Borsodi RC Modell Fórum
Rc modell repülőgépek => Elektromotoros repülés => A témát indította: Blériot - 2010. Szeptember 18. - 23:18:54
-
Korábban egy kisebb kétfedelűt már csináltam, de csak kísérlet céljából (Ultimate). A géppel előrehaladott állapotban vagyok, de teljesen még nincs készen. Az összeállításnál semmi extra nincs. A törzset belülről erősítettem saját anyagával. A szárnyaknál csak az alsót láttam el fenyőléccel, illetve a vízszintes vezérsík is ilyen erősítést kapott. A szárnyak közötti tartók hasonló erősítést kaptak a belső oldalukon, a külső részt fóliáztam. Képeket megpróbálok holnap felrakni. Ragasztásnál hőragacsot használtam.
-
Värjuk a ke'peket. ;)
Aztän ha hazamegyek meg is ne'zne'm ha lehet... ;D
-
E'n is imädom a biplaneket. Az sem kizärt, hogy E#pitek egyet e' repülhetünk kötele'kben ;D ;D ;D
-
Na mégegyszer(http://[url=http://kepfeltoltes.hu/view/100919/P6100171_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/100919/P6100171_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)[/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu (http://www.kepfeltoltes.hu)(http://kepfeltoltes.hu/thumb/100919/P6100172_www.kepfeltoltes.hu_.jpg) (http://kepfeltoltes.hu/view/100919/P6100172_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu (http://www.kepfeltoltes.hu)(http://kepfeltoltes.hu/thumb/100919/P6100173_www.kepfeltoltes.hu_.jpg) (http://kepfeltoltes.hu/view/100919/P6100173_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu (http://www.kepfeltoltes.hu)(http://kepfeltoltes.hu/thumb/100919/P6100174_www.kepfeltoltes.hu_.jpg) (http://kepfeltoltes.hu/view/100919/P6100174_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu (http://www.kepfeltoltes.hu)(http://kepfeltoltes.hu/thumb/100919/P6100175_www.kepfeltoltes.hu_.jpg) (http://kepfeltoltes.hu/view/100919/P6100175_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu (http://www.kepfeltoltes.hu)(http://kepfeltoltes.hu/thumb/100919/P6100176_www.kepfeltoltes.hu_.jpg) (http://kepfeltoltes.hu/view/100919/P6100176_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu (http://www.kepfeltoltes.hu)(http://kepfeltoltes.hu/thumb/100919/P6100177_www.kepfeltoltes.hu_.jpg) (http://kepfeltoltes.hu/view/100919/P6100177_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu (http://www.kepfeltoltes.hu)(http://kepfeltoltes.hu/thumb/100919/P6100179_www.kepfeltoltes.hu_.jpg) (http://kepfeltoltes.hu/view/100919/P6100179_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu (http://www.kepfeltoltes.hu)(http://kepfeltoltes.hu/thumb/100919/P6100180_www.kepfeltoltes.hu_.jpg) (http://kepfeltoltes.hu/view/100919/P6100180_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu (http://www.kepfeltoltes.hu)(http://kepfeltoltes.hu/thumb/100919/P6100181_www.kepfeltoltes.hu_.jpg) (http://kepfeltoltes.hu/view/100919/P6100181_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu (http://www.kepfeltoltes.hu)(http://kepfeltoltes.hu/thumb/100919/P6100182_www.kepfeltoltes.hu_.jpg) (http://kepfeltoltes.hu/view/100919/P6100182_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu (http://www.kepfeltoltes.hu)(http://kepfeltoltes.hu/thumb/100919/P6100183_www.kepfeltoltes.hu_.jpg) (http://kepfeltoltes.hu/view/100919/P6100183_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu (http://www.kepfeltoltes.hu)(http://kepfeltoltes.hu/thumb/100919/P6100184_www.kepfeltoltes.hu_.jpg) (http://kepfeltoltes.hu/view/100919/P6100184_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu (http://www.kepfeltoltes.hu)[/img]
-
Jo'l nE#z ki! :D ;D
-
Biztosan sokan találkoztatok már ezzel a tetszetős Biplane-nel.
Mivel nem álnak távol tőlem ezek a járgányok, mondhatni oda vagyok értük bizosan építek majd egyet.
Ha van valakinek tapasztalata ezzel a géppel kérem ossza meg velem!
Itt egy jó kis videó a madárról ;)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=II9DdZ9huWA&p=244CDA58B9559DA2&index=101&feature=BF[/youtube]
-
Persze nem ekkorában de egy 1.2 méterest beújítanék 8)
-
Hy
A fenti videó nézegetése közben elhatároztam, hogy megcsinálom...
Elő is ástam egy rajzot. Persze ez csak lapgép nem doboztestű mint Blérióté...
Tegnap volt egy szusszanatnyi időm (odabent ;) ) és A már kivágott rajzot előhúztam meg 2 tábla habot és kifaragtam a madarat.
Össze is raktam. Ma meg megkapta az elektronikát és rudazatot...
Pintyokétől bezereztem egy turnigy c 2409-est és kíváncsiságból ezt biggyesztettem rá mivel az F-22-es még pihen :-\ Még nem volt lelkierőm újragyártani az orrát... Még erősen él bennem ahogy az orrával próbálja felnyársalni a vakondokat....
Sóval mivel már sötét volt mire elkészültem így csak guruló próbát csináltam. Bíztató ;D
A madár felszálló súlya 448 g Jelenleg ;)
Kap még egy kis festést is az még dob rá egy pár grammot. Későbbiekben még hízhat a sok ragasztótól ami egy két "leszálás" után rákerül... ;D ;D ;D
-
Itt egy pár kép.
(http://s2.images.www.tvn.hu/2010/11/18/18/58/www.tvn.hu_4a68303a283c458d1ef097513057ad00.jpg)
(http://s2.images.www.tvn.hu/2010/11/18/18/58/www.tvn.hu_eb26b791f18dac507f3b7874f4752304.jpg)(http://s2.images.www.tvn.hu/2010/11/18/18/59/www.tvn.hu_c3048143c86c9631d0409808345049f2.jpg)
-
Apám. ez terem repülés közben milyen szépen fog mutatni! :o :o :o
-
Apám. ez terem repülés közben milyen szépen fog mutatni! :o :o :o
oda mást szeretnék vinni de az még meglepi.
Azt max csak ott fogom megmutatni... ;)
Reményeim szerint....
-
Apám. ez terem repülés közben milyen szépen fog mutatni! :o :o :o
oda mást szeretnék vinni de az még meglepi.
Azt max csak ott fogom megmutatni... ;)
Reményeim szerint....
Ok, rendben! ;)
-
GZAX
NEKEM KELL EGY ILYEN !
-
Ez a másik biplane-nek a teste ugye, amelyiket fel is nagyítottad?
-
GZAX
NEKEM KELL EGY ILYEN !
Küldjem el a rajzot vagy vágjam ki a habból és úgy küldjem el?
-
Ez a másik biplane-nek a teste ugye, amelyiket fel is nagyítottad?
Nem az extrabiplané ezt szinte teljesen a rajz szerint csináltam...
Csak a hátsó futóművet csináltam csúszósra kerekes helyett.
Amúgy a rajza ott van az oldalamon. Még talán elérhető... Sajna meg fog szűnni... :-\
-
Miért?
Én már egy csomószor látogatom. Ha kell regelek is csak nincs google fiókom, vagyis van csak nem toom a jelszót ;D
Értesíts a fejleményekről!
-
Próbálok majd egy másik oldalra átmenni ahol lehet kategorizálni a cumót.
Mindenesetre ez azért elérhető marad...
-
Ma délután kiugrottunk Blériottal egy kicsit repülni és meginvitáltuk ujdonsült modelező társunkat is.
Sajna nem sikerült túl hosszúta mert a rohadt mobilon megint utolértek.
A lényeg ennek a lap Pittsnek a 2', 2' elhuzatás sok. Maxra timmelve is gázadásnál rá kellett húznom a magasságira. Az oldal kormányt is trimmelni kellett...
Egy röpke repkedés után mint írtam el kellett mennem....
Később viszatértem a tetthelyrre és a motorlehuzatást 0-ára az elhuzatást job 0.5-1' környékére vesszahúztam.
Ezekután elég jól repült bár elég érdekesen kanyarodott. rá rá kellett segítenem az oldalkormánnyal is, hogy azt csinálja amit szeretnék.
Bár lényegesen jobb volt mint az első repülés.
Holnap szoli ha lesz egy kis időm bokros teendőink között Az f-22est rendbehozom és csinálunk erről egy videó szösszenetet...
-
Hy !
Az első repülést én is láttam. Nekem már akkor is tetszett.
-
Köszi.
Legközelebb remélem nem 5 percet tudunk együtt repülni....
Már annyiszor megfogadtam, hogy ilyenkor kikapcsolom a telefonom... ::)
Majd azt mondom mindenkinek, hogy zavarja a fedélzeti elekrtonikát, Nem véletlen, hogy az utasszállítókon sem lehet telefonálni... 8);D ;D ;D
-
A gépet összeállítottam:
Motor: Turnigy 2409-18T 180W, KV 1200
Szabályzó: TowerPro Mag 8 25/30A
Szervók: 3 db TowerPro 5g, és egy darab Cool Eco Mikro 9g ( csűrők esetében "y" kábelt használtam)
Légcsavar: APC 9x3.8
Amit nem tudok: hogyan kell súlypontot meghatározni. A tervrajzon két helyen is van jelölés. Úgy gondolom, hogy az alsó, és a felső szárnyon is. Két szám is található a nyilak mellett: 10000 és 125000. (lehet, hogy egy nullával többet írtam)
Ha valaki tudja hogy hol a súlypont kérem válaszoljon.
-
A felső szárny erőrébb van az alsónál ezért a két külömböző érték. Ha 1-1 cm -en belöl vagy a megadott értékhez nem lehet nagyon rossz.
Berepülés után tudod korrigálni... ;)
-
Csak ne felejts el szólni.
Szívesen megnézném. Meghát csinálunk videót amit visszanézve könnyebben elemezzük a hibát ha nem mindjárt tökéletes... ;D ;D ;D
-
Köszi ! Remélem a hétvégén ráérek, és akkor berepülés.
Blériot
-
Hétvégén már nem leszek itthon... :(
-
Tegnap kipróbáltam a gépet.
Gzax felvette a mindössze pár másodpercre sikeredett repülést. Hogy mi történt nem írom le, majd Gábor felteszi a videót és várom a magyarázatot az esetre. A gép ketté törött de megragasztottam. Délután már ment minden mind a karikacsapás. Igazán szépen repült. (erről sajna nincs felvétel) A leszállás azonban teljesen más mint a többi gépnél. Viszonylag gyors sebesség kell a leszálláshoz. Ezt sajnos nem tudtam, és a futóművet újból ragaszthatom. ( egyéb sérülés nem történt)
Ajánlom mindenkinek igazán látványos kétfedelűvel repülni.
-
Elnézést a késlekedésért.
A videón 00:40 -nél lehet hallani egy hangot... szerintetek mi lehet ez?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=IMGqFClg-lU[/youtube]
-
Köszi a felvételt. Egyre kíváncsibb vagyok, hogy mi történhetett főleg azért, mert aznap délután már minden rendben volt.
-
Számomra is rejtély, hogy mi történhetett.
A videón nem biztos, hogy annyira jól hallatszik, de egy puffanás vagy csattanás szerü hang után mint ha egy kipörgő motor hangja hallatszott volna.
Valószínű, hogy ez is történt mert a motor megállt és nem működött semmi.
Madarat nem gázolt az biztos. Hacsak nem valami techno madár volt álcázó berendezéssel. ;D ;D ;D
A gépen sem látszott semmi olyan nyom ami ütközésre utalt volna. Kivéve a becsapódás következményeit.
Szal ha volt már valakinek hasonló zuhanása és rárjött, hogy mi is történt legyenszíves felhomályosítani minket is... ;D 8)
-
Velem hasonló akkor fordult elő, mikor a légcsavarom középen kettétört és lerepült a tengelyről!
A motor emiatt kiszakadt és kalimpált az orban, amitől irányíthatatlan lett.
-
Sajnos nem ilyen egyértelmü az eset... :-\
-
Én is csak légcsavira gyanakszom!
A légcsavar rajta volt a gépen vagy a darabjai ott voltak mellette?
Vagy esetleg nem került elő?
Mondjuk az is furcsának tartom, hogy semmi vitorlázása sem volt a épnek hanem mint egy darab kő úgy esett le!
Nem volt beleszólás az irányításba?
Mert akkor még teljes áramszünet lehetett valami oknál fogva a gépben. ::)
-
Kizárólag a gép teste sérült meg. (kettétörött) Ebben az állapotában kipróbáltam az irányítást és minden működött. Légcsavar, motor, stb sértetlen maradt. Összeragasztás után a gép tökéletesen repült. (még a prop saver-hez sem kellett hozzányúlni)
Mi történhetett ???
-
Akkor X-akták!
És az igazság odaát van! :D
-
Egyszer mikor még csak a kétmotoros kis Falconom volt, aminek 2 állású a gáza, és nincs benne kormánylapát, na hát azzal szórakoztunk kint egy haverommal minden gond nélkül. a 3. töltés után megkérdezte, hogy kipróbálhatja-e, és meg odaadtam szépen fel is vitte, és mikor az árok fölé érkezett a szárny két oldala összecsuklott, de nem is úgy, hogy az egyik eltört a másik meg a testtel együtt maradt, hanem mind a kettő összehajlott, és össze is ért!
Azt se tudta mit mondjon, de én sem ::)
Mind1 mondom megragasztjuk, meg is lett másnap kicsit erőskés volt a szél, és csak úgy próbából ismételten az árokfülé vittük, és a ragasztásnak hála nem tör ketté,de igen csak meghajlott!
Nagyon látványos volt, de többet nem mertem az árok fölé vinni, mert szerintem a második is igen csak határeset volt!
Tehát lehet hogy a természet játszott közre.
Tudni kell, hogy a falconnak egy vastag karbonrúd a teste, így inkább a szárny engedett!!
Hátha segít!!
Szép időt, jó repülést!
-
Amit meg tudtam állapítani a videóról!
A gép az leesés pillanatáig egyben volt se a szárnya se a törzse nem volt törve!
(http://kepfeltoltes.hu/110212/pitts1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
A hang után rögtön fejre állt mintha neki ment volna valaminek, de ugyebár az látszik a videón, hogy semmi sincs ott!
A magassági nem volt külön vagy a vezérlése nem oldott ki?( tolórúd, kormányemelő?)
-
akkor az én teóriám bukott :(
-
Gandalf68 !
Minden a helyén maradt ! Talán lényeges, hogy a "hang" jelentkezése előtt éppen gázt adtam. Pontosabban a gázkar megmozdítására jelentkezett a hang és történt ami történt.
-
Akkor eldurrant vagy az akksi vagy a szabályzó!
-
Nem tudom, hogy mit jelent az, hogy "eldurrant". Mint említettem, délután már repült a gép. Csak ragasztani kellett. Máshoz nem nyúltam. (még akkumulátort sem cseréltem)
-
Akkor X-akták!
És az igazság odaát van! :D
8) 8) 8)
-
Akkor meg tényleg passz! >:(
-
Egy a lényeg most nagyon jól repül....
Lehet a sors keze volt...
Arra gondolok, hogy hiányzott még a gépról, úgy deréktájt 20g hőtakony. Ezért a SORS keze így jelezte.... ;D ;D ;D
Vagy továbra is
(http://travisprange.com/blog/images/The_X_Files_iso.jpg)
-
De mi volt a hang és mitöl pottyant le a gép?
-
(http://travisprange.com/blog/images/The_X_Files_iso.jpg)
-
Igazából én a motorra gondolok.
A tompa csattanás nem tudom mi volt de a kipörgésre hasonlító hangnak olyasmi túnusa volt mint amikor a szabályzó rezgeti a motort, hogy közölje az aktuális funkcióját.