Borsodi RC Modell Fórum
Autómodellezés => Elektromotoros autók => A témát indította: track - 2010. Augusztus 28. - 07:58:23
-
Hát milyet is lenne érdemes használni.
Adott egy slash, főleg havon, homokba és aszfalton szeretném használni.
1(http://www.everythingrc.net/shop/images/tra5185_0.jpg)
2(http://i.ebayimg.com/06/!Bl!i50g!mk~$(KGrHqMOKi0EtlWJ3Tg8BLZ3dz2q)w~~_35.JPG)
3(http://img.auctiva.com/imgdata/5/3/0/2/3/7/webimg/350728812_tp.jpg)
4(http://i.ebayimg.com/19/!Bp79N)gB2k~$(KGrHqMOKiEEuY2vdzFzBLtiuE4C(!~~_35.JPG)
5(http://www.rcsuperstore.com/v/vspfiles/productpictures/PRO115800.jpg)
6(http://www.rcsuperstore.com/v/vspfiles/productpictures/PRO115602.jpg)
illetve felnivel vagy anélkül érdemes vagy van-e értelme ill. szivacsos vagy nemszivacsos, ragasztva ill. nemragasztva.
Melyik mire való?! hátha okosabb leszek mint voltam, segítsetek!
-
Hy
Az egyik kollégám megépítette az F1 es ujságos autót. Az egyik hátsógumija úgy lekopott, hogy kb 2 cm hosszan kirepedt.
Kérdésem: hol lehetne ehhez gumacsot venni?
-
Hy
Az egyik kollégám megépítette az F1 es ujságos autót. Az egyik hátsógumija úgy lekopott, hogy kb 2 cm hosszan kirepedt.
Kérdésem: hol lehetne ehhez gumacsot venni?
Az újságos F1-es autó Kyosho fődarabokból épült. Meg kellene próbálni a kereket itt: http://modellezz.hu/.
Ha normál 1:8-as hatszögű (tán' 17mm...)a kerékagya hátul, akkor viszont bármilyen 1:8-as felni / gumi rámegy. Lehet, hogy nem F1 stílus, de legalább játszani lehet vele. ;)
Érdemes nézelődni: http://shop.modell.hu/index.php?cPath=14_30_38
-
Adott egy slash, főleg havon, homokba és aszfalton szeretném használni.
Egyfajta gumival biztos nem tudod megoldani mindhárom útfelületet. A homokra puha gumi kell, ami aszfalton gyorsan kopik. Amiket belinkeltél, azok nem nagyon kaphatóak itthon.
Nehéz kérdés. Most csak a saját tapasztalataimat mondom. Nekem nagyon bejöttek (puha, murvás terepre) a Yokohama Geolander kerekek.
http://shop.modell.hu/product_info.php?products_id=69549
Csak hozzájuk kell venni felnit is, mert a Slashére nem jók:
Pl: http://shop.modell.hu/product_info.php?cPath=14_30_38&products_id=52568
Aszfaltra meg ezek: http://shop.modell.hu/product_info.php?products_id=8734
Vagy ezek még:
http://modellzona.com/termek/tamiya-105200-carson-cv-10-4-darabos-aszfalt-kerekszett_8318
-
Köszi a tippet.
Holnap felnézek BP-re ha lesz időm benézek az egyik kioshos boltba... ;)
Aztán ha megmondom az árát neki biztos kifekszik.... ;D ;D ;D
-
a 4. és az 5. mire jó ? de főleg a 4.!!!
-
Talán hóban vagy ha vizen repesztesz vele úgy működhet mint a hajók kormánylapátja....
Gondolom a paraszt eszemmel....
-
Helló!
A 4. képen a tarajos (ún. Mohawk) gumi? Gzaxnak van igaza. Kormányzott kerékre szokták tenni nagyon puha talajon is jó kormányreakciókat ígér.
Az első képen Slick gumik vannak , csak száraz aszfaltra.
A 5. képen ún. Paddle (lapát) gumi van ,egyértelműen homokra való.
-
hóba is jó volna az ötös nemde?!
-
Viszont a második képen lévő gumi-felni még megér egy misét ;D
Beadlock-os (peremzáras) rendszerű, ami azt jelenti, hogy a gumit a felnihez nem ragasztják, hanem egy csavarok által rögzített gyűrűvel szorítják oda.
Előnye: A felnit nem kell összeragasztani a gumival, ergo SOKKAL egyszerűbb a gumit cserélni rajta (néha nem is lehet normálisan eltávolítani a ragasztó és gumimaradványokat a keréktárcsáról, ha a gumi elkopott, kuka a felni is).
2-3 gumicsere alkalmával visszahozza az (többlet) árát.
Hátránya: drága, sérülékeny a gyűrű (főleg a tempós autóknál, és ha nem fémből van).
Triálban használják inkább, de utóbbi időben a Slash szerű gépeknél is kezd elterjedni.
-
hóba is jó volna az ötös nemde?!
Hóba szög kell. Nincs vita. ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
-
Azokon a gépeken láttam ilyen gumacsot még amikkel meredek salak,homok ésegyéb laza talajokon kapaszkodnak fel. DE olyat is láttam már amikor egy kis tavon nagy sebességgel mint egy motorcsónakkal hasítottak keresztül... :o ;D
-
A klasszikus elrendezés, elől Mohawk, hátul Paddle:
(http://www.rcpilot.hu/users/727/3535/b_201008281840028442.jpg)
-
Azokon a gépeken láttam ilyen gumacsot még amikkel meredek salak,homok ésegyéb laza talajokon kapaszkodnak fel. DE olyat is láttam már amikor egy kis tavon nagy sebességgel mint egy motorcsónakkal hasítottak keresztül... :o ;D
A monster truckok is átmennek a folyókon, de lassabban:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xBIbEMXaDBk[/youtube]
-
akkor már legyünk stilszerűek
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Ugfysblkubg&feature=related[/youtube]
-
hóba is jó volna az ötös nemde?!
Hóba szög kell. Nincs vita. ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Ezzel csak az a baj,h a szög magába nem ér semmit hóba... Jégen ok, fagyott talajon ok, de hóba szart sem ér!
Saját tapasztalat 1:1-be. a szög akkor kezd élni,ha a hó összejegesedik a gumi alatt. uh. mély borda puha gumi és szög. de nemkell bele túl sok.
-
Azért kíváncsi lennék, hogy egy mélyebb tóban is megcsinálná-e ugyanezt... ::)
Track kolléga!
Szerintem a Slash 4x4 gyári kereke van olyan jó, hogy egyenlőre ne kelljen foglalkozni vele. Inkább a 3-4 db 5000Mah körüli LIPO-ra koncentrálj! ;)
Állítólag a Hobbykingnél most van jó áron ilyen (tokozott, két cellás).
-
hóba is jó volna az ötös nemde?!
Hóba szög kell. Nincs vita. ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Ezzel csak az a baj,h a szög magába nem ér semmit hóba... Jégen ok, fagyott talajon ok, de hóba szart sem ér!
Saját tapasztalat 1:1-be. a szög akkor kezd élni,ha a hó összejegesedik a gumi alatt. uh. mély borda puha gumi és szög. de nemkell bele túl sok.
Szerintem a lejárt,kemény havon kell RC-zni! A puha hó megfog mindenfajta kocsit, nem is beszélve arról hogy a telehányja a kocsi belsejét. legalábbi is ezek voltak a téli tapasztalatok eddig.
A három napos, letaposott hó a legjobb. Arra meg a szög. ;)
-
Tudom nem ide való a kérdésem de ha már szóba került a hó és a víz, menyire bírja az elektronika?
Nekem egy kefés 4x4-esem van. Az a Conrados BigTiger. Nem egy nagy szám de a gyerekek imádják.
Szal kell csinálnom vele vmit ha előveszem télen?
-
Vagy jobb ha inkább a polcon maraqd?
Bocs az off-ért.
-
hóba is jó volna az ötös nemde?!
Hóba szög kell. Nincs vita. ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Ezzel csak az a baj,h a szög magába nem ér semmit hóba... Jégen ok, fagyott talajon ok, de hóba szart sem ér!
Saját tapasztalat 1:1-be. a szög akkor kezd élni,ha a hó összejegesedik a gumi alatt. uh. mély borda puha gumi és szög. de nemkell bele túl sok.
Szerintem a lejárt,kemény havon kell RC-zni! A puha hó megfog mindenfajta kocsit, nem is beszélve arról hogy a telehányja a kocsi belsejét. legalábbi is ezek voltak a téli tapasztalatok eddig.
A három napos, letaposott hó a legjobb. Arra meg a szög. ;)
Ezt csak igazolni tudom, és mivel volt öszkerekes vas a kezem alatt, csak ecsetelni tudom,h mennyire nagy feeling,mikor a 4 abroncs hánnya a havat :D
-
;D az lesz... mekkora C-s akksik kellenek bele ?
-
Nem volt off, legalább is nekem nem. Az meg elég :D
Szóval; téli üzemmód: A Big Tiger az a Tamiya TL-01 (egész jó) másolata. A csapágyak is egyeznek a Tamiya csapágyaival. Ha gyárilag golyóscsapágyas, akkor ki kell ezeket cserélni (télire) műanyag siklócsapágyasra.
Hiába porvédős a gyári csapágy, a víz belemegy, és összerozsdásodik (legalább a kerekeknél meg kell csinálni)
Szóval ha van műanyag perselyed, akkor bele kell tenni. Ha nincs, akkor meg van nekem, vagy Compcenternek. Most vett ki negyven valahány darabot a Tundrából. ;D
A másik az elektronika védelme. Lufit kell húzni a szabályzóra, vevőre és az akkura. A lufik száját össze kell húzni kötegelővel lehetőleg minél kisebb rés maradjon a vezetékek mellett.
Feadat még:
A motor oldalán lévő nyílások beragasztása szigetelő szalaggal, ha sok szigszalagod van ( ;D), akkor az egész motort körberagasztani, különos tekintettel a + / - csatira a moci végén. Azok ne zárhassanak össze, az a lényeg, mert akkor a szabályzó leéghet a hirtelen nagy terheléstől (ez a zárlat olyan, mintha túl nagy teljesítményű motort kapcsolnánk hozzá).
Esetleg még a jármű aljának a beragasztása valami Power / Duct Tape szerű állat széles ragasztószalaggal.
Minden csapatás után takarítás, és radiátoron szárítás ajánlott.
Nagyjából ennyi... ::)
-
;D az lesz... mekkora C-s akksik kellenek bele ?
Itt van a Velineon VXL szett gyári leírása (nem tudom, hogy ez lesz-e neked benne, vagy mással vetted...)
http://www.traxxas.com/products/accessories/trx_accessories_vxl3s.htm
200A-t ír folyamatos áramfelvételnek (ezért megy annyira a gép :o :o :o) . Ehhez kell méretezni ugye a LIPO-dat. Tehát egy átlag 5300 Mah-s Lipo az ugye 5.3A. Tehát alaphangon 35C (35 * 5.3 = 185.5), vagy inkább 40C (40* 5.3 = 212) kellene.
De ha van 6000Mah LIpo, akkor abból a 30C is elég lenne.
-
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=HubnA0_QI4o&feature=related[/youtube]
-
Ja, gumikérdés megoldva. ;D
-
edzésre is megvan a tippem ;D
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vUZZs1jFG88&feature=related[/youtube]
-
Szépen be lehet állítani az egyenesfutását a járgánynak. ;D
Az a durva, mikor a kutyákat futtatják hasonló padokon.
-
hy
BaluGTV Köszönöm a válaszod.
Ha belufizok és beszalagozok mindent nem fog túlmelegedni?
???
-
Compcenter!
Olvasni kellene:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=377095
http://www.helitown.com/LipoBattery.html
Még hogy nem értek hozzá... Az olyan kijelentéseiddel, mint az autós akku nem püffad föl, mert keménytokos (igaz is, mert felrobban).
Meg hogy az akku C értéke x 10 = az akku max terhelhetősége ? ? ? Ezek szerint egy 1000 Mah-s 20C röpcsis akkut nyugodtan lehet terhelni 200A-al? Az akku nyugalmi áramerősségének meg semmi jelentősége nincs ugye?
-
hy
BaluGTV Köszönöm a válaszod.
Ha belufizok és beszalagozok mindent nem fog túlmelegedni?
???
Télen nem. ;) Úgyis hamarabb merül le az akku, mint hogy túlmelegedne.
-
na ezen mostmár kezdek nevetni.... :-X
-
Ennyire ostoba lennék....? :-[
-
NEM RAJTAD! hanem a nem puffadós témán....................................... :-[
-
Compcenter!
Olvasni kellene:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=377095
http://www.helitown.com/LipoBattery.html
Még hogy nem értek hozzá... Az olyan kijelentéseiddel, mint az autós akku nem püffad föl, mert keménytokos (igaz is, mert felrobban).
Meg hogy az akku C értéke x 10 = az akku max terhelhetősége ? ? ? Ezek szerint egy 1000 Mah-s 20C röpcsis akkut nyugodtan lehet terhelni 200A-al? Az akku nyugalmi áramerősségének meg semmi jelentősége nincs ugye?
Olvastam VÉDELEM VÉDELEM VÉDELEM szabályzó lekapcsol
-
"Discharge Rate (C): C-rate - Capacity Rate - of a Lithium polymer (Li Po) battery. This is a critical information of a Li Po battery pack each RC pilot should know. The C- rate is used to determine how many amps a battery can deliver the power. For example, my APEX 2200 mah pack rated 12C can deliver 2.2 * 12 or 26.4 amps of power."
-
NEM RAJTAD! hanem a nem puffadós témán....................................... :-[
Egy LIPO tényleg rendesen fel tud puffadni, ha túlterheled. Ha meg keménytokozású, akkor nem tud ugye hova puffadni. ::)
-
"Discharge Rate (C): C-rate - Capacity Rate - of a Lithium polymer (Li Po) battery. This is a critical information of a Li Po battery pack each RC pilot should know. The C- rate is used to determine how many amps a battery can deliver the power. For example, my APEX 2200 mah pack rated 12C can deliver 2.2 * 12 or 26.4 amps of power."
Ez az amit írtam, a motor (és szabályzó) teljesítményéhez kell igazítani a Lipo kapacitását.
Túlterhelték a VXL készlettel a Lipo-t egy Traxxasban:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=X7nP3Z_HCPY[/youtube]
-
Hát nah... kicsit nekem is dilettánsnak tűnt a válasz,h azért nem puffad mert nemtud. olyan nincs,h az erő elvész... csak átalakul.
Egyenlőre van 2 nagyobbacska akksim azokat megpróbálom használni,míg megnem jönnek az atomerőművek.
-
Hát nah... kicsit nekem is dilettánsnak tűnt a válasz,h azért nem puffad mert nemtud. olyan nincs,h az erő elvész... csak átalakul.
Egyenlőre van 2 nagyobbacska akksim azokat megpróbálom használni,míg megnem jönnek az atomerőművek.
He-he, nem azt írtam, hogy elvész az erő, hanem hogy nem tud hova puffadni. Ez általában a keménytokozás szétrepedésével jár (mert ugye a keménytok alatt ugyanolyan zacskós megoldású a LIPO mint a repülős akkuk)
A VXL szett egy állat. Komolyan kell venni, nem olyan játékszer mint az átlagos 60-80A-es szabályzók.
Száz szónak is egy a vége, a Traxxas VXL-éhez nagy kapacitású, jó minőségű akku kell.
Sokan beleteszik a 3 cellás Lipot is, azzal a kapacitásgondok megoldódnak, de a hajtáslánc elég nagy terhelést kap.
Viszont a kocsi egy vadbarom lesz. Nincs rá jobb szó... ;D
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=d8cgR5IFbTI[/youtube]
-
:o :o :o
-
NAH !!!!!!!!!!!
Megjött a vas. kipróbáltam 3cellával csak egy kis udvaron, gyakorlatilag kezelhetetlen, összkeréknél is erősem emeli az orrát, de nem kétkerekezik. habár ezt nem is vártam. 0-100-ra nincs adat,mert gyakorlatilag 100-al indul. 2cellás akksikat fogok rendelni bele,mert még a látvány is félemes, nemhogy 3cellával.
-
Hú akkor az nekem való... ;D
-
Slash 6S ?!? És a gumikkal mizujs ?! :-X
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=QOVXQnuQmFM&feature=related[/youtube]
-
Repül a gumi.... :o
Az E-Revo is ezt csinálja. Az a durva, hogy a VXL szett szabija lazán elbírja a 6 cellát Lipoból.
A kocsi többi része kakkan meg. ;D ;D
-
próbáltátok már a 6s-t ???