Borsodi RC Modell Fórum
Rc modell repülőgépek => Motoros repülés => A témát indította: gzax - 2011. Január 11. - 20:52:46
-
Hy
Próbálok felnőlni a modellezéshez. Nemrég szert tettem két alkoholista mocira a kissebikhez építek egy gépet.
Mivel már repültem ezzel a típussal és nagyon jól kezelhető volt. Most ezt szeretném megépíteni kicsit masszívabb kivitelben amit nem tép szét egy komolyabb motor mint amiket eddig használtam.
Már két nap is dolgoztam vele de a tervezésen és néhány vágáson és ragacsoláson vagyok túl. Az expresz ragasztó nem köt olyan gyorsan mint a hőtakony, így le kell lassulnom hozzá.
Gyakorlatilag a tűzfaltól a szárnyig megvan a törzs, motor a helyén. A szárny középső része a "V" merevítővel is 80%-ban kész.
Csináltam pár képet de sajna túl sötét volt rendes kép készítéshez vaku hilyán... Úgyhogy nem teszem ide max egy linket ha valaki nagyon kíváncsi lenne... Majd holnap csinálok jobb képeket napvilágnál... ;D
Addigis érjétek be egy rendes képpel erről az ikonról... ;)
(http://www.bruchpilot.ch/tipps/flugzeug_typen/warbirds/spitfire/spitfire.jpg)
-
Hát hogy is mondjam :-\.........Nem semmi ;D
Remélem szépre sikerül!
Mivel nem vagyok túl járatos a brümmögő motorok terén nem tudom mit bír el egy ilyen csodaszer, tehát a motorodhoz hány m-es fesztávra gondoltál ???
Egyébként nekem is nagyon tetszik!!
HAJRÁ!!
Terveket majd lehet, hogy elkérem, és lekicsinyítem habhoz ::) kíváncsi lennék, mit mutatna ;D
Szép időt, jó építést!
-
Szívesen adnék terveket de nem tudok mert nem kész rajzból dolgozom hanem én csinálom a rajzot is.
Ha elkészül és már nem kell hozzányulni, akkor csinálok róla CAD-ban rajzot.
Egyenlőre egy arányos rajzot csináltam és ahoz rajzoltam bordákat és kölömböző merevítéseket.
Sajnos a képek amiket tegnap csináltam teljesen hasznavehetetlenek. A 60W-os zoknistoppoló izzó mellett nem tudtam normális képet csinálni.
Ha haza jön a párom csinálok egy két képet és felrakom.
-
A hossza jelen állás szerint 108 cm
szárny fesztáv 140cm
vízszintes vezérsík pedig 50cm.
Számításaim szerint a súlya kisseb lesz mint korábban gondoltam de egyenlőre nem akarok tippelgetni...
-
(http://s4.images.www.tvn.hu/2011/01/12/19/42/www.tvn.hu_3aa9d7d2888f5c0b604be326e73ae383.jpg)
-
Nincs most kedvem képeket linkelgetni itt az album címe.
http://xfree.hu/album_show.tvn?aid=211932 (http://xfree.hu/album_show.tvn?aid=211932)
Ha van valami észrevételetek osszátok meg velem.
-
Én azt hittem ezt balzából csinálod, nem a sokat kibírt habból!
Azt hittem, egy ilyen motor ezt könnyedén szétrázza ::)
Bár lehet, hogy a törzs a balza, nem látom jól.
Mind1, csak szépen repüljön HAJRÁ!
-
A törzs korrekt, minden elismerésem, de a szárny gyenge lesz!
Egy átlagos szárnyban négy hossztartó van! A súlypontban alul és felül, illetve a belépő élen és a kilépő élnél.
A szárnyadon, csak egy hosszanti merevítést látok, a többi hab.
Szerintem fen áll a veszélye, hogy egy élesebb fordulóban összetapsol!
A másig gond, hogy az egyetlen hossztartó miatt, nagy lesz a csavarodás is. Ez repülésnél okozhat meglepetést.
Egy kicsit át kéne tervezni, hogy biztonságos legyen!
Nem fikázásnak szántam, hanem építő kritikának!
-
Milyen fesztávú?
szervó fészket ,hogy fogod elhelyezni?
-
Köszönöm az észrevételeket.
A belépő élre még tervezek egy léced de azt csak akkor akarom feltenni ha már a szárny másikfelének az alja is megvan.
Korábbi építésekből az a tapasztalatom, hogy az 5 mm-es hab elég merev lesz. mivel elég nagy íve van a bordáknak a tekeredésnek is jól ellen áll majd.
Az extra 300-asnál is ezt a szárny szerkezetet használtam. Nem az volt a gép leggyengébb pontja. Remélem igazam lesz.
Ha nem akkor nekihasalok a szárnynak mégegyszer és újra csinálom. A tözs úgyis fából van.
A szervófészkeket is fából fogom kialakítani. De csak ha már meglesz a teljes tözs. A szárnyban bőven elfér a szervó így ott is lesz egy fából kialakított fészek és csak a tolórúd lép ki a szárnyból.
A hab egyetlen átka a vastagsága. Nem tudok mindent bezsuppolni szárnyon belűre... :(
-
A hossza jelen állás szerint 108 cm
szárny fesztáv 140cm
vízszintes vezérsík pedig 50cm.
Számításaim szerint a súlya kisseb lesz mint korábban gondoltam de egyenlőre nem akarok tippelgetni...
-
Hát nem tudom. Ne legyen igazam!
Ez is 1400mm
(http://www.modelkit.org.uk/wp-content/uploads/2010/09/-39242305318644390.jpg)
-
Lényeges dolog,hogy nem elektromos hanem robbanós
robbanó motor rázni fogja a gépat nem úgy mint az elektromos
-
Na igen a rezonancia engen is izgat rendesen.
Azért is csináltam a törzset fából. Persze a szárnyak sem elhanyagolhatóak.
Remélem nem lesz velük gond. A korábban hasonló szerkezettel épített szárnyak nagyon jól vizsgáztak. Ebben jóval több fa van már most.
Ne értsétek félre nem bagatelizálni akarom a dolgot. Ez az "első" saját építésű robbanómotoros gépem és ezt amolyan gyakorlásnak szánom.
Mivel a motor nem túl nagy valószínű, hogy nem egy 3d gép lesz. Egyenlőre ha csak amolyan lazán repkedős lesz azt sem bánom.
-
A motor is van már vagy 20 éves úgyhogy nagy veszeteség nem ér ha történne bármi.
Persze okos ember más kárán tanul... ;D
Remélem nem nyúlok mellé nagyon. Gondolkodok még a szárny megerősítésén de felesleges súlyt sem akarok a gépbevinni.
Az extra szárnya olyan masszívra sikerült, hogy egy balulsikerült leszálás után cigánykerekezett a gép egy jókorár és egy benyomódáson kívűl ami a szárnyvégen keletkezett az akadás végett, nem lett más kár.
A tekeredése is minimális.
Persze nem olyan mint a fokker szárnya de az jóval keskenyebb.
Majd meglátjuk. Ha beválik még új is születhet a dologból... 8)
Csak vicceltem nem vagyok ennyire öntelt. ;D
-
Tubi nagyon jó a géped ;)
-
Tubi nagyon jó a géped ;)
Nem az enyém csak linkeltem! De köszi szépen! ;D
-
Ez is saját rajzolásu, fa épitésü.
(http://img829.imageshack.us/img829/4021/82494310.jpg) (http://img829.imageshack.us/i/82494310.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Ha megtalálom a rajzomat akkor felteszem.
-
(http://img816.imageshack.us/img816/9973/kisspit.jpg) (http://img816.imageshack.us/i/kisspit.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Ez a kistestvér 70-80 cm fesztávu elektromos de a fényképen látható benzinesnek is ez a rajz az alapja.
Az épités éredekessége az hogy a törzs 2 szimetrikus féltörzsböl van öszeragasztva. Az elönye hogy a rajzon épithetö és még szándékosan sem lehet görbére vagy csavarodotra épiteni.
A hátránya az hogy:........ Hm......... Sokat gondolkodtam de meg nem tudom. :D
-
Nagyon jó!
Ahogy elnézem az én építésemnek egy kicsit nagyobb a V a szárnyában... Nem sokkal...
Mekkora a nagyobbik gép szárny fesztávja? És mekkora moci húzta?
-
Fesztáv 180 cm motor 20 CCm benzin
-
Klassz.. ;D
-
Sajnos ma sem haladtam sokat a projektel.
Mindössze a törzsön történt egy kis változás...
De holnap szolgálat. Ha van egy kis szerencsém akkor fogok tudni egy kis időt fordítani a farigcsálásra.
Minden esetre bepakoltam az autóba a cumót. ;D
-
Egész jól haladtam ma.
Elkészült a vízszites és függőleges vezérsík, a szárny mindkét alsófele és a bordák belkerültek.
Sajnos elfogyott a purhab higítóm így a felsőfele ma nem kerül fel... :(
A törzs is elkészült. A hátsó két szervónek kell més megálmodnom a helyét. A szárnyban még a szervófészkek kialakítása is vissza van.
Sajnos ma nem tudok képet feltenni de holnap pótolom.
-
Az egyik kollégámnál találtam egy bluetooth-os laptopot úgyhogy sikerült feltennem a képeket... ;D
Mint feljebb írtam a szárny nincs még kész csak össze van dobálva a kép kedvéért.. ;)
(http://s4.images.www.tvn.hu/2011/01/16/19/08/www.tvn.hu_99e72c26aba512b6ae76455ea6a82e7f.png)
-
A pilóta fülke alja is még kidolgozás alatt, majd ha kész lesz a kabin tető akkor még igazítok rajta...
(http://s4.images.www.tvn.hu/2011/01/16/19/08/www.tvn.hu_c5481aa3ebf333e5bdaaac3191b82e84.png)
-
És még egy a másik oldalról is... 8)
(http://s4.images.www.tvn.hu/2011/01/16/19/08/www.tvn.hu_684cee6fe6590e7620e99f4e3bbd8461.png)
-
Motor el és le húzatásáról ne feledkezz el
-
Király!!!!! :D :D :D :D :D
-
Motor el és le húzatásáról ne feledkezz el
Egyenlőre 2-2 ° az el és lehuzatás...
Gondolod, hogy kevés?
-
Az egyik oldalon mint ha ennyit írtak volna...
Persze a tapasztalat fontos!
-
Berepülés majd megmondja
-
Minden bizonnyal.
De sajnos az húzódik. Bár a gépet 1-2 délután be lehetne fejezni, sajnos nem lesz kész csak február elején.
Csütörtökön kimegyek Ausztriába és csak 2.-án jövök meg... :-\
-
Mint mondottam nem sokat értek az ilyen motorokhoz, úgy hogy ne nagyon nevesetek ki a következő kérdésem miatt >:( ;D
A kipufogóból nem szokott valami meleg levegő, vagyis nem levegő, hanem égéstermék(jelenesetben gáz) kijönni ???
Mert az lehet, hogy nem használ ennek a habnak ::)
Komolyan lehet, hogy nagy hülyeség :-[
Kössz a megértést!
Szép időt, jó repülést!
-
A kérdés jó.
De ha tovább gondolod a dolgot máríi belép a képbe az az iszonyatos mennyiségű levegő amit a prop elküld a gép körül.
Szal mivel max a sugárzó hő okozhatna gondot az sem fog mert az megint olyan helyen lép fel ahol fával van körbevéve.
Érdekes dolog a hőtan. Ha egy műanyag kávéspohárba vizet teszel és megpróbálod kiégetni mondjuk cigaratta csikkel nem fog menni.... Ha kiöntöd a vizet máris ott a lyuk.
Ez a hőáramlásnak köszönhető. Igaz a víz sokkal nagyobb hőelvonó képességgel bír mint a levegő de esetünkben jó nagy mennyiségben áramlik a forró dolgok körül.
Az orkúp már jóval aggályosabb amit PET -ből akarok zsugorítani. De ezzel is csak akkor van gond ha a motor már áll és nincs ami elvigye a motor hőjét.
Ezen is eszeltem már, és arra jutottam, hogy belülről kap egy réteg alufóliát, hőtükörnek. Meg a felső felére egy szellőzőt, így kialakulhat némi áramlás magától is és nem akkumlálódik annyi hő az orrkúp alatt.
Reményeim szerint... ::)
-
Igen én is forraltam már műanyag pohárban vizet ;D
Sőtt már injekciós tubusban is( ha szétrántod felforr , mivel lecsökken a nyomás egészen látványos ;))
Egyébként meg nem makett ez, hogy áljon, én mikor füstbombát gyujtottam meg a cessna hasán, akkor egy darab nyáklapot tettem alá, az tökéletesen szigetelt, vagyis hát elvete a hőt ::)
Sok sikert!
Szép időt, jó repülést!
-
Hy
Ma megint haladtam egy kicsit. Holnap szolgálat. este talán tudok egy kicsit foglalkozni vele. CSináltam képet is de ma már nincs kedvem vacakolni vele. Holnap felteszem.
Kész a szárny szervók bennevannak, A hátulja is kész ott is bent vannak a szervók. Még nincs elrejtve azon még gondolkodom.
Még az orr részen kell egy kicsit balzázni.
Persze holnap nem lesz kész. Csütörtökön elutazok úgyhogy állni fog a projekt.
-
Ja igen.
A szárny nem vagyis minimálisan csavarodik. A fenyő borda is elégnek tűnik. De majd a levegőben kiderül.
-
Az orkúp már jóval aggályosabb amit PET -ből akarok zsugorítani.
kézzelfogod inditani?
-
Igen a PET miatt én is parázok de talán a hőtükör elég lesz .
Ha nem akkor láttam az OBI-ban egy vékony habot alu borítással az már valószínű, hogy elég védelmet nyújt majd.
Minden esetre nem a levegőben fogom tesztelni.
Majd a tűzoltóságon csinálok egy motor próbát. Ott úgyis minden sarkon van egy tűzóltó készülék... ;D
Sajnos nekem még nincs starterem de az egyik helyi modellező felajánlotta kölcsönbe...
-
A pilóta fülke alja is még kidolgozás alatt, majd ha kész lesz a kabin tető akkor még igazítok rajta...
(http://s4.images.www.tvn.hu/2011/01/16/19/08/www.tvn.hu_c5481aa3ebf333e5bdaaac3191b82e84.png)
Szépen haladsz, tetszik a gép, amivel nem vagyok megelégedve az az hogy a vizszintes vezérsik szerintem nem éppen élethü de lévén hogy nem makettröl van szó nem okoz különös gondot, De ha akarod korrigálni átküldöm a rajz léptékhü méretét. Természetesen kell tudjam a vezérsik fesztáv pontos méretét. Ha van CAD programod akkor nagyon pontos rajzot tudok küldeni. Amire külön felhivom a figyelmedet (amig nem késö )az az hogy a futómüvet tanácsos elötolni az eredeti géphez képest mert a kerék nagyon közel van az egyensuly központhoz és a gép legkisebb terhelésnél is hajjlandó órra bukni. Aszfalt kifutón is kell huzzam a magasságit amig akkora lessz a sebesség hogy a vizszintes csilapitó képes kompenzálni a kerék fékezö hatását. Tehát tanácsos hogy a kerekek a belépö él körül legyenek (esetleg egy pár cm-el elötte) Nem léptékhü de a talaj sem léptékhü. Ez a tapasztalatom,de nem csak az enyém, a makettel versenyzö kollégám is sok légcsavart tört a futómü miatt.
-
Igen a PET miatt én is parázok de talán a hőtükör elég lesz .
Ha nem akkor láttam az OBI-ban egy vékony habot alu borítással az már valószínű, hogy elég védelmet nyújt majd.
Minden esetre nem a levegőben fogom tesztelni.
Majd a tűzoltóságon csinálok egy motor próbát. Ott úgyis minden sarkon van egy tűzóltó készülék... ;D
Sajnos nekem még nincs starterem de az egyik helyi modellező felajánlotta kölcsönbe...
Ja, sajnos a PETünk már nem a régi :(
-
Na és még egy tanács.
A szárnyba , ott ahol a futómü lessz ragassz be egy 16-20X6-8mm keményfa lécet amely egy pár bordához vagy legalábbis bordacsonkhoz van kötve. Ellenkezö esetben becsukható futómüved lessz (azaz az elsö keményebb leszállásnál az acéldrót futószár kitörik a szárnyból és a kerekek a szárnyban kötnek ki. :(
-
Köszönöm az észrevételt.
Igen van CAD- om De csak 2006-os. Illetve megvan a legfrissebb is de a suliban ezt használjuk így ez van fenn a gépemen.
A vízszintes vezérsík nekem is szúrja a szemem és a merevítést is úgy tettem be, hogy lehessen a szárny formán csiszolni.
De mivel a rajzot én csináltam és nem sikerült az ívet elkapnom így még nem nyúltam hozzá.
Ha elküldenéd a rajzot az nagy segítség lenne...
A kerékfelfüggesztés már nekem is szeget ütött a fejemben. A rózsaszín Fokker RD1-el is ez volt a probléma. Minden leszálás fejenállással végződött.
Így itt igaz későn de előrébb vittem a felfüggesztést. A szárny középső fa részébe tettem egy merevítést amire majd némileg jobb pozícióban lehet rögzíteni a futóművel mint az eredetin. Igaz ez egy kicsit eltér az eredeti megoldástól.
De majd igyekszem egy olyan futót összehozni ami hasonlít egy kicsit az eredetire.
-
Hmmm
Nem hagy nyugodni a az orrkúp kérdése.
Lehet megcsinálom balzából...
Bár az nagyon nagy meló lenne....
-
(http://img607.imageshack.us/img607/6472/futq.jpg) (http://img607.imageshack.us/i/futq.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Istentelenül szar rajz de remélem érthetö.Hab épitésnél nem árt a bordák mellé egy pár rétebeslemez vagy legalább balza bordacsonkot (vagy telyes bordát ) ragasztani. Ha futó tartó keményfa a fötartóra van ragasztva az fönyeremény. Teszek fel képet a futómról (persze csak kivülröl) mert ma még nem akarom öszetörni a látványosság kedvéért. :D
-
A kérdés jó.
De ha tovább gondolod a dolgot máríi belép a képbe az az iszonyatos mennyiségű levegő amit a prop elküld a gép körül.
Szal mivel max a sugárzó hő okozhatna gondot az sem fog mert az megint olyan helyen lép fel ahol fával van körbevéve.
Érdekes dolog a hőtan. Ha egy műanyag kávéspohárba vizet teszel és megpróbálod kiégetni mondjuk cigaratta csikkel nem fog menni.... Ha kiöntöd a vizet máris ott a lyuk.
Ez a hőáramlásnak köszönhető. Igaz a víz sokkal nagyobb hőelvonó képességgel bír mint a levegő de esetünkben jó nagy mennyiségben áramlik a forró dolgok körül.
Az orkúp már jóval aggályosabb amit PET -ből akarok zsugorítani. De ezzel is csak akkor van gond ha a motor már áll és nincs ami elvigye a motor hőjét.
Ezen is eszeltem már, és arra jutottam, hogy belülről kap egy réteg alufóliát, hőtükörnek. Meg a felső felére egy szellőzőt, így kialakulhat némi áramlás magától is és nem akkumlálódik annyi hő az orrkúp alatt.
Reményeim szerint... ::)
Szia! Bocs hogy belevau.. de itt volt egy srác,aki a styroman habját robbanósozta... nem várta meg míg a kipufogón kifröcsögő el nem égett nyál megeszi a habot... valamivel bevonta... talán üveggel...
-
Köszönöm.
Erre még nem gondoltam külön. De úgy teveztem, hogy a kipufogó végett a törzs és a szárnyis kap egy öntapi borítást a szárny mind két oldalán a törzs mellett.
Na ezt aztán jól megfogalmaztam.... ;D
De talán érthető, hogy miröl vakerok...
-
egy biztos az első repülés látványos lesz
-
Remélem minden repülés látványos lesz... ;D ;D ;D
-
(http://img816.imageshack.us/img816/8853/spfutszr.jpg) (http://img816.imageshack.us/i/spfutszr.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
(http://img257.imageshack.us/img257/2826/oldal.jpg) (http://img257.imageshack.us/i/oldal.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
A futószár 6mm acéldrót, a te gépednek 5mm-est javasolnék de talán 4mm is elég.
Ha élethübbre akarod kivitelezni akkor oldalt rétegeslemezböl rea lehet rögziteni egy rétegeslemez idomot emely utánozza a kerékakna födelét.
A képen látható aluminium profilnak csak anyi köze van a géphez hogy az tartja a szárnyakat a plafonban.
(http://img573.imageshack.us/img573/7112/vzlat.jpg) (http://img573.imageshack.us/i/vzlat.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
-
Köszönöm a sok segítséget.
Még egy kérdésem lenne. Mekkora a futószárak közti távolság? Vagyis a nyomtáv.
És a futómű magassága.
-
Megmérem az enyémen a nyomtávot és átszámitod a szárnyfesztávok arányában, a magasság anyi legyen hogy 30-40 fokban logó órral a légcsavar épp csak surolja a talajt.
-
Köszönöm én is így gondoltam. :)
Ha 30-40°-ban lógó orral nem érheti el a földet a prop akkor nem is olyan alacsony a gép.... :D
-
Péter
Lehet a PM-eket is érdemes lenne idetenni mert azok is szervesen ide tartoznak és a hozzánk hasonló építgetőknek sok plusz információk jól jöhetnek.
-
Kérdés milyen motort teszel bele(bár ez itt nem is annyira nagy kérdés ;D)
tehát kv ;D
-
Ebben az az alkoholista lesz ami a képeken van rajta.
Egyenlőre. Aztán ha nagyon kevésnek bizonyul akkor van még egy 2.1 Le.-s HP mocim.... Szintén alkesz... ;)
-
180 cm. fesztáv... a futószár töben 50 cm, a kerekek Kb. 55-56cm-re egymástól.
Szárnyközéptöl 25cm., szárnyvégtöl 65 cm, az enyém sem tökéletesen élethü de lévén hogy nem verseny célra épült elfogadható. Valahol 1/3 körül lehet az arány. Tehát a Te esetedben Kb.l 35-36 cm a megfelelö távolság töben a 2 futó közt. Majd utána nézek a pontos adatoknak egy ARF gép szerint.
-
Péter
Lehet a PM-eket is érdemes lenne idetenni mert azok is szervesen ide tartoznak és a hozzánk hasonló építgetőknek sok plusz információk jól jöhetnek.
Részemröl semmi kifogás, nyugodtan beillesztheted. Azért irtam privátba mert nem akartam terhelni a forumot és a leirtak csupán az én egyéni véleményeim amik nem feltétlenül ideálisak.
-
tudom, hogy az a moci lesz bele, csak mondom, hogy nagyobb kv-s kissebb prop ;D
De gondolom kissebb bajod is nagyobb annál, mint hogy az én hülyeségeimet olvasd, úgyhogy(miután már elolvastad ;D) ne is vedd figyelembe ;)
-
A véleményed tapasztalatra épül.
És ha valaki nem hiszi el , hogy ha a futómű túl közel van a súlyponthoz az nem jó akkor tapasztalja meg egyedül...
Nekem is ez a tapasztalatom "Rózsaszín Báró"
-
tudom, hogy az a moci lesz bele, csak mondom, hogy nagyobb kv-s kissebb prop ;D
De gondolom kissebb bajod is nagyobb annál, mint hogy az én hülyeségeimet olvasd, úgyhogy(miután már elolvastad ;D) ne is vedd figyelembe ;)
Semmi ilyesmiről nincs szó.
A kv értéket elektro motoroknál használják. Volt/fordulat.
Mivel én sem vagyok nagyon képben a belsőégésű motorokkal majd kijavítanak.
Itt is lehet variálni a prop mérettel de itt is van egy ideális motor prop kombináció.
Egy nyomatékosabb motor nagyobb proppal is jól muzsikál épp úgy mint az elektromosoknál.
-
Pár kép az épitésröl:
(http://img213.imageshack.us/img213/825/dsc011586by.jpg)
(http://img496.imageshack.us/img496/364/spitfegyver3oz.th.jpg)
(http://img496.imageshack.us/img496/170/spitmotor4yy.th.jpg)
-
Hű de állat!!!!
Meglátom, hogy repül az enyém és ha elájulok tőle megépítem tista fából is a rajzod alapján a HP-s mocihoz egy kicsit nagyobba ;D
-
Akkor legyen RPM :D
Értem a dolgot, vagy legalább is próbálom, csak arra mondtam, hogy magas lesz a gép ;)
-
Itt egy kar kep a szarny ragacsolasrol.
(http://s6.images.www.tvn.hu/2011/01/20/21/12/www.tvn.hu_860ce62f3b1ba241748ad4f768d18b79.jpg)
-
Ahol nincs csipisz ott atlatszo ragaccsal van rögzitve.
(http://s6.images.www.tvn.hu/2011/01/20/21/11/www.tvn.hu_5b05365d87a938454d809dfc02b48fbc.jpg)
-
Es vegül ilyen lett.
(http://s6.images.www.tvn.hu/2011/01/20/21/12/www.tvn.hu_efc2a4766335f7803d5b8c534cb33f05.jpg)
-
A belepö el egyenes lett egy kis csiszolas utan.
ui.: bocs a helyessirasert De a nemet billentyüzettel küzdök....
-
Az épités nagyon szép viszont a habról nem tudok véleményt mondani lévén hogy nincs tapasztalatom.
Egy tény, ha a bordák, belépöélek, fötartók, kilépöélek birják a terhelést akkor nem lesz semmi gond elvégre ehy japánpapir bevonatu modell is megfelelöen szilárd lehet.
Amire gondoltam az az hogy az eröket felvevö idomok, fötartó Stb. legyenek eléggé erösek.
A habanyag(egyébkénk a balza sem) szereti a kipuffogoból lassan de biztosan reakenödö olajat tehát feltétlenül foliázni kell minden felületet. Én a folia éleit le szoktam ragasztani CiA pillanat ragasztóval, részben köti a találkozási felületeket de föképp szigeteli a folia ragasztóját az olajtól.
A másik trüköm amiröl nem szól a fáma az az hogy a folia élét a balzán vagy más faanyagon forrasztópákával beleolvasztom a faanyagba, tehat nem csak a ragacs, hanem az olvadt müanyag is rögzitt illetve szigetel. Egy teszet megér egy darab balzán és egy kis oracower vagy solarfilm reaolvasztásával.
-
Köszönjük az ertekes infot...
A habnak a vastagsäga plussz merevseget ad az egesznek.
Ha egyszer lesz kedcveket kiserletezgetni epitsetek egy szszarnyat probäbol.
Erdekes tapasztalat lesz.
Az elmondottak alapjän a szärny belepö ele kap meg egy balzas boritäst hogy jobban tapadjon a folia..
a tözs aljära is teszek igy ott is megtudom majd rendesen ragasztani. Sajna a habnak egyetlen hätränya, hogy nem bitja a vasaläst.
A habon hajszäritoval zsugoritom majd a foliät ahol kell.
-
Javasolnám a dekupázs ragasztót!!!! Vízhatlan, rugalmasságot ad a depronnak, átlátszó,stb
Én a hidroplánom ezzel kentem be és láss csodát vízhatlan lett. Ezzel kend le a hab alkatrészeket.
-
Szépen halad az építés ! Kíváncsian várom a repülését.
-
Javasolnám a dekupázs ragasztót!!!! Vízhatlan, rugalmasságot ad a depronnak, átlátszó,stb
Én a hidroplánom ezzel kentem be és láss csodát vízhatlan lett. Ezzel kend le a hab alkatrészeket.
Hol lehet hozzäjutni ehhez a ragacshoz ?
es mire hasznäljäk rendesen? Hätha tudok a környekemen is olyan üzletet ahol forgalmazzäk....
-
Szépen halad az építés ! Kíváncsian várom a repülését.
hivatalos leszel a berepülesre....
Talältam egy uj helyet, az öregnek mär meseltem rola. Ott akarom majd berepülni....
-
Javasolnám a dekupázs ragasztót!!!! Vízhatlan, rugalmasságot ad a depronnak, átlátszó,stb
Én a hidroplánom ezzel kentem be és láss csodát vízhatlan lett. Ezzel kend le a hab alkatrészeket.
Hol lehet hozzäjutni ehhez a ragacshoz ?
es mire hasznäljäk rendesen? Hätha tudok a környekemen is olyan üzletet ahol forgalmazzäk....
Kreatív bolt.. 800-1500 ft/ 1 dl :(
-
ha az uhuporhoz nezzük nem is olyan veszelyes....
-
Szalvéta technika. Kérdezz meg valaki csajost a közelben ő fogja tudni.
Az ára valóban 800Ft de nem 1 dl hanem több. sztem 2,5 dl körül van , ja és még annyi hogy vízbázisú de száradás után nem oldódik vissza. Hasonló a faragasztóhoz de sajnos az feloldodik ha sokáig víz éri.
-
Köszönöm. a tippet.
ismerek en is vizbazisu ragacsot de az kontakt ragacs. Azzal akär zsanerozni is lehet...
-
a 70cm fesztávu kis balza épitökittben 16 centiméter a nyomtáv, tehát a Te esetedben 32 cm.
-
Köszönöm szepen.
Sajnos meg egy darabig itt vcagyok Ausztriäban, ugyhogy egyenlöre pauze van.... :-\
De ha hazamegyek ....! ;D
-
(http://img835.imageshack.us/img835/831/spcocpit.jpg) (http://img835.imageshack.us/i/spcocpit.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Talán kéröbb jól jön. Én erröl nyomtattam ki a gépembe.
-
Köszönöm :D
Én is megpróbálom majd hasznosítani...
-
Hy ma felraktam a futóművet.
Hát nem egy élethű de funkcionálisan jónak tűnik. ;D
És igen még mindíg nem igazítottam a vízszintes vezérsíkon. :-\
De fogok! ::)
Itt vannak a képek.
(http://s11.images.www.tvn.hu/2011/02/08/20/38/www.tvn.hu_913622badbb13e2dcaa78b3681e13f74.jpg)
-
(http://s11.images.www.tvn.hu/2011/02/08/20/39/www.tvn.hu_3e278596a1ef8aa0fcccddef1a43b6f3.jpg)
-
(http://s11.images.www.tvn.hu/2011/02/08/20/39/www.tvn.hu_7617f6e9288a0cd436e70c39af26e667.jpg)
-
Szia gzax alakul a géped .
-
Igen csak kicsit lasan. :-\
De nem baj előbb vagy utóbb meg lesz.
Holnap veszek üü.a. tartályt és naftát. Motorpróba és egy két apróbb simítás, mint pl. a szárnytőben a szárny csatlakozás ívelése a festés meg ilyesni.
Ha meg érketzik az izzító elektronika HC-tól akkor még azt kell be biggyeszteni valahova és máris repkész.
Persze lehet hogy még előtte meg lesz leptetve...
Hátha nem is érdemes ennyi melót belefeccelni... ;D
-
Hy
Ma megvettem mindent ami még nem vold meg.
Holnap beüzemelem HC elektronikáját meg a többit! Ami azt illeti gusztustalanul profi a cumó meg a hozzájáró DVD anyag!
Hc!
Grat az alapos munkához és köszi s cumót!
-
Hy
Ma egy kicsit megint haladtam a munkával.
Miután múlt szolgálatban nem sikerült életet verni a kis Webra mociba, ma atomjaira szedtem megtisztítottam és tömítéseket gyártottam hozzá.
8:00-14:00 ig nem is csináltam mást. még enni is elfelejtettem. ;D ;D ;D
Megérte. Gyönyörű a hangja és elég jól muzsikál.
Sajna a videó nem adja vissza igazán.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=B6Xhki1fQIo[/youtube]
-
Ma szerettem volna guruló próbát csinálni.
El is kezdtem de megint nem sikerült. Videó lett róla de csak holnap tudom feltenni mert már megint bent vagyok.... :-\
Ti mivel szoktátok rögzíteni a kipufogót? A szokásos bilincsen kívül... Termozal vagy szerelő paszta vagy ilyesmi?
Egy kicsit mint ha rezgett volna a kipufogó a végén és utána már nem tudtam megint elindítani..
Honap motor le, megint szét és valamivel össze ragasztom mert valahol falsot kap....
Tegnap tökéletesen ment ma meg a gépen vacakol....
Már teljesen el ment a kedvem ettől a motoros repüléstől...
Nem elég hogy nyakig trutyis lettem még igazi sikerélményem sem volt....
Persze ha leküzdöm a kezdeti nehézségeket biztosan összehasonlíthatalan élmény lesz....
Biztos ami biztos már kinéztem rá egy villanyos erőforrást.... ;D ;D ;D
-
Hy
Itt a tegnap készült videó. A megszokott UFO minőségben.
Nincs is nagyon mit nézni....
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=MpaNy7r9WiU[/youtube]
-
Vazzmeg nitró fel ne add ;D
-
Nagyon jó !!!.
-
Nem akarom feladni csak egy kicsit el vagyok kenődve!
Tegnap megint szétszedtem és a kiritkus helyekre új tömítést kapott. Ma szerzek egy csavatr a karburátor lefogatásához mert az egyik megszökött, mint utólag kiderült. Lehet, hogy a csavar furatán keresztül szipákolta a fals levegőt.
Ma sanjos nem fogok tudni foglalkozni vele de este felrakom egy próbapadra és holnap szolgálatban a szertár egyik sarkában bepöffentem és hagyom pörögni egy tankot. Aztán nekiálok egy kicsit kínozni, és ha már minden jól működik csak akkor teszem vissza a gépbe.