabtisztító folyadék(spray) keverékével.
A habragasztásnál az viszi a pálmát nálam. Persze csak a hőtakony után.( Persze csak vékonyan !)

Üdv:Noszmüller  Gábor  +36 20/345-10-74
Spectrum DX7

eduardo

  • Vendég
Re:ULTRON
« Válasz #28 Dátum: 2012. Január 04. - 20:14:54 »
Nem akarok kísérletezgetni, az ajándékot rakom össze  :o ;D
Marad akkor valószínűleg a púrhab ::)

Nem elérhető TEK

  • Padawan
  • ***
  • Hozzászólások: 242
Re:ULTRON
« Válasz #29 Dátum: 2012. Január 04. - 20:30:54 »
Abbahagytam a ragasztokiserleteket es elkezdtem vegre ragasztani.
Vegyesen hasznalom az uhu-t es a purhabot.
Tettszik ez a purhab, csak ne kellene kotyvasztani. Higito nagyresze a kezemre kellesz. :)