Borsodi RC Modell Fórum
Autómodellezés => Elektromotoros autók => Drift Elektromos autók => A témát indította: tubi - 2011. Január 24. - 10:10:47
-
Üdv!
Gondoltam nyitok egy témát a drift autókba építhető gyro-król!
Viszonylag elég kevés információ van róla a neten, lévén, hogy ezen modellező ág aktív művelői,
méltán büszkék tudásukra és fenntartásokkal kezelik az amúgy csalásnak minősülő kormány korrigáló elektronikát!
A hivatalos versenyeken ez az eszköz tiltott!
Lényegében ez egy helis gyro ami érzékelve az autó kanyaríven történő elcsúszását korigálja azt!
Néhány gyro, ami autóban használható:
(http://www.rcmodell.com/shop/images/Cy400Gyro2.jpg)
(http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTpoNrANsTSI9Ruharn4CyUjK0L0X8Ubjd2FpAvKv_8cl9fK1LqYw&t=1)
Az első gyro esetében , azt a szervo csatlakozót, amin az egy szál sárga vezeték van, be kel csatlakoztatni a vevő egy szabad csatornájába!
A heliknél van ennek jelentősége inkább! A másik két csatlakozó értelem szerűen a szervo és a vevő közé kell csatlakoztatni!
A második gyro-nál csak a vevő és a szervo közé kell bekötni és kész!
Ezeknél a gyro-knál. A kitérítés irányát és az érzékenységet lehet állítani!
Pár talált videó:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=MRUVtJZXd2Q[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=NnzOfM99wmo&feature=related[/youtube]
Egy gyári videó a gyári megoldásról. Dbox Biztos van benne néhány apróbb módosítás, de gyakorlatilag egy gyro!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=sA7wkv5SZ98[/youtube]
Lényegében a gyro rengeteget segít! Nem vezeti az autót helyetted, de rengeteg apró korrigálással biztosítja a folyamatos autózást!
Véleményem szerint nem ajánlott az állandó használata, mert könnyen meg lehet szokni és akkor jön a pofára esés, ha ki kell venni egy verseny miatt!
A saját megoldásomról is teszek fel képeket, de nagyvonalakban ennyi a tudásom a témáról!
Várom a további infókat!
-
hmm... mocsárjáró! tán már írtam valahol, hogy valamikor próbálkoztam gyro-val korrigálni az egyenesfutását és gyakorlatilag vezethetelen lett a gép. HÁT PERSZE! mert a mocsárjáró úgy kanyarodik,mint mikor egy kocsi kilincsel előre megy. A lényeg ugyan az, de én azt javasolnám,h az érzékenységet is kössük be vagy mixeljük össze a gázzal. de kíváncsi lennék 2 gyro-s variációra is.
-
Sima kétcsatornás autós távon nem lehet bekötni a gyro érzékenységének a vezérlőjét! Komolyabb távokon talán. És mixelni is kell a gázra ami csak a computeres rádiók sajátossága.
Főként a gyro elhelyezésével, beállításával, tapasztalatokkal, és a bevált típusokkal kapcsolatos információt szeretném ide gyűjteni!
-
tubi
ezzel próbálkozz
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6755
-
viszont egy Y kábellel már csatolható a vezérlés is, hátha kilehet hozni belőle így is valamit!
-
viszont egy Y kábellel már csatolható a vezérlés is, hátha kilehet hozni belőle így is valamit!
Csináld meg! Írj róla tapasztalatot! Kíváncsi vagyok! :)
-
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=lJDn4CmZNqM&feature=related[/youtube]
Összkötöd a sárga vezetéket y-al a gázhoz és csak gázadáskor ad a gyronak érzékenységet.
Magyarul nyél gázon fog korrigálni a gyro amikor cspná a seggét! Ha fél gáz,és csak csúszik,akkor kevésbé idomítja az autót.
-
Értem én, de ennek mi értelme lenne?
A drift autók szinte folyamatos csúszásban vannak, aminél értelmetlen, sőt káros a váltózó gyro hatás.
A gázzal és a kormánnyal folyamatosan játszani kell, ennek ellenere a sebesség szinte állandó.
Attól, hogy fél gázon mész, még kelhet akkora ellenkormányzás(a gyro részérül beavatkozás) mint teljes gáznál, csak itt éppen a felét kapod!
Végeredményképpen kicsúszol!
Off-road-nál lehet haszna, de drift-nél többet árthat mint használ!
-
Ez egy nagyon jó szemléltető videó!
Igaz, hog Dbox, de az gyakorlatilag egy gyro!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gOEkYOHoeac[/youtube]
-
Tipikus elotte-utanna szemleltetes. :)
Talan ha mebprobalt volna dbox nelkul rendesen menni, akkor nem is lenne akkora kulombseg.
-
Nekem van 1 HPI D-Boxom.
Jól működik, elsősorban egy kezelhetetlen Counter-Steeres Yokomo alvázhoz vettem (100%-al többet forog a hátsó tengely, mint az első).
Sajnos a beforgást az sem tudja megakadályozni (ez a kocsi tényleg nem normális, állandóan driftel), de néha segít stabilizálni a csúszást.
-
Soha nem próbáltam, de kíváncsivá tettetek. Eddig a működését sem értettem, de most már dereng valami.
Kösz az infot.
-
kicsit nekem olyan mintha viagrát szedne az ember ... nem megy nem megy de erőltetem ;D
a HPI rengeteg videot felrakott a Dbox-rol ami kb 25000 Huf a hiba tényleg az a videokkal mint az a kolléga is írta , hogy dBox nélkül meg sem probálnak közlekedni .. pedig egy másik videoban a srác mutatja be a drift alapjait .. és ott nincs Dboxolva a kocsi . Szóval elég vicces .. szerintem tanuljon meg az ember vezetni .. vagy ha be is rakja nagyon minimálisra az érzékenységet
Én az előző teremautózásnál tubi kollégát probáltam kergetni mikor bennvolt és ment is a gyroja ( mert ugye kábelhiba volt ) szóval csak a kerekeim miatt nem értem utol .. de kanyarban nemtudtad megmondani hogy ez most gyros autó vagy sem ..
Aki nemakar a gyakorlásra időt forditani azoknak ajánlom ... egyébbként senkinek mert tényleg az lesz hogy elmegy egy versenyre mert Ő nagyon tud .. és akkor ki kell vennie az elektronikát és KOPP .
-
A gyro-m az első akku után bemondta az unalmast, így azt ki is vettem. Az már itthon derült ki, hogy kábelszakadás van.
Nézőpont kérdése az egész!
Részemről a fő profil a repülés marad! Nekem az a nagy szerelem! Viszont télen nagyon hideg van. :(
A repterünkre meg alig lehet kijutni. :(
Mivel ha én nem modellezek, elvonási tüneteim lesznek. Szemrángás, artikulálatlan beszéd, téboly ;D
Szóval az autózás részemről a fájdalom enyhítése! Tavasszal a polcra kerülnek, és nem veszem elő őket őszig! :)
A gyro nekem segít, nem célom a versenyzés.
Jó dolog ez! Legközelebb kölcsön adom és meglátod! ;)
-
kiprobálom .. mert egyenlőre senkitől sem tudtam szerezni ... és előre köszönöm a lehetőséget
-
Ez az elvonási tünetcsoport ismerős. Ja!
-
A napokban tesztelgettem kicsit a beállításokat.
Amire rá kellett jönnöm:
A gyro elhelyezése sokat számíthat!
- Mindenképpen valami puhább szivacsra kell felrögzíteni és úgy az autóra, mert sok esetben egyenes futás közben reagál az út hibáira is.
Nem nagy kitérésekkel, de látszik az autó viselkedésén.
- a legmegfelelőbb rögzítési helynek az első futómű közötti részt találtam! Itt a legkevesebb a káros rezgés és driftnél ez áll legközelebb az autó forgó pontjához.
(http://www.rcpilot.hu/users/873/5806/b_20110126900268990.jpg)
-A harmadik dolog a szervo! Több típust is kipróbáltam, de a legjobbnak a gyors digitális szervót találtam!
Sokkal kevesebbet mocorog indokolatlanul és gyorsabban végrehajtja a gyro utasításait!
A normál szervo jó a manuális autózáshoz, mert az ember reakció ideje sokkal lassabb mint a szervo, de a gyro már igényli a gyorsabbat!
-
találtam egy olcsó autóba való gyrot ...
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10314
-
Én ezt használom és szerintem ugyan olyan jó mint az autós:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10113