Borsodi RC Modell Fórum
Vezérlés, elektronika => Adók, vevők, kompatibilitás => A témát indította: szarkazdr - 2011. Június 12. - 04:00:39
-
Tisztelettel Üdvözöllek Benneteket !
Azoknak szeretnék adni leírást ezzel a kis beállítási segédlettel , akik Turnigy 9ch- távirányítóval akarnak
helikopter üzemmódban a Phoenix szimulátorral gyakorolni !
NAGYON FONTOS !!!!!!!! : A TÁVIRÁNYÍTÓ ALAP BEÁLLÍTÁSÁT ELŐSZŐR AJÁNLOTT FELTÉTLENÜL CSAK ÖNMAGÁBAN (!!!) , MÉG A PC-HEZ ÉS A SZIMULÁTOR PROGRAMHOZ VALÓ CSATLAKOZTATÁS ELŐTT ELVÉGEZNI !!!!!!!!!!!
/ MIVEL, HA EZT A TIPUSÚ TÁVOT BEKAPCSOLVA DUGOD RÁ A PC-RE A PHOENIX- HEZ , AZ EGYSZERŰEN NEM FOGJA ÉRZÉKELNI !!!!!!! / EZ ELLENTMOND A PHOENIX ÁLTAL ILYENKOR MEGJELENŐ ÜZENETNEK, MISZERINT KAPCSOLD BE A TÁVODAT .
NOS ITT ÉPPEN , HOGY KI KELL KAPCSOLNI A TÁVOT AHHOZ, HOGY SZIMULÁTOROZZHASS, ELLENKEZŐ ESETBEN NEM FOGJA MEGTALÁLNI- ÉRZÉKELNI AZT !!!!!
SZIMULÁTOROZÁS KÖZBEN AZ USB PORTON ÁT KAP TÁPOT A TÁV , VALAMINT NEM MŰKÖDIK AZ ADÓ- ÍGY NŐ AZ ÉLETTERTAMA :)
EZ EKÉPPEN OKOS MEGOLDÁS ( PL.: ELLENTÉTBEN A KDS K-6X TÁVOMHOZ, AMELYIKNEK BE KAPCSOLT ÁLLAPOTBAN KELL LENNIE. )
tehát a beállítás akövetkező lépésekből áll :
1. először is bekapcsoljuk a távot, majd az enter gomb hosszabban történő megnyomása mellett belépünk a FŐMENŰBE
(http://rcpilot.hu/users/2150/9680/b_20110612358262542.jpg)
-
2. Itt a táv bal oldali billentyűinek segitségével- UP & DN - kiválaszjuk a SYSTEM menűt , enterrel belépünk.
3. elöször válasszuk ki a modell memóriát a szimulátor részére - MODE SELE -- majd enterrel belépünk-- a 8 memóriahely valamelyikére
( célszerű az utolsó helyek közül választani a biztonság kedvéért :) )
(http://rcpilot.hu/users/2150/9680/b_20110612358281107.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/2150/9680/b_20110612358291068.jpg)
-
4. adjunk nevet neki a táv bal billenytűinek segítségével( a + , - a karakterek sorában mozgatja a kurzort vizszintesen, hosszabb nyomvatartásukra sort ugrik, vagy a sor végére ugrik a kurzor
a UP , DN - a name mezőben mozgatja a kurzort. A kiválasztott karaktert az enter gomb kb 1 sec- os nyomvatartásával irja be a sorba a távirányító.
A név begépelése után újra nyomunk egy entert, hogy a nevet el is tárolja !
(http://rcpilot.hu/users/2150/9680/b_20110612358306790.jpg)
MEGJEGYZÉS : ENNÉL A TÁVNÁL A KÜLÖNBÖZŐ MENŰPONTOK ALATT ELVÉGZETT MÓDOSÍTÁSOK UTÁN MINDIG NYOMJUNK ENTERT, NEHOGY MEGLEPETÉSKÉNT ELFELEJTSE A MÁR KORÁBBAN MEGADOTT ADATOKAT , ÉS
CSAK EZUTÁN - MIUTÁN LE ELLENŐRIZTÜK A DOLGOKAT LÉPJÜNK KI AZ EXIT GOMMBAL !!!!
-
5. Lépjünk be a TYPE SEL menűbe, ott a HELI MÓDOT VÁLASSZUK
(http://rcpilot.hu/users/2150/9680/b_20110612358314322.jpg)
, AZON BELÜL PEDIG A HELI 1 -T !!! EZ AZ ÜZEM MÓD KIKAPCSOLJA A MIXET A TÁVON ÉS ERRE VAN SZÜKSÉGÜNK, KÜLÖNBEN EGY KAR ,MOZGATÁSÁRA AKÁR
2-3 PARAMÉTER IS FOG VÁLTOZNI A PHOENIXBEN- TEHÁT LEHETETLEN LESZ RENDESEN BEÁLLÍTANI A PROGRAMOT !!!
(http://rcpilot.hu/users/2150/9680/b_20110612358322341.jpg)
-
6. A MODE VAT menűben válasszuk a PPM - módot !!!
(http://rcpilot.hu/users/2150/9680/b_2011061235833422.jpg)
7. A STICK SET menű alatt a MODE 2 bot kiosztást válasszuk, ha a bal karra akarjuk tenni a gázt ( ez az általánosan elfogadott, persze aki másként szereti... ; ) )
(http://rcpilot.hu/users/2150/9680/b_20110612358349520.jpg)
-
8. Mind ezek után újra menjünk vissza a főmenűbe, ott lépjünk be a SETTING almenűbe
(http://rcpilot.hu/users/2150/9680/b_20110612358369652.jpg)
9. Válasszuk ki és lépjünk be a SWASHAFR menűpontba, :
(http://rcpilot.hu/users/2150/9680/b_20110612358379950.jpg)
ekkor egy figyelmeztető felirat jelenik meg a kijelző közepén a következő szöveggel :
(http://rcpilot.hu/users/2150/9680/b_20110612358386081.jpg)
...majd vissza is ugrik a setting menűbe a kijelző.
(http://rcpilot.hu/users/2150/9680/b_20110612358379950.jpg)
-
NE IJEDJÜNK MEG ETTŐL !!! EZ AZT JELENTI, HOGY VALÓBAN A HELI 1 MÓDBBAN VAGYUNK ( TEHÁT EDDIG JÓL CSINÁLTUK A BEÁLLÍTÁSOKAT ), AZAZ VALÓBAN KI VAN KAPCSOLVA A MIX EZÉRT NEM HASZNÁLHATÓ EZ A BEÁLLÍTÁSI LEHETŐSÉG !!!
-
10. Ellenőrzésként - ,hogy minden boton a megfelelő funkció van-e - lépjünk be a DISPLAY menű pontba
(http://rcpilot.hu/users/2150/9680/b_20110612358515521.jpg)
és a karok mozgásával győződjünk meg a helyes működésről
( pl.: a bal bot előre tolásakor/ amennyiben a MODE 2-t választottuk / azaz gáz adáskor- a PIT - sávban is mozognia kell a kijelzésnek , méghozzá azonos irányban a gáz (THR) kijelzésével !!! )
(http://rcpilot.hu/users/2150/9680/b_2011061235852596.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/2150/9680/b_20110612358534296.jpg)
A botok más irányú elmozdítása esetén ( AIL , ELE, RUD ) egy adott irányba történő elmozdításra csak 1 (!) paraméter változását jelezheti a kijelző: tehát csak egy sáv és csak egy irányban mozog !!!!
(http://rcpilot.hu/users/2150/9680/b_20110612358559976.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/2150/9680/b_20110612358561703.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/2150/9680/b_20110612358578625.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/2150/9680/b_20110612358585634.jpg)
Ekkor végeztünk jó munkát !!!
-
11. Lépjünk be a THR/CV almenűbe , majd állítsuk be az ID1 funkcióhoz / állandó gáz/ a gázgörbét.
(http://rcpilot.hu/users/2150/9680/b_20110612359012014.jpg)
Ezt azért érdemes megcsinálni mert alapból a fenti beállítások alatt ebben az almenűben a távon minden 0-ra van állítva(!!!),
tehát ha gáztartással akarnánk helizni - 3d-zni a 3 állású kapcsoló "N" - módbol "1" - módba történő átkapcsolásával akkor egyszerűen nem fog történni semmi ; azaz mégis : LE FOGUNk ZUHANNI (!!!) mivel leáll a motor !!!! :))
megjegyzés: az ID1 almenűben történő beállításhoz a három állású kapcsolónak 1, esetleg 2 - állásban kell lennie !!!
-
Ezek után-- MIUTÁN MINDENT " LE ENTEREZTÜNK " !!! -- EXITTEL LÉPJÜNK TELJESEN VISSZA A BEKAPCSOLÁSI KIJELZÉSRE / TEHÁT MINDEN MENŰBŐL KILÉPÜNK / , és itt láthatjuk a szimulátorhoz megadott memória számot,
a memóriának megadott nevet és azt, hogy heli módban vagyunk !
(http://rcpilot.hu/users/2150/9680/b_20110612358597184.jpg)
-
Ezen beállítások elvégzése után már könnyen alkalmas a távunk arra , hogy nyugodt szívvel csatlakoztassuk a pc- hez , a Phoenixhez adott usb kulccsal és kábellal és elvégezzük a programon belüli beállításokat is.
A Phoenixben a RENDSZER menűpontba menjünk be, majd ott válasszuk AZ ÚJ ADÓ BEÁLLÍTÁSA menűpontot.
Ebbe belépve kövessük végig értelemszerűen a beállítási tanácsokat ill. utasításokat. / majd észre fogjuk venni, hogy szinte már minden fontosabb dolgot elvégeztünk- ill. a lényegesebbeket- amelyeket mint alapkritériumokat jelöl
meg a program ahhoz, hogy egyáltalán hozzá foghassunk a program és a táv öszeismertetéséhez !
Ha valamit esetleg nem tudnál precisen beállítani akkor választhatod a a haladó - advance- beállítási lehetőséget is.
A beállitasaidat a VEZÉRLŐID menűpontban megnézheted, szerkesztheted.
A fenti segítséget phoenix v3.0.s verzióhoz irtam, természetesen magyar nyelvre való beállítás alatt.
Remélem segítettem a kezdő heliseknek : )
Aki repülővel repül kérem tegye meg, hogy leírja annak a beállítási metódusát is/ az esetleges furfangosságokat / ezen távra, hátha valakinek éppen erre van szüksége .
Köszönöm !
-
Még annyi megjegyzés, hogy a THR/CV menűben az ID1 almenűben látott gázgörbe értékeket csak példaként írtam be, ezt mindenki saját igényeinek megfelelően állítsa be természetesen. :)
-
szia beállitottam a távot ezen leirásod alapján jo is lett de nem tudom miert valamit lehet elállitottam vagy nem tudom,de nem porog fel a motor sehogy sem. van ennek valami beállitása ? mit nyomhhattam el?
-
szia beállitottam a távot ezen leirásod alapján jo is lett de nem tudom miert valamit lehet elállitottam vagy nem tudom,de nem porog fel a motor sehogy sem. van ennek valami beállitása ? mit nyomhhattam el?
Valószínű valamelyik kapcsolóra van programozva a motor indítás. ::)
Nézd meg szerintem. ;)
-
szia beállitottam a távot ezen leirásod alapján jo is lett de nem tudom miert valamit lehet elállitottam vagy nem tudom,de nem porog fel a motor sehogy sem. van ennek valami beállitása ? mit nyomhhattam el?
Valószínű valamelyik kapcsolóra van programozva a motor indítás. ::)
Nézd meg szerintem. ;)
Igen . Valószinűleg rgy kapcsoló van rossz állásban .
Első körben a három állású kapcsolóra tippelek !
Ha ez neked 1- s állásban van - azaz - idle állásban ( vagy gáztartásban) ; de nem adtál meg hozzá
gázgörbét , akkor itt mind az öt pontja a gázgörbének "0"-n van . Tehát a motor a bal kar - ugye ha mode2- ban vagy tehát ez a gáz kar - nem fogja tudni a motort indítani !
Tehát adj hozza gázgörbét ( pl: 90-80-70-80-90) , így próbáld ki .
A másik tippem, hogy a throttle cut kapcsoló be van kapcsolva a távon , tehát a motor is le van kapcsolva, állítsd vissza a kapcolót normál azaz nem bekapcsolt állásba .
A távodon ha belemész a display menűbe , minden kapcsoló és kar mozgását le tudod ellenőrizni ha bármin is változtatsz ,így tudni fogod hogy mi mit csinál és elkerülöd azt, hogy rögtön a Phoenixben is elkezdjél mindent átállítani - és így bele tud az ember jól gabajodni a dolgokba ...- még mielőtt a távod rendesen be lenne állítva , tehát a phienixben való beállítás már könnyen fog menni !
Egyenlőre ennyi tippem volt , de ha konkrétan leírod a táv és a phoenixben véghezvitt beállításaidat , biztos
kibogozhatjuk a dolgot !
Üdvözlettel : szarkazdr
-
Szia hát beállítottam de valami még nem koser szerintem mert a jobb also sarokban kiirja hogy low rates és hold a 6 os csatornára és bevillanak ezt mit jelenthet?
-
Szia hát beállítottam de valami még nem koser szerintem mert a jobb also sarokban kiirja hogy low rates és hold a 6 os csatornára és bevillanak ezt mit jelenthet?
A karok mozgatására , a képernyőn lévő karok ugyanúgy - tehát ugyanannyira és nagyságban - mozdulnak el ?
Mert ha igen , és jól tudsz vele repülni , akkor ne foglalkozz vele !
Egyes gombok átkapcsolásakor is a jobb alsó sarokban jelenneg meg kis felnyíló üzenet fülek .
-
igen jol mozognak akkor nem foglalkozook vele köszönöm az informáciot.
Akkor nekiállok csakorolni bár azért elég nehéz igy is sokat kell csakolni egy walkera cb 180 am volt de azért az stabilabb volt mint a trex 450...:)
Amugy egy olyan pilotát nem tudsz aki szivesen segítene beállítani a helimet... igazábol kezdő vagyok valamennyire beállítottam de nem vagyok annyira tisztában a dolgokkal ...?
-
igen jol mozognak akkor nem foglalkozook vele köszönöm az informáciot.
Akkor nekiállok csakorolni bár azért elég nehéz igy is sokat kell csakolni egy walkera cb 180 am volt de azért az stabilabb volt mint a trex 450...:)
Amugy egy olyan pilotát nem tudsz aki szivesen segítene beállítani a helimet... igazábol kezdő vagyok valamennyire beállítottam de nem vagyok annyira tisztában a dolgokkal ...?
Örülök, hogy be tudtad állítani !
A phoenixben rengeteg féle heli modell van , próbáld ki föleg
azokat a típusokat rajta amik a leginkább közel esnek
kezelhetőségben és viselkedésükben a mostani igaz helidhez !
A szimulátorban a T-Rex450- nél is alapból tudsz választani 3 féle
beállítás közül . A 3D beállítású az a programban több rutint kíván , hogy stabilabban
tudjál vele repülni , inkább válaszd a sport beállításút az kicsit nyugodtabb vérmérsékletű .
Szerintem az 500-as kategóriával is gyakorolhatsz ha nyugodtabb és stabilabb géppel
akarsz repülni , de ahogy irtam olyant érdemes megszokni amilyened most van , mert ha nagyon
eltér a kettő annak a valós heli látja csak kárát !!! :(
Még annyit, hogy akármilyen szép és jó a realisztikusságát illetően a szimu. soha sem ugyanaz lesz
minta a valós életben !!!!!
Az irányok megtanulása szerintem a fő cél vele, és hogy készségszinten ne keverd őket össze amikor
a karokat mozgatod ; de amikor az ember már az igazit repteti , akkor hidd el mindig lesz egy kis cidri benned, hisz itt bármikor valósan összetörheted a gépedet !
Ez teljesen normális fizikai stressz reakció , hisz a fokozottabb adrenalin több vért juttat az agyhoz és a vázizmokhoz, s így jobban tudsz koncetrálni !
Csak arra kell ügyelni , hogy ez ne csapjon át félelembe , mert az leblokkolja az embert !!!
Legyen csak a helis modellezés figyelmet és öszpontosítást igénylö de mégis a kikapcsolódás
egy speciális, kihívással párosított formáját megtestesítő felemelő tevékenység !!!
Na ehhez kell kitartás , de akik belekóstóltunk ezért szeretjük !!!
:)
Ami a segítséget illeti , igen sok és igen nagy tapasztalatú helist találsz mind ezen mind pedig
a nagy rcmodellforumon / ...én nem tartozom ezekhez a profikhoz ...lévén kevesebb tudásom van /;
ezért érdemes lenne azokkal próbálni esetleg beszélned akik közel laknak hozzád !
Biztos nagyon szívesen kioktatnak a legapróbb fortélyokra is !!!
/ ha rá keresel ebben a forumban talász olyat aki hirdeti is , hogy szívesen vállal oktatást is , esetleg próbáld meg vele priviben fel venni a kapcsolatot /
-
Sziasztok,
Kezdő lévén követtem minden beállítást, de valami mégse lett jó mert nem tudok felszállni a helikopterrel. Minden jól működik, de olyan mintha nem lenne elég teljesítmény a felemelkedéshez. Felpörög a motor, a rotor is, de nem emelkedik el a gép. Átkapcsoltam oktatásra, ott a lebegés funkcióra, a lebegés pont elég a fordulat, de nem tudok emelkedni. Mit ronthattam el?
Egyébként ugyanezekkel a beállításokkal kipróbáltam a repülőket, az simán ment, egész jól lehet vele repülni.
Előre is köszi!
-
Tisztelettel Üdvözöllek !
Első blikkre arra tudok gondolni, hogy esetleg
a collectív állásszög vezérlő csúszka nem mozog együtt
a gázadással párhuzamosan , tehát hiába
pörög fel a rotor de a pitch = rotorlapát állásszög nem
emelkedik tehát így felhajtóerő sem lesz a helinek ami
felemelné.
Nézd meg a Phoenixben a" távirányítód " menűben / remélem jól emlékszem /,hogy a 3-s csatornád = throttle=gáz - mozgató kar mozgatásakor a pitch is mozog- e szimultán , ha nem azt is pipáld be .
Ezek után elvileg jól kell működnie a dolognak , tekintettel arra , hogy más hibát nem észleltél !
Egyenlőre ennyi jutott eszembe, remélem egy kicsit tudtam segíteni .
Kellemes Karácsonyt Kívánok !
-
Még annyi jutott eszembe, hogy ha a repülőgépeknél jó a
beállításod akkor a helihez biztos nem lesz jó !
A két dolog más beállítást igényel !
Ha repülőkön is szeretnél szimulátorozni , akkor ahhoz mind a távirányítódon ,
mind pedig a Phoenixen belül hozz létre egy új beállítást , ahol speciálisan a repülős beállításod lesz
elmentve . Így nem keverednek össze a dolgok .
Csak annyival lesz kicsit macerásabb a helyzet, hogy simán a programon belül nem tudsz rögtön átugrani
a repülös beállításba és már repcsizni is , hanem a távodon is be kell lépj abba a menűbe ahová a szimulátoros repülős beállításodat elmentetted !
Lehet, hogy ez így bonyolultabban hangzik, de így hidd el jobb, mert nem keverednek össze a dolgok ,ill. beállítási paramétetek !
-
...paraméterek
elnézést az elgépelésért
-
Köszönöm szépen a segítséget, a kollektív állásszög volt a probléma! Most már repül szépen :)
Kellemes Ünnepeket!
-
Örülök, hogy segíthettem !
:)