Borsodi RC Modell Fórum
Autómodellezés => Robbanómotoros autók => Off-road Robbanómotoros autók => A témát indította: fridel96 - 2011. Február 08. - 16:05:37
-
Sziasztok azért nyitottam ezt a témát mert némi segítégre szorulnék a címben említett autóval kapcsolatban. Az a probélmám hogy a a gyártó az autóhoz gyárilag műanyag fogaskereket ad és ezt nekem mindig ledarálta aztán meguntam a folytonos cserélgetést és vettem bele egy tuning acél fogaskereket ezek után most fordítva sült el a dolog és a motoron lévő meghajó fogaskereket darálta le és már tanácstalan vagyok és nemtudom mitévő legyek.
Ehhez kérnék segítséget.
A válaszokat előre is köszönöm: Fridel István
-
Hogyan lövöd be a foghézagot? Ajánlom azt,hogy egy nejlon zacskóból /olyan,amikbe az rc alkatrészeket adják,kicsit vastagabb/ kivágsz egy csíkot és azt betekered a fogaskerekek közé. Ha nem vágja szanaszét,akkor jó!
-
A fogaskerék csúszó tárcsáját lazábra vetted?
-
Mindkettőtöknek válaszolok:
Ha nemis nejlonzsacskóval hanem egy papírt tettem közé és azzal állítottam be
Igen lazítottam aa tárcsán így már jobb egy fokkal
-
Akkor lazíts még! Egészen addig, még nem csúszik kigyorsításnál kicsit! Ha megvan, egy egész kicsit vissza húzod!
-
Nekem tapasztaltabb modellezők ajánlották a nejlont,mert az jobban tud hajlani,mint a papír. Én ezzel állítom a buggynál és hibátlan.
-
Akkor mindeképp megpróbálom :)
-
Akkor lazíts még! Egészen addig, még nem csúszik kigyorsításnál kicsit! Ha megvan, egy egész kicsit vissza húzod!
ezt még tegnap megtettem és így csak fém szemcsékkel találkoztam az autózás során
-
lehet akkor érdemes lenne bevinni egy modellboltba hogy nézzék meg, mert ha a motoron baszod szét a fogaskereket az nem két forint lesz.
-
Én már többször megnéztem azt az autót! Ennél a típusnál ez gyári hiba! Alultervezett hajtáslánc!
Jó néhány ismerősömnek volt ezzel a típussal hasonló gondja és senki nem talált tökéletes megoldást!
A legtartósabb az, ha mind a két fogaskerék és a csapágyak újak és jól össze van állítva! és a csúszó tárcsa lazára van állítva!
Ezzel nincs mit csinálni! csak ki lehet mindent cserélni! Az viszont húzós...
A legtöbb boltos kukán nézne, de van aki marhaságokat beszélve okoskodna! Tisztelet a kivételnek.
-
Sziasztok!
Ez nem gyári hiba,hanem beállítási gond.
Milyen kuplungharang van rajta, A gyári vagy a racing?
És milyen áttétel?
Nekem 10 litert ment eddig a műanyag spúr , racing haranggal alu pofákkal és nem papírozok meg zacskózok a foghézagállításnál.
Ja és egy lrp z28-al, ami köztudott egy lóval erősebb a gyári motornál.
És a spúrban gyárilag szerelt nyolcas van, kóvályog mint a részeg biciklis. ;D ;D
A spúr nálam kopra le van szorítva.Nagyon nehéz jól belőni , hogy ne csússzon túl , de ne is legyen fix, igy fix lett. ;D
Ha nagyon melegszik a harang , képes a spur meglágyulni és utána dara.
Ez lehet fém fém kerék párnál is , ha a melegtől összefeszül.
A racing harang hűtött , nem melegszik annyira.
Szorítsd le a spur anyáját és hagyj egy kicsit nagyobb hézagot.
Ja és nincs véletlenül beállva néhány csapágy a hajtásláncban,könnyen forog a váltó, kerekek, difi kihajtások ?
-
Egy vékony pappírral lett beállítva foghézag és a csúszó tárcsa rugója éppen hogy elő van feszítve!
Így nem szabad ennie a fogaskerekeket!
A beállításán már túl van 100X hidd el!
A meghajtó fogaskerék erősített, a spur acél! Most annyira már nem kopik neki!
A gondot a kuplung ház csapágya és a spur fogaskerék tengelyének csapágya okozhatja szerintem!
Ugyan is ezeknek a kopása oldalirányú mozgást is eredményezhet! Így feszültség hatására nő a hézag és képes ledarálódni!
-
Sziasztok
Kérlek segítsetek mert énszerintem már mindent kibróbáltam és már nagyon szeretnék a hiba végére járni
Előre is köszönöm
-
Szia!
Már régebben is olvastam a problémádat. Ma eszembe jutottál hát egy kicsit utána jártam a dolognak. Előszedtem az összes spuromat ( kb 15 db 43, 43 fém, 47, 52 ) különböző fogakkal. Szétszedtem egy 25-ös váltót és a meghajtó tengelyt befogtam egy szabályozható fordulatú fúroba, amit fixen rögzítettem. Elkezdtem a tengelyen cserélgetni a spurokat. Megdöbben vettem észre, hogy némelyik spur "üt". Tényleg: "Úgy kóvályogtak mint a részeg biciklisták !" Mikor jobban megnéztem akkor vettem észre, hogy mi a gond! Csak a használt spurok imbolyognak, mert a felodol rész mindegyiknél felvette a használt kuplungtárcsa alakját. Másik kuplungtányér felrakásakor a csak az első próbánál imbolygókat tettem fel és akkor azt vettem észre, hogy némelyik imbolygása megszűnt. Nem ragozom tovább, ;)
Én azt javaslom, hogy nézd meg a kuplung tányért, hogy nem hajlott-e el? Illetve a kuplungtárcsa nem marta-e be a spur hátulján lévő felodolt? Továbbá az összerakásnál arra is figyelj, hogy a kuplung tárcsának van egy szögletes és egy kerekített oldala. A kerekített ( általában fényesebb ) legyen a spur felé. Én mindig így rakom össze., nekem ez jött be. :D
-
Az acél hajtott fogaskerék lehet még a ludas, valószínűleg túl kemény, próbáld meg aluminium spur fogaskerékkel. Sok helyen olvastam, hogy - speciel nem Savage hanem T-Maxx-os - probléma az acél spur kerék, hasonló okokból. Igazából egy jó kevlár vagy karbon-dúsított műanyag spurral sincs probléma, ha jól van hézagolva és a kuplung is jól van beállítva. Nekem a Rush még a gyári műanyag spurral megy, pedig nem mai darab, még egy motorcserét is megért. Speciel a hajtó fogaskekeret kellett csak cserélni, a spur még mindig kifogástalan.
Most jutott eszembe, biztos hogy a hajtott tengelyen a csapágyak rendben vannak? A legkisebb kotyogásnál is képes ütni a spur kerék.