Borsodi RC Modell Fórum

Vezérlés, elektronika => Hasznos elektronika => A témát indította: lacifiju - 2010. Október 07. - 10:48:43

Cím: 6V vs.4,8 V de hogyan?
Írta: lacifiju - 2010. Október 07. - 10:48:43
Helló!
Olyan kérdésem lenne,hogy egy rendszeren belül minimális súllygyarapodással hogy lehet előállítani a 2 nevezett feszültséget?
Konkrétan:
A heli ciklikus szervói 6V -ra vannak dedikálva ezzel szemben a rudder 4,8V !
Jelenleg a szabályzót 5,5 voltra állítottam,de ezzel csak az aranyközéputat lőttem be.A ciklikusok nem ,még a rudder túl teljesít!
Mi a megoldás?
Cím: Re:6V vs.4,8 V de hogyan?
Írta: - 2010. Október 07. - 13:23:53
a szabályzódat állítsd 6V-ra és az alábbi kütyüvel csinálj 5V-ot a másik szervónak

http://www.dpcav.com/xcart/product.php?productid=16283&cat=262&page=1
Cím: Re:6V vs.4,8 V de hogyan?
Írta: - 2010. Október 07. - 13:29:03
vagy ez mégjobb

http://www.dpcav.com/xcart/product.php?productid=16538&cat=265&page=2
Cím: Re:6V vs.4,8 V de hogyan?
Írta: lacifiju - 2010. Október 07. - 19:53:29
vagy ez mégjobb

http://www.dpcav.com/xcart/product.php?productid=16538&cat=265&page=2
valami ijesmire gondoltam.
Cím: Re:6V vs.4,8 V de hogyan?
Írta: Péter - 2010. Október 12. - 01:34:29
Helló!
Olyan kérdésem lenne,hogy egy rendszeren belül minimális súllygyarapodással hogy lehet előállítani a 2 nevezett feszültséget?
Konkrétan:
A heli ciklikus szervói 6V -ra vannak dedikálva ezzel szemben a rudder 4,8V !
Jelenleg a szabályzót 5,5 voltra állítottam,de ezzel csak az aranyközéputat lőttem be.A ciklikusok nem ,még a rudder túl teljesít!
Mi a megoldás?
Ezt hogy kell érteni??? Ahol feszültséget akarsz csökkenteni  1V körül ott sorba lehet kötni 1-2 diódát (diódánként 0,6-0,7V feszültségesés( nem árt egy 47-220uF kondenzator a test és a dióda utáni + közt), nagyobb feszültségkülömbségnél érdemes stabilizator IC-t használni.
Cím: Re:6V vs.4,8 V de hogyan?
Írta: Modell Mánia - 2010. Október 13. - 11:06:41
Üdv!

Szerintem teljesen felesleges ezt túlspirázni!
A farokszervó akkor jó ha über gyors. Ha 5V-ról elmegy, akkor az 5,5V meg sem fog kottyanni neki. És még gyorsabb
is lesz a mozgása mint a gyári adat 4,8V-on.
A ciklikusokon pedig észre sem fogod venni hogy 1 század másodperccel lassabban fordul 60 fokot.
Egyébként pedig én eddig nem találkoztam olyan szervóval amelyik 5,5V-on elhalálozott volna.
Van mostanában néhány ultra micro szervó amit csak 1 cella liporól lehet hajtani, azok biztos kifekszenek 5,5V-on de a
többinek bírnia kell.
Sőt....ha 5 cellás NiMH vevőpakkot frissen töltve (főleg ha nagy árammal töltötték) teszel bele a modellbe, akár 7-7,5V
is lehet a fesz, a szervók mégsem reklamálnak. Sőt, még tovább megyek, robbanós autós versenyzőtársak között akad olyan aki
2 cella liporól hajtja BEC nélkül a szervókat és a vevőt. Ez 8,4V feltöltve. Hibátlanul üzemelnek 1-1,5 éve.