Borsodi RC Modell Fórum

Vezérlés, elektronika => Hasznos elektronika => A témát indította: HC - 2011. November 16. - 09:38:49

Cím: PB1 Ultra Light Power Board (repülésbiztonsági elektronika)!
Írta: HC - 2011. November 16. - 09:38:49
A legújabb fejlesztésem egy mikro "PowerBox". Jelenleg a tesztfázisban tartok, ha minden várakozást hozza, hamarosan kapható lesz.
Ezt a verziót az 1800mm-es és alatti repülőkre javaslom. Ha lesz érdeklődés, ettől nagyok teljesítményűt és több szolgáltatást nyújtót is kifejlesztek.
A kártya fő feladata két független akkupak (6V) redundás közösítése és a vevő csatlakozóinak tehermentesítése (szervók áramellátásának nagybiztonságú ellátása), valamint zárlatos szervók egyenkénti leválasztása.
Az áramkört az FrSky D8R vevőkre optimalizáltam, így ezek használata esetén nem kell a kártya és a vevő közé plusz szervokábelek! Más vevőkkel is használható, de ha nem stimmelne a csatlakozás kiosztása, vagy mechanikailag nem dugható rá, akkor 4db szervokábel beforrasztásával így is összeköthető.
D8R vevők használata és az én kettős feszosztóm használata esetén mindkét akkupakot telemetriásan monitorozhatunk és riasztásokat is állíthatunk be!

A következőket tudja:
- 2 független akkupak (5-10V), vagy két független (U)BEC közösítése,
- Nagy sebességű, zavarmentes átkapcsolás, max. 10A-es terhelhetőséggel,
- Táp zavarszűrése,
- Fordított polaritásvédelem,
- Csatornánkénti szervoleválasztás zárlat esetén (max. 1.5A/csatorna).

(http://file.emiter.hu/Modellezes/FrSky/PB1/PB1%20012.jpg)
(http://file.emiter.hu/Modellezes/FrSky/PB1/PB1%20014.jpg)
(http://file.emiter.hu/Modellezes/FrSky/PB1/PB1%20020.jpg)
(http://file.emiter.hu/Modellezes/FrSky/PB1/PB1%20021.jpg)
(http://file.emiter.hu/Modellezes/FrSky/PB1/PB1%20009.jpg)

További képek:
http://file.emiter.hu/index.php?dir=Modellezes%2FFrSky%2FPB1%2F

A zárlatos szervókat 8db öngyógyuló, thermo biztosíték választja le. Méréseim alapján, a nálam lévő standard szervók kb. 1A-ert vesznek fel lefogásuk esetén. Ez a biztosíték kb. 1.5A felett kezd el kioldani (kb. 10s itt). Az áram emelkedésével a kioldási idő exponenciálisan csökken. A biztosíték öngyógyuló, tehát a zárlat megszünése (kikapcsolása) után visszaállítja eredeti állapotát és újra üzemképes (nem kell cserélni).
Az áramkör tesztelése után megrendelhető lesz!
Cím: Re:PB1 Ultra Light Power Board (repülésbiztonsági elektronika)!
Írta: HC - 2011. November 16. - 19:57:12
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=TlTkg4iS86M[/youtube]
Cím: Re:PB1 Ultra Light Power Board (repülésbiztonsági elektronika)!
Írta: HC - 2011. November 17. - 07:12:53
A teljes telemetriás kiépítésben:

(http://file.emiter.hu/Modellezes/FrSky/PB1/PB1%20027.jpg)
(http://file.emiter.hu/Modellezes/FrSky/PB1/PB1%20028.jpg)
(http://file.emiter.hu/Modellezes/FrSky/PB1/PB1%20031.jpg)
(http://file.emiter.hu/Modellezes/FrSky/PB1/PB1%20040.jpg)
Cím: Re:PB1 Ultra Light Power Board (repülésbiztonsági elektronika)!
Írta: tubi - 2011. November 17. - 08:54:21
Ez nagyon hasznos elektronika!
Gratulálok, szépen megcsináltad.
Mindig megcsodálom az általad készített elektronikákat. Nem csak funkciójukban tökéletesek, hanem te a részletekre is odafigyelsz.
A nyáklap vezető felületeinek és alkatrészeinek az elrendezése, a feliratok, forrasztások mind hibátlanok. Nem egy kokány házi barkács.
egyre biztosan benevezek!
Cím: Re:PB1 Ultra Light Power Board (repülésbiztonsági elektronika)!
Írta: HC - 2011. November 17. - 11:12:57
Köszönöm, nem most kezdtem.  ;)

A korrektség kedvéért azért ide is beírom.
Ennek a megoldásnak van előnye is meg hátránya is (mint mindennek).
- előny, hogy viszonylag olcsó és egyszerű megoldás,
- hátránya, hogy a kioldási ideje viszonylag lassú (kb. 6s). Ez idő alatt a vevő tápellátása is elmegy. A visszakapcsolás ideje viszont gyors.
Ez azt jelenti, hogy totál zárlat esetén a gép kb. 6s-ig irányítás nélkül fog repülni, majd a táp visszaérkezik és innét a vevő boot-olása indul (ez FrSky esetén rohadt gyors hála a tervezőinek, de egy Corona esetén?)! Ezt tudni kell...
Az is ugyanakkor biztos, ha ez nincs, a zárlat után az irányítás sosem fog vissza jönni.
Tehát több a nullánál.
A kioldási idő annál gyorsabb, minnél nagyobb a zárlati áram. Tehát egy kis belső ellenállású akkupak esetén gyorsabb, egy öregebb és így nagyobb belső ellenállású akkupak esetén hosszabb.
A mért Death Time-ban benne volt már az FrSky boot ideje is (bár az szerintem 1s környéki).
Cím: Re:PB1 Ultra Light Power Board (repülésbiztonsági elektronika)!
Írta: Nyafi - 2011. November 17. - 15:19:05
Tiszteletem!

Én egy hangyányit sem értek az elektronkához.
De, már elnézést, hogy ide írok.
Csak a képeket elnézve látom ez egy hozzáértő ember munkálya!

Üdv.: Nyafi
Cím: Re:PB1 Ultra Light Power Board (repülésbiztonsági elektronika)!
Írta: HC - 2011. November 17. - 17:14:14
Tiszteletem!

Én egy hangyányit sem értek az elektronkához.
De, már elnézést, hogy ide írok.
Csak a képeket elnézve látom ez egy hozzáértő ember munkálya!

Üdv.: Nyafi

Köszönöm, de ez nem nagy teljesítmény! Kb. egy-két d.u.-ános munka (tovább tart kiagyalni, az elvit és kiválasztani, tesztelni az alkatrészeket mint megtervezni).
Cím: Re:PB1 Ultra Light Power Board (repülésbiztonsági elektronika)!
Írta: HC - 2011. November 17. - 19:10:24
A PB1 külső bekötése:
(http://file.emiter.hu/Modellezes/FrSky/PB1/PB1shema.jpg)
Cím: Re:PB1 Ultra Light Power Board (repülésbiztonsági elektronika)!
Írta: HC - 2011. November 18. - 09:09:13
A PB1 hivatalos oldala:
http://www.rc-miskolc.emiter.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=139%3Apb1-ultra-koenny-fedelzeti-akku-koezoesit&catid=35%3Atech&Itemid=133
Cím: Re:PB1 Ultra Light Power Board (repülésbiztonsági elektronika)!
Írta: HC - 2016. Március 28. - 17:01:05
Elkészítettem a PB1 utódját, a PB3-at!
Jobb, gyorsabb, precízebb!
(http://file.emiter.hu/file/Modellezes/PB3/PB3_logo.JPG)
Leírása:
http://www.rc.emiter.hu/rc-miskolc/index.php/2016-03-28-09-30-22

Ára: 3700 Ft + posta (átutalással, ajánlva +600 Ft).