Borsodi RC Modell Fórum
Rc modell repülőgépek => Elektromotoros repülés => A témát indította: TEK - 2012. Január 01. - 16:11:11
-
(http://static.rcgroups.net/forums/attachments/4/1/7/5/6/a1497046-82-IMG_3422.jpg)
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=748176 (http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=748176)
A tortenet ugy kezdodik, hogy elmentem a praktikerbe balzat venni. Sajnos a keszlet teljesen ki volt fosztva. Csalodott tavozasom a parkettaosztalyon keresztul vezetett, ahol meglattam az "anyagot". Egybol beugrott, hogy sokan epitenek belole. Szoval boldogsagtol sugarzo arccal, az anyaggal a kezemben tavoztam.
Mivel ez lesz az elso gepem, es mar tudok mast is, akinek ez lesz majd az elso gepe, biztos hasznos lesz, ha leirom a tapasztalataimat is.
Nameg itt tehetem majd fel a tapasztaltabb embereknek a kerdeseket, ha elekadok, es nem mas topikot offolok szet.
-
Jó választás! Sok sikert!!!
Az enyém:
http://file.emiter.hu/index.php?dir=Modellezes%2FUltron%2F
-
Az anyag:
(http://rcpilot.hu/users/1923/12281/b_20120101154837149.jpg)
Hat ez lenne. Masok 5mm-es vastagsagut hasznalnak, de nekem ezt osztottak. A terv is 3mm-es es 6mm-es depront hasznal.
A vastagsaga egyebkent inkabb csak 2.5mm.
-
Mar az elejen problemaba utkoztem. Mar rengeteg papirszemetet legyartottam egy masik gep tervrajzat probalva A4-es lapokra bontani.
Sehogyan sem akartak egymashoz passzolni a lapok. Gondoltam rossz a darabolo program, de az jo. Esetleg en vagyok bena. De mikor csak ket lapot probaltam egymashoz illeszteni a hosszabbik oldaluk menten es ugy sem passzolt, kiderult hogy a nyomtato a ludas.
Szoval nem is probaltam egybeilleszteni az egeszet. A legnagyobb alkatreszek 3 lapra, nehany 2 lapra, a legtobb pedig 1 lapra fer ki.
A lapok rovidebb oldalan nem okozott gondot az illesztes, ugy nez ki, hogy csak hossziranyban torzit a nyomtatom.
Az eredeti darabolason vannak ugy elhelyezve alkatreszek, hogy ketto vagy negy lapon van, mikozben egy lapra is rafer. Ezeket en egy lapra nyomtatgattam.
A szarny boritasa a legnagyobb, eredetileg negy lapos, de a hajtasra szimmetrikus ezert csak a fele lett kinyomtatva.
Nyomtatas es ragasztas utan szepen kivagdostam oket, mar-mar szabonak erezven magam a rengeteg szabasminta kozott.
Az elejen meg atrajzoltam a mintat a lapokra, ami a torzs komplex formaja miat valoszinu erdemes is. De a penge olyan jol viszi az anyogot, hogy a vegefele mar annyira bator voltam, hogy kozvetlen a szabasminta menten vagtam korbe. A szabasmintat vekony maszkoloszalaggal, miutan elfogyott, gagyi szigszalaggal nehany helyen togzitettem, hogy el ne csusszon.
(http://rcpilot.hu/users/1923/12281/b_201201011549362846.jpg)
-
Meg a praktikerben eszembe jutott, hogy az UHU Por ragaszto valo hozza. Volt is keszleten.
En nem szeretem a kontakt ragasztokat, nem mintha nem orulnek annak, hogy osszeillesztem es mar kesz is. A legnagyobb baj szerintem az, hogy tul suru es gyorsan szarad. Keptelen vagyok pontosan adagolni.
Mivel a csuro es az oldalkormany 6 mm-es, en ket lapot ragasztottam ossze. Hivatalosan, ahogy ra van irva a dobozra. Mindket felet telibekentem, 10 perc szaradas utan osszeillesztettem. Eddig minden szep es jo, de mar ekkor sejtettem hogy gond van, mert elfogyott a ragaszto fele.
Hat most elovettem a konyhai merleget:
(http://rcpilot.hu/users/1923/12281/b_201201011549383617.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/1923/12281/b_201201011549386964.jpg)
5 gramm ragaszto! :o Biztos jo eros. :)
Szoval ugy nez ki, hogy rogton az elejen sikerult selejtet gyartanom.
-
Mivel a draga uhu gyorsan fogy, igy elkeztem mas ragasztot keresni.
Kontakt ragasztonal maradva, a legismertebb a palmatex, mindenkinek van otthon belole.
Nem jo. Eltunik alola a hab.
Raadasul az adagolas modja sem szimpatikus, most probaragasztast vegeztem vekony ketoldalas ragasztoval.
(http://rcpilot.hu/users/1923/12281/b_201201011549399171.jpg)
A csuroket es az oldalkormany lapjait ezzel fogom osszeragasztani.
De probakepp kiprobaltam bonyolultabb formakat is, hatha lehetne mindenhova ezt hasznalni. A szarnynal talan, a torzs viszont necces.
(http://rcpilot.hu/users/1923/12281/b_201201011549406873.jpg)
Sajnos a szetvalasztasos probanal a ragasztas enged nem az anyag.
Persze az a kerdes, hogy a szetvalasztasi ero milyen messze van az anyagszakadasihoz kepest.
-
Mara abbahagyom, mert menni kell dolgozni, de meg leirom gyorsan, hogy ellenorizzuk le a szabasmintat mielott kivagjuk az anyagot.
Ami problemak nalam eddig elojottek, ami vagy a terv vagy a nyomtato esetleg az en pontossagom szamlajara lehet irni:
- a vizszintes vezersiknak tul mely a kivagasa a torzson
- az elso szarnyborda kilepo feloli resze valamint a masodik borda tul sovany
- a szarny kilepo ele es a belso ele nem sikerult pont derekszogure, csak 1-2mm ami konnyen korrigalhato, de megiscsak jobb pontosan kivagni
Boldog ujevet mindenkinek!
-
:o :o :o
-
Hy TEK
Nézd meg ezt a topikot (http://borsodircmodell.hu/index.php/topic,1241.0.html) hátha segít de ha nem akkor egy szintel feljebb van a Rock roll-ról egy topik.
-
Nagyon jo otlet ez a purhabos ragasztas. Bar a masik alternativa jobban tettszik. Most elolvastam ennek a rollcoll-nak a hasznalatijat. Ugy nez ki, hogy lassabban kot mint az uhu, es meg vizzel higithato is.
Nem tudom milyen a halmazallapota, de talan kis ecsettel is felhordhato. Holnap be is igrok a TTL-be, hatha van nekik valami hasonlo.
-
(http://rcpilot.hu/users/1923/12281/b_201201011549372282.jpg)
A szarnyam is lassan kesz. Ugy csinaltam ahogy masok is. A beleponel ragasztoszalaggal leragasztottam, hogy a hajtast jobban viselje. En egy kicsit erosebb fajtat hasznaltam, idovel majd ki fog derulni, hogy jobban viseli-e az igenybevetelt.
Mielott beragaszottam volna a bordakat, formara hajtottam a lapot. Azert meg kellett dolgozni, hogy nagyjabol profil alakja legyen.
Eloszor az egyik felere felragasztottam a bordakat ugy, hogy megvartam hogy az uhu megszaradjon. Ezutan letesztelem, hogy hogy tudom a masik felet rahajtani a bordakra. Nem kockaztattam. Amint bekentem a ragasztasi feluleteket uhu-val, azonnal illesztettem is a masik felet. Igy volt lehetosegem pontosan beallitani. A kilepo elt meg nem ragasztottam ossze, de ez mar gyerekjatek lesz.
Mint irtam, a bordak mereteivel gond volt, de kis csiszolassal korrigaltam.
A szarny vegenek lezarasa sincs kidolgozva a tervrajzon, ezt majd ki kellesz talalnom.
(http://rcpilot.hu/users/1923/12281/b_201201011549397596.jpg)
-
Tudom, hogy nagyon alapos vagy, gondoltam, hogy nem csapod össze. Tetszik a szárny, kíváncsian várom a folytatást. :)
-
Szépen dolgozol ! Az első készített gépem egy Ultron volt. Nagyon élveztem vele a repülést annak ellenére, hogy nem motoroztam túl. (kék csoda 100W) Az "idősebb" modellezők erősebb motor javasolnak ebbe a gépbe, és ebben igazuk is van. 100W-tal repül, de figurázni meglehetősen körülményes -illetve nem lehet - vele. Egyébként a testvére már egy éve kész, de a bemotorozás még várat magára.
Elképzelésem szerint egy Rc- Timer 2826-10 (Kv 1400, 205W, 50g) ) motor lenne benne. Ebben viszont valaki tanácsot adhatna. Ez a motor nem nehéz bele tekintettel arra, hogy 50 g-os
-
Vannak nálam tapasztaltabbak is, de azért elmondom a véleményem. Nézd meg a motor milyen húzóerővel bír, hány gr-os géphez ajánlják, milyen proppal. Ezen felül ellenőrizd, hogy a nehezebb motorral a súlypont beállítható-e nagyobb ellensúly bepakolása nélkül. Valamint, hogy a szabályzó elbírja-e. Érdemes a szabit egy kicsit túlméretezni.
-
Nekem a második motor egy 220W-os, 2200kV-s volt és nagyon bevált (tempós, sebes gép lett belőle). Kell neki az erő!
-
Az 50g-os motor nem nehéz bele!
Ha nincsenek még a szervók bevágva akkor a hátsó szervókkal simán tudod kompenzálni a súlytöbbletet.
Vagy ha még mindig kevés akkor az aku is mehet hátrébb mint az előzőben volt. Mert hogy ott egész elöl volt ha jól emlékszem.
Mind emellett nekem az 59g-os moci sem volt sok bele. ;)
-
Ez a kiegyensúlyozás téma érdekes lehet. Rákerestem, de csak légcsavar kiegyensúlyozást találtam, szóval szerintem leírhatná valaki, hogy mi is ennek a lényege, mihez képest kell egyensúlyban lennie? Mert ha pl. a szervó elhelyezésével lehet tudatosan szabályozni, akkor gondolom ez már berepülés előtt is megállapítható.
-
Hát én sem vagyok túl járatos, de ami itt és másutt rám ragadt, leírom ;D
Szóval ahogy én gondolom:
A kiegyensúlyozás ... oldalirányba nem kell sokat mondanom gondolom...ha azt szeretnénk, hogy egyenesen repüljön a gép, lehetőleg úgy beállítani, hogy a géptest, vagy éppen a szárny keresztirányú középpontját megkeressük, és erre a pontra azonos mértékű forgatónyomaték lépjen fel mind 2 irányba.
A nagyobb ügy, ami gondolom téged is érdekel jelen esetben... az a hosszirányú kiegyensúlyozás.
A legtöbb esetben(ez azt vonja maga után, hogy akármelyik gépet nézzük nem igaz :D ) a belépőéltől számítva kb 2-3 cm.
mitől függ?!
Szárny szélesség,profil, géphossz....
Vannak kirívó esetek.. ilyenkor , és legtöbbször a többi alkalommal is van egy jól bevált pont, ami közszájon forog :-\
ilyen pl a snowball, ahol szárnymérete, alakja miatt elég nehézkes konkrét értéket megadni, de egy hozzávetőleges érték , a bevált érték kikalkulálható..
Függ még a géptípustól, mire akarjuk használni..
Én pl a hype1000-t úgy állítottam be, tekintve, hogy kezdő vagyok, és függeszkedni akartam, hogy mihelyt alacsonyabb gázon magassági nélkül repülök, ejtse be a farát, jobban, mint azt egy átlag gép kívánná, ezt ugye úgy értem el, hogy hátrébb tettem a súlypontot(ez ugye triviális ;D)
Szóval elég sokrétű a dolog, de a lényeg, hogy neked megfeleljen, és mihelyt kezedbe fogod a gépet, rájössz, hogy hol az igazi ;D
Nem érdemes a szárny középtől hátrább tenni azt, mert akkor folyton emeli az orrát,a szárny belépőélétől sem, hiszen akkor a felhajtó erő nagy része a pont mögött jön létre, és elébb vagy utóbb a földbe áll a gép:D(legalább is az én kezemben :D )
Remélem lesz aki konkrétabb értékekkel dobál meg minket ;)
Üdv: eduardo
Szép időt, jó repülést!
-
Kissé zavaros de így valahogy.
Ha alátámasztod a gépet az orránál és a farkánál középen akkor egyensúlyban kell lennie. Ez volt az egyszerűbb.
A súlypont meghatározása is ilyen egyszerű csak a beállításával kell molyolni.
Mindkét félszárnyat alátámasztod (a törzstől nem messze) És addig igazítod a gépet az alátámasztásom ( mondjuk két ujjad) amíg a gép egyensúlyba nem kerül.
Ekkor látod, hogy hol van az aktuális súlypontja. Természetesen a repkész felszereltségre gondolok.
A normál szárny elrendezésű gépeknél többnyire a szárny szélességének az 1/3-a körül van, a belépő éltől számítva. Ha oda állítod túl nagyot nem tévedsz a gép repülni fog.
A csupaszárnyaknál ez máshogy alakul. Épp így a különböző nyilazott szárnyú gépeknél.
A 3D-s gépeknél többnyire egy kicsivel az arany 1/3-nál hátrább van, ahogy Eduardo is említette bizonyos figurák (lógatás) és fordulások így könnyebben mennek.
Ha túl hátul van a súlypont nehezen írányítható a gép.
Ez a különböző vadászgépeknél nagyon érezhető. Pl az F-22-esemen ha hátul van a súlypont szinte irányíthatatlan.
Igazából úgy is repülés közben derül ki hogy jó helyen van e.
Ha felviszed a gépet és leállítod a motort (és magára hagyod a gépet egy kicsit) Ha meredeken siklik lefelé a gép akkor elöl ha hullámozva az orrál felemelve majd lesüllyedve majd újra felemelve stb. siklik le akkor hátul van a súlypont. Exrtém esetben durvábban is kinézhet a dolog.
-
Létezik egy PDF dok a nete, ha rákerestek a trimmelési segédletre biztos megtaláljátok. Ha mégse akkor elküldöm mail cím ellenében. Hasznos iránymutatás lehet ha valaki ismerkedik a repüléssel.... ;)
-
Tudtam én, hogy lesz aki értelmesebben elmagyarázzam :D
A fogalmazás pedig sosem volt a legszeretettebb dolog az életemben :D
-
Nem biztos hogy érthetőbb. Vagy akár értelmesebb... ::)
-
Kiprobaltam tobbfele ragasztot.
A leghasznalhatobb a purhab lesz. Bar siman szettepem a ragasztas menten, valoszinu eleg eros lesz. Nagy baja viszont, hogy kotes kozben is folyamatosan dagad.
Rollcoll-t nem kaptam, a sima vizes bazisu pvcragaszto viszont nem igazan jo. Nagyon lassan szarad es nem is igazan ragad.
Probaltam meg a pattex powerfix-et is. Ez szerintem megegyezik az elobbi pvcragasztoval.
Az UHU por a legerosebb es a leggyorsabb.
-
A vízbázisú pvc ragasztó, kontakt ragasztó.
Bekened mindkét ragasztandó felületet és amikor már tapintásra nem ragad akkor összenyomva azonnal tart.
Hasonlóképpen mint a bagolypor.
A purhabbal való ragasztásnál meg ha rendesen meghígítod akkor nem fog csak egy egész kicsit dagadni...
Szóval adj még neki egy kis tisztítót! ;)
-
Üdv!
Kicsomagolva a nyereményem:D olvastam a leírásában, hogy faragasztót ír, ragasztónak ::) Hab ugye a repcsi... aztán felhívtam egy ismerősöm,mert úgy emlékeztem, hogy ő ragasztotta a belancaáját ilyen ragaccsal... Azt mondta, hogy tökéletes, nem tört még neki ragasztásnál, és ugye átlátszóra köt, szóval küllemre is lehet igényes... Valaki használja?
Csak azért ide írom, hátha ötletet adtam :/
-
Tettem már próbát egy márkás iparban is használatos gyors kötésű fa ragasztóval.
Ha meg köt bitang erős. DE mivel fához van tervezve ami mikrócsöves szerkezetű ellenben a zárt cellás habbal, nagyon lassan szárad ki és köt keményre.
A ragasztás széleinél meg köt de a közepén csak nagy sokára. Persze itt nagyobb ragasztási felületről beszélek.
A teszt ragasztást kora délután csináltuk és másnap délelőtt teszteltük.
Ha hajlított feszített alkatrészt akarunk ragasztani akkor hosszú ideig kell sablonban vagy présben tartani.
Sokkal hosszabb ideig mint ha fát ragasztanánk.
-
Hungarocell esetén is ez a helyzet?
Már hogy ugye az nem olyan zárt szerkezetű, mint az isofloor hab ::)
-
Sajnos az is nagyon lassan szárad...
Arról nem is beszélve, hogy agyon kell merevíteni mint az EPP-t mert nyeklik-nyaklik
DE bátran kísérletezzetek a purhab és purhabtisztító folyadék(spray) keverékével.
A habragasztásnál az viszi a pálmát nálam. Persze csak a hőtakony után.( Persze csak vékonyan !)
-
Nem akarok kísérletezgetni, az ajándékot rakom össze :o ;D
Marad akkor valószínűleg a púrhab ::)
-
Abbahagytam a ragasztokiserleteket es elkezdtem vegre ragasztani.
Vegyesen hasznalom az uhu-t es a purhabot.
Tettszik ez a purhab, csak ne kellene kotyvasztani. Higito nagyresze a kezemre kellesz. :)
-
Hát belekezdtem én is :) Ma egészen annyira volt idő, hogy összeragasszam és kivágjam a sablonokat a papírból. Lassan de bizonytalanul haladok ;) :D
-
Nem is kell kapkodni !
Különben sincs jó idő ;)
-
(http://rcpilot.hu/users/1923/12281/b_201201051624562659.jpg)
Lassan haladok. Mar 74 gramm anyag van benne. Kivancsi vagyok, hogy hol all meg.
Ahol osszefogattam szalaggal, amig kot a ragaszto, vegig ott van a nyoma. Probaltam maszkoloszalagot mig el nem fogyott, de az is tulsagosan ragaszkodo. Muszaj leszek valami reszleges boritast kitalalni, ami elfedi a csunyasagokat.
A ket szarnyfel illesztesere a rajzon 6mm-es depron es karboncsik szerepel. En balzabol keszitettem el ezt az alkatreszt. Meg nincs osszeragasztva, de ez nem fog gondot okozni. Inkabb azon matekolok, hogy a torzshoz hogyan tudom esztetikusan odaragasztani.
-
Aztamindenit! Ennek már egészen repülő formája van, jól néz ki! 8)
-
Nagyon ügyelj a hátsó vezérsíkok illesztésénél, pontos beállítás nélkül igencsak hülye módon tud viselkedni. Az én Raven-em is szép volt, csak a magassági önállósította magát középgáztól fölfelé.
Mindennel együtt ha 400-450 gram között jön ki, már nyert ügyed van.
A ragasztócsík nyomok miatt pedig ne aggódj, repülés közben nem fog látszódni, egyenlőre csak az a fontos hogy repüljön.
-
Koszi, majd ezekre kulon figyelek, nem mintha nem igyekeznek pontosan megepiteni.
Viszont sikerult megszulnom a csuroket. Purhabbal kb 12-13 gramm, ragasztocsikkal 9-10 gramm. Nincs patikamerlegem, de a ketton legalabb 4 grammot sporoltam.
Tegnap emlitettek a faragasztot. Ha attol eltekintek, hogy lassan szarad, akkor nagyon jo. Mondjuk a dobazara is ra van irva, hogy "a ragasztoanyag mindenfajta faaru es muanyag dekoracios lap ragasztasara szolgal". Jol adagolhato, es eros a ragasztasa, bar mar vagy 8 eve lejart a szavatossaga.
-
8 éve ;D
Egyébként jól látom, hogy a szárnyban keresztbe egyedül 1balza csík merevít?
Csak mert az extrában is azt írják, de kevésnek találom ::) Valaki tapasztalat.. elég lesz 1 balzacsík bordák nélkül??
-
Eredetileg egy deka balza sincs benne. A "fotartok" is depronbol vannak. A ket fel illesztese is csak karboncsikkal megerositett depron.
-
ÉS stabilnak tűnik?
-
eduardo: Szerintem kifejezetten stabil.
A vizszintes valamint a magassagi itt csak 3 mm vastag. A rajzon karboncsik van feltuntetve mereviteskent. Na persze. Tolem akar aranyozott latinum is lehet, mert hogy ilyen nincs itthon az is biztos.
Nezegettem 1.5mm vastag uvegkompozitot, de a 2mm-es retegeltlemez konnyebb. Persze ha csak ugy raragasztom a feluletre, akkor nagyon kiall. Az pedig nem mutat jol, igy hat muszaj voltam megoldani.
(http://rcpilot.hu/users/1923/12281/b_201201061125146560.jpg)
A ragaszto mar nagyjabol megszaradt, eros lesz. Meg beboritom valamivel, hogy a csikozas is eltunjon.
-
Jónak tűnik a gép.
A faroknál ne csak a fix részre ügyelj, hogy elég merev legyen hanem a kormány felületeket is merevre kell csinálni különben az is tekeredik. Nem is kicsit. Szóval arra is figyelj majd oda. A súllyal meg nagyon jó vagy !
-
Ksözönöm, akkor én is úgy csinálom ;D
Igen elég jól takarékoskodsz ;D
-
Mig szaradnak az alkatreszek (meg lusta is vagyok), elkezdtem a matematikagyakorlatot.
Ugy nez ki, hogy a sarkanyellato szolgaltatasait veszem igenybe, mert itt van elfogadhato aron taviranyito, es nem akarok tobb helyrol rendelni.
Nem tudom mit hagytam ki, meg a motor es a legcsavar megfelelo-e, kerlek pontositsatok.
szervo 9g 990ft x 4 http://www.sarkanyellato.hu/termek/towerpro-sg90-9g1-6kg-0-12sec
motor 50g 4390ft x 1 http://www.sarkanyellato.hu/termek/1000kv-50gramm-2826-13-rc-timer
esc 32g 4690ft x 1 http://www.sarkanyellato.hu/termek/30a-brushless-szabalyzo-rc-timer-hobbywing
aksi 83g 3490ft x 3 http://www.sarkanyellato.hu/termek/1000mah-11-1v-2030c-lipo-akkumulator-turnigy
csavar 790ft x 3 http://www.sarkanyellato.hu/termek/10x5-legcsavar-apc-minoseg
tav 18g 33900ft x 1 http://www.sarkanyellato.hu/termek/flysky-fs-th9x-turnigy-9x-imax-9x-2-4ghz-9-csat-taviranyito
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
59780ft x 0.95 = 56791ft
Nem epp occo, legfeljebb egy honapig szarazkenyer es viz. :)
-
Jó de ha jobban megnézed a táv az ami meglöki a költségvetést !
A következőbe már csak max vevő modult kell venni ami húzósabb.
De már az sem olyan vészes...
-
Eredetileg a ket fel magassagit egy 3x3-as lecre kellene élével felragasztani. Biztos jo ugy is, de en inkabb egy 5x4-es retegetltemezbe faragtam 2mm mely arkot a 4mm vastag éle felol.
4mm-es retegeltet pedig ket 2mm-es osszeragasztasaval kaptam. Egy karacsonyfadiszes doboznak az aljat apritom. :)
(http://rcpilot.hu/users/1923/12281/b_20120106190142711.jpg)
-
A távot meg tudod venni olcsóbban is, ha kell megadom a srác elérhetőségét, 27-ért adja. (Gondolom a dollár miatt növelte az árát, én még 24-ért vettem) De tudok egy kínai linket is, ahol $38-ért van, valahogy csak megoldod a rendelést, egyszer már rendeltetek kínából :) Mindennel együtt kijön majdnem a feléből...
Aksiból meg miért nem forrasztasz össze 3 cellát? 120g, nem a legkevesebb, de legalább olcsó ;) És nagyobb a kapacitás is.
tav 18g 33900ft x 1 http://www.sarkanyellato.hu/termek/flysky-fs-th9x-turnigy-9x-imax-9x-2-4ghz-9-csat-taviranyito
Nem epp occo, legfeljebb egy honapig szarazkenyer es viz. :)
-
czira: Ha uzleben veszem van hova menni reklamalni, ha netan ugy adodik. Raadasul ha en es a hozzam hasonlok mind kinabol meg keztol vasarolnanak, akkor nem lenne egy modell uzlet sem az orszagban. Az senkinek sem lenne jo. A kenyelemrol pedig ne is beszeljunk.
Nah, bekukkantottam a pres ala, hogy felprobaljam az uj alkatreszt. Alakul mit az a bizonyos puposgyerek.
(http://rcpilot.hu/users/1923/12281/b_201201061943019369.jpg)
-
Ez szép és jó, de sajnos nekem most sincs egy üzlet sem ahova bemehetnék. És hidd el hogy nem a kínai rendelések tették tönkre a miskolci boltokat. Na mind1 ebbe ne menjünk bele mert van sok pro és kontra, én csak ajánlottam, nekem számítana az 10-15eFt, de te tudod...
Egyébként a repcsihez én is itthon akarom megvenni az elektronikát, de majd még meglátjuk. Úgy számoltam kb. 12eFt-ból kijönne, egyébként én is a Sárkányellátót néztem, egész jók árban, szólj mielőtt rendelsz ;)
-
Inkabb nyomassad a kepeket, hogy hol tartassz!
Szegyen szemedre, en hamarabb fogok repulni mint te, pedig meg taviranyitom sincs. :)
-
Én már repkedek pár hete :P Igaz csak szimulátorral, de ilyen időben úgyse lehet másképp. Az a baj 3 hónapos gyerek mellet nehéz haladni a hobbival ;) De hétvégén remélem sikerül legalább a habot kivágni! Majd lehet megnézem már végre élőben a te géped!
-
Mar alig varom a kepeket, es fel ne mereszelj jonni szimulator nelkul! :)
-
A szarny beragasztas elott:
(http://rcpilot.hu/users/1923/12281/b_201201071926047523.jpg)
Beragasztva:
(http://rcpilot.hu/users/1923/12281/b_201201071926064972.jpg)
Haat, nem lesz eppen szepsegdijas, de mint elottem szoltak, az a lenyeg hogy repuljon.
-
A vizszintes vezersikot es a szarnyakat is egyforman alatamasztottam. Remelhetoleg ebben az allapotban fog megkotni a ragaszto, es nem lesz tul kajla.
(http://rcpilot.hu/users/1923/12281/b_201201072105024800.jpg)
-
A zsanérok miből vannak?...
Én is pépen ott járok.... ;D
-
Nem lesz szépségdíjas?? Szerintem k*rva jól néz ki! Tök szépek a vágások, látnád az enyémet... Le sem merem fényképezni :D Lehet újra kellene kezdenem :-\
De a képeket látva egy kérdés felmerült bennem. A szárnyakba hogy fogod berakni a szervókat? Bár alulról nem látom, de kivágtad előre a belső bordákat, hogy a vezetéket el lehessen vinni benne?
-
A zsanerok celluxbol vannak. :)
Es termeszetesen meg van a kivagas a szervokabel elvezetesehez. Ha a vagas nem sikerul tul szepre, meghuzod 240-es papirral es maris szep lesz.
A dekoracioval viszont ovatosan kellesz banni. A vizszintest alulrol teljesen, felulrol csak reszben beboritottam ontapival. Nehezebb lett mint a magassagi, pedig kevesebb benne a fa es a depron is.
-
Nah, megvettem a kellekeket, lassan nekiallhatok bedrotozni.
A taviranyitot rakotottem a hangkartyara, es nagynehezen beizzitottam a fonixet. Bele kellesz csavarnom par orat, mert kulomben nem lesz hosszu eletu az ultron.
-
100 óra alatt ne is próbáld meg reptetni, max. ha van valaki melletted trénerkábellel.
Az én első repülésem nem tartott tovább 15 másodpercnél (orrkúp 10 centi mélyre fúrta magát), a következő próbát csak kb. 140 órányi RealFlight után vállaltam be, de még így is kezem lábam remegett 4 perc iskolakör után.
Kíváncsi vagyok az első repülésed hogyan sikerül ;D
-
Én meg pont fordítva voltam....
Már egy éve repültem amikor kíváncsiságból kipróbáltam egy szimut.
Persze ez nem azt jelenti, hogy ez a követendő példa....
Te aki már hasított modellel még ha csak autóval is azt ár nem éri meglepetésként az ha szembe jön a modell akkor nem ugyanaz a felállás mint amikor távolodik...
Szal egy jó kezdőgéppel simán lehet sikerélményhez jutni.
Mondjuk ez az ultron nem kifejezetten kezdőknek való első repüléshez.
Mindazonáltal nagyon jól vezethető...
-
Az autós résszel nem értek egyet :)
Én is pár éve (TEK-kel szinte együtt kezdtük) nyomom az autózást, de engem ez a pultos táv nagyon megzavar. Múlt hétvégén kipróbáltam az autót vele... hát egy első alvázelem bánta :D
Egyébként fura, hogy nekem pl. az autónál sosem okozott gondot (még az elején sem) ha szembe jött a kocsi, viszont a pultus repülőszimulátornál is problémás volt. Így jó pár óra szimulátor után már nem jellemző hogy megzavar az irány, de sajnos még előfordul. A szimulátor egyébként már jól megy, de emiatt én még nem merek repülni igazival, marad egyenlőre a gyakorlás.
-
Lehet hogy az autos rutinnal hamarabb megszokom, de ez a pultos tav...
Raadasul egy kormany helyett rogton van harom! :)
Nem kell meg szembe jonnie sem a gepnek, hogy belezavarodjak. :)
Az oldalkormany a legszokatlanabb, pedig ez felelne meg az auto kormanyanak.
-
Hát igen...
Meg kell szokni azt, hogy 3D-ben kell gondolkodni...
Én ugyan magassági , oldalkormány "v" szárnyal kombináción kezdtem de ennek vannak "veszélyei"
Vagy inkább mondjuk úgy, hogy ha túlhúzod a gépet könnyen dugóhúzóba kerül és ha nincs elég magasságod akkor biztos a szándékod elleni földet érés.
Ez a csűrő magassági összeállításnál nem olyan veszélyes mivel a csűrővel egy apró mozdulattal már kint is vagy. Az oldal kormány megléte nélkül is remekül lehet a legtöbb géppel repülni, bele értve ezt is.
Szóval azt tanácsolom, hogy eleinte inkább ezzel a géppel is így repülj. Főleg minek utána egy boton van a magassági és a csűrő.... ;)
Az oldal kormányt meg eleinte úgyis csak bizonyos helyzetekben és figurákhoz használod majd...
Persze amikor később már a repülés szépsége kedvéért nyomod az már más lesz... ;D
-
Egyetértek... szerintem is mindenképpen csűrővel, mert én is sokat bajlódtam az oldalkormánnyal...sok idő kell, neki, még ráérzik az ember... sok gépet megmenthetsz vele ;)
-
Én még nem is tudtam rájönni mire jó az oldalkormány ;D Najó, ez csak vicc, de amúgy jól megvagyok nélküle. A csűrő egyenlőre épp elég :)
-
Csak az a baj , hogy elbutul a bal kezed- zsebre teszed- és a csűrővel -magasságival viháncolsz komolytalan manővereket. Akkor amikor lesz egy komolyabb géped , amit szépen akarsz vezetni (nem egyszerű dobálom orsó- hanem kivezetett szép manőverek )-nehéz lesz megszokni hogy oldal kormánynál ne változzon a gázadás.
PL: nálam a Quadrónál- Ha kifordul és oldal kormánnyal korrigálni kell elcseszem a gázkart.
Olyan bizonytalan vagyok-vagy mégsem ??
-
Igazad van pittyu2
Az a fránya nélkülözött kéz az bizony sete-sutácska lesz... De kezdésnek nem nagy baj ha még tökéletes orsót csinál... Egy idő után úgyis zavarja majd a szemét, hogy nem olyan szép a kifutása ha csak csűrővel nyomja.....
Szerintem fontosabb a siker élmény elsőre! Aztán amikor már nem veszik el a botok között rá ér csiszolgatni a figurákat és a sutácska kezet... ;D
-
Egyenlőre maradjon fent, és tudatosan jöjjön le. ;)Csak azért írtam , mert az E-startelemnél be se tettem az oldal szervót (minek az )- most meg szívok a begyakorlás és megszokás hiányától.
-
Teljesen igazad van!
Nem azért írtam, hogy kötözködjek....
-
(http://rcpilot.hu/users/1923/12281/b_201201142220038931.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/1923/12281/b_201201142220014617.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/1923/12281/b_201201142220035455.jpg)
Lassacskan haladok. Meg az aksi rogzitesevel es a kabelrengeteggel bibelodok kicsit, es kesz is. Talan egy kis dekoraciot is teszek meg ra.
Ha jol fog menni a szimulator, akkor jovo hetvegen kiprobalom rutinosabbak es operator tarsasagaban. :)
Felteve, ha a berepulopilota nem tori nekem azonnal ossze. :)
A varhato sulyat viszont elszamoltam vagy az elektronika nehezebb mint a megadott ertek. Most 370 grammnal tartok.
-
Gratulálok, igényes munka! :o :o :o
A berepnél szeretnék ott lenni. ;)
-
Jonnel mártogatni? :D
-
Grat !
Tényleg szépen dolgozol... Berepülésről videót szeretnénk ! ;)
-
Nagyon szép lett! Már épp hívni akartalak hogy hogy állsz :)
Egy észrevétel: Mivel futómű nélküli gépről van szó nem kellett volna rá propsaver? Szerintem így eltörhet a propeller egy normál landolásnál is.
-
TEK, akksival 370g nem semmi dolog, egy ilyen fesztávú gép 400-450g-al vígan elvan. Sok sikert a repítéshez, remélem örömöd leled benne... 10 másodpercnél tovább ;) . Mondjuk még mindig fenntartom a véleményemet a kezdő repülőkről, egy Easy Star-al vagy klónjával a legjobb megtenni a kezdő lépéseket.
-
Jonnel mártogatni? :D
Nem vagyok vérszomjas se kárörvendő! >:(
Meg amúgy sem te fogsz repülni vele.... ;)
-
A berepnél szeretnék ott lenni. ;)
Lehet Attis hogy neked kell berepülnöd.
-
A berepnél szeretnék ott lenni. ;)
Lehet Attis hogy neked kell berepülnöd.
Én már egyszer megfogattam, másnak a gépét nem repülöm be.... ;)
Erre az Ultronra már meg van a megfelelő ember altima személyében. :D
-
Czira eszrevetelerol mar en is akartam irni. Igy, futomu nelkul, bizony szantani fog leszallasnal. Lehet, hogy megis kellene ratenni valamit?
Aztan tobben is irtak, es szemelyesen is mondtak, hogy ez nem eppen kezdo gep. Ezt el is hiszem.
De en ugy gondolom, hogy ha easystarral kellene repulnom, jobb ha el sem kezdem. Mondjuk az en szemeim elott egy gyors murepulo lebeg, szoval ehhez kepest egy lassu 3d-s gep kezdesnek mindenkeppen jobb.
A szimulatorban most egy 400 grammos 3D-s habgepet nyustolok. A repulesi minta egyszeru, felszallas, par ovatos kor, leszallas. Sajnos eleg hamar megunom. Igyy sose lesz meg a 100 ora szimulatoros gyakorlas. Lehet, hogy elkezdem gyakorolni az egyszerubb manovereket.
-
Tudnám még az F-22-est ajánlani ha ilyen ambícióid vannak....
A nagyobbik méret amivel repülök nagyon kezes gép. Nagyon kilassítható és ha elég nagy fordulatú motort teszel bele akkor még a prop sem lóg ki a törzsből.
Ez a gép egy igazi gyöngyszem. Egyre kell vigyázni, hogy a súlypontja kellőképpen elöl legyen, különben nem nagyon akar fordulni.
Meg ha túl lassítod nehezen fordul. De egyébként akár egy kezdő gépnek is elmenne.
És mivel közép motoros a cumót sem kell félteni ami benne van.... ;)
-
Vagy egy csupaszárny ::)
-
Jo lesz ez a gep. Inkabb azt mondja meg valaki, hogy hogyan kell leszallni vele, hogy a propeller ne szantsa fel a talajt. :)
-
Nem fogja fel szántani, tapasztalatból tudom. ELTÖRIK ;D ;D
-
Rogton meg is nyugodtam :)
-
Inkabb azt mondja meg valaki, hogy hogyan kell leszallni vele, hogy a propeller ne szantsa fel a talajt. :)
Ha a motorfék be van állitva,leveszed a gázt és nézed mikor van a légcsavar vizszintes helyzetbe.
Akkor nem ,, szánt " és nem törik.
-
hogyan kell leszallni vele,
A kérdésedre a válasz 3.15-nél
http://www.youtube.com/watch?v=vRXKIIWBmIs&feature=related
-
Ezt a gépet szeretném látni én is élőben, úgyhogy mindenképp szólj, ha berepülés van. Kivisszük mi is a malacorrú messert.
-
Szereztem egy Extra 300-ast megyek én is a berepülésre ;) TEK, micsoda sikered lett, mindenki ott akar lenni ;D
-
Az alja kapott burkolatot es egy ajtot. Hat ez nem lett valami szep.
(http://rcpilot.hu/users/1923/12281/b_201201162126223876.jpg)
-
Igy legalább látod melyik az alja és melyik a teteje. ;D
-
Jól látom hogy a csűrőszervók állítva vannak? Nem lett volna jobb fektetve beszerelni?
-
és jobb lett volna a törzstől távolabb tenni, kb a szárny feléig.
-
Nem akarok ellenkezni, de a legtöbb Ultronon így van. Mondjuk ennek valószínűleg csak annyi az oka, hogy a netről letölthető rajzokon is itt és így van a szervó :) De nem baj, majd a következőnél lehet fejleszteni ;) (Amit vasárnap délután kezdhet is TEK, mert ennek annyi lesz ;D ;D ;D ;D)
-
tipp: a szigszalag helyett tehetsz rossz cd romból kiszedett mágnespárt nekem bevált, bár én a kabintetőt rögzítettem azzal ;)
-
Azert vannak allitva es pont ott a szervok, mert a rajzon is ugy volt. Mondjuk ugy, hogy ez az elso gepem. Nem akartam elterni a tervrajztol.
Megaztan, ha a tobbiek joakaratan mulik, akkor az elso repulese lesz az utolso is.
Fektetve szerintem is jobb lenne.
-
Első gépnek, sőt....szerintem kitűnik a sorból... nagyon precíz, és szépen épített;)szerintem több a joakarod;)
-
Akik azt mondják hogy úgyis törni fog, azok csak írigykednek. Persze első gépnek nagy a valószinűsége, de remélem két kalimpálás után egyben leteszed és belátod miért jó az Easy Star kezdéshez.
-
Én nem irigykedek, az enyém is le fog zuhanni :D :D Lehet hogy épp aznap amikor TEK-é ;D ;D Mondjuk azt irigylem, hogy ilyen szépre sikerült megcsinálni, az enyém tuti igénytelen lesz ehhez képest... :-\
-
Rossz a hozzáállásod czira! Minél szebbre csinálod a gépet, annál jobban fog repülni és te is sokkal jobban fogsz rá vigyázni. Ez nem jelenti azt hogy teleaggatod mindenféle flitterrel meg lószarral, hanem a vezérsíkok ne legyenek csálék hanem legyenek pontosan szögbe, a szárny ne legyen görbe, legyen pont középen rögzítve, a ragasztás legyen igényes.
Legyen jó ránézni még akkor is ha csak a földön áll.
A modellezés a munkapadnál kezdődik, nem a távirányítónál.
Mondom ezt azok után hogy depronból megalkottam a Raven-t, minden idők legborzalmasabb repülőjét. Altima még így is tudott vele repülni, de annyira kezelhetetlen volt hogy "csináltam" belőle egy Styroman MXS-t.
-
Láttam a Ravent, nekünk nagyon tetszett, sajnáltam amikor kiemelted belőle az elektronikát. ;D
-
Na mi a helyzet TEK, lesz berepülés hétvégén? Melyik napra tervezed?
-
Nem rajtam mulik. Attol fugg, hogy a tobbiek mennek-e repkedni.
Szombat reggel vegzek a meloval, szoval vasarnap lenne jo.
-
Ok, akkor majd szombat délután megbeszéljük telefonon.
-
Holnap lesz a nagy nap. Meg nem tudjuk, hogy hol es mikor, de aki jon jon, aki nem marad.
-
(http://rcpilot.hu/users/1923/12281/b_201201221355426196.jpg)
Czira habgepe erosebb, o haromszor tudott lezuhanni. :)
-
Mi volt a baj. ??? ??? ???
Ki akarta berepülni? ??? ??? ???
-
Kicsit szuknek ereztem a terepet, es lehet hogy lassan is mentem.
Nem volt berepulve, a repteren nem volt kint senki, raadasul ugy fujt a szel, hogy mar a kezemben majdnem osszetort.
Kimentunk tapolcara, ott csendesebb volt az idojaras.
Sebaj. Megjavitom, es jovoheten megint osszetorjuk.
-
Türelem !
Mostanában olyan szelesek a napok, hogy még az F-22 -est sem szívesen viszem ki pedig az igazi szélrepülő...
Ez most az építés nem pedig a repülés ideje..... :-\
-
Kimentünk a reptérre mi is, de még a csupát sem mertem eldobni, pedig az tojik a szélre, olyan orkán volt.
-
Sziasztok!
Hétvégén Sárospatakon voltam (ott tuti volt az idő), ezen a hétvégén leszek.
TEK: szombaton délelőtt (délután autózás), vagy vasárnap szívesen segítek.
-
Koszi, majd igenybe veszem a segitsegedet. Bar azon, hogy bena vagyok, nemigen lehet segiteni.
A mostani hetvege viszont nem biztos, hogy jo nekem, mert szombat reggel vegzek a meloban, es vasarnap delutan mar megint menni kell.
-
Akkor a vasárnap dél megint egy tökéletes időpont ;) Akkor csak úgy hullanak a gépek ;D ;D Persze mostanában elég szelesek a napok... de hátha.. mondjuk addig még nekem is ragasztani kell :P
-
Hy
Ma aprólékos munkát végeztem az ultronomon... :-\ :'(
Nézzétek és sírjatok velem...
(http://www.rcpilot.hu/users/2562/12748/b_201201272040495556.jpg)
-
Ennyi maradt belőle...
-
Kár érte, részvétem. :'(
-
Köszönöm... :'( ;D
-
Ez olyan mint az erdőtűz.
Szörnyű az üszkös fák látványa de a tűz utat tör a következő nemzedéknek... ;)
-
Nem akartam reklámozni, de január első hétvégéjén négy gépet törtem össze. :-[
Valami volt a levegőben... de azután leesett. ;D
-
Pedig ez is hozzá tartozik a modellezéshez.
Főleg eleinte.
És minél tovább csinálod annál durvább romokat hagysz magad után...
Igaz ritkábban! ;D ;D ;D
-
A francba ! Pedig olyan szép gép volt. Hogyan történt?
-
A vadi új vevőm szarakodott....
-
Részvétem. :'(
( a vaterán még elad6ó mint LEGÓ ) ;D ;D
-
Vagy mint puzle 3D
-
Sikerült egy kis időt fordítanom végre az építésre :)
(http://rcpilot.hu/users/269/13051/s_201202131708118521.jpg) (http://rcpilot.hu/users/269/13051/b_201202131708118521.jpg)
Már csak azt nem tudom hogy az itt tátongó űrt mivel töltsem ki ??? ;D
(http://rcpilot.hu/users/269/13051/s_201202131708147532.jpg) (http://rcpilot.hu/users/269/13051/b_201202131708147532.jpg)
-
Higított burhabbal.
Vagy hőtakony. De az nehéz....
-
Purex, és kívülről leragasztod maszkolószalaggal hogy ne kifelé habosodjon.
-
Igen én is ezt mondtam..... ;)
-
Ok, köszi :)
Azt hiszem megpróbálom ezt a hígított PUR habot, mert az még csak akad a barkácsáruházakban, de purex nem nagyon :)
Mivel lehet hígítani a purhabot? Mert ha jól tudom van lemosó és hígító, de nem nagyon tudtam megkülönböztetni hogy melyik melyik.. ???
Talán ez: http://www.praktikerwebshop.hu/termekek/zwaluw_purhab_tisztot_szontelen/?id=77241 (http://www.praktikerwebshop.hu/termekek/zwaluw_purhab_tisztot_szontelen/?id=77241) ?
-
Egy kutya. Egyébként a ragaszós topikban taglaljuk ezt a témát is...
A purex ugyan az mint a higított purhab csak házi kivitel.
Én a titán tisztító sprét szoktam használni ilyen célra... De mindíg érdemes egy próbát csinálni hogy nem eszie a habot nagyon.
-
Ok, köszi a segítséget, akkor jól sejtettem, hogy purexnek van valami köze a purhabhoz. Így azért némileg gazdaságosabb, bár gondolom úgyis be fog száradni a pur hab. (Lakásfelújításnál is mindig ez volt a bajom vele :))
-
Hát sajnos a közönséges szórófejes dobozokkal többnyire így jár az ember fia...
Viszont a pisztolyos fajta ha minden használat után jól elpucolod a pisztolyt és vissza teszed a flakonra akkor tovább használható marad. Persze a pisztolyt jól zárni kell utána.
Bár Efendi barátomnak most purcant ki másfél év után a pisztoly. Kikeményedett a tömítés a pisztoly csatlakozójában és engedte a gázt.