Borsodi RC Modell Fórum
Autómodellezés => Elektromotoros autók => Off-road Elektromotoros autók => A témát indította: BaluGTV - 2010. December 26. - 20:41:06
-
Az RC autózás ezen ága (a Triál és Crawler) általában összefonódott az emberek agyában a csillagászati összegek kiadásával.
Persze, mert pl. egy RTR Axial kit alulról súrolja 100e Ft-ot, és a kiegészítők sem olcsók.
Azért nyitottam ezt a topicot, mert ebben tavaszra szeretnék összerakni egy relatíve ütőképes és olcsó Scale triál terepjárót.
Egy olyan autót, amit nem kell félteni, megy a hóban-sárban, dagonyázik és a polcnak a közelébe sem merészkedik. ;)
Még az is lehet, hogy pár ötlettel is szolgálok Nektek... ;)
-
Milyen összegre tippelsz végeredménynek?
-
Mindenekelőtt vásárolgassunk egy kicsit virtuálisan!
Vegyünk egy Axial Honcho (Kancsó ;D ) építőkészletet (ami egyébként legjobb a piacon), és picit tuningoljuk meg.
Szóval 1 nem RTR Honcsó :
http://modellfutar.hu/axial-scx10-trail-honcho.html
Elektronika nélkül, építőkészlet. Különlegességei közé tartozik a fém lengőkarszett és a fém kormánymű.
Az RTR szettben ezek műanyagok.
76900- Ft. Első ránézésre sok. Másodikra is... ;D
Vegyünk hozzá motort és szabályzót.
A Novak 55T-s moci sok helyzetben bizonyított:
http://modellfutar.hu/novak-fifty-five-crawler-55t.html
Ehhez tehetünk valami alapszabályzót is (5000- Ft), de terepre igazán az automata fékes Crawler szabi a "menő":
http://modellfutar.hu/robitronic-speedstar-2-crawler-edition.html
Ezek után 99880- Ft nál állunk.
-
Milyen összegre tippelsz végeredménynek?
Megpróbálom kihozni a Honcsho feléből.
-
Ezek után 99880- Ft nál állunk.
Szervó...
Vehetünk HK-s Towardpro 12Kg-osat 4500- Ft körül, vagy Futaba 9 Kg-osat a duplájáért:
http://modellfutar.hu/futaba-s3305.html
Táv-vevő használtan 4-5e Ft, újonnan egy használható autós szett 12-14e Ft.
5000 Mah Lipo akku és töltő a HK-tól kb. 10e Ft.
Ezek után 132880- Ft-nál állunk
-
A fele az jó ár főleg ha nem megy a terepezés kárára
-
Ez a téma engem is érdekel veled fogom épiteni ;)
-
A fele az jó ár főleg ha nem megy a terepezés kárára
Megpróbálok az Axialok teljesítményéhez közel álló kocsit kreálni. A többi meg majd eldől terepen.
Szóval hol is tartottunk? Elvásárolgattam virtuálisan 133e Ft-ot. ;D
Ezért van egy átlagnál (motorikusan) jobb, de átlagosan kinéző Axial Honchom.
Ha az RTR szettet vettük volna meg, akkor is hasonló a szitu. A gyári motorja nem egy nagy eresztés (cserére szorul), akkut és töltőt sem kapunk hozzá (hopp, tehét nem is igazán RTR...) ;)
110e körül jön ki az is. :o :o :o
-
Nem tudom ezt feltudnánk használni?
http://cgi.ebay.com/Scale-Rock-Crawler-T-Rex-60-Complete-Axle-Set-RC4WD-/270682542989?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item3f05efd38d
-
Természetesen fel lehetne használni. :o
Megkockáztatom hogy az RC4WD-s T-Rex60 hidak a legjobbak a piacon.
De maradjunk a költséghatékonyság elve mellett. ;)
-
Oké ha van olcsóbb
-
Mindenképpen kell egy donorjármű.
Hogy miért? Mert a hidak és az osztómű elkészítése házilag lehetetlen.
Ezeket mindenképpen ki kell "guberálni" egy használt autóból.
(Persze azt itt meg kell jegyezni, hogy egy igazi terepjáró felfüggesztése elől-hátul hidas és a tengelyei kardánhajtottak. ::))
A donorkocsi többi része is felhasználható; a lengéscsillapítók és rúgók, a kardánok, és a sok apró alkatrész is belekerülhet a triálautóba.
A föntiek miatt a donorautók közül kiesnek:
-A Tamiya XC / CC alvázak (Pajero, Wrangler, Tuareg), mert elől nem hid van, hanem független felfüggesztés, és az alváz is túl rövid terepre.
-Megemelt On-Road alvázak (Ami most nekem a Hummer lesz), terepen nem az igaziak,
-Buggy alvázak (a hajtóműáttétel és kormányszög problémás, na meg a szélességük túl nagy)
Nincs mese, egy triálautó létravázas és két db hídja van (vagy három, esetleg négy.... ;D ;D ;D)
-
A Tamiya High-Lift (Toyota Hilux, Toyota Tundra, Ford F350) alváz már esélyesebb lenne. Megvan benne a létraváz és a hidak, meg a sok ezernyi apróság.
Sajnos csomó dolgot át kell faragni egy H-L vázon hogy igazi triálgép legyen. :(
Nem elég hogy 60e Ft körül cserélnek gazdát használtan (és kasztni nélkül :o :o :o), de ráadásul a sebességváltót ki kell cserélni fix áttételre, és a "megfontolt mozgású" laprúgókat is száműzni kell. Helyettük jöhetnek tekercsrúgók.
A High-Lift alvázzal, és ezekkel az átalakításokkal már el is érnénk a költségvetési plafont a projektben. ;D
És még elektronika, kasztni, kerekek sehol.
Szóval a H-L alváz is felejtős... :(
-
Akkor mi lesz saját gyártású létraalváz?
-
Akkor mi lesz saját gyártású létraalváz?
Igen, mert egyszerű, olcsó és könnyű megépíteni. ;)
A donorautóra a legjobb (legalábbis legolcsóbb) megoldás egy HPI Wheely King, használtan.
(http://www.rcscrapyard.bizland.com/clas_files/HPI-Wheely-King.jpg)
-
BaluGTV, te már megint varázsolsz nekünk! :o :o :o
A végösszegre nagyon kíváncsi leszek én is. ???
Nekem az a sanda gyanúm sláger lesz az autóból ha megépíted! ::) ::) ::)
-
Akkor hasonló lesz a felépitése a krazhoz
-
Tudom-tudom, a Wheely elsőre nagy gagyi játékautónak tűnik, amit azzal ad el a HPI, hogy a súlypontja miatt gázadásnál hátsó kerekére áll. ::)
De ha kicsit megnézzük jobban, pár turpisságra fény derül.
Például megvan benne a két híd, és az osztómű. Elég jó minőségűek a gyári kardánjai és a lengéscsillapítói kellően puhák.
A hídon belül a féltengelyek és diffik teljesen fémek, akárcsak a középső osztóműben lévő fogaskerekek.
Alkatrész van hozzá dögivel, akárcsak tuning cuccok.
Hátrányai, hogy a gyári áttétellel kicsit fürge (azaz 55T, vagy annál nagyobb körszámú, lassú motor kell bele a jövőben), és 3cm-el nagyobb a nyomtávja a standard Tamiya-Axial szabványoknál (picit ki fog lógni a kasztni alól a kerék, de a gép stabilabb is lesz a terepen)
-
Sziasztok! :)
Most regisztráltam ezen a fórumon és gondoltam ide írok először mert ez áll legközelebb hozzám. ;)
Én is egy olcsó kivitelezésű triál autót építek :-[. Gyakorlatilag kb. 1000 ft-ban van most, és max 5000 ft-ig :o szeretnék elmenni...
A donor alkatrészek: himoto difik, kerékagyak, kihajtások, féltengelyek lengéscsillapítók. Ezekre nem kellet költeni már házi készítésű cuccokra cseréltem. Amikre eddig költöttem: alu cső, menetes szár, csavarok stb. ilyen apróságok.
A hidakat úgy csináltam hogy a difiket a kerékagyakkal összekötöttem pvc cső segítségével és kaptam két hidat.
Az autóm egy-két finomítás és kardán híján már működne...
Remélem teccik:http://www.rcpilot.hu/gall/auto/643/20101225142859/110_rc_trial_car_home_made_v3_epul.html (http://www.rcpilot.hu/gall/auto/643/20101225142859/110_rc_trial_car_home_made_v3_epul.html)
Üdv.: Farki07
Ui.: Boldog karácsonyt mindenkinek.
-
Farki07
Hajrá ;)
-
Martin!
Nagyon kafa a gép, mert teljesen hommade ;). Nekem tetszik, akárcsak a házi Landy kasztni.
Viszont az összes költséget leírhatnád, mert a Himoto donorgép csak nem volt ingyé... ::)
-
A Wheely King alvázakat állapottól függően 15e-30e között lehet kapni használtan.
Hozzám az egyik egri fórumtárs Wheely alváza került, mert vett egy Honcsó építőkészletet.
Elég jól felszerelt a WK, gyári diffizárak vannak a hidakban, a Crawler King lengőkarfelfogatásai, és ezernyi apróság.
Ezt kaptam 15e Ft-ba. Ja, és még ebbe az árba belealkudtam a WK gyári kerékszettet is. ;D
(http://www.rcpilot.hu/users/727/6848/s_201012262119531449.jpg) (http://www.rcpilot.hu/users/727/6848/b_201012262119531449.jpg) . (http://www.rcpilot.hu) (http://www.rcpilot.hu/users/727/6848/s_201012262119511052.jpg) (http://www.rcpilot.hu/users/727/6848/b_201012262119511052.jpg) (http://www.rcpilot.hu) (http://www.rcpilot.hu/users/727/6848/s_201012262119557451.jpg) (http://www.rcpilot.hu/users/727/6848/b_201012262119557451.jpg) (http://www.rcpilot.hu)
Most még borzasztó gagyi a kinézete, de alakulni fog még ez... ::)
-
Tehát az állás eddig (ha levonjuk a kb. 5e ft-ot érő gyári kerekeket) : 10.000- Ft
-
Martin!
Nagyon kafa a gép, mert teljesen hommade ;). Nekem tetszik, akárcsak a házi Landy kasztni.
Viszont az összes költséget leírhatnád, mert a Himoto donorgép csak nem volt ingyé... ::)
Köszi. ;D
Egy házilag átalakított játékautót adtam cserébe egy himoto monsterért. Abból eladtam az alvázat, felvázat, lengőkarokat, rugótornyokat és az árából vettem hozzá (a kisebb nyomtáv érdekében) Himoto on-road féltengelyeket. Tehát gyakorlatilag ingyen volt... :o ;D
De ma bevásároltam... Megvettem hozzá a kardánokat és csavarokat. Most tartok 4000Ft- nál! :o :o
Lassan készen van.
Üdv.: Farki07
-
Annyit fűznék hozzá,hogy ha csak hobbira használjuk,akkor jó a WK híd a szélessége miatt,amúgy meg nem "homológ" és versenyen az eredeti szélességben nem lehet vele indulni. Különben rövidíthető! Közben még eszembe jutott annyi,hogy igaz sosem mértük le,de szerintem a WK diffiháza lentebb van,mint az Axial-é,lásd Pipper állandóan felakadt vele ott,ahol az Axial simán elment 1,9-es kerékkel. Ezen is lehet javítani magasabb gumikkal esetleg 2,2-es cumókkal!
Martin!
Az egy dolog,hogy neked 4000 ft-ban van,de másnak nem ennyi lenne! Szóval itt azt az árat kell leírni,ahogy más is megtudná venni.
-
2.2 gumi nem jó a versenyre
-
Ahogy előbb írtam hobbira jó az egész híd,csak utána a gondolatot vittem tovább,hogy mivel lehet javítani a magasságon,ami viszont már tényleg nem jó versenyen. ;)
Ergo a WK híd hobbira való!
-
IGAZAD VAN ;)
-
Compcenter!
Te mikor lépsz újra közénk egy Axival? ::)
-
Nem sokára
-
Tervek vele? Bódé vagy valami?
-
Martin!
Az egy dolog,hogy neked 4000 ft-ban van,de másnak nem ennyi lenne! Szóval itt azt az árat kell leírni,ahogy más is megtudná venni.
Értelek. Tehát egy alap himoto on-road autó üresen 16000 ft. Abból eladod a fölös cuccokat (kb. 3-4000 ft). Veszel hozzá pl axial kardánokat(kb. 2-3000 ft. Meg kell még venned ilyen apróságokat mint pl.: alu cső, csavarok, anyák, menetes szár stb. Ha ügyes vagy kihozod max 20000 ft-ból.
Am meg volt az első próba. ;D Nagyon tetszett kicsit még kemény a felfüggesztés de azon majd még javítok. ::) Beleraktam egy komolyabb játékautó áttételét(vaterán kb. 3000 ft én annó kiskoromba karácsonyra kaptam ::) ) Amiben egy 370-es moci van:-\ de hálistennek nyomaték elég sok van. ;D ;D ;D
Üdv.: Farki07
-
Ha ügyes vagy kihozod max 20000 ft-ból.
Nono... úgy halottam hogy a Télapó (vagy Jézuska) hozott a triál gépedre jó kis RC4WD-s Out Croppers gumikat és Tamiya felniket.
Ha még ez ajándékként Neked ingyen is volt, akkor is illik beleszámolni a projekt költségvetésébe (ha használt, akkor 70%-os RC4WD-s áron). ;)
-
...hogy igaz sosem mértük le...
Eddig.
Mivel a sors kegyes húzása miatt Nekem itthon van 2 Axial hidam is (A Tundra alatt) le tudtam venni a méreteket róla.
Egymás mögé letéve már látszik, hogy a WK híd "púposabb", viszont annyival nem magasabb.
(http://www.rcpilot.hu/users/727/6848/b_201012272222577844.jpg)
-
De igazából a mérések hoznak megfelelő eredményt;
Az Axial híd difiház aljától a kihajtó tengely közepéig 22mm diferencia van.
(A vonalzón ugyan 21 mm van, de ha jobban megnézitek, a vonalzó és a rajta lévő számskála kezdete elcsúszott a tengely középpontja fölé, ugyanis nem egyszerű fogni 2 vonalzót és fotózni. ;D)
(http://www.rcpilot.hu/users/727/6848/b_201012272222587259.jpg)
-
A WK hídon ugyanez az adat 24 mm.
(http://www.rcpilot.hu/users/727/6848/b_201012272222552683.jpg)
-
Szerintem ez még ledolgozható különbség. Picit megcsizolom a ház alját, jobban kitömöm a gumikat, nem 105mm-es Flat Iront használok, hanem 110mm-es 1.9 gumikat (pl. Pro-Line Super Swamperseket) és máris megvannak a hiányzó milliméterek. ;)
Félreértés ne essék, nem a Wheelyt akarom felmarasztalni az egekig, mert most nekem az van (miért is akarnám, hiszen van Axialom, H-L-em , KrAZom is.... ;D) , és nem is az Axialt akarom lehúzni, mert az nincs.
Pipper gépe a következők miatt akadt föl:
-Mert Pipper béna. ;D
-A nagyobb nyomtáv miatt könnyebben felül a WK hídja (Egyébként megoldható ez a probléma)
-Mert Pipper akkori RC4WD-s Out Croppers gumijainak az átmérője 97mm volt, szemben a Flat Ironok 105mm-ével.
Ezt ugye keréksugárirányban átszámolva máris 4mm veszteség. Hozzáadva a WK 2-3mm hídbeli hátrányát rögtön kijön, hogy a difiház alja 6-7mm-el volt lentebb egy gyári Axialnál. Persze hogy felakadt a srác... ;)
-
Venni kell egy Axialt és kész... és ez azért jó,mert jó! Én meg azért fényezem,mert nekem ilyen van és nagy az arcom,ennyi! :o ;D
-
50000ft jó lenne menetkészen ;D
-
Venni kell egy Axialt és kész... és ez azért jó,mert jó! Én meg azért fényezem,mert nekem ilyen van és nagy az arcom,ennyi! :o ;D
Nekem is van, mégsem nagy az arcom. Szerintem az Axialt a lusta és gazdag modellezőknek találták ki. ;D
No mindegy, megpróbálom olcsóbban reprodukálni a használható triálautót. ;)
-
Folytatódott is a projekt. Szétszedtem a hidakat, törésnek, repedésnek sehol sincs nyoma.
Szerencsére a HPI ugyanazokat a méretű csapágyakat használja, mint a Tamiya, így könnyen ki tudtam cserélni a golyóscsapágyakat bronzperselyekre (mivel dagonyázó autó lesz, szükség is van erre az átalakításra).
(http://www.rcpilot.hu/users/727/6848/b_20101228953028190.jpg)
(http://www.rcpilot.hu/users/727/6848/b_20101228952578868.jpg)
-
Alakul ;)
-
Ez egy házilag készített szervótartó lemez, a Wheely előző tulajdonosa "hagyta benne" a gépben.
(http://www.rcpilot.hu/users/727/6848/b_20101228952591936.jpg)
Egy picit finomítottam rajta és lefestettem. A szervó máris jó helyen van, Axialosan a híd tetején.
12 Kg-os, teljesen fémfogaskerekes, és a szervókar is fém.
4500- Ft-ba került.
(http://www.rcpilot.hu/users/727/6848/b_20101228953004009.jpg)
-
Így most az állás: 14.500- Ft
Azt nem tudom, hogy a fölösleges / kiárult alkatrészeket hogyan számoljam... ???
Ugyanis ebben a Wheely Kingben volt egy komplett golyóscsapágy garnitura, ami a bronzperselyezés miatt ki lett szerelve.
Ez pont olyan szett, mint ami a Hummerbe kellene...
http://modellzona.com/termek/tamiya-53497-tt01-golyoscsapagysatz_3189
Szerintem én ezt most levonom a Wheely árából, mert úgyis meg kellett volna venni a Humvee-hez a készletet, így meg megmarad az a pénz... ::)
Nem új a készlet, de jó állapotú, így számolok - 4e Ft-ot érte.
Az állás: 10.500- Ft
-
Nekem is van, mégsem nagy az arcom.
Valóban nem emiatt nagy. ;D ;D ;D
Egy ötlet,ha a végére érsz a projektnek. Szerintem a végén egy gyorslistát nagyvonalakban leírhatnál,hogy mi mennyi volt,mert én már most nem látom,hogy miért állunk 10.500ft-nál és ez a vége felé csak bonyolódni fog. Gyakorlatilag egy kommenten belüli tételes lista mindenféle kép és sallang nélkül. ::)
-
BaluGTV, te gondolom már kalkuláltál. ::)
Szerinted mi lesz az összeg vége? ???
-
50000FT-tol több nem lehet ez a kritérium ;)
-
Szerintem is akörül lesz.
Virtuálisan már le is tudom vezetni:
Eddig tartunk 10500 Ft-nál.
Motor:
http://shop.modell.hu/product_info.php?products_id=69098
3100- Ft.
Szabályzó 50A:
http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&cid=1209051&pid=206929
8590- Ft
Kerekek:
http://www.rcrulez.hu/termek.php?product=ansmannracing_211000226_tiresetcrawler108mmblscalerim
9800- Ft
Vázhoz szükséges anyagok:
4000- Ft max.
Kasztni:
http://modellfutar.hu/proline-1992-jeep-cherokee-clear-body.html
8390- Ft
Táv vevő:
Használtan 5000- Ft körül alakul
Lipo + Töltő:
Max 10000- Ft
Ez így 59380- Ft, ha valaki teljesen nulláról kezdi.
Ha az ember lecsap valami jó állapotú használt szabályzót, meg kevésbé designos kasztnival is beéri, esetleg van Lipo töltője, akkor nyugodtan le lehet vonni 15e Ft-ot a fenti árból.
Szerintem 45-50e Ft körül már lehet jó Triál autót építeni.
-
...mert én már most nem látom,hogy miért állunk 10.500ft-nál...
Megoldás: Olvasni kell. Figyelmesen. Asszem' közérthetően írtam le mindent. ;D
De lemodellezem Neked.
Vettem egy Wheelyt 15000- Ft-ért. A kerekeit eladtam 5000 Ft-ért. Az tehát 10000 Ft.
Figyelsz?
Így most 10000- Ft. Tettem bele egy új szervót 4500- Ft-ért. Az 14500 Ft.
Tehát 14500- Ft (az összeg betűkkel: Tizennégyezer-ötszáz).
A csapágygarnitúráján spóroltam kb 4000- Ft-ot a Hummer javára. Ez leírható a Wheely árából, mert így nem kell vennem csapágyakat, és az a pénzem megmarad.
Tehát az állás: Tadammm : 10500- Ft
(az összeg betűkkel: Tízezer-ötszáz)
;D
Ha menet közben írom fel a kiadásokat és bevételeket sokkal jobban nyomon követhető a pénzmozgás. A KrAZnál is bejött. Asszem gondban lettem volna ha annál is a végén kellett volna összeírnom mindent :-\
-
Ja igen a kereket kifelejtettem :-[ :-[ :-[ Legyen 10000 (az én jézuskám 5000 ft-ért vette :o ;D ) ft és akkor 30000-ból ki lehet kihozni, de akkor sem SZÁZ!!!!! 8) 8). Holnap megpróbálok képet feltenni a kész vasról ;)
-
Milyen 100e??? Az elején vezettem le, hogy egy RTR Axial 135e... ;)
Kíváncsi vagyok a képekre!
-
Hupsz valahogy száznál leragadtam :-[
-
Megoldás: Olvasni kell. Figyelmesen. Asszem' közérthetően írtam le mindent. ;D
Olvasom,de szerintem nem csak én vagyok így vele a rizsa miatt.
Ha menet közben írom fel a kiadásokat és bevételeket sokkal jobban nyomon követhető a pénzmozgás. A KrAZnál is bejött. Asszem gondban lettem volna ha annál is a végén kellett volna összeírnom mindent :-\
Nem azt mondtam,hogy csak a végén írd le,hanem azt,hogy a végén egy sallangmentes levezetést írj!!! Szóval olvass te is! ;D
-
Sok a rizsa? Akkor hogyan kéne írnom?
Várj... kitalálom. Megnyitom ezt a topicot. Első bejegyzés:
-Készíteni szeretnék egy olcsó triálautót.
Második hozzászólás (két hónap múlva):
-Elkészültem az alvázzal, hidak a helyükön (természetesen kép sehol, mert az már rizsa...)
Harmadik írás
(Fél év múlva, egy pici kis 400x300-as képpel nehogy megtudjon valamit a konkurrencia, ugyanis a kocsim az F117-es Lopakodó titkosítási szintjén mozog, mint ahogy sokfelé divat...):
-Kész az autó, szerintem jó lett. 45e Ft-ba került.
És így az egész topic megvan egy oldalon... így kellene? ???
-
Meg még valami: Ezt a topicot segítségnek szánom azoknak akik esetleg nem mertek belevágni egy triál gép építésébe, és még borzasztó sok kérdésük van (pl. Ramszesz kolléga).
Ha minden építési fázist részletesen leírok, akkor még évek múlva is ki lehet keresni a szükséges infót egy-egy alkatrész vagy fődarab készítéséről.
Tudom hogy zavaró Neked, Axial tulajnak az, hogy egy Axial áraival hasonlítom össze a kocsimat!
De hidd el, nem az a topic célja, hogy bebizonyítsam: Az Axial vásárlók lusta férgek ,és a kasztni cserélgetésén kívül mást nem tudnak... Nem, nem ez, és erről szó sincs. ;)
Hanem ésszerű anyagi kereteken belül egy triál autó készítése.
-
Meg még valami: Ezt a topicot segítségnek szánom azoknak akik esetleg nem mertek belevágni egy triál gép építésébe, és még borzasztó sok kérdésük van (pl. Ramszesz kolléga).
Ha minden építési fázist részletesen leírok, akkor még évek múlva is ki lehet keresni a szükséges infót egy-egy alkatrész vagy fődarab készítéséről.
Tudom hogy zavaró Neked, Axial tulajnak az, hogy egy Axial áraival hasonlítom össze a kocsimat!
De hidd el, nem az a topic célja, hogy bebizonyítsam: Az Axial vásárlók lusta férgek ,és a kasztni cserélgetésén kívül mást nem tudnak... Nem, nem ez, és erről szó sincs. ;)
Hanem ésszerű anyagi kereteken belül egy triál autó készítése.
BaluGTV, szerintem érthetően és jól írja le dolgokat aki tényleg csak először olvassa és figyelmesen annak sem görcsölnek be az agytekervényei! ;D ;D ;D
Az elkészítendő autó teljesen az alapoktól kezdve, értem én a hozzá való alkatrészek megfelelő beszerzésére és a várható költségekre szépen le van vezetve. ;) ;) ;)
Ezek a leírások után, akár még én is vagy egy 10 éves kis srác is össze tudna rakni egyet. ::) ::) ::)
-
Baszki tényleg nem láttok a szemetektől....
AZT ÍRTAM,HOGY A VÉGÉN ÍRJ EGY ÖSSZESÍTETT LISTÁT ÉS NEM AZT,HOGY BÁRMIT VÁLTOZTASS AZ ISTENEK FELETTI TOPIKON!!!
Na jó én leléptem!
-
Baszki tényleg nem láttok a szemetektől....
AZT ÍRTAM,HOGY A VÉGÉN ÍRJ EGY ÖSSZESÍTETT LISTÁT ÉS NEM AZT,HOGY BÁRMIT VÁLTOZTASS AZ ISTENEK FELETTI TOPIKON!!!
Na jó én leléptem!
kisg325.
Én értem te mit akarsz, amit leírtam nem ellened vagy neked szántam! ;) ;) ;)
-
Legyen meg itt is
(http://www.rcpilot.hu/users/185/6877/b_201012291147231667.jpg)
(http://www.rcpilot.hu/users/185/6877/b_201012291147338579.jpg)
Balugtv találtam neked valamit ;D
-
Áaaaaa... megjöttek a láncok!
Köszönöm Compcenter!
-
Donodalas fórumtárs segítségével elkészültek a váz elemei. Egy-egy alu és egy-egy műanyag lap.
(http://www.rcpilot.hu/users/727/6848/b_201012291940499801.jpg)
42 cm a hosszuk, 4 mm vastag anyagból készültek. Elvileg az OBIs C profilt akartam váznak, de ha már így alakult...
Norbinak más tervei vannak a vázra, ezért ezeket megörököltem. ;)
-
Na akkor ez mibekerül?
-
Na akkor ez mibekerül?
Ez jó kérdés... Nekem ingyé volt, de szerintem alapanyagárban sem túl sok. Igazából a faragás munkaórái a húzósak. ::)
-
Donodalas fórumtárs segítségével elkészültek a váz elemei. Egy-egy alu és egy-egy műanyag lap.
(http://www.rcpilot.hu/users/727/6848/b_201012291940499801.jpg)
42 cm a hosszuk, 4 mm vastag anyagból készültek. Elvileg az OBIs C profilt akartam váznak, de ha már így alakult...
Norbinak más tervei vannak a vázra, ezért ezeket megörököltem. ;)
Én is kaptam 2-t de az enyém 5mm vastag ;D
-
Kicsi késéssel de itt vannak a képek. :-[
(http://www.rcpilot.hu/users/643/6799/b_201012301139015867.jpg)
És a többi:
http://www.rcpilot.hu/gall/auto/643/20101225142859/110_rc_trial_car_home_made_v3_epul.html (http://www.rcpilot.hu/gall/auto/643/20101225142859/110_rc_trial_car_home_made_v3_epul.html)
Vélemények?
-
Háááát Balu kiváncsi vagyok :)
Ahogy téged ismerlek nem lessz ez rosz müszer :)
Azok a gumik nagyon jnak tünnek...
Az axila Kancsonak "népauto" Milyen széles a tengely távja ??? mrt nagyon érdekelne...
AT én kis Műszerem is WK bolépült és amikor a trialo autos verseny szabályzatát olvastam akkor utána méregetve simán belefért a kategoriába...
-
Kicsi késéssel de itt vannak a képek. :-[
(http://www.rcpilot.hu/users/643/6799/b_201012301139015867.jpg)
És a többi:
http://www.rcpilot.hu/gall/auto/643/20101225142859/110_rc_trial_car_home_made_v3_epul.html (http://www.rcpilot.hu/gall/auto/643/20101225142859/110_rc_trial_car_home_made_v3_epul.html)
Vélemények?
Háát Jopofa:) egy két dolgon finomitanék a hejedben de majd a terepen adja magát a modosítás :)
Nekem tecci .... PL a lengökarokat én kijjebb tettem volna "kerék felé"
-
Kicsi késéssel de itt vannak a képek. :-[
(http://www.rcpilot.hu/users/643/6799/b_201012301139015867.jpg)
És a többi:
http://www.rcpilot.hu/gall/auto/643/20101225142859/110_rc_trial_car_home_made_v3_epul.html (http://www.rcpilot.hu/gall/auto/643/20101225142859/110_rc_trial_car_home_made_v3_epul.html)
Vélemények?
Háát Jopofa:) egy két dolgon finomitanék a hejedben de majd a terepen adja magát a modosítás :)
Nekem tecci .... PL a lengökarokat én kijjebb tettem volna "kerék felé"
Köszi. Igen majd egy-két óra terep után kiderül min kell még finomítani egyenlőre nekem így is tetszik. ;D
-
Ha a lengés csillapitokat feljebb viszed a váztol a géptetö felé akkor szerintem jobban fog kinézni és a sullya is ljjeb kerül.. :)
-
Igen erre már én is gondoltam
-
láttad az én szekerem ??
-
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=zt7GVENW2ok&feature=mfu_in_order&list=UL[/youtube]
-
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=GoRGaGXvubQ&feature=BF&list=ULL210WVyuSbc&index=9[/youtube]
És egy kis dagony... ja ez is WK
-
Állat a Scale Land Rover! Mennyi lett a végösszeg (Ha számolunk távot-aksit-töltőt-mindent) ?
-
Akciosan vettem ujjonan 40 ezerért rtr-ben az autot "WK volt és több mint 2 éve..." ...
10 e a gumik
6e aksi
4e a motor 55t
4e a 4 rug...
Plussz baumaxx
Kb 70 ezerre jött ki az egész mindennel eggyüt.... És geci joooooo
De én Uj kocsit vettem anno ... most néztem az ebay en használ Crawler Kingek... " tuningolt wheely" 25 ezer FT posta kölcsékkel..
És 2.2 crawler gumikkal.. azokat kapásbol 8e-ért el lehet adni és akkor 17 ban wan a verda alapja nem 40 ben mint az egyém :)
-
Ja meg a bodé tőled 4000 ft-ért XD
-
láttad az én szekerem ??
Láttam, elég szépen megy. Esztétikai szempontból nem tetszik a létraváz és a kaszni. De ez saját vélemény.... No meg az ára sem.... :-X
-
55 böl össze lehet rakni... Most..
-
Rizsamentes komment: Vettem kasztnit, fémcsövet és menetesszárat a futóműhöz.
Költöttem 8900- Ft-ot.
(http://www.rcpilot.hu/users/727/6848/b_201012311240256618.jpg)
-
Tehát 19400 Ft- az állás.
Persze azt még ki kell emelnem hogy léteznek olcsóbb és egyszerűbb kasztnik is, mint ez a Pro-Line Jeep.
-
Balu!
Imádom a "csirkét" Sztem nagyon szép autó jó választás volt.
B.Ú.É.K.
-
B.ú.é.k. Mindenkinek!
A csirke szakadtra, picit "rat"-osra lesz megcsinálva. ;)
-
B.ú.é.k. Mindenkinek!
A csirke szakadtra, picit "rat"-osra lesz megcsinálva. ;)
Az jó, azt szeressük......
(http://rcpilot.hu/users/643/6799/b_201012312143003394.jpg)
( ismét b.ú.é.k.)
-
Láttam élőben Martin házi Land Roverét, a képek nem adják vissza a kinézetét.
Fergetegesen jó!
Négy szélesítés kell még rá, és kész a terepre!
-
Egy picit változott a triálgép felépítése.
A hozzá kapott WK osztóművet átteszem a KrAZ-ba, mert könnyen duplamotorossá alakítható. Ugyanis a KrAZ picit alulmotorizált azzal az egy csóri 55 körös mocival.
Viszont így valamit kell tennem a készülő Jeep-be...
Megoldás: kivettem az egyik High-Lift-emből az RC4WD-s R2-es osztóművet, és ez kerül bele a kocsiba.
http://store.rc4wd.com/R2-Black-Crawler-Transmission-V2_p_842.html
(http://www.rcpilot.hu/users/727/6848/s_201101021227078586.jpg) (http://www.rcpilot.hu/users/727/6848/b_201101021227078586.jpg) (http://www.rcpilot.hu) (http://www.rcpilot.hu/users/727/6848/s_201101021227055509.jpg) (http://www.rcpilot.hu/users/727/6848/b_201101021227055509.jpg) (http://www.rcpilot.hu) (http://www.rcpilot.hu/users/727/6848/s_201101021227092442.jpg) (http://www.rcpilot.hu/users/727/6848/b_201101021227092442.jpg) (http://www.rcpilot.hu)
Ez a lépés nagyon jó hatással volt a súlypontra. Az osztóművet még lehet lejjebb is engedni, ha az ember a fölső csavaroknál fogva köti be.
-
59.99 $ újonnan, használtan 7-8e Ft körül szokott menni ez a fajta osztómű.
26400- Ft az állás.
-
Láttam élőben Martin házi Land Roverét, a képek nem adják vissza a kinézetét.
Fergetegesen jó!
Négy szélesítés kell még rá, és kész a terepre!
o.... Köszönöm! ::) ;D ;D ;D
Látom csak beleraktad az osztóművet ::) ;D ;D ;D :o
-
Kell a KrAZba a másik. Ez meg már lassan fél éve nem mozdult. ;)
-
sajnos nem tudok képeket felrölteni de csináltam képekböl videot nézzétek med dirván 10-12 kép van benne érdekl a véleményetek ezt lehet kihozni kb 50-60,000ből
[youtube]http://www.youtube.com/watch?&gl=US&warned=True&client=mv-samsung-bada&hl=hu&v=oIN7djSY7F8&nomobile=1[/youtube]
-
Jó nagyot lép! :o :o :o
Mondtam ugye, hogy nem kell Neked az a kasztniszélesítés... ;D ;D ;D
-
Mi lehet ha nem indul a gépem az aksi meg minden ugye tök új
be kell még valamit kapcsolni
(feltöltöttem az aksit)
-
Képet tudsz küldeni a vevőről? Ott könnyű félredugni valamit.
-
Össze rakva jött ,de mind gyárt megnézem van-e itthon normál fényképező?
Vagy egy jó telefon mert az enyém nagyon szar képet csinál
-
Azt se tom hol van asszem az elektronikai dobozban
ha nem így lehet írjatok
-
A fényképező van az elektronikai dobozban? :o :o :o ;D ;D ;D
Valóban; az Axial TR-ben az elektronikát egy dobozba rejtették. Abban van egy vevő, amibe be van dugva egy csomó kábel. Onnan tudod megismerni, hogy belefut az antenna szála is.
Azt nézd meg, hogy a beledugott sok háromeres kábel fekete (néha sötétbarna) szála a vevő oldala felé legyen. Ha valamelyik is fordítva van, nem indul a gépezet. ;)
-
Ja bocs maga a szabályzó de itt a kép(http://www.rcpilot.hu/users/1719/6958/b_20110104181005519.jpg)
-
Elsőre jónak tűnik.
Szóval az a szitu, hogy beleteszed az akkut, bekapcsolod a szabályzó melletti kis kapcsolóval a kocsit és se kép se hang? ? ? :o
-
Az a szitu,hogy be kell kapcsolni! ;D
-
na sikerült
-
Yeeeeaaaaaah! Összehoztuk! ! ! ;D ;D ;D
-
A bekapcsolás meg volt nem érintkezett egy kábel normálisan.
-
Ja bocs maga a szabályzó de itt a kép(http://www.rcpilot.hu/users/1719/6958/b_20110104181005519.jpg)
A vevő nem szabályzó
-
A vevő nem szabályzó
Ezt eddig is tudtuk. Miért kérded? ???
-
Csak rosszul írtam először
-
Sziasztok!
Olvasgattam itt a témákat, bejegyzéseket. Nincs tapasztalatom RC triállal kapcsolatban eddig HPI savage párti voltam. Érdekelne a véleményetek, hogy mivel kezdjem el ezt a "szakágat", amivel esetleg később egy-két kis alakítgatással profi autóvá lehet alakítani. Ahogy néztem neten akár magyar, akár külföldi(bárhol) az Axialokat istenítik. Nekem személy szerint az Axial SCX10 Hocho tetszik. Ezt alakítgatnám Jeep kasznivá, aztán csörlő stb. Szóval a véleményeteket szeretném kérni! Előre is köszi!
-
Hi batkaaa!
A Honcho az jó választás. Jó kocsi.
Sajnos Nekem személy szerint nem tetszik, mert már a harmadik szomszéd Mari Néninek is az van, meg minden Jóskapistának a földgolyón. ;D
Inkább építek egy járgányt magam, a Honcsho töredékárából, erről is szól ez a topic.
Ha azonban nem vagy faragós, kísérletezős típus, akkor vedd meg, megbánni nem fogod. ;)
-
Balu!
Köszi hogy válaszoltál, igaz hogy még a marinéninek is az van a szomszédba, lehet hogy te is ittlaksz a környéken(?) :D szeretek barkácsolni, alakítgatni, de azért először egy RTR-el csapnék bele a lecsóba'
-
Akkor hajrá; Honcsó RTR, vagy építőkészlet, motorcsere, olajat le a telókból és goooooo..... 8)
-
Na, és persze kasztnicsere, a Pro-Line kitűnő Honcsó méretű bódékat gyárt. ;)
Igen Jeepeket is. 8)
Cherokee, Wrangler, Wrangler Unlimited, Comanche.
Nekem megjöttek KRXX fórumtárs Dingo szélesítései, jól állnak a Cherokeen:
(http://www.rcpilot.hu/users/727/6848/b_201101051919226932.jpg)
-
igen, igen láttam már hogy nagyonjók a proline bódék, most olvasom a másik témában (megtaláltam a honcsó fórumot :D) hogy 55T motor, olaj le a telókból. nagyon nagyon sokat segítettek ezet a témák és hozzászólások bigthx! :-* :D
-
http://borsodircmodell.hu/index.php/topic,639.15.html
-
BaluGTV
Haladás?
-
Martin (Farki07) másolja a kasztnit... ;D
-
Nos, akkor eddig tartott ezen topic "Triálautó olcsón" része.
Levezettem, hogy 45-55e Ft között építhető RTR triálautó, nem is a legrosszabb alkatrészekből.
Most következik a "Triálautó okosan" epizód. ::)
"Sajnos" a projekt mostantól Top Secret besorolást kap, mert tartalmazni fog pár egyedi fejlesztést, és beleépítem a lezuhant Roswell-i UFO pár alkatrészét is (Lehet, hogy túl sok X-Aktákat néztem... ;D ;D ;D)
De mint az US. Air Force F-117-es Lopakodóiról anno, most is a nyilvánosság elé került pár kémfotó.
Például itt az első. Az első híd futóműgeometriája többnapos számolgatás után lett belőve. Érdemes megnézni, hogy a létraváz vízszintesen áll. A két híd egymáshoz való elcsavarhatósága kb. 100-110 fok lesz.
(http://www.rcpilot.hu/users/727/6848/s_201101152058157379.jpg) (http://www.rcpilot.hu/users/727/6848/b_201101152058157379.jpg) (http://www.rcpilot.hu)
-
Ez már inkább crawler lesz lassan az ilyen mértékű csavarodás miatt,ahogy rf40 is megfogalmazta a másik fórumon:
"sziasztok
miért is akartok triál autóból crawlert faragni??
szerintem triál autóval nem másznak meg 16 cm-es akadályokat ,
egy 1:1-es triál versenyen sem méteres sziklákon bohóckodnak a triál autók, hanem inkább dimbes-dombos , főldes-murvás terepet küzdenek le,
1:1-es triál autók , és crawlerek között is sok a különbség , a triál autó , szinte egy erősített off road autó
truck triálban pedig "nagyon" sokat nem is változtatnak
persze mindíg vannak kivételes esetek,
üdv csaba"
-
A képet az CCCP titkos szolgálatával próbáltam elemeztetni, de nem sikerült nekik! ;D ;D ;D
(http://www.rcpilot.hu/users/727/6848/b_201101152058157379.jpg)
Már most sokat sejtett még laikus szemnek is, mert nagyon állatul néz ki. :o :o :o
-
crawler ;D
ez már nem triál,szabályoknak megfelel?
-
Hát a szabályokat tényleg át kell nézni,mert én sem tudom,hogy konkrétan mik a megkötések,meddig számít egy autó triálnak és mettől crawlernek.
-
1.9-es kerekek lesznek alatta, létravázas lesz, scale kasztni lesz fölötte (ami egyébként vissza fogja fogni ezt a nagymértékű csavarodást), minden link, lengőkar a helyén lesz (semelyket sem hagyom el, vagy helyezem át lehetetlen helyre).
Szerintem belefér a triálautó kategóriába. ;)
-
Vettem 2 méter menetesszárat, meg 3-as furatú rézcsövet, 870 Ft-al megemelkedtek a költségek.
27270- Ft a mostani állás.
A futómű felfogató konzolokat maradék 2-es sztirolból készítettem.
-
Oldalról dobjál már egy képet légyszi!
-
Top Secret. Ha meglátnád, meg kellene hogy öljelek. ;D ;D ;D
-
Nyugi, lesznek képek, de majd csak ha működőképes lesz a két tengely együtt. Most még csak az első híd van készen, ha jó együttműködik a hátsóval, akkor teszek fel képeket.
-
Pedig b@ssza a fantáziám a sztirol torony! :o
-
Pedig b@ssza a fantáziám a sztirol torony! :o
Lemásolta Gabesz azon autójáról amivel megnyerte a tavalyi dhf szezont. Ha jól tudom. (Remélem balu ezért nem nyakaz le...)
-
Lemásolta Gabesz azon autójáról amivel megnyerte a tavalyi dhf szezont.
Részben. De nem olyan egyszerű a sztori. Gabesz autóján csak a lengéscsillapítók felső bekötése volt flexibilis.
Sőt, arról sem volt normális fénykép, így magamnak kellett fejlesztgetni.
;) ;) ;)
-
Washington D.C. 13:01
A sokrétű biztonsági óvintézkedések ellenére megint kiszivárgott pár kép.
Az ügynök -aki megszerezte- sajnos csak egy kis felbontású fekete-fehér kamerát használt, mert pont ez fért el az egyik kabátgombjába építve.
Az FBI és a CIA képelemzői megállapítottak pár dolgot a képekről.
(http://www.rcpilot.hu/users/727/6848/b_20110116125948197.jpg)
(http://www.rcpilot.hu/users/727/6848/b_20110116125948418.jpg)
Szakértőink a következő dolgokat foglalták össze a jelentésükben.
-A jármű nem Crawler, mert az első lengéscsillapítói közel függőlegesen állnak. Köztudott hogy a Crawlerek csillapítói erőteljesen meg vannak döntve hátrafelé.
-A szervó helye véglegesnek tűnik a híd tetején, mert már az összes felfogatási pontján rögzítve van.
-A szervó mögötti "Y" lengőkar bekötése elforgatható, tengelye pár fokban meg van törve. Hogy ez mi célt szolgál nem tudjuk, a szakértőink még dolgoznak a kérdésen.
A második képen még több érdekesség látható.
-A szervótartó aljára sok ólomsúlyt helyeztek el, gyaníthatóan a súlypont minél lentebb tartására.
-A lengéscsillapítók bekötési pontjai nagyon meg lettek erősítve. Valószínű, hogy a jármű kerekei és felfüggesztése olyan súlyú lesz, amit csak ez a megoldás bír el biztonságosan.
-
Ja, a használt Tamiya TRF lengéscsillapítók beszerzése után az állás:
31270- Ft
-
Milyen ez a TRF csillapító? Nekem elég rövid onroadnak tűnik. :o
-
Azért, mert az. A gömbfejbefogók kicserélésével lehet nyerni pluszban 1,5-2cm-t
(http://www.air-sharp.com/tamiya_trf_shock_blue.jpg)
A többivel meg ne törődj. ;D ;D ;D
-
Na de miért jó egy rövid úttal rendelkező kemény lengéscsillapító? :o Mit mondanak az ügynökök? :P
-
Akkor nem a puha a jó :o
-
Na de miért jó egy rövid úttal rendelkező kemény lengéscsillapító? :o Mit mondanak az ügynökök? :P
Az ügynökök azt mondják, hogy esetünkben nem a lengéscsillapító végzi el a kirúgózás feladatát... Ez csak besegít.
-
Akkor nem a puha a jó :o
Hogy mi lesz jó és mi nem, az úgyis a terepen derül ki. Most még csak elméleti szobatriált folytatok. ::)
-
Készül a hátsó futóműhöz a tartókonzol.
Sok egyforma sztirol elem elkészítésénél az a trükk, hogy nagyjából kivágom őket, összcsavarozom, és utána csiszolom véglegesre a vonalaikat. Így egyformák lesznek.
(http://www.rcpilot.hu/users/727/6848/s_201101162101312381.jpg) (http://www.rcpilot.hu/users/727/6848/b_201101162101312381.jpg) (http://www.rcpilot.hu)
-
Elkészültek a felnik.
Anyaguk nem műanyag, nem alu, hanem vas. ;D ;D ;D
Két okból esett a vasfelnikre a választásom. Az egyik a súlyuk (szeretnék kimaradni az alufelnisúly ragasztgatásból), a másik pedig hogy rozsdásodni fognak.
Mivel a Jeepem egy szakadt, rozsdás, lepukkant gép lesz, ez a dolog még kapóra is fog jönni ;)
(http://www.rcpilot.hu/users/727/6848/b_20110118130658975.jpg)
-
A tömegükkel rendben van minden; a négy szerelt kerék 1610g... ;D ;D ;D
(http://www.rcpilot.hu/users/727/6848/b_20110118130655550.jpg)
-
És az anyagiak.
14e-t kért az esztergályos srác, mert elég pepecs meló volt, és az anyagot és utánajárást is ő biztosította.
A négy darab használt Flat Iront számolom 6e-be, mert 10e körül felnivel együtt lehet kapni (újonnan 9e a négy darab gumi)
Tehát 51270- Ft az állás.
És már szinte minden megvan a kocsihoz.
-
Sokan azt kifogásolják a Wheely Kingben, hogy túl széles a nyomtávja.
Nekem a felnik úgy lettek legyártva, hogy befelé szélesedjenek, és a továbbvágtam a kerékagy kihajtásokon a menetet:
(http://www.rcpilot.hu/users/727/6848/b_201101181354325672.jpg)
Fönt az Axial nyomtáv, lent a módosított Wheely nyomtáv. Szerintem ennyivel lehet szélesebb. ;)
(http://www.rcpilot.hu/users/727/6848/b_201101181354328652.jpg)
-
Na, összeállt az alváz.
Persze lehet még dizájnolni, a csupasz fehér sztirol elemeket és a vázat feketére festeni (majd az is lesz), de a lényeg; működik az alváz.
Minden hosszú lengéscsillapító egy segédkarra van ráépítve, plusz elől még egy emelőként működő forgatóelem is segíti a hidak mozgását.
A TRF rövid gátlókból csak előre került egy pár beépítésre, ezekkel lehet még pár fokot tekerni a jármű "lépésén".
Azért lett ilyen hirtelen készen, mert a KisG által linkelt szabályzat nem írja elő a függőleges teleszkópok használatát (meg amúgy is, nem tartott volna sokáig hátra is betenni a két kis "alibi" TRF rövid gátlót ;D ;D ;D), így nem kellett külön tornyot építeni a hátsó lengéscsillapítóknak.
(http://www.rcpilot.hu/users/727/6848/b_201101191945581933.jpg)
-
Az első felfüggesztés. A két kicsi húzórúgó az alvázat tartja egyenesben menet közben. Gyengék nagyon, a híd mozgását nem akadályozzák.
(http://www.rcpilot.hu/users/727/6848/b_201101191945574907.jpg)
-
A kedvenc képem.
Az emberek szeretnek mindenféle dolgot (mobilt, dobozt, másik kocsit...) a triál kocsijuk kereke alá tenni, demonstrálva a váz elcsavarodását.
Én mi a lófüttyöt tegyek alá ? ? ? ;D
(http://www.rcpilot.hu/users/727/6848/b_201101191945591311.jpg)
Ha kézzel még elcsavarom, és összenyomom a legfelső TRF gátlót akkor a 110 fok is megvan.
Ez most úgy 95 fok körül lehet.
Megérte az a sok számolgatás.
-
Ne tegyél alá semmit,hanem írd rá,hogy ez CRAWLER! ;D
-
Fejtsd ki bővebben ,mitől is crawler ez? ::)
-
Tedd fel a nagy fórumba és majd ott megmondják! Ha jobb indulatú akarok lenni,akkor se nem triál,se nem crawler,hanem egy összvér! Az biztos,hogy nem triál autó!
-
Gabesz úgyis igazat adna. Ő a bajnok, más nem számít. ;D ;D ;D ;D
Most komolyan. Hobbyzni tökéletes lesz a kocsi. :)
-
Azt nem mondtam,hogy rossz,sőt! 8)
-
Kösz, ez jól esett! :o
De ha sokat kárálsz mindenféle króvlerről, akkor beleteszem az összkerékkormányzást, meg a KraZ nagy Crawler kerekeit.
-
Csináltál egy univerzális autót. Látod csak kereket kell cserélni és kész. ;D
-
Meg kasztnit. Sajnos 1 igazi Crawlernek a tengelytávja 35-40 cm körül van.
A bódé is nagyon be fogja határolni a hidak mozgását. Szerintem elsősorban ezért triálautó.
Bár ha a kasztnitartók is flexibilisek lennének... ::) ::) ::) ;D ;D ;D
Az építés alatt az is cél volt, hogy a lánctalpakkal kompatibilis legyen. Ha a négy nagy csillapítóból kiveszem a rúgót, akkor pont annyit ül össze a váz, hogy a Mattracks láncokkal sem hat aránytalanul magasnak.
-
A kedvenc képem.
Az emberek szeretnek mindenféle dolgot (mobilt, dobozt, másik kocsit...) a triál kocsijuk kereke alá tenni, demonstrálva a váz elcsavarodását.
Én mi a lófüttyöt tegyek alá ? ? ? ;D
(http://www.rcpilot.hu/users/727/6848/b_201101191945591311.jpg)
Ha kézzel még elcsavarom, és összenyomom a legfelső TRF gátlót akkor a 110 fok is megvan.
Ez most úgy 95 fok körül lehet.
Megérte az a sok számolgatás.
;D
ez mi?
-
Hogy mi ez?
Hát leesett az asztalról és elhajlott a váz... ;D ;D ;D ;D
-
jóóóóóóóóóóóó ;D
-
Hát izé. balu ha ez felborul én fogok legjobban röhögni.... ;D ;D ;D ;D Több fajta lengéscsillapító van benne mint a boltokba... :o
-
Ha ez felborul, akkor tarol mindent, ugyanis böszme nehéz lesz. ;D
Csak kétfajta csillapító van benne, rúgóból már jóval több. ;)
-
Kellő távolságot kell tartani... mondjuk úgy 5m-t! ;D
-
Kezd összeállni a verda. Kasztnival együtt is tekintélyeset mozdulnak a hidak.
(http://www.rcpilot.hu/users/727/6848/s_201101221921544695.jpg) (http://www.rcpilot.hu/users/727/6848/b_201101221921544695.jpg) (http://www.rcpilot.hu) (http://www.rcpilot.hu/users/727/6848/s_201101221922007193.jpg) (http://www.rcpilot.hu/users/727/6848/b_201101221922007193.jpg) (http://www.rcpilot.hu) (http://www.rcpilot.hu/users/727/6848/s_20110122192158822.jpg) (http://www.rcpilot.hu/users/727/6848/b_20110122192158822.jpg) (http://www.rcpilot.hu)
-
Ez tényleg inkább crawler mint triál autó.
-
Kezd összeállni a verda. Kasztnival együtt is tekintélyeset mozdulnak a hidak.
(http://www.rcpilot.hu/users/727/6848/s_201101221921544695.jpg) (http://www.rcpilot.hu/users/727/6848/b_201101221921544695.jpg) (http://www.rcpilot.hu) (http://www.rcpilot.hu/users/727/6848/s_201101221922007193.jpg) (http://www.rcpilot.hu/users/727/6848/b_201101221922007193.jpg) (http://www.rcpilot.hu) (http://www.rcpilot.hu/users/727/6848/s_20110122192158822.jpg) (http://www.rcpilot.hu/users/727/6848/b_20110122192158822.jpg) (http://www.rcpilot.hu)
uhhhhhh
-
Ez tényleg inkább crawler mint triál autó.
Másik fórumon már elkeresztelték az autóját. ::)
Triwler lett a neve mivel öszvér.
-
Kezd összeállni a verda. Kasztnival együtt is tekintélyeset mozdulnak a hidak.
(http://www.rcpilot.hu/users/727/6848/s_201101221921544695.jpg) (http://www.rcpilot.hu/users/727/6848/b_201101221921544695.jpg) (http://www.rcpilot.hu) (http://www.rcpilot.hu/users/727/6848/s_201101221922007193.jpg) (http://www.rcpilot.hu/users/727/6848/b_201101221922007193.jpg) (http://www.rcpilot.hu) (http://www.rcpilot.hu/users/727/6848/s_20110122192158822.jpg) (http://www.rcpilot.hu/users/727/6848/b_20110122192158822.jpg) (http://www.rcpilot.hu)
nagyon szép munka, mi van még hátra? bódéfestés+kiegészítők ésmég? :D
-
Most jön a pepecs meló.
Szétszedem a gépet atomjaira, a fehér elemeket+vázat festem feketére, minden csavarkötéshez rúgós/normál alátét és menetrögzítő kerül.
És ilyen csavarkötésből sok van. ;D
Utána bódéfestés és apróságok....
-
csak ügyesen! egy ilyen autót szépre, igényesre kell megcsinálni :)
-
...egy ilyen autót szépre, igényesre kell megcsinálni :)
Úgyis antennáig fog a sárba merülni. ;D ;D ;D.
-
végre valaki aki imádja rajtam kívül a sarazást :D
-
...egy ilyen autót szépre, igényesre kell megcsinálni :)
Úgyis antennáig fog a sárba merülni. ;D ;D ;D.
Képek?
-
Batkaa!
Ki mondta,hogy csak te szereted a sarat? ;D
1:27-től van a saras rész:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=BF0i4RTyB5Q&feature=related[/youtube]
-
jó dagonya ;)
-
Képek?
Fog merülni. Valamikor a jövőben. Azok képek még nem készültek el. ;)
-
na végre előkerült a sár téma és sokan szeretik :D én akikkel eddig beszéltem kb mind utálja.. pedig az a finom :D
-
:o kapcsolható difizár?! cca. 6e pénz
http://cgi.ebay.com/Traxxas-SUMMIT-DIFFERENTIAL-T-LOCK-Diff-2065-Linkage-/370475662186?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item564211fb6a#ht_3507wt_905
-
:o kapcsolható difizár?! cca. 6e pénz
http://cgi.ebay.com/Traxxas-SUMMIT-DIFFERENTIAL-T-LOCK-Diff-2065-Linkage-/370475662186?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item564211fb6a#ht_3507wt_905
Hej, de jó lenne ez egy merev hídban! Mert ugye a Summit az független kerékfelfüggesztésű... ::)
-
nincs valakinek esetleg egy eladó első és egy eladó hátsó merev hídja linkekkel, kardánokkal? :D
-
Osztóműre is szükséged lesz. ;)
Egyszerűbb lenne venned egy használt donorautót (Wheely, Crawler King), és azt áthelyezni létravázra.
Nézd meg az egri kolléga milyen jó kocsit épít Wheely alkatrészekből:
(https://lh5.googleusercontent.com/_mHjsEo167H4/TWfcCPjNT-I/AAAAAAAACjk/hAli1VNiaA8/s720/2011-02-25%2016.33.31.jpg)
(https://lh3.googleusercontent.com/_mHjsEo167H4/TWlXcJmdeCI/AAAAAAAACkU/txDAMrklUjs/s720/DSCF7520.jpg)
-
jóllátom hogy azok savage rugók? szép munka ez a vas is :) (akkor osztómű is kell ócsón' :D )
-
Wheely King rúgók és telók ;) . A hidak, osztómű és a motorfelfogatás is az.
A legegyszerűbb egy WK donorautó vásárlása, úgy még a kardánok és a lengőkarok is ki lesznek pipálva.
-
ahogy nézem négykerék kormányzás is rajtavan, ez sima triálban nem is engedélyezett(?)
-
Ezen nincs 4WS, a hátsó hídnál a rézből készült rudak csak egyenesben tartják a hátsó kerekeket. Azért kell, mert a Wheely hidak egyformák, és ugyanúgy tudna fordulni a hátsó, mint az első.
-
ja értem. most néztem donornak egy wheely-t 40ért már fent, ha megtudom nézni élőben akkor szerintem jön hozzám aztán nekiesek :)
-
el is adták.. :(
-
25-35 között már ki lehet fogni jókat. Nem kell rá kérni a kereket, meg az elektronikát hozzá.
-
de nekem kéne az elektronika is, max a motor nem
-
Sajnos nem sok mindenre jó a "mezei" HPI elektronika a triálozás terén.
A szervó gyenge, a moci túl gyors, a szabályzó hozzá sem tud szagolni a LIPO-hoz (Igen, LIPO mert minden gramm számít) ;)
-
szervóim vannak itthon, 9 és 12 kgos futaba szervók, első nekifutásnak olcsóbb a nimh akksi a motor meg igazából kis tétel. nézegettem a hpi crawler motorokat 4000 körül vannak. tudsz esetleg dobni linket ha tudsz eladó wkról vagy ckról?
-
Hát, az adok-veszeket nézegettem én is a másik fórumon (az a WK, töltővel, akkukkal 40e-ért nagyon jó lett volna! ;)).
Dobj fel egy hirdetést, hogy keresel ilyesmit! ::)
-
Nah, készen vagyok ezzel a projekttel.
(http://www.rcpilot.hu/users/727/6848/s_201103091623401483.jpg) (http://www.rcpilot.hu/users/727/6848/b_201103091623401483.jpg) (http://www.rcpilot.hu) (http://www.rcpilot.hu/users/727/6848/s_20110309162342865.jpg) (http://www.rcpilot.hu/users/727/6848/b_20110309162342865.jpg) (http://www.rcpilot.hu) (http://www.rcpilot.hu/users/727/6848/s_201103091623449015.jpg) (http://www.rcpilot.hu/users/727/6848/b_201103091623449015.jpg) (http://www.rcpilot.hu)
Pár helyen egyszerűsödött a költségvetés, a vasfelniket egy másik projekt alá fogom felhasználni, és a bonyolult himbarendszert is leegyszerűsítettem.
A végösszeg a festékkel, scale cumókkal, távval, akkuval, egyszerű töltővel 58200- Ft
-
A lényeg; összevadászott alkatrészekből, csomó dolgot házilagosan előállítva, kicsit egyszerűbb kasztnival és kerekekkel 40-45e Ft-ból ki lehet hozni egy kellemes (és élvezetes) triálélményt nyújtó RC gépjáművet. ;)
-
hány munkaóra ment rá?
-
Kasztnifestést, a linkek vagdosását meg a csomó átépítést is számolva olyan 25-30 óra körül. Ez a tiszta körülbelüli munkaidő.
-
Helló
Érdeklődnék méretekről ha tudnál segíteni mert belefogok egy ilyen gép építésébe.
Még nincs donorautóm de előbb utóbb az is be lesz szerezve he esetleg van egy tervrajzod vagy bármi irka firka azzal nagyon nagyon sokat tudnál segíteni
Üdv: abcdbika
-
Igazából nem kell ehhez tervrajz. ::)
Amint ott vannak előtted a főbb (váz, hidaK és osztómű) alkatrészek, pofonegyszerűvé válik, hogy mit hova fúrsz, és csavarozol.
-
Norbi autójáról pár kép:
https://picasaweb.google.com/donodalas/JeepWranglerWKEdition
A klasszikus triál terepjáró építés szabályai szerint készült.
-
hello
gratula a gépekhez
balu betudnál teni képet az egyszerüsitett himba rendszeredröl plz
h teljes legyen a kép de bármijen belsö szerkezetü ötlet kép érdekelne
-
Az egyszerűsített himba ugyanolyan, mint ez:
(http://www.rcpilot.hu/users/727/6848/s_201101191945581933.jpg) (http://www.rcpilot.hu/users/727/6848/b_201101191945581933.jpg) (http://www.rcpilot.hu)
Annyi a változás, hogy a kék rúgós teló nincs benne, helyette egy fix menetesszár van, így a torony nem mozog.
-
Sziasztok...
Már régóta szeretnék rc autókkal foglalkozni. Főként a triál járgányok vonzanak.
Ahogy elnézegettem az árakat, háát... Igen én is elgondolkodtam, hogy előbb lesz olyan gépem, ha építem, mint ha megvenném...
Viszont azzal is szembesülnöm kellett, hogy vannak dolgok, amiket mindenképp célszerűbb lenne megvenni..
Sajnos nem vagyok jártas az autó építésben, ezért is jöttem ide hozzátok, és kérném segítségeteket.
Ha valaki le tudná nekem írni, hogy mik azok a dolgok amiket inkább boltból vegyek, mint farigcsáljak ( difi, stb...), ill. hol, és milyet érdemes választani...
Természetesen olyan gépet szeretnék tervezni, építeni, ami az erdős terepet gyűrheti, nem csak kis dombokat, kavicsokat... :P
Esetleg várnék még ötleteket, építésből származó tapasztalatokat.
Válaszaitokat előre is köszönöm...