Borsodi RC Modell Fórum
Hajómodellezés => Gőzgépek, Gőzhajók => A témát indította: fbrungel - 2011. December 18. - 07:37:34
-
NEM SZÜLETIK SENKI HAJÓÁCSNAK !!!
-
Szia fbrungel!
Ez így igaz! ::)
De, te már készülsz valamire. :o :o :o
-
Szia Atti !
Kikötői vontató hajó építésébe kezdek.
Az alapoktól indítok. Részletesen fogom közreadni az építés menetét /kém-technika segítségével/.
Kimondottan kezdők számára. Lehet építeni a konyhaasztalon is. /holtidő/
Engedély kérés az asszonytól !!! ;D ;D ;D
Az építendő hajó a "SATURN" 1908-ban építették. Gépezete a kornak megfelelően
gőzgép volt. Modellnek a meghajtása lehet vellany is.
-
Tiszteletem!
Én nagyon várom már.
Üdv.
-
A hajó rajza 2 db. A/2-es méretű "lepedőn" van. /SATURN/
Az elsőn általában a hajó oldal,- és felől nézete van.
Másodikon a hajótest részletesebb rajzai találhatók.
Természetesen többféle hajórajz létezik.
Első menetben keressük meg az elméleti vízvonalat /ehhez tudunk mindent viszonyítani/.
Sajnos még nem tudok képet felrakni /talán a héten/. Technikai akadály.
-
Elsőnek egy halászhajó rajzai. /csak viszonyítás kedvéért, hivatkozni fogok rá/.
(http://www.rcpilot.hu/users/2280/12345/b_20120103741139176.jpg)
(http://www.rcpilot.hu/users/2280/12345/b_20120103741452954.jpg)
A SATURN rajzai !
(http://www.rcpilot.hu/users/2280/12345/b_20120103742226303.jpg)
(http://www.rcpilot.hu/users/2280/12345/b_2012010374249709.jpg)
Lehet csemegézni a rajzok között.
-
Nekem tetszik! ;)
Ahogy nézem ez egy egyszerűbb hajó... ::)
Milyen anyagból épül majd? ???
-
Szia Attis!
Maga a hajó hagyományos módon fog épülni.
Anyaga FA ! Élethű ! F2 A-ba, F4 A-ba , "Gőzősként" DS.. kategóriába
lehet indulni vele.
A felső rajz egy halászhajó! Felszereltsége tengeren történő
hajózásra , halfogásra alkalmas.
Az alsó egy kikötői vontató. Mindenes. Nagyon ritkán mennek ki a nyílt víz közelébe.
Néhány szót a rajzokról !!!
A modellező a rajzokat a NET-ről, Mod.újság, Ismerősöktől stb. tudja beszerezni.
A Saturn rajzait sikerült egy modellező Újság mellékletekén megkapnom !!
Irány a Mérnöki Fénymásoló !! Másolás ! 1 az 1-be. Azaz 1:40 arányba.
A másolat megegyezett az eredetivel. /Ablaküvegen átnézve/
Van egy Pöpec rajzom. Azért biztonság kedvéért a kedvenc vonalzómmal méregetek.
Mérek és SZÁMOLOK! :-[ :-[ :-[ :-X :-X :-X
A valóság: a hajórajz tervezője 1:40 be elkészítette a rajzot.
Csinált róla egy eredeti pausz rajzot és vitte a nyomdába, remélem.
A nyomdában ügyködtek rajta, NYOMTATÁS. Azért a nyomdász is igazított rajta./kisebb lett/.
A szamárcsík jó ! Ez egy egyenes vonal ahol a tervező a lépték méretet.
A lényeg a modellezőnek van egy rajza ami a tervező valamikor mérethelyesen elkészített.
Az esetek 98%-ban igaz. És még ne beszéltem a fénymásolók hibáiról.
Ezután következik a hajó méretének kiválasztása.
Magam részéről a 75-80 cm. -es méretet ajánlom.
A hossz=16.04 --- 14.20 méter. 1:20-as méretben ez 80 cm.
Szélesség = 5.2 méter. 1:20 -ban 26 cm.
Továbbiak folyamán mm-ben mérek.
-
" A szamárcsík jó ! Ez egy egyenes vonal ahol a tervező a lépték méretet."
Nem jól fejeztem be mondatot /értelmetlen/.
A szamárcsík jó ! Ez egy egyenes vonal ahol a tervező a lépték méretét beállítja mm-ben.
Ez azt jelenti, hogy ennyi mm jelent a valóságban 1 métert.
Elnézést kérek !!
-
Hy!
fbrungel megszeretném tanulni majd én is. ;D
Egy részletes építéshez szükséges anyaglistát majd írsz? ???
T
-
Az alapokról indítok ! Szükséges anyagokról, szerszámokról írni fogok.
Maradjunk még a rajznál.
A hajó 1:20 -as lesz, ami 800 mm.
Lepedőn lévő hajóborda rajz 1:40 -es mérethelyesen.
Nagyítani kell. Számoljunk.
Rajzról visszaszámolva az eredeti hajótest szélessége 4.5 m.
A mi esetünkben ez 225 mm. Cullangokkal együtt 260 mm.
Az eredeti hajó szélessége 5200 mm. 1:20 ban ez 260 mm.
Hajótest borda szélessége 225 mm
Palánk vasatagság 2,5+2,5= 5 mm
----------------------
230 mm
Ütköző fa 12-12= 24 mm
Dőrzsfa 3+3 = 6 mm
----------------------
260 mm
Innét már látszik, hogy a közölt bordarajz palánk nélküli.
Nagyítás:
1., Régen kézzel /négyzetrács módszerrel/ nagyítottunk.
2., Ma már szaladunk a fénymásolóhoz.
3., Számítógéppel is lehet nagyítani.
Magam részéről a számítógépet választom.
-
Első lépés:
(http://www.rcpilot.hu/users/2280/12345/b_201201031827591050.jpg)
Szkennerrel másoltam a számítógépbe, Ügyelve a vízszintes vonalakra.
Szintelenítettem, fényerőt emeltem, kontrasztot növeltem.
Második lépés:
(http://www.rcpilot.hu/users/2280/12345/b_201201031828176895.jpg)
A bordarajzot kiemeltem.
Harmadik lépés:
(http://www.rcpilot.hu/users/2280/12345/b_201201031828568401.jpg)
Corel-draw-al méretre nagyítottam A/4 es fektetett oldalra.
Tájékoztató adatokat írtam rá. Kb. 15 példányban nyomtattam.
Jó tanács: ha lehet akkor egy márkájú legyen a szkenner és a nyomtató.
Következik a bordarajzok szabdalása. ???
Rövidesen a Kedvenc Mérnöki Másolóba fogok menni.
Akit érdekel a Saturn rajza Jelezze !!!
-
Ha már a bordák számánál tartunk, nem árt egy kicsit tanulmányozni
a hajótörzs rajzát / a második lepedő/.
A hajótörzs oldalnézetben, és felülnézetben látható.
Négyzetrácson a bordák helyzete számozva van. Jelen esetben
10 bordarajz adott. Ajánlott szabály a hajótestben 7-10 cm távolságban
kell a bordákat a gerinchez illeszteni. Saturn-n 80 cm hossz--->10 borda=8 cm.
10 cm felett a palánk már behorpadhat.
Oldalnézeti rajzról a hajó gerincét meg kell rajzolni mérethelyesen a gerinc anyagára.
Vízvonal a vezető egyenes.
A bordák 4 mm-es rétegelt lemezből készülnek. Természetesen lehet más vastagságú
lemezből készíteni. Visítva még a 3 mm-es gyümölcsös láda anyaga is.
A gerincet 2 db 4 mm-es össze ragasztott rétegelt lemezből készítem.
Anyagszükséglet a bordákhoz: 350*1000 mm 4-es rétegelt lemez.
gerinchez: 200*1000 mm "
fedélzethez: 2 db 300*1000 mm "
Majdnem fél tábla+fedélzeti felépítmény=szerintem táblából még maradni fog.
Ez csak becslés, ügyelni kell a szálirányra.
-
Gerinc rajzolásánál vegyük figyelembe, hogy a gerinc kiáll a hajótestből.
Hús számolása: kiállás+palánk+bordacsatlakozás.
6 + 2,5 + 8 =16,5 mm .... inkább 18 mm.
A pluszt később a palánkolás után méretre lehet faragni. Inkább faragok mint talpalok.
Ívelt részeknél célszerű felezni a távolságot /több szerkesztő vonalat rajzolunk/.
Felezés helyénél célszerű új bordákat tervezni, vonalas rajz alapján.
Vízvonal alatt és felett is van gerinc /nem csak orrban, hanem a taton is/.
Gerinc hosszát 79,2 mm-re tervezem az eredeti rajz alapján.
Jelenleg a hajó gépészeti megoldásán dolgozok /gőz/, famunkákról természetesen
készítek szemléltető képeket /borda+gerinc/.
-
A kivágott bordarajzok felragasztva.
(http://www.rcpilot.hu/users/2280/12345/b_201202161805211912.jpg)
Rövidesen adom a technológiát. / A vén rókáknak ez az infó nem szükséges/.
Ők mindig mindent jobban tudnak!! 8) 8) 8)
-
Említettem, hogy számítógéppel nyomtatom ki a bordarajzot. Megtörtént.
Példányszám 15. Ebből 10 db. kell a bordákhoz.
A4-es lapra lett nyomtatva.
Megfordítva a hátoldalán a gerincközépen az olló fokával megroppantom a papírt.
Vonalzó mellett húzok egy vonalat. E nyom segítségével könnyen tudom hajtani a papírt.
Először a felső vékony fülvonalán vágok. Szétnyitva látni a pontosságot.
Fedélzet szintjéről a gerinchez húzom a következő vonalat. Most már körbe lehet
vágni a bordarajzot /értelem szerűen a megfelelően számozott borda esetén/.
Ügyeljünk, hogy a rajz vonala látszódjon, később úgyis csiszolva lesz.
Következő menet a kivágott bordarajzok --> rétegelt lemezre történő ragasztása.
Bármilyen fához való ragasztó jó. Mozaik faipari ragasztót használtam.
Ragasztási hőmérséklet !!!!
-
Következő lépés a bordák kifűrészelése lombfűrésszel.
Modellezők leggyakrabban használt fűrésze. Lehetőleg minőségi legyen.
Alsó lapszorítót ha kell fogóval is meglehet húzni. A felsőt csak kézzel !!!
(http://www.rcpilot.hu/users/2280/12345/b_201202161800412969.jpg)
Képen látható 2 féle lombfűrészlap. A kép jobb oldalán lévő szóló lapok.
Baloldali sima hagyományos fogakkal.
Jobb oldali a spirálos fogakkal. Ritkán kapható akkor is aranyárban.
Mind kettőt lehet használni /lehetőleg a simával dolgozzunk/.
Spirálos vagy hullámos fűrészlapot tartalékoljuk a nyűgös anyaghoz.
Fűrészeléshez szükséges a lombfűrész talp. Ezt rögzítsük az asztalra.
Van aki a tetejére csiszolópapírt ragaszt /120-ast/. Nem csúszkál a fűrészelendő anyag.
Konyhában történő fűrészelés idején a család nő tagjai /sodrófával,.. seprőnyél stb./
elszántan védik a munkaterületet. >:( >:( >:( ;D ;D ;D ;D ;D
Nagyon résen kell lenni. :o :o ;D ;D ;D ;D
Megoldás összecsukható barkácsasztal. 8) 8) 8)
-
Hali. Úgy látom van lehetőség venni még a csiri-vili igényesen csomagolt - " hamdruck-wuldruck"tipusú fűrész lapokat.
Én tavaly felvásároltam a készletet Diósgyőrtől az Újgyőrifőtérig + Vasangyal. Jó pár évig nem lesz lombfűrész lap gondom.
Szeretek kivagdosni alkatrészeket, ez az igazi- nem a lézervágott sz...rok , amihez nem ragad a ragasztó.
-
Mi igaz az igaz, én se most vásároltam .
Lassan van vagy 10 éve. ::) ::) ::)
Nem nagyon tördelem a lapokat.
-
Mostanában elég sokat vagdostam saját készítésű carbon lapokat. Na ette is a lapokat rendesen.
Meg üvegszálasból is sok mindent készítek (pl: NYÁK )
-
115 mm flex gyémánt tárcsával próbálj vágni üvegszálon.
Ha lehet hűteni akkor nyerő lehet.
Korábban vettem sima fűrészbe spirál szálat. Csempét fűrészeltem vele.
Ha jól emlékszem 500 Ft. felett volt az ára.
-
Félre értettél :leszállótalp, motortartók és karok vágása Quadro kopterhez -repülőhöz. Még a kormány emelőt is ki szoktam vágni. :)
-
Lombfűrészt próbáló munkák.
Ha találok csavart fűrészlapot szólok.
-
1
Üdv pittyu2 !
Voltam a Praktikerbe --- lóg a falon 1-2 csavaros !
Van fémhez is. /Áláménium/. stb.
-
Köszi az infót, de jobb lenne nem multitól venni. Még van bőven , jó sokáig nem fogy el.
De a csavart miért jobb ??
-
Könnyebb forgolódni vele. Tapadós anyagba csak ez vág.
Igaz szélesebb a vágata.
-
Bordamegmunkálás I.
(http://www.rcpilot.hu/users/2280/12345/b_201202211756546762.jpg)
Kivágjuk a bordákat, körbecsiszoljuk --> palánk, fedélzetvonal, fül teteje.
Ami nincs megcsiszolva az úgyis kivágódik /később/.
Ez a lényeg első menetben.
"Asztalos" módszerrel körbevonalazzuk "bordakönnyítés". :o :o :o :o
Éles sarok nem lehet, ezért fafúróval a sarkokat kifúrjuk.
Egy furat így is úgy is kell. /lombfűrészlapot valahol át kell dugni/
Gerinc felett hagyjunk megfelelő vastag anyagot, /hús/ később ha nem kell
lecsiszoljuk. Ez látszik a kivágott bordákon.
Következő menet:
Minden borda számozva van. A számokat és a középvonalat valamint a vízvonalat
átrajzoljuk a borda másik oldalára. A ragasztott papírt leszedjük a bordáról.
Marad a tiszta faanyag /rétegeltlemez/.
-
Ahój Fbrungel !
Megnéztem a Saturn bordáinak rajzait, okos technika, csak nem szabad megfeledkezni a
bordák sarok kivágásairól, valamint a gerinc fészkek kialakításáról sem. Ezek, a hossztartók,
valamint a gerinc és borda szerelésnél szükségesek lesznek.
üdv Poseidon
-
Ja Ja Meglesz !!
Borda saroknál --> kivágódik az oldalmerevítő "gerendázat" helye.
Csak az a baj, hogy még nem tudom a méretét /anyag/. :-\ :-\
Gerincvájat az 8*8 mm lesz.
Sőtttttttt: Borda tetején /gerinc közvetlen közelébe két oldalt és közepén lesz egy-egy merevítő "gerendázat".
A borda megmunkálásokat még a sólyára telepítés előtt csinálom. :D :D
Azért mert ritkán megyek a pincébe / hajóépítő bűnbarlang/, nemcsak nézek, hanem látok is!! :) :)
-
Ahój fbrungel !
Nagyon tisztelem a gőzhajó modellezésed , és éppen ezért türelmetlenül várom a következő
mozzanatokat , valamint az műveletekről tanuskodó képeket.
üdv Poseidon.
-
Szia fbrungel!
Nagyon sokat tanultam már tőled és még többet szeretnék! ;)
-
Ahoj fbrungel !
Mint már korábban is említettem volt, nagyon szeretem a gőzhajócskádról szóló
értekezésedet olvasgatni.
Nem tudom, de mostanában nem folytatod ezt a témát elég intenzíven.
Jó lenne új dolgaidat olvasgatni.
üdv Poseidon.
-
helló fbrungel!
nézegetve a bordarajzokat,felmerült bennem egy kérdés ???
a jan.12-én feltett rajzokon biztos jó helyre van rajzolva a vizvonal ???
ha igen akkor nem célszerű megépíteni ;)
üdv tutaj
ui.Poseidon rosszul aludt! ;D
-
Kedves (http://www.rcpilot.hu/users/2280/12345/b_20120510646575240.jpg) és TUTAJ
Utóbbi időben előfordul, hogy (http://www.rcpilot.hu/users/2280/12345/b_20120510646575240.jpg) hajnalba ül a géphez.
Jelentem: NEM hagytam abba a fúrás-faragást. ::) ::)
Tutaj : Ez a gőzös csendes vizű hajó, kikötőben molyolt.
Tavalyi VB.-én ott volt. Megtetszett. Megépítem.
-
ahoj fbrungel!
nem akadékoskodás, de a CWL és a fedélzet között a rajz szerint 1,5 mm a távolság.
ez még 1:100 méretben is csak 15 cm a fedélzet legalacsonyabb pontja és a vízvonal között!
de lehet hogy nem jól számoltam?
üdv tutaj!
ui: én is átmentem bagolyba ;D
-
Ahój tutaj !!
A vízvonal a kormánylapát felső részén van ! Elméleti !!
Való igaz, hogy a CWL majdnem a fedélzet vonalában van, még a dörzsfa alatt.
A kormányszerkezet is a fedélzeten van a dörzsfa felett.
A fedélzet feletti oldalpalánkok viszont zártak, tisztító nyílások vannak, ami viszont zárható .
Szerintem ha számottevő víz került a fedélzetre akkor szivattyúztak.
1908-ban nem nagyon voltak akkora böhöm hajók mint mostanság ! ::) ::)
Az a kérdés, hogy a hajó milyen mélyen merült a vízbe. Hajócsavar felső részét
figyelembe véve már van megfelelő magasság. Vontatáskor a farrész lentebb van,
az orr pedig fentebb.
Nyugodtan akadékoskodj /@@@/. :D :D :D
Üdv.
-
Ahhhhój TUTAJ !!
Kőkapui versenyen indult egy SATURN is !!!!! :D
Nem volt gondja a vízvonallal. Futam után még egy kicsit rutinozott !! ::) ::) ::)
Üdv.
-
Tisztelt Kollégák !
Azt, hogy hajnalban irogattam , az nem az én hibám. Ugyanis 4 óra 35 kor irtam két alkalommal
és meglepődve láttam, hogy a számítógépen 3 óra 35 perc lett rögzitve! Már tavasz van !!!!!!!!
Ahoj fbrungel !
Az odáig rendben van ,hogy Kőkapun láttál egy Saturnot úszni, de a tied mikor versenyzik ?
Melyik évszázadot fogjuk akkor írni ?
Baráti üdv Poseidon.
-
Ahoj !!! mindenkinek !!
TUTAJ ---> Most kezd már haragudni a tenger istene !! ;D ;D ;D
Jó lesz vigyáznom, mert kiesek a kegyeiből. >:( >:( >:(
+ a server óraállása..... HŰ az már a döfi !!
Más:
Tegnap az Öreg Kezdővel silabizáltuk az eredeti saturn rajzot.
Nincs rajta vízvonal jelölés !!!!!
Bordarajzon a vízvonalat önkényesen vettem fől.
Valamibe kapaszkodnom kell az építés során. ::) ::)
-
AHÓJ P O S E I D O N !!!!
A sólyám foglat !!! Kitört a nőuralom !!!
Szerintem RENATA a főkolompos :D :D :D ;D ;D ;D
-
VÉGE A NŐURALOMNAK !!!!
Szabad a sólya SATURN lesz a középpontban !!
Csak még pelenkázok egy kicsit a RENÁTÁN , szóltam (http://www.rcpilot.hu/users/2280/12345/b_20120510646575240.jpg)- nak, hogy megyek gyakorolni !!
Remélem nem késtem el.
-
Helló fbrungel !
Azt irtad a múltkor, hogy vége a sólyán a nőuralomnak. Ez idáig jó.
De akkor miért hallgatsz olyan nagyon a Saturnról? Jó lenne ha folytatnád a Saturn történetét !!!!!
üdv Poseidon.
-
Helló (http://www.rcpilot.hu/users/2280/12345/b_20120510646575240.jpg) !!!
Tönkcsőőőővezés !!!! a menő most.
Már nagyon nehezen viseli el a RENÁTA simogatását. /FÉLTÉKENY/ és >:( >:( >:(,
Szabom a csövet....+ ::) ::)
ráadásul a meghajtó gépezet iránt is növekszik az érdeklődés. ::) ::) ::)
Nem unatkozom.... !!
-
Helló fbrungel !
Ez a "Saturn" hajómodell milyen szinekkel van kifestve , jó lenne már látni a vizen.
Nagyon várom az első pöfékeléseit. üdv Poseidon.
-
Helló Poseidon !!
Nagyon türelmetlen vagy !! :o :o ??? ???
Ami késik az nem múlik . :D
-
Ahoj fbrungel !
Figyelmesen átolvastam a Saturn építésével kapcsolatos értekezéseidet, megdöbbenve
tapasztaltam, hogy a hajóépítésben a hajótest leírása szerepel, de a meghajtó gépezetről
nem írtál még ismertetést. Vajon mivel lesz a hajó megindítva ?
baráti üdv Poseidon.
-
Kedves Poseidon Barátom !!
A kérdés feltevése jogos, inkább ackutállís. ::) ::)
Vellany a legkönnyebb, Élethű hajóról van szó: ide gőz dukál !! 8)
Lehet, hogy ez a sorrend. :-\ :-\
-
Helló fbrungel !
Ha jól értem , akkor először elektromotorosra állítod be a modellt, ha pedig készen lesz
a gőz masinád akkor, átszereled gőzösnek.
Jó elképzelés . Sok sikert kívánok hozzá.
üdv Poseidon.
-
My Hello my friend fbrungel !
A Saturn ha gőzhajó lesz , akkor a lámpái olajjal fognak müködni szines üvegekkel ?
üdv a görög isten.
-
Kedves (http://www.rcpilot.hu/users/2280/12345/b_20120510646575240.jpg) Barátom !
Olajjal működő Színes lámpák korszaka lejárt !
Valamikor hajdanán a vitorlás hajók világítása volt.
A vellany előtti időben petróleummal világítottak.
Netalán olajos lámpával világító korabeli hajót akarsz ÉPÍTENI ?
Pl.: "baunti, catty ..." . Ha építeni akarsz akkor legalább 1000-1500 mm hosszú legyen a fedélzet. 8)
Tudtommal TE vitorláztál. ??? ::) :D :D /Na erre kössél csomót/ ;D ;D
Üdv.
-
Ahoj fbrungel Barátom !
Mindig tudtam, hogy szíveden viseled sorsomat, de hogy ennyire ????
Történelmi vitorláshajók mindig is érdekeltek a kecses alakjuk és a dús vitorlázatuk miatt, nem
beszélve az ágyúfedélzetekről. Az a gondom az építésükkel, hogy a törzsük még csak-csak,
de a vitorlázatuk és kötélzetük az öreg kezeimnek már nem való.
De ha TE Kedves Barátom építesz egy ilyen hajót, akkor azt szívesen megcsodálom.
Rajzokat tudok adni !!!!!!! üdv Poseidon.
-
Kedves Poszeidon Barátom !!
Köszönöm a szíves ajánlatot.
Alkalom adtán átböngészem a rajztáradat. ::)
Azért nekem is akad egy-egy gyöngyszem. 8) 8)
Nagyon babrás a kötélzet+vitorlák /kereszt, gaf../ építése. >:(
Üdv.
-
Ahoj fbrungel B.-m.!
Nem azért a kétfillérért, de most már igazán befejezhetnéd azt a szegény Saturn gőzhajódat.
Most már nem kell rendezvényre készűlnöd, mert a Renátát már megúsztattad.
üdv 1 g.I.
-
Hali !!
A TE SELLLŐD ,,,,,, hogy ÁLLLLLL?
Még nem úszott !! >:(
Kihívás után a megmérettetés következik. ::)
Ezt idáig csak az Öreg és szerénységem teljesítette .. :)
Üdv.
-
AHÓJ HAJÓSNÉP !
Az 1 g.I. -nek bedugult a szövegládája ! :D
Átcsoszogok Hozzá, /vizit/ .
Viszem a kedvenc mérőeszközömet ! 8)
Jaj Neki !! ;D ;D
Üdv.
-
Hát Idefigyelj Te fbrungel !
Majd én megmondom Néked, kinek a mije dugult be !!!!!!!!!!!!!
Ad egy mi a fenével működne az a szegény Sellő, ha Te nem hozod nekem a szabályzóját ???!!!!!!!!!!!
Mert ugyan rádió szettem már van , de a fentiek nélkül nem oké a rendszer.
NEM ÁRT, HA CSIPKEDED MAGAD ÉS MEGLÁTOGATSZ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
üdv Poseidon.
-
Kedves (http://www.rcpilot.hu/users/2280/12345/b_20120510646575240.jpg) Mester !!!
Akkkkksikkkkal, hogy vagy elengedve ?????? ??? ??? ???
ANNNNélkül nem megy a szekér /Sellő/ még az asztalon se !!! ;D ;D ;D
Üdv. Néked 1.g.I.
-
Kedves fbrungel Barátom !
Azért is van nekem egy kedves munkatársam, hogy az akkuval kapcsolatos problemákat
is el tudja regélni az ő barátjának. Csak az a baj , hogy még nem tett az illető nálam egy
hosszabb vizitet.
Ez a fentebb említett probléma kútfeje. üdv 1 g.I.
-
Kedves (http://www.rcpilot.hu/users/2280/12345/b_20120510646575240.jpg) Barátom !
Az egyik korábbi hozzászólásod alkalmával hiányoltad a gerinc és a palánkgerendázat kivágását .
(http://www.rcpilot.hu/users/2280/12345/b_201208101958521606.jpg)
Íme --> ehun van e!
Borda anyaga 4 mm-es rétegelt lemez. /bordarajzok ragasztva vannak/
Palánkgerendázat 5x5 mm-es fenyőanyagból készül.
Gerinc 8 mm-es rétegelt lemez.
Gerinc melletti merevítés 8x2 mm-es fenyő.
A palánkolás anyaga 8x2, 10x2 mm-es fenyő.
-
Üdv fbrungel Barátom !
Úgy látom az Isteni kinyilatkoztatás megtette Nálad a kedvező hatást, és dolgozol.
Nem bánnám, ha másoknál is ezt el lehetne érni.
Én is dolgozok a Sellőn. Úgy gondolom, hogy a kormányművet lekéne cserélni, mert nem a leg-
biztonságosabban működik. üdv 1 g.I.
-
Hali Poseidon Barátom !
Majd amikor szerénységem eljut a Poseidon Rezidenciára akkor
megbeszéljük a dolgot. Nem sok idő jut a modellezésre /nyugdíjas vagyok/. ??? ::)
Kissé elkapkodott volt a beépítés. >:(
Igaz a tönkcső anyagát késve szállítottam. ;D
Üdv.
-
fbrungel Barátom !
Jól látod a dolgot, a kormánytengely átmérőjét keveslem , mert az irányítókart hehéz bizton-
sággal rögzíteni. Szeretném, ha ez a kis hajócska rendesen müködne.
üdv 1 g.I.
-
GERINC szerkesztése !
A gerincet mérethelyesen elkészíteni csak szerkesztéssel lehet.
Második lepedő tetején található a hajó oldalnézeti rajza, bal alsó sarkán pedig a bordarajz.
1:20 a méretarány/hajó/ , tehát a rajzon duplájára kell növelni a méretet.
Kettő bázisvonalat használok, az alsó a látható gerinc felső vonala. ezen a vonalon
van megadva a gerinctávolságok. A másik pedig az egyik szerkesztő vonal.
A képeken ikszel van jelölve. Csak a tájékozódás végett. Ez a vonal a "0"-ás borda kivételével
minden bordán rajta van.
Kirajzoltam a gerinc borda kiosztástását.
A végső gerincméret 756 mm. /Gerinchossz/. Utánaszámolni !! :D
A rajz szerint a 40 mm-es tat ragasztott rétegelt lemezből készül.
A kormánymű is megér majd egy nagy fohászt !! ::) ::)
(http://www.rcpilot.hu/users/2280/12345/b_201208141829337443.jpg)(http://www.rcpilot.hu/users/2280/12345/b_201208141829522348.jpg)
A két kép látszólag egyforma. De csak látszólag.
Bal oldali rajzon a vonalzó éle metszi a bázisvonalat ami látszólag jó.
Korábban említettem, hogy a borda mérete palánk nélküli.
Ha így palánkolok akkor patkolnom kell a gerincet. Nem jó --> méretarány.
Meg kell emelni a bordákat a palánk vastagsággal.
Jobb oldalin ez már látszik. Az x jelölésen látszik.
Berajzolom az alsó fészket. A felső fészek a bordán van.
Remélem eléggé megkutyultam a dolgot ! ;D ;D ;D
Képek lesznek a további építésről.
-
helló fbrungel!
Hosszú idő után erre kalandoztam,és rendesen el is akadtam :o :o :o Nekem ez magas mint nyúlnak a lórács :D :D
De lehet hogy Te sem tudnád mégegyszer ugyanígy leírni ;D ;D ;D tutaj javasolta gumitalpú kémeidnek az ampullást!
Lehet hogy nem adtad oda nekik ???:'( : :'(? Mindezektől függetlenül szép-gondos a bordakivágás. Sok sikert és
kitartást a munkához.A neheze még hátra van!!!!!!
bocs:tutaj
-
Helló tutaj !
Egy biztos, hogy valóban nem tudnám leírni ugyanígy !
A megadott rajzon figyelni kell, állandóan méregetni, és rögzíteni a méreteket.
Maga rajz az pöpec !! 8)
Értelmezni már annál nehezebb. Ha valaki megtanul 2 síkú rajzról olvasni
az már 3 síkban is tudja értelmezni /fantázia/. Kifejlődik lassan a térbeli látás. 8)
Gerinc kifaragása után jön az összeillesztés a sólyán. Ragasztás a végső fázis.
Ha elcseszted akkor a hajónak annyi. /méretarány --> mehet a F4A-ba./
Türelem... türelem !
Korábban 800 mm-t írtam, a "0"-s borda >:( >:( kormánytengelybe van.
Borda vastagság 4 mm. Tönkcső átmérő: 6 mm. kormánytengely átmérő: 4 mm.
A bordát nem akarom kettévágni. Mellé kell építeni. Meg lesz a 800 mm.
A Naviga enged a méretből +/- % -ot. Majd az írástudók megadják. ::)
Nyugodtan tévedjél erre a területre. Nagyon csendbe vagy.
Üdv.:
-
Erről beszéltem !
(http://www.rcpilot.hu/users/2280/12345/b_201208151939135548.jpg)
(http://www.rcpilot.hu/users/2280/12345/b_201208151939285796.jpg)
A fészkek.
Üdv.
-
ahoj fbrungel!
az előző rajzokon én sem értem a vonalzó szerepét ??? vagy azt csak ottfelejtetted ;D!?
üdv:Öreg .....
-
Hali Öreg !
A vonalzó feletti rést figyeld.
A rés a palánk vastagsága.
Üdv.
-
Ahoj fbrungel !
Igazad van, a borda alakjára kell gondolni a kivágott sarkak esetében is.
De mikor fog ez a hajó pöfögni ?
üdv Poseidon.
-
Ahój Poseidon Barátom !!
Majd valamikor.
(http://www.rcpilot.hu/users/2280/12345/b_20120819602283306.jpg)
:-X
-
Ahoj fbrungel B.-m.!
Végre ! Úgy látom, hogy megtaláltad a deszkát amelyre fel...építhetsz.
Igy most már bízom a jövőben, talán egyszer a XXII.-ik században elkészülsz az őskorban
a barlang falára felrajzolt vizi alkalmatossággal. Jó kis hajómodell lesz ez a Saturn, néztem a
rajzait, jól lehet majd versenyezni vele. Jó munkát!!!! üdv 1 g. I.
-
Hali !
(http://www.rcpilot.hu/users/2280/12345/b_20120820192609118.jpg)
:-X
-
Ahoj !
Ugye mondtan, hogy pofás kis hajó lesz? Tudsz Te , ha akarsz dolgozni.
Mivel fogod borítani? Gondolom a lécpalánkolás + valami , nemde ?
No, de ne legyünk tulzón kiváncsiak ,majd csak elkészül valamikor ???????????
Izgatottan várom a továbbiakat. üdv 1 g.I.
-
ahoj fbrungel!
látom igencsak belehúztál, hajrá! ahogy nézem egyedi módszerrel dolgozol ;D
a saját munkádat nehezíted ???úgy tudom ez a hajó egysrófos lesz .miért nem vágtad ki a csavarjárat
helyét? persze utólag is lehet, de úgy egy kissé macerásabb :D nem látom tisztán a felső saroklécek helyét
de gyanítom hogy csak akkor fogod tudni a helyére rakni ha a sójáról leszeded. a bordatartó ékek ugyanis
belógnak az ívébe. de lehet hogy ezek OPTIKAI CSALÓDÁSOK
üdv:Öreg .....
-
Hali Öreg !!
A gerinc nincs rögzítve, csak miheztartás miatt van a helyére téve.
A tönkcsövet beépítés előtt fogom a helyére rakni. 8)
Még dolgozni fog rajta a spirál fűrészlap.
Optikai csalódás áldozata vagy. :D :D
Hali TUTAJ !
A kémeim az ampullást bevetés előtt kapják meg. Fő a bizalom. ;D
Amúgy TE roppant gyanús vagy ! Valamit nagyon titkolsz !! :o ::)
Üdv.
-
háj fbrungel
kémeid előre isznak az fbrungel bőrére? ??? ??? alkalmazz inkább selyemhernyó talpú szamurájokat ;D ;D ;D
egyébként osztom az Öreg ..... véleményét! ;)
háj toranagaszama :tutaj
-
Domo tutaj san !
De azért most már kezdődik ............ no nem a szüret........... az építési szezon, jó lenne
tiszta elmével a Saturn müszaki adatairól is szót ejteni, hogy a csiszolatlan kollégák valamit
okuljanak a leírtakból!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ;) ::) :-X :-X
üdv Poseidon.
-
Halihóóóó !
A SAS-szemű Öreg.. rátapintott az egyik kritikus pontra !!! :P :P
Az egyik ilyen pont a tönkcső /hajócsavar tengelyház/.
Megoldás:
1., Megépítés után "kanyarfúróval" kifaragni a tönkcső helyét . ::)
Már akinek van. Pl.: fogászati sikító, ... . :'(
2., Összeépítés előtt kell beépíteni a tönkcsövet. ::)
Járható út. Végy 15 cm hosszú 6×1 -s réz csövet.... .
.....
Végül a zsírzó gombról se feledkezzünk el !! :D
Üdv.
-
Hali !!
(http://www.rcpilot.hu/users/2280/12345/b_20120908628235923.jpg)
Járható út ez esetben a gerinc kifaragása.
Gerinc vastagság 8mm. Cső átm.:6mm. Csavartengely :4mm átm. .
Kényelmesen be lehet "stokizni".
Zsírzó gomb is lesz. Nehogymá az Öreg... megint megszóljon. :D
Üdv.
-
Ahoj fbrungel Barártom!
Meg szeretnélek kérni, hogy meséld el , miként készíted el a tönkcsőre a zsírzógombot.
Meg kell vallanom eddig sosem alkalmaztam ezt a részletet, mert olyan modellem volt
amelyet könnyen tudtam zsírozni, de most olyan modellt építek, amelynél a rögzített
részletek miatt nehézkes lenne a zsírzás a gomb kialakítása nélkül. üdv 1 g. I.
-
Ahój !!
Zsírzógomb --> Számtalan megoldás létezik, a modellezők találékonyak !
Jelen esetben a legegyszerűbb megoldás, rövid csődarabba menetfúrás,
tönkcsőre lyukat fúrni, felforrasztani a lyukra, rövid csavarral lezárni.
A SATURN esetében célszerű.
Üdv.
-
Ahoj fbrungel B.-om!
Köszi a tanácsot, ezt fogom kialakítani .
űdv 1 g.I.
-
Hali (http://www.rcpilot.hu/users/2280/12345/b_20120510646575240.jpg) Barátom !
Dolgozom a témán. / sajnos lassú tempóban /
Üdv.
-
My Hello My Friend !
A "Saturn" milyen állapotban van ? Nem lehet beszámítani a kiállítási kollekcióba ?
üdv Poseidon.
-
Kedves (http://www.rcpilot.hu/users/2280/12345/b_20120510646575240.jpg) Barátom !!
Még sólyán van. Maga a sólya is méretes. ;D ;D Tudod ősz van. Érik a gomba is.
Még nem fejeztem be az őszi felforgató tevékenységemet. >:(
Üdv.
ui. egyéb h.bordával kapcsolatos dolgaimat sem fejeztem még be !! :( :(