Borsodi RC Modell Fórum
Hajómodellezés => Motoros hajók => A témát indította: BK_Attis - 2011. Augusztus 28. - 07:16:13
-
Sziasztok!
A címben szereplő kérdésre keressük a választ.
Ki mit ajánl és ki hogy készíti?
Üdv.: BK
-
Sziasztok!
Én, amikor a Walrust építettem a leírás szerint réz fékcsőből készítettem el.
De, azt le kell írnom, hogy kemény forrasztáshoz felszerelés kell hozzá.
Ez sajnos meg nincs mindenkinek otthon.
(http://www.rcpilot.hu/users/285/8082/s_201103221848155954.jpg) (http://www.rcpilot.hu/users/285/8082/b_201103221848155954.jpg) A képet az RcPilot.hu tárolja. (http://www.rcpilot.hu) (http://www.rcpilot.hu/users/285/8082/s_201104091230157201.jpg) (http://www.rcpilot.hu/users/285/8082/b_201104091230157201.jpg) A képet az RcPilot.hu tárolja. (http://www.rcpilot.hu)
-
Sziasztok!
Valakinek van már ebben tapasztalata? ???
Vélemény, tipp? ???
-
Sziasztok!
Én az összes tönkcsővet saját kezüleg készítettem.
A Walrus tönkcsővét rajz szerint, de lágy forrasztással készítettem, még mindig müködik.
Későbbi tönkcsőveimet olaj kenőcső nélkül készítettem, mert részbe elfelejtettem rá for-
rasztani, más részt utba volt.
Átmérő 8-as félkemény vörösréz csőből készítettem a csőveket, átmérő 4-es rozsdamentes
tengellyel a két végére huzott sárgarézből csapágyat esztergáltam.
Mielőtt a tengelyt véglegesen a helyére tettem, a csővet feltöltöttem vizálló gépzsirral.
Ezt a szezont az így készült tönkcsővel végig versenyeztem, nem volt vele probléma.
Üdv. feco 1
-
Szia feco1!
Képet raksz fel róla? ???
Köszönöm előre is. ;)
Üdv.: BK
-
Hy!
Megmagyarázná nekem valaki, mi a különbség a lágy és a kemény forrasztás között? :-[
T
-
A kemény-és lágyforrasztás megkülönböztetése a munkahőmérséklet alapján történik. A munkahőmérséklet az a hőmérséklet, amelynél a felhasznált forraszanyag megfolyik, bevonja a felületet és köt.
Miután a felhasznált forraszanyagnál különböző elemekből álló ötvözetekről van szó, a forraszanyag olvadáspont tartománnyal rendelkezik, vagyis a tiszta fémekkel ellentétben nincs meghatározott olvadáspontja.
A munkahőmérséklet a forraszanyag felső olvadáspontjának közelében van. A keményforrasztásnál a munkahőmérséklet 450 °C fölött, lágyforrasztásnál 450 °C alatt helyezkedik el.
Különböző munkahőmérsékletekkel a forrasztott kötés különböző mechanikai tulajdonságai is adódnak. A keményforrasztott kötés nagyobb nyírószilárdságot eredményez, és magasabb üzemi hőmérsékletet tesz lehetővé, mint a lágyforrasztott kötés. A kémény és félkemény rézcsövek lényegében elvesztik keményforrasztás során szilárdságukat, miután a magas munkahőmérséklet révén kilágyulnak.
Röviden és lényegre törően ennyi. ;)
Üdv
-
Van réznek egy tulajdonsága ami itt jól jön.
Ha a kemény forrasztás után az anyagot lassan hagyjuk kihűlni akkor
valamennyi keménység kialakul az anyagban.
Brungel Ferenc
-
És ha réz lemezt vagy csövet akarsz hajlítani, ívelni halvány izzásig hevíteni majd vízzel hirtelen lehűteni. Ki fog lágyulni! Sokkal könnyebb lesz megmunkálni. ;) A csőnél vigyázni kell, mert ilyenkor már nagyon szeret össze roppanni. Annak kivédésére különböző technikák vannak. ;)
Üdv
-
Üdv mindenkinek.
Forrasztásokról:
Lágyforrasztás :5 kp/mm2
Keményforrasztás:elérheti a 30 kp/mm2 (kp=kilópond már nem használt mértékegység)
A fent leirt hőmérséklet jók,valamint a keményforrasztás nagyobb szilárdságát az adja meg,hogy a forraszanyag az alapfém kristályaival ötvözetet képez.
-
üdv. Én szintén 8mm-es, 0.5mm falvastagságú rézcsövet vettem tönkcsőnek. A persely teflon anyagból lesz, ezt a Sylka boltban kapni, 8.5mm-est vettem egy szálat.
Mivel a csőből csak 3 méteres volt, teflonból pedig 1 méteres, ezért ha valakinek kellene, megegyezhetünk, nekem nem kell az egész (egyenlőre :) )