Borsodi RC Modell Fórum

Autómodellezés => Elektromotoros autók => A témát indította: track - 2010. Augusztus 28. - 07:58:23

Cím: Gumiabroncs választás dilemmái
Írta: track - 2010. Augusztus 28. - 07:58:23
Hát milyet is lenne érdemes használni.
Adott egy slash, főleg havon, homokba és aszfalton szeretném használni.

1(http://www.everythingrc.net/shop/images/tra5185_0.jpg)
2(http://i.ebayimg.com/06/!Bl!i50g!mk~$(KGrHqMOKi0EtlWJ3Tg8BLZ3dz2q)w~~_35.JPG)
3(http://img.auctiva.com/imgdata/5/3/0/2/3/7/webimg/350728812_tp.jpg)
4(http://i.ebayimg.com/19/!Bp79N)gB2k~$(KGrHqMOKiEEuY2vdzFzBLtiuE4C(!~~_35.JPG)
5(http://www.rcsuperstore.com/v/vspfiles/productpictures/PRO115800.jpg)
6(http://www.rcsuperstore.com/v/vspfiles/productpictures/PRO115602.jpg)

illetve felnivel vagy anélkül érdemes vagy van-e értelme ill. szivacsos vagy nemszivacsos, ragasztva ill. nemragasztva.
Melyik mire való?! hátha okosabb leszek mint voltam, segítsetek!
Cím: Re:Gumiabroncs választás dilemmái
Írta: gzax - 2010. Augusztus 28. - 11:28:50
Hy

Az egyik kollégám megépítette az F1 es ujságos autót. Az egyik hátsógumija úgy lekopott, hogy kb 2 cm hosszan kirepedt.
Kérdésem: hol lehetne ehhez gumacsot venni?
Cím: Re:Gumiabroncs választás dilemmái
Írta: BaluGTV - 2010. Augusztus 28. - 12:20:51
Hy

Az egyik kollégám megépítette az F1 es ujságos autót. Az egyik hátsógumija úgy lekopott, hogy kb 2 cm hosszan kirepedt.
Kérdésem: hol lehetne ehhez gumacsot venni?


Az újságos F1-es autó Kyosho fődarabokból épült. Meg kellene próbálni a kereket itt: http://modellezz.hu/.
Ha normál 1:8-as hatszögű (tán' 17mm...)a  kerékagya hátul, akkor viszont bármilyen 1:8-as felni / gumi rámegy. Lehet, hogy nem F1 stílus, de legalább játszani lehet vele. ;)
Érdemes nézelődni: http://shop.modell.hu/index.php?cPath=14_30_38

Cím: Re:Gumiabroncs választás dilemmái
Írta: BaluGTV - 2010. Augusztus 28. - 12:31:57
Adott egy slash, főleg havon, homokba és aszfalton szeretném használni.

Egyfajta gumival biztos nem tudod megoldani mindhárom útfelületet. A homokra puha gumi kell, ami aszfalton gyorsan kopik.  Amiket belinkeltél, azok nem nagyon kaphatóak itthon.

Nehéz kérdés. Most csak a saját tapasztalataimat mondom. Nekem nagyon bejöttek (puha, murvás terepre) a Yokohama Geolander kerekek.

http://shop.modell.hu/product_info.php?products_id=69549

Csak hozzájuk kell venni felnit is, mert a Slashére nem jók:

Pl: http://shop.modell.hu/product_info.php?cPath=14_30_38&products_id=52568

Aszfaltra meg ezek:  http://shop.modell.hu/product_info.php?products_id=8734

Vagy ezek még:

http://modellzona.com/termek/tamiya-105200-carson-cv-10-4-darabos-aszfalt-kerekszett_8318

Cím: Re:Gumiabroncs választás dilemmái
Írta: gzax - 2010. Augusztus 28. - 16:44:07
Köszi a tippet.
Holnap felnézek BP-re ha lesz időm benézek az egyik kioshos boltba...  ;)
Aztán ha megmondom az árát neki biztos kifekszik....  ;D ;D ;D
Cím: Re:Gumiabroncs választás dilemmái
Írta: track - 2010. Augusztus 28. - 18:04:26
a 4. és az 5. mire jó ? de főleg a 4.!!!
Cím: Re:Gumiabroncs választás dilemmái
Írta: gzax - 2010. Augusztus 28. - 18:10:45
Talán hóban vagy ha vizen repesztesz vele úgy működhet mint a hajók kormánylapátja....
Gondolom a paraszt eszemmel....
Cím: Re:Gumiabroncs választás dilemmái
Írta: BaluGTV - 2010. Augusztus 28. - 18:20:19
Helló!

A 4. képen a tarajos (ún. Mohawk) gumi? Gzaxnak van igaza. Kormányzott kerékre szokták tenni nagyon puha talajon is jó kormányreakciókat ígér.

Az első képen Slick gumik vannak , csak száraz aszfaltra.

A 5. képen ún. Paddle (lapát) gumi van ,egyértelműen homokra való.

Cím: Re:Gumiabroncs választás dilemmái
Írta: track - 2010. Augusztus 28. - 18:22:08
hóba is jó volna az ötös nemde?!
Cím: Re:Gumiabroncs választás dilemmái
Írta: BaluGTV - 2010. Augusztus 28. - 18:26:57
Viszont a második képen lévő gumi-felni még megér egy misét ;D

Beadlock-os (peremzáras) rendszerű, ami azt jelenti, hogy a gumit a felnihez nem ragasztják, hanem egy csavarok által rögzített gyűrűvel szorítják oda.

Előnye: A felnit nem kell összeragasztani a gumival, ergo SOKKAL egyszerűbb a gumit cserélni rajta (néha nem is lehet normálisan eltávolítani a ragasztó és gumimaradványokat a keréktárcsáról, ha a gumi elkopott, kuka a felni is).
2-3 gumicsere alkalmával visszahozza az (többlet) árát.

Hátránya: drága, sérülékeny a gyűrű (főleg a tempós autóknál, és ha nem fémből van).

Triálban használják inkább, de utóbbi időben a Slash szerű gépeknél is kezd elterjedni.
Cím: Re:Gumiabroncs választás dilemmái
Írta: BaluGTV - 2010. Augusztus 28. - 18:27:58
hóba is jó volna az ötös nemde?!

Hóba szög kell. Nincs vita.  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Cím: Re:Gumiabroncs választás dilemmái
Írta: gzax - 2010. Augusztus 28. - 18:30:58
Azokon a gépeken láttam ilyen gumacsot még amikkel meredek salak,homok ésegyéb laza talajokon kapaszkodnak fel. DE olyat is láttam már amikor egy kis tavon nagy sebességgel mint egy motorcsónakkal hasítottak keresztül...  :o  ;D
Cím: Re:Gumiabroncs választás dilemmái
Írta: BaluGTV - 2010. Augusztus 28. - 18:39:10
A klasszikus elrendezés, elől Mohawk, hátul Paddle:

(http://www.rcpilot.hu/users/727/3535/b_201008281840028442.jpg)
Cím: Re:Gumiabroncs választás dilemmái
Írta: BaluGTV - 2010. Augusztus 28. - 18:44:06
Azokon a gépeken láttam ilyen gumacsot még amikkel meredek salak,homok ésegyéb laza talajokon kapaszkodnak fel. DE olyat is láttam már amikor egy kis tavon nagy sebességgel mint egy motorcsónakkal hasítottak keresztül...  :o  ;D

A monster truckok is átmennek a folyókon, de lassabban:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xBIbEMXaDBk[/youtube]
Cím: Re:Gumiabroncs választás dilemmái
Írta: track - 2010. Augusztus 28. - 18:57:47
akkor már legyünk stilszerűek

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Ugfysblkubg&feature=related[/youtube]
Cím: Re:Gumiabroncs választás dilemmái
Írta: track - 2010. Augusztus 28. - 19:02:07
hóba is jó volna az ötös nemde?!

Hóba szög kell. Nincs vita.  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Ezzel csak az a baj,h a szög magába nem ér semmit hóba... Jégen ok, fagyott talajon ok, de hóba szart sem ér!
Saját tapasztalat 1:1-be. a szög akkor kezd élni,ha a hó összejegesedik a gumi alatt. uh. mély borda puha gumi és szög. de nemkell bele túl sok.
Cím: Re:Gumiabroncs választás dilemmái
Írta: BaluGTV - 2010. Augusztus 28. - 19:04:57
Azért kíváncsi lennék, hogy egy mélyebb tóban is megcsinálná-e ugyanezt... ::)

Track kolléga!

Szerintem a Slash 4x4 gyári kereke van olyan jó, hogy egyenlőre ne kelljen foglalkozni vele. Inkább a 3-4 db 5000Mah körüli LIPO-ra koncentrálj!  ;)
Állítólag a Hobbykingnél most van jó áron ilyen (tokozott, két cellás).
Cím: Re:Gumiabroncs választás dilemmái
Írta: BaluGTV - 2010. Augusztus 28. - 19:09:23
hóba is jó volna az ötös nemde?!

Hóba szög kell. Nincs vita.  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Ezzel csak az a baj,h a szög magába nem ér semmit hóba... Jégen ok, fagyott talajon ok, de hóba szart sem ér!
Saját tapasztalat 1:1-be. a szög akkor kezd élni,ha a hó összejegesedik a gumi alatt. uh. mély borda puha gumi és szög. de nemkell bele túl sok.

Szerintem a lejárt,kemény havon kell RC-zni!  A puha hó megfog mindenfajta kocsit, nem is beszélve arról hogy a telehányja a kocsi belsejét.  legalábbi is ezek voltak a téli tapasztalatok eddig.

A három napos, letaposott hó a legjobb. Arra meg a szög.  ;)
Cím: Re:Gumiabroncs választás dilemmái
Írta: gzax - 2010. Augusztus 28. - 19:12:39
Tudom nem ide való a kérdésem de ha már szóba került a hó és a víz, menyire bírja az elektronika?
Nekem egy kefés 4x4-esem van. Az a Conrados BigTiger. Nem egy nagy szám de a gyerekek imádják.
Szal kell csinálnom vele vmit ha előveszem télen?
Cím: Re:Gumiabroncs választás dilemmái
Írta: gzax - 2010. Augusztus 28. - 19:13:15
Vagy jobb ha inkább a polcon maraqd?
Bocs az off-ért.
Cím: Re:Gumiabroncs választás dilemmái
Írta: track - 2010. Augusztus 28. - 19:25:57
hóba is jó volna az ötös nemde?!

Hóba szög kell. Nincs vita.  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Ezzel csak az a baj,h a szög magába nem ér semmit hóba... Jégen ok, fagyott talajon ok, de hóba szart sem ér!
Saját tapasztalat 1:1-be. a szög akkor kezd élni,ha a hó összejegesedik a gumi alatt. uh. mély borda puha gumi és szög. de nemkell bele túl sok.

Szerintem a lejárt,kemény havon kell RC-zni!  A puha hó megfog mindenfajta kocsit, nem is beszélve arról hogy a telehányja a kocsi belsejét.  legalábbi is ezek voltak a téli tapasztalatok eddig.

A három napos, letaposott hó a legjobb. Arra meg a szög.  ;)

Ezt csak igazolni tudom, és mivel volt öszkerekes vas a kezem alatt, csak ecsetelni tudom,h mennyire nagy feeling,mikor a 4 abroncs hánnya a havat :D
Cím: Re:Gumiabroncs választás dilemmái
Írta: track - 2010. Augusztus 28. - 19:27:12
 ;D az lesz... mekkora C-s akksik kellenek bele ?
Cím: Re:Gumiabroncs választás dilemmái
Írta: BaluGTV - 2010. Augusztus 28. - 19:34:28
Nem volt off, legalább is nekem nem. Az meg elég :D

Szóval; téli üzemmód: A Big Tiger az a Tamiya TL-01 (egész jó) másolata. A csapágyak is egyeznek a Tamiya csapágyaival. Ha gyárilag golyóscsapágyas, akkor ki kell ezeket cserélni (télire) műanyag siklócsapágyasra.
Hiába porvédős a gyári csapágy, a víz belemegy, és összerozsdásodik (legalább a kerekeknél meg kell csinálni)
Szóval ha van műanyag perselyed, akkor bele kell tenni. Ha nincs, akkor meg van nekem, vagy Compcenternek. Most vett ki negyven valahány darabot a Tundrából. ;D

A másik az elektronika védelme. Lufit kell húzni a szabályzóra, vevőre és az akkura. A lufik száját össze kell húzni kötegelővel lehetőleg minél kisebb rés maradjon a vezetékek mellett.

Feadat még:

A motor oldalán lévő nyílások beragasztása szigetelő szalaggal, ha sok szigszalagod van  ( ;D), akkor az egész motort körberagasztani, különos tekintettel a + / - csatira a moci végén. Azok ne zárhassanak össze, az a lényeg, mert akkor a szabályzó leéghet a hirtelen nagy terheléstől (ez a zárlat olyan, mintha túl nagy teljesítményű motort kapcsolnánk hozzá).

Esetleg még a jármű aljának a beragasztása valami Power / Duct Tape szerű állat széles ragasztószalaggal.

Minden csapatás után takarítás, és radiátoron szárítás ajánlott.

Nagyjából ennyi...  ::)
Cím: Re:Gumiabroncs választás dilemmái
Írta: BaluGTV - 2010. Augusztus 28. - 19:46:49
;D az lesz... mekkora C-s akksik kellenek bele ?

Itt van a Velineon VXL szett gyári leírása (nem tudom, hogy ez lesz-e neked benne, vagy mással vetted...)

http://www.traxxas.com/products/accessories/trx_accessories_vxl3s.htm

200A-t ír folyamatos áramfelvételnek (ezért megy annyira a gép :o :o :o) . Ehhez kell méretezni ugye a LIPO-dat. Tehát egy átlag 5300 Mah-s Lipo az ugye 5.3A.  Tehát alaphangon 35C (35 * 5.3 = 185.5), vagy inkább 40C (40* 5.3 = 212) kellene.
De ha van 6000Mah LIpo, akkor abból a 30C is elég lenne.
Cím: Re:Gumiabroncs választás dilemmái
Írta: track - 2010. Augusztus 28. - 20:01:14
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=HubnA0_QI4o&feature=related[/youtube]
Cím: Re:Gumiabroncs választás dilemmái
Írta: BaluGTV - 2010. Augusztus 28. - 20:15:38
Ja, gumikérdés megoldva. ;D
Cím: Re:Gumiabroncs választás dilemmái
Írta: track - 2010. Augusztus 28. - 20:21:46
edzésre is megvan a tippem  ;D

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vUZZs1jFG88&feature=related[/youtube]
Cím: Re:Gumiabroncs választás dilemmái
Írta: BaluGTV - 2010. Augusztus 28. - 20:30:22
Szépen be lehet állítani az egyenesfutását a járgánynak. ;D

Az a durva, mikor a kutyákat futtatják hasonló padokon.
Cím: Re:Gumiabroncs választás dilemmái
Írta: gzax - 2010. Augusztus 29. - 07:52:50
hy

BaluGTV Köszönöm a válaszod.
Ha belufizok és beszalagozok mindent nem fog túlmelegedni?
 ???
Cím: Re:Gumiabroncs választás dilemmái
Írta: BaluGTV - 2010. Augusztus 29. - 10:06:10
Compcenter!

Olvasni kellene:

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=377095

http://www.helitown.com/LipoBattery.html


Még hogy nem értek hozzá... Az olyan kijelentéseiddel, mint az autós akku nem püffad föl, mert keménytokos (igaz is, mert felrobban).

Meg hogy az akku C értéke x 10 = az akku max terhelhetősége ? ? ? Ezek szerint egy 1000 Mah-s 20C röpcsis akkut nyugodtan lehet terhelni 200A-al? Az akku nyugalmi áramerősségének meg semmi jelentősége nincs ugye?

Cím: Re:Gumiabroncs választás dilemmái
Írta: BaluGTV - 2010. Augusztus 29. - 10:06:47
hy

BaluGTV Köszönöm a válaszod.
Ha belufizok és beszalagozok mindent nem fog túlmelegedni?
 ???

Télen nem. ;) Úgyis hamarabb merül le az akku, mint hogy túlmelegedne.
Cím: Re:Gumiabroncs választás dilemmái
Írta: track - 2010. Augusztus 29. - 15:37:18
na ezen mostmár kezdek nevetni.... :-X
Cím: Re:Gumiabroncs választás dilemmái
Írta: gzax - 2010. Augusztus 29. - 21:55:26
Ennyire ostoba lennék....?  :-[
Cím: Re:Gumiabroncs választás dilemmái
Írta: track - 2010. Augusztus 29. - 23:05:36
NEM RAJTAD! hanem a nem puffadós témán....................................... :-[
Cím: Re:Gumiabroncs választás dilemmái
Írta: compcenter - 2010. Augusztus 30. - 05:32:24
Compcenter!

Olvasni kellene:

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=377095

http://www.helitown.com/LipoBattery.html


Még hogy nem értek hozzá... Az olyan kijelentéseiddel, mint az autós akku nem püffad föl, mert keménytokos (igaz is, mert felrobban).

Meg hogy az akku C értéke x 10 = az akku max terhelhetősége ? ? ? Ezek szerint egy 1000 Mah-s 20C röpcsis akkut nyugodtan lehet terhelni 200A-al? Az akku nyugalmi áramerősségének meg semmi jelentősége nincs ugye?




Olvastam   VÉDELEM VÉDELEM VÉDELEM  szabályzó lekapcsol
Cím: Re:Gumiabroncs választás dilemmái
Írta: track - 2010. Augusztus 30. - 06:45:37
"Discharge Rate (C): C-rate - Capacity Rate - of a Lithium polymer (Li Po) battery. This is a critical information of a Li Po battery pack each RC pilot should know. The C- rate is used to determine how many amps a battery can deliver the power. For example, my APEX 2200 mah pack rated 12C can deliver 2.2 * 12 or 26.4 amps of power."

Cím: Re:Gumiabroncs választás dilemmái
Írta: BaluGTV - 2010. Augusztus 30. - 06:47:44
NEM RAJTAD! hanem a nem puffadós témán....................................... :-[

Egy LIPO tényleg rendesen fel tud puffadni, ha túlterheled. Ha meg keménytokozású, akkor nem tud ugye hova puffadni. ::)
Cím: Re:Gumiabroncs választás dilemmái
Írta: BaluGTV - 2010. Augusztus 30. - 06:49:30
"Discharge Rate (C): C-rate - Capacity Rate - of a Lithium polymer (Li Po) battery. This is a critical information of a Li Po battery pack each RC pilot should know. The C- rate is used to determine how many amps a battery can deliver the power. For example, my APEX 2200 mah pack rated 12C can deliver 2.2 * 12 or 26.4 amps of power."



Ez az amit írtam, a motor (és szabályzó) teljesítményéhez kell igazítani a Lipo kapacitását.

Túlterhelték a VXL készlettel a Lipo-t egy Traxxasban:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=X7nP3Z_HCPY[/youtube]
Cím: Re:Gumiabroncs választás dilemmái
Írta: track - 2010. Augusztus 30. - 06:56:04
Hát nah... kicsit nekem is dilettánsnak tűnt a válasz,h azért nem puffad mert nemtud. olyan nincs,h az erő elvész... csak átalakul.
Egyenlőre van 2 nagyobbacska akksim azokat megpróbálom használni,míg megnem jönnek az atomerőművek.
Cím: Re:Gumiabroncs választás dilemmái
Írta: BaluGTV - 2010. Augusztus 30. - 07:10:22
Hát nah... kicsit nekem is dilettánsnak tűnt a válasz,h azért nem puffad mert nemtud. olyan nincs,h az erő elvész... csak átalakul.
Egyenlőre van 2 nagyobbacska akksim azokat megpróbálom használni,míg megnem jönnek az atomerőművek.

He-he, nem azt írtam, hogy elvész az erő, hanem hogy nem tud hova puffadni. Ez általában a keménytokozás szétrepedésével jár (mert ugye a keménytok alatt ugyanolyan zacskós megoldású a LIPO mint a repülős akkuk)
A VXL szett egy állat. Komolyan kell venni, nem olyan játékszer mint az átlagos 60-80A-es szabályzók.
Száz szónak is egy a vége, a Traxxas VXL-éhez nagy kapacitású, jó minőségű akku kell.
Sokan beleteszik a 3 cellás Lipot is, azzal a kapacitásgondok megoldódnak, de a hajtáslánc elég nagy terhelést kap.
Viszont a kocsi egy vadbarom lesz. Nincs rá jobb szó... ;D

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=d8cgR5IFbTI[/youtube]
Cím: Re:Gumiabroncs választás dilemmái
Írta: compcenter - 2010. Augusztus 30. - 07:15:55
 :o :o :o
Cím: Re:Gumiabroncs választás dilemmái
Írta: track - 2010. Augusztus 30. - 11:44:03
NAH !!!!!!!!!!!

Megjött a vas. kipróbáltam 3cellával csak egy kis udvaron, gyakorlatilag kezelhetetlen, összkeréknél is erősem emeli az orrát, de nem kétkerekezik. habár ezt nem is vártam. 0-100-ra nincs adat,mert gyakorlatilag 100-al indul. 2cellás akksikat fogok rendelni bele,mert még a látvány is félemes, nemhogy 3cellával.
Cím: Re:Gumiabroncs választás dilemmái
Írta: gzax - 2010. Augusztus 30. - 20:01:39
Hú akkor az nekem való...  ;D
Cím: Re:Gumiabroncs választás dilemmái
Írta: track - 2010. Szeptember 05. - 19:57:00
Slash 6S ?!? És a gumikkal mizujs ?!  :-X

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=QOVXQnuQmFM&feature=related[/youtube]
Cím: Re:Gumiabroncs választás dilemmái
Írta: BaluGTV - 2010. Szeptember 05. - 20:25:44
Repül a gumi.... :o

Az E-Revo is ezt csinálja. Az a durva, hogy a VXL szett szabija lazán elbírja a 6 cellát Lipoból.
A kocsi többi része kakkan meg.  ;D ;D
Cím: Re:Gumiabroncs választás dilemmái
Írta: track - 2010. Október 30. - 20:26:04
próbáltátok már a 6s-t ???