Borsodi RC Modell Fórum
Vezérlés, elektronika => Szabályzók => A témát indította: BK_Attis - 2009. November 10. - 17:45:54
-
Kérdésem csak annyiból áll, mi van akkor ha nem adja le a gyártó által
megadott teljesítményt? Mondjuk, hogy egy 30A szabi csak 15A ad le.
Mit tudunk vele kezdeni?
-
Kétféle megoldást tudok:1, spárga megköt, pörget, elenged. 2.Hozzáértő megfejeli izmos fetekkel.(PL:Andor barátom) ;D
-
Köszönöm a gyors választ! ;)
Akkor jelöljük meg a B megoldást! ;D ;D ;D
Majd kereslek ez ügyben. :D
-
Sziasztok!
Ha valaki tud segítsen!
Vettem ilyen szabályzót,
http://www.rctimer.com/index.php?gOo=goods_details.dwt&goodsid=116&productname=
a jelensége 30-50 m után a szabályzó lekapcsolja a motort jobb esetben gáz le-fel újraindul vagy nem kapcsolja le csak rángat (dadog) a motor.
Próbáltam más fajta motorokkal, vevőkkel de a jelenség ua.
Próbáltuk a távról programozni nem sikerált.
Tudja-e valaki, hogy milyen programkártya kellene hozzá illetve van-e valakinek.
HK oldalán nem találtam ehhez valót!
Köszi!
-
Hello.
Sajnos a választ nem tudom, de a link egy motort mutat.
Így nehéz. ;)
Csak ezt találtam:http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1494280 (http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1494280)
-
Bocsi elírtam!
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__14872__H_KING_35A_Fixed_Wing_Brushless_Speed_Controller.html
-
Szia gandalf68!
A leállásnál vannak más jelenségek, pld. furcsa visító hang? ???
-
Semmi más hang nem jelentkezik, egyszerűen csak elhallgat!
-
Nem hibás az akumulator? Arra gondoltam hogy túl leesik a feszültség és lekapcsol a szabályzó?
Nem ártana reakapcsolni egy voltméröt az akura és megfigyelni hogy lekapcsolás pillanatában (pontosabban lekapcsolás elött egy pár másadpercel) hány volt van az akuban. Esetleg megnézni hogy a szabályzó az akunak megfelelöre (Cutoff) van-e programozva?
-
Több akkumulátorral is csinálta. Vadi újjal is.
Eddig csak repközben próbálgattam és ott nem igazán gondoltam a mérésre. ;D
A programozás is macerás mert a leírás szerint próbáltuk, de már a következő programlépésnél mást csinál!
Ja és két ugyan olyan szabályzó van ebből.
-
Igazából plug&play-nek írják. Mindkettő ugyanazt a hibát hozza? Van hűtése rendesen?
-
Néztem a megadott linket és a képet, azt hiszem hogy a magyarázat a cimke 2 utolsó szavában van (made in china) Tulajdonképpen nem is a kinaiakot vádolom hanem a Hobikinget, rengeteg selejtet forgalmaz, rendeltem tölük benzines gyujtást, nem müködött, reklamáltam és azt a választ kaptam hogy küldjem vissza, ha hibás kicserélik de a tur-retur postaköltséget én kell fizessem. Enyit a Hobbikingröl, egyébként nem csak én kaptam selejtet a hobbikirálytól :'(
-
Igazából plug&play-nek írják. Mindkettő ugyanazt a hibát hozza? Van hűtése rendesen?
Igen mindkettő!
Lap gépben is volt ahol a menetszél megoldott.
-
Igazából plug&play-nek írják. Mindkettő ugyanazt a hibát hozza? Van hűtése rendesen?
Igen mindkettő!
Lap gépben is volt ahol a menetszél megoldott.
Ezek szerint nem gyártási hiba.
Kontakthiba valamelyik csatlakozónál?
Hosszú vagy túl vékony vezeték az aku és szabályzó közt?
Túl terhelés, túl nagy légcsavar vagy túl nagy áramu motor?
Egy feszültség mérést mindenképp megér.
-
De sorozathiba lehet! ;)
Igazából én sem tudok okosat kitalálni mert már megjátszottam a variációk számtalan formáját.
Szabin, aksin gyáriak a vezetékek.
És mint írtam több fajta motorral, légcsavarral, vevővel és aksival próbálkoztam, az eredmény ugyanaz.
Ha minden igaz kapok kölcsönbe egy progikártyát azzal legalább látom a beállításait és könnyebb a módosítása is.
-
Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy valamiért nagyon melegszik a szabályzóm és nem tudom miért? A szabim egy RC-TIMER 50A-es a motor hozzá egy RC-TIMER 2200kv BL moci amin van egy 7x4-es SW csavar. A motor nem nagyon melegszik de a szabi múltkor kikapcsolta a motort mert elérte a max hőmérsékletet ami tán 110 °C. Ez a szabi nem melegedett viszont egy 1100kv motorral igaz 140W különbség van a kettő között. Tettem rá 5x5 légcsavart is és azzal is ezt csinálta igaz nem hagytam teljesen felmelegedni. Lehet azért mert ez nagyobb motor? köszi
-
ahoj
nekem is jelentkezett szabályzó probléma. mégpedig az hogy fullgázon /előre és hátramenetben is/
a motor leáll! a szabályzót újraindítva /ki-be kapcsolva/ mintha misem történ volna ismét üzemel
kb 3/4 gázon akkufogytáig megy.cseh gyártmány; típusa MDD16. gyakorlatilag javíthatatlan, de ha
valaki tapasztalt hasonlót és rájött a probléma okára vagy az azt előidézőre, kérem ossza meg velünk.
köszönettel:Öreg .....
-
Szia Öreg!
Anno nekünk is volt szabival hasonló problémánk.
Mi arra jőttünk rá, hogy nem mindegyik szabi vevő páros
kompatibilis egymással.
Hihetetlen de, van ilyen.....
-
ahoj BK_AttisSzia Öreg!
Anno nekünk is volt szabival hasonló problémánk.
Mi arra jőttünk rá, hogy nem mindegyik szabi vevő páros
kompatibilis egymással.
Hihetetlen de, van ilyen.....
azt elfelejtettem beírni, hogy a konfig nem változott. korábban kifogástalanul működött!
a tavalyi évet végig versenyeztem vele.
üdv.: Öreg .....
-
ahoj
a szabályzó problémám megoldódott. a szerkezet halványkékes füst közepette kilehelte lelkét. :'(
ami használható maradt belőle az a csatlakozók és a kapcsoló v.mint a 100 mikrós kondi. :(
erre mondják hogy veszett fejsze nyele. ;D
üdv.: Öreg .....
-
Akkor ezt is megoldottuk.... :'( :'( :'(
-
ahoj mindenkinek!
a korábban jelzett szabályzó problémám új szabályzónál is hasonlóképpen jelentkezett! kihasználva a mai szép esős délutánt,
komolyabban utána néztem mi okozza a problémát. cserélgettem a szabályzót-rádiót-vevőt,a végén eljutottam a motorhoz.
ez egy 12 V-os seiko kefés motor nyáklemezre ráépített zavarszűrő és szikraoltó kondikkal. bár közvetlen aksiról kifogástalanul
üzemelt leépítettem róla a nyáklemezt, és enélkül kötöttem a szabira. a gond megoldódott,a motor csutkagázig vette a fordulatot.
valószínűen valamelyik kondi lehetett a bűnös, de hogy melyik azt már nem kutattam.
tanulság : nem árt figyelni a kondenzátorokra!
üdv.: Öreg .....
-
Hello.
Köszönjük az információt, eddig sosem gyanakodtam ilyen alattomos hibára, de a jövőben erre is oda fogok figyelni.