Borsodi RC Modell Fórum
Rc modell repülőgépek => Vitorlázórepülés => A témát indította: BK_Attis - 2009. Október 22. - 09:53:24
-
Na erről is kell majd valakinek írnia! ;D ;D ;D
A segéd motoros Rc vitorlázó gép nem sokból tér el a hagyományos Rc vitorlázó géptől.
Eltérés csak annyi, míg a hagyományos Rc vitorlázó gépet vontatással földről , csörlőzéssel vagy gumizással kézből juttatták fel a légtérbe az itt a segédmotor végzi el. ;)
Az élményt és a csendet, csak egy kis ideig zavarja míg meg nem találunk egy felszálló meleg áramlatot. ;D
(http://ep.yimg.com/ca/I/yhst-17210252890263_2077_25213730)
-
Csak szemléltetés céljából! :o
http://www.youtube.com/watch?v=odYqTbJ49NY
http://www.youtube.com/watch?v=UF_tZxpFMJ0&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=qp-A5c2o9EA&feature=related
Ennek is meg van a szépsége! :D
-
Hát az az igazság, hogy nagyon kezdőként egy PC ASW-28-al nagyon jól jön az a bizonyos segédmotor! Persze a repülés időtartamát nagyban befolyásolja, hogy mennyi ideig és meddig használjuk a motort. Viszont ott a biztonságérzet! És ne feledjük, valódi vitorlázókon is van segédmotor, ennyit az illúzió rombolásról.
-
Az én tapasztalatom az, hogy bizony jól jön egy erős motor, amíg az ember nem tudja jól kezelni a vitorlázóját... sok bajtól megóv. A kefés Glider-emmel is csak szenvedtem. / ó volt az első vihornyám/ kevés volt az a húzóerő a balta kezemhez :-) Most az ASW-28-al mélyítem a tudást :-) de jóval izmosabb konfig van benne gyárilag.
Kicsit vitorláztam is a repnapon, bár gyorsan száltam le, mert egy helis kolega nyomott egy startot és nem éreztem biztonságban magam... :-) kb onnan kellett volna besiklanom leszálláshoz,ahol ő feldobta a helijét :-) hát megoldottam csúnyán.. géphiba nélkül,de azért odavertem kicsit...
Szerintem hálás darab... nagyon szuper még árpi barátom Tulix vihornyája is, abban még erősebb a moci.. bár szerintem az már túlzás..
Az igazi vitorlázást ráér az ember elkezdeni szerintem, ha túl van már a segédmocis vihornyán és megtanulta a vitorlázót kezelni és a termiket meghasalni :-)
Van egy idős kollega kb 70 éves.. szoktam vele kint találkozni a reptéren.. ő egy gyönyörű antik vitorlázót repít. Gumizza.. hihetetlen kitartással.. egy délelőtt 16-25 start! és ebből van amikor akár 15-20 perceket is fent van..de csak mert fárad szerintem :-) ő valahogy ha van termik megtalálja mindíg... faggatom is :-) a mikéntről..
-
Van egy idős kollega kb 70 éves.. szoktam vele kint találkozni a reptéren.. ő egy gyönyörű antik vitorlázót repít. Gumizza.. hihetetlen kitartással.. egy délelőtt 16-25 start! és ebből van amikor akár 15-20 perceket is fent van..de csak mert fárad szerintem :-) ő valahogy ha van termik megtalálja mindíg... faggatom is :-) a mikéntről..
[/glow]
Talán a tapasztalat, talán a gyakorllat ?
Egyébként ez a vitorlázás(nem vihornyázás) valamint a szabadonrepülés titka. Az arcodon érzed a pártized fok hömérséklet fok hirtelen változását, na meg figyelemmel követed a balfácánok levegöben levö repülöinek a viselkedését.
Kezdö F1C versenyzöként felfigyeltünk hogy a menö ellenfél klubb tagjai közül egy pár kollégájuk unalmukban vitorlázó modelleket köröztettek a vontató kábelen.
Jó játék és unalom üzésnak tünt de kisült hogy taktikai játék. Mihelyt a vitorlázó termiket fogott egy kis diszkrét jelzés után startolt a rivális F1C és természetesen kirepülte a maximális idöt.
-
Track!
ha a gyerek elunja a kis multiplex foxot, építs belőle egy ilyen kis fasza buligépet :)
http://www.youtube.com/watch?v=9drl4SqT8p0&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=vBol-Ujgiks&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=SAtKrMvRpeA&NR=1
-
Egy Hype Foxot szeretnék átalakítani segédmotorosra. A kérdésem, hogy mekkora motor javasolt egy 6-700 garammos vitorlába és mekkora legyen a kv értéke?
-
Szia!
Ezt a motort az f5j 400 or- ben használjuk:Turnigy 2826/1900
A modellek 600-650 gr-osak .
Ilyen vagy kompattibilis testvérei megfelelőek az általad megadott paraméterekhez.
Kissebb kv-s is jó, azok nagyobb emelkedésű srófokat is elviselnek.
30-40 amperes szabi megfelelő hozzá.
-
Köszönöm a kielégítő választ. 77 grammos 1700 kv Turnigy motorom van is. Valamiért 1000 körüli kv értékekre tippeltem. Erre a motorra rakhatok 8x4 visszahajló légcsavart?
-
Rakhatsz, még nagyobbat is elbír: 9x4. 9x5 is el kell hogy bírja , de motorja válogatja. ;D ::).
Szerintem még nagy is bele, 70 gr os motorok a parkmastert is elvitték,10X4,7 sróffal, nem kell lelökni a napot az égről. ;D ;D
-
Sziasztok!
Pár hete sikerült beszereznem egy Easy Star Multiplex segédmotoros vitorlázó gépet. Nagyon jó kezdő gépnek tartom, eddig rengeteg pozitív élményt adott. Jópár felszálláson túl vagyok már, egyenlőre az eredeti configgal repülöm (400-as Permax kefés motor, 30A kefés szabályzó EAGLE, Xenon Power 1600-as 2 cellás aksi, illetve a gyári 5x4-es toló propeller).
A hétvégén aránylag kis szélben azt vettem észre, hogy nem igazán hajlandó széllel szemben repülni. Ez csak azért lepett meg, mert ekkora szélerősséghez képest repültem már vele nagyobban is, akkor viszont nem tapasztaltam a fentebb leírtakat.
A kérdésem az lenne, hogy ennek mi lehet az oka? Gondolkodtam az átalakításon (kefe nélküli motor, ill. az ehhez tartozó dolgok) ehhez viszont szintén a véleményetekre lennék kíváncsi, milyen konfigot érdemes bele rakni úgy, hogy a vitorlázó jellege a gépnek ne vesszen el. Nem rakétát akarok repíteni. :)
A gyári prop méretét se akarom megváltoztatni, ha nem muszáj, ha mégis nagyobb légcsavar kellene rá, akkor az csak olyan méretben jöhet szóba, hogy a törzset ne kelljen megfaragnom, legyengítenem.
Előre is köszönöm a tanácsaitokat!!!
Üdv: tljanko