Borsodi RC Modell Fórum
Autómodellezés => Elektromotoros autók => Off-road Elektromotoros autók => A témát indította: batkaaa - 2011. Február 23. - 17:30:34
-
Sziasztok!
Azért indítottam ezt a témát, mert egy hasonló gépet szeretnék építeni: (http://kepfeltoltes.hu/thumb/110223/rockr-08_www.kepfeltoltes.hu_.jpg) (http://kepfeltoltes.hu/view/110223/rockr-08_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu (http://www.kepfeltoltes.hu)
http://store.rc4wd.com/Timberwolf-Weld-Chassis-Black_p_799.html#
Pár kérdésem lenne: milyen csőből csinálják ezeket? hol lehet kapni ilyet? hegesztés vagy forrasztás? vannak hpi savageből rugóim azokból olaj leenged és jók? van még savage spurom is, kutyacsontok. savage vevő jó hozzá? egy ilyen váz alá axial hidakat tervezek, és egy 55T-s motort
előre is köszi a válaszokat!
-
A Proline-nál is van. Jóval olcsóbb.
http://prolineracing.com/bodies/tuber-bolt-on-cage-system/
Igaz hogy "csak" műanyag, de ismerve a proline műanyagait, szerintem jól kell bírnia a strapát.
-
Ha mindenképpen magad szeretnéd elkészíteni, akkor szerintem OBI-s rézcsőből kellene készítened.
KisG kolléga majd beavat a rézforrasztás rejtelmeibe. Sajnos a réz hátránya, hogy nem igazán áll meg rajta a festék. ::)
A Savage telók nem túl kemények? A Crawlerek futóművének olyannak kell lennie, mint a takony (bocs... ;D)
-
olaj meg belső rugó nélkül még hígabb is lesz szerintem mint a takony :DD OBIs rézcső? a mókusos narancssárga obiról beszélsz?
-
Nem mókus, hanem hód. A szín stimmel. ;)
-
Valóban OBI-s rézcsövet kell használni,mert azok nincsenek ellágyítva,mint a rézfékcsövek,amiket az 1:1-es autóknál használnak. A rideg vékonyfalú rézcső hátránya viszont az,hogy csak nagyobb szögben lehet hajlítani,mert megroppan a cső,majd el is törik! Esetleg folyamatos melegítéssel orvosolható ez a probléma,de ha kis szögben kell hajlítani én ott szoktam használni a vastagfalú autós rézfékcsövet,amikbe menetesszárat rakok,így merev is lesz. A forrasztást egy nagyobbacska pákával csinálom,de használok hozzá felülettisztító folyatószert. A régi autók üzembehelyezése topikban vannak képek egy épülő csővázas homokfutóról.
-
Valóban OBI-s rézcsövet kell használni,mert azok nincsenek ellágyítva,mint a rézfékcsövek,amiket az 1:1-es autóknál használnak. A rideg vékonyfalú rézcső hátránya viszont az,hogy csak nagyobb szögben lehet hajlítani,mert megroppan a cső,majd el is törik! Esetleg folyamatos melegítéssel orvosolható ez a probléma,de ha kis szögben kell hajlítani én ott szoktam használni a vastagfalú autós rézfékcsövet,amikbe menetesszárat rakok,így merev is lesz. A forrasztást egy nagyobbacska pákával csinálom,de használok hozzá felülettisztító folyatószert. A régi autók üzembehelyezése topikban vannak képek egy épülő csővázas homokfutóról.
melegítés pl hajszárító? :D ipari hőlégfúvő lehet hogy megolvasztja nem? rézlapokat is lehet kapni obiban az aljára meg oldalára?
-
Igen, sokféle réz profil is kapható, lapok, hasábok, stb...
Sajnos OBI-ja válogatja; a gyöngyösiben pl. nincs egyáltalán réz, az egriben meg van. Viszont Gyöngyösön kapható 6x1-es vascső, ami meg Egerben nincs... :-\
Még szerencse, hogy a munkámból kifolyólag mindkét OBI-t látogathatom. ;)
-
nekem a legközelebbi a budaörsi, nem tudom hogy ott lehet e kapni.. utánanézek, pontos méretet tudsz nekem mondani? :)
-
Szerintem az építéshez próbáld meg a 4mm belső átmérőjű rézcsövet. Abba bele tudod tolni a 4mm-es menetesszárat.
De a Crawlingoláshoz ez a felépítésű bódé nagyon nehéz lesz. A hidak és kerekek környékére vidd le inkább a súlyt, a bódé meg lehetne könnyű műanyag (pl a ProLine-féle, fentebb)
-
A melegítést gázégővel gondoltam csak félő,hogy kilágyul,másrészt pedig így is tuti a keresztmetszet csökkenés szerintem.
-
a súlypontot középre kell levinni a jó mászáshoz, ezt onnan tudom hogy a mi 1:1es autónknak is lentvan a súlypontja és nagyonjól kapaszkodik. https://picasaweb.google.com/batkaaa/89JeepYjRebirth# :) köszi a mértet és a tippeket! jöhetnek mégmégmég! :D :D