A motort át tekercseltem. ::)Igen elcseszted! Csináltál a dolbidigitalprologic II. -ből egy vacak mono csippantót..ami még serceg is ;) ;)
Megy rendesen, csak amikor lecsipogja az akku tipúsát azt nagyon csendben meg recsegve teszi. :-[
Valamit elcsesztem? ???
Hy Nekem van kb 3 féle vastagságban....
De sokkal többe kerül ha elküldöm mint ha bemész egy tekercselő műhelybe és kérsz egy pár métert... ;)
Nekem mindíg legalább háromszor annyit adnak mind amennyit kérek. ;D
Ráadásul ilyen mennyiségért ami ezekhez a motorokhoz kell még pénzt sem fogadnak el.... ;D ;D ;D
Tekercselő műhely meg minden városkában van egy-kettő. ;D
Ha engem meglátnak mál tekerik is a dótot!!! ;D A múltkor is így jártam pedig csak a vésőgépet vittem javítatni. ::)
A motort át tekercseltem. ::)Igen elcseszted! Csináltál a dolbidigitalprologic II. -ből egy vacak mono csippantót..ami még serceg is ;) ;)
Megy rendesen, csak amikor lecsipogja az akku tipúsát azt nagyon csendben meg recsegve teszi. :-[
Valamit elcsesztem? ???
Hát ha statorvasra gondolsz az nincs.... :(
Megycsináltam mindent... Ha drótra gondolsz, akkor írd meg milyen vastag legyen és mennyi!
A motort át tekercseltem. ::)Igen elcseszted! Csináltál a dolbidigitalprologic II. -ből egy vacak mono csippantót..ami még serceg is ;) ;)
Megy rendesen, csak amikor lecsipogja az akku tipúsát azt nagyon csendben meg recsegve teszi. :-[
Valamit elcsesztem? ???
De félgáznál Dolby Sourand! ;D ;D ;D
De ha a motor nem melegszik és erő is van benne akkor nem gond hogy halk lett! ::)
Mondjuk így szabályzót programozni. ;D
Hát nem vagyok benne biztos de az is sokat jelent ha jó szoros a tekercs.HA több lesz a menetszám... erősebb lesz a motor és nagyobb szabi kell hozzá?? Már kinőttem az electrotechnikából.. segíts..
No meg odakell nagyon figyelni, hogy egyforma legyen a menetszám....
Igazad van tocsahifiNo ez már kezd nekem magas lenni, mint disznónak a farzseb...
De ha azonos vastagságú vezeték mellett több menetet fel tudsz préselni( ami nagyon ritka) Abban az esetben nől a tekercs ellenálása ami befolyásolhatja a felvett áramerősséget is. Ha vékonyapp vezetéket használsz akkor ez már nem igaz mert ugye adott keresztmecceten csak egy bizonyos áram tud áthaladni ezáltal ha megfeszül sem megy fel az áramfelvétel. De nem akartam ennyire belemélyedni és mint írtam az én tudásom sem fehérfolt mentes az elektronika terén...
Ha DELTÁBA kötöd a motorod nagyából 3* annyi áramot kér indításkor. Egy pár modellmotort szétszedtem de mind csillagba volt kötve. persze lehet hogy az igen nagyok között van delta is.
A fordulat szám is változni fog ezért a propeller választásra is célszerű ezesetben gondolni
ha jól gondolom.
Helóbeló!Hy
Milyen ellenállást kell felforrasztani egy 540es mocira hogy ne szikrázzon annyira???
Hy
Tegnap sikerült egy kicsit szerencsétlenül letennem a szörfös repcsimet. Baromi élvezetes kis pég és nagyon egyszerű is a felépítése. Ennek az a következménye hogy semmi nem védi a motort. Csúnyán feltámadt a szél és a már már merülgető akuval nem volt elég kraft a szerkezetben így nemoda száltam le ahova szerettem volna. Sikerült betonra leszálni és mivel nem akartam a propot eltörni így a parkát tettem le először a gépnek. Így a gép hosszának a háromnegyede volt az a magasság amiről a moci a betonnak csapódott. Ez elég volt ahhoz hogy a harangalakú forgórész elferdüljön.
Ma szolgálaban volt egy szusszanatnyi időm és megnéztem mi is történt. Szerencsére sikerült a harangot visszatéríteni az eredeti helyzetbe némi finom kocogtatással.
Kipróbálni még nem volt időm talán délután. Elsőre sokkal vészesebbnek tűnt a dolog de talán nem olyan nagy a baj. Szal érdemes akár egy kis darap habot vagy valamit a motor alá tenni hogy ne az érjen le először. Megkímélendő magunkat az ilyen malőröktől.
Érdekelne, hogy a comcentere által "felajánlott" turnigy motort hogyan tekerjem csillagba, vagy deltába??Csillagba megtekercseled a fázisnoknak a tekercseit, ugyanugy mint deltában, majd a 3 végzödést közösited és nem vezeted ki, a 3 kezdet megy a szabályzóra.
Deltát már csináltam, de csillagot még nem!!
Valamint az a kondis dolog is izgat, hogy mire is kell, mi haszna van(kell-e nekem egyáltalán)?
Milyen vastaggal tekerjem?
Van 0,57-es, és 0,45-ös rezem!
Ha valaki leírná röviden a csillag történetét, megköszönném!
Remélem fellendül a topik!!![move]Szép időt, jó repülést![/move]
ui: köszönöm a motort!!!!!!!!!
Ja még valami ne kapkodj!
Könnyű eltéveszteni a menetszámot. Az meg nem jó!
Szal szépen lassan nem kapkodva egymásmellé kell szorosan fektetni a drótot ;)
ja és most látom, hogy az előzőt meg is nyerték a magyarok!!Na igen itt elég keményen nyomja az atomix kommanó.
Azért nézd meg, hogy gyárilag hogy van kötve....Ugy van ! A gyáriak általában csillagba vannak kötve de a delta sem rossz, viszont amire gondolni jó az az hogy a csillagkötésben a feszültség 2 soros tekercsen megy át, a deltában viszont teketcsenként kapja a feszültséget. De még agy érdekessége van a dolognak:
Amikkel én találkoztam az mind csillagba volt kötve. Így nagyobb erőt lehet kicsikarni belőlük...
Talán a nagy fordulatú mocik vannak deltába kötve...
No hát ez jó kérdés!IGEN Ez a legjobb megoldás, de figyeld meg hogy a vasmag szigetelése nem-e sérült a hötöl, illetve a letekercselés közben és ha igen akkor tekercselés elött 1 nappal a sérült felületet kend be egy két réteg hig CA ragasztóval( nekem ez vált be legjobban) ( nitrolak és más lakkok puhának tüntek és a tekercselödrót lehorzsolta öket aminek az eredménnye zárlat volt a tekercs és vasmag közt.
Leégetten kaptam és ráadásul le volt gyantázva és sajnos csak darabokban jött le a drót!
Nehezebb kérdést kérek! ;D
Úgy könnyű, hogy letekerem megszámolom, megmérem és újratekerem! ;)
Azért nézd meg, hogy gyárilag hogy van kötve....Ugy van ! A gyáriak általában csillagba vannak kötve de a delta sem rossz, viszont amire gondolni jó az az hogy a csillagkötésben a feszültség 2 soros tekercsen megy át, a deltában viszont teketcsenként kapja a feszültséget. De még agy érdekessége van a dolognak:
Amikkel én találkoztam az mind csillagba volt kötve. Így nagyobb erőt lehet kicsikarni belőlük...
Talán a nagy fordulatú mocik vannak deltába kötve...
Ha a kivezetéseket (negnevezzük A B C nek akkor csillagbban az AXB vagy BXCvagyCXA (az X alatt a közösitö ponkot értem tekercsen) van az áram a komutáció függvényében, tehát egyszerre 2 soros tekercs kap feszültséget ami az Ohm törvénye szerint a 2 tekercs soros impedánciájával (váltóáramu ellenállás)számitható ki a feszültség függvényéban.
A deltában ha szintén A_B_C nek nevezzük a kivezetéseket akkor ha például feszültséggel tápláljuk az AB tekercset akkor az áram az AB tekercsen folyik de ugyanakkor vele párhuzamosan áram folyok a BC és BA sorbakötött tekercs páron is.
Azek szerint magától érthetödö hogy a motor lényegesen nagyobb áramot vesz fel tehát deltában nagyobb menetszámmal tekercselünk mint csillagba.
A kiszámitás végtelenül komplikált mert az impedáncia többek közt a fordulattól is függ thát magunkfajta embereknek nem marad más hátra mint a kisérletezés.
Tapasztalatom szerint 10-20% al kell növelni a menetszámot, viszont ennek arányában lehet csökkenteni a huzal keresztmetszetét.
IGEN Ez a legjobb megoldás, de figyeld meg hogy a vasmag szigetelése nem-e sérült a hötöl, illetve a letekercselés közben és ha igen akkor tekercselés elött 1 nappal a sérült felületet kend be egy két réteg hig CA ragasztóval( nekem ez vált be legjobban) ( nitrolak és más lakkok puhának tüntek és a tekercselödrót lehorzsolta öket aminek az eredménnye zárlat volt a tekercs és vasmag közt.
Egy zárlat nem okoz gondot, de ha több menet vagy több tekercs lessz zárlatos akkor a motor csak rángatózik mint Julis orgazmus közben de nem pörög.
Igen, a végsö lakkozásnál, de ha a vasmag szigeteletlen éle lesurolta a huzal szigetelését akkor bas.hatod az utólagos lakkozással.IdézetIGEN Ez a legjobb megoldás, de figyeld meg hogy a vasmag szigetelése nem-e sérült a hötöl, illetve a letekercselés közben és ha igen akkor tekercselés elött 1 nappal a sérült felületet kend be egy két réteg hig CA ragasztóval( nekem ez vált be legjobban) ( nitrolak és más lakkok puhának tüntek és a tekercselödrót lehorzsolta öket aminek az eredménnye zárlat volt a tekercs és vasmag közt.
Egy zárlat nem okoz gondot, de ha több menet vagy több tekercs lessz zárlatos akkor a motor csak rángatózik mint Julis orgazmus közben de nem pörög.
A sponzorom (akitől a vezetékét kapom) azt mondta ha igazán jót akarok akkor gemini kétkomponensű lakkal operáljak mert az a tuti. No meg a végén az egészet kenjem be vele úgy nem tud rezonálni... És tartósabb lesz.
IGEN Ez a legjobb megoldás, de figyeld meg hogy a vasmag szigetelése nem-e sérült a hötöl, illetve a letekercselés közben és ha igen akkor tekercselés elött 1 nappal a sérült felületet kend be egy két réteg hig CA ragasztóval( nekem ez vált be legjobban) ( nitrolak és más lakkok puhának tüntek és a tekercselödrót lehorzsolta öket aminek az eredménnye zárlat volt a tekercs és vasmag közt.
Egy zárlat nem okoz gondot, de ha több menet vagy több tekercs lessz zárlatos akkor a motor csak rángatózik mint Julis orgazmus közben de nem pörög.