Borsodi RC Modell Fórum
Rc modell repülőgépek => Élethű (scale) modellek => A témát indította: jano53 - 2012. Február 11. - 15:22:27
-
Látom ezzel a gyönyörű géppel még nem foglalkozik a fórum,pedig sokunknak van szerintem a kedvencek között.Most tettem szert egy 2 méteres elektromosra.
(http://rcpilot.hu/users/1403/11958/b_201112081925436489.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/1403/11958/b_201112081926442692.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/1403/11958/b_201112081927214422.jpg)
Remélem a berepülésről tudok majd feltenni videót is.
jano
-
Nagyon szép gép !
Kedvem támadt építeni egyet. De sajnos nem fogok egyenlőre mert több építés is folyik és már nem fér bele.
De ha Elfogynak építek egy ilyet is és belépek a klubba ;D
-
Érdemes.Csak jót hallani erről a gépről.Remélem nekem is csak jó tapasztalataim lesznek.
jano
-
Mennyire rokonok ezek a gépek ?
PIPER ----- BELLANCA -------- CITABRIA
:-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :'( :'(
Előre is köszönöm a felvilágosítást !!!
-
Nem ismerem ezeket a típusokat de képek alapján testvérek is lehetnének.
jano
-
Kösz !
-
A Piper jó lóra tett a J-3-as katonai változatával (L-4 Grasshopper) a második világháborúban, de a polgári repülésben a Cessna végül lenyomta, azt hiszem tönkre is mentek.
A Bellancát pedig megvette a Citabria, ezt jól látni a Super Decathlon vonalain és gyári dekorációján. Elvileg a mai napig működik a cég.
-
Én is építek egy 1/6-os arányú Piper Cub-ot (SIG kit).
(http://file.emiter.hu/Modellezes/Piper%20Cub/Piper%20034.jpg)
http://file.emiter.hu/index.php?dir=Modellezes%2FPiper+Cub%2F
-
Nagyon állat !!! :o
-
Nekem is tetszik! :o
Pláne azért mert balsából készül. ;)
Ez az az építőanyag amiből egy repülő építésébe még Én nem merek belefogni.... :-[ :-\
-
Bátorság Attis ! Bátorság !
És ahogy Montekukkori is mondta "Pénz, pénz, pénz ! (Szaffi)"
Csak más összefüggésben... ;D ;D ;D
-
Én régebben belefogtam egy másfél méter körülibe hab, balza keverékben... kész a szárny, a test is :D elfogyott a zsanér:D Meg motor is kell bele ... és hát a többi gép, amit párhozamosan építgetek
-
Szép.Csak így tovább.A többieknek meg bátorság.Meg fizetés emelés.
jano
-
Meg kell, hogy mondja, hogy ez a kitt (SIG) messze nem olyan "csak összerakom" típus! Kell improvizálni rendesen...
-
igazából nekem az is elég lenne ha bordákat nem kellene vagdosni, csiszolgatni....
Na az gyilkos.... ;D
Persze egy elvileg kész gép vásárlása után bosszantó ha sokat kell faragni a gépen...
-
igazából nekem az is elég lenne ha bordákat nem kellene vagdosni, csiszolgatni....
Na az gyilkos.... ;D
Persze egy elvileg kész gép vásárlása után bosszantó ha sokat kell faragni a gépen...
Hát itt van minden:
- nem kirészletezett megoldások,
- nem teljesen passzoló elképzelések,
- van olyan részlet amire azt írták a tervezők, hogy 'a konkrét megoldás a fantáziádra van bízva!" :)
De ettől olyan élvezetes... pont télre való elfoglaltság.
-
Na igen egy gyakorlott modellezőnek mint te még szórakoztató is lehet...
De ismerek olyat is aki a kardjába dőlne.... ;D ;D ;D
-
Nem vagyok én annyira gyakorlott, inkább csak vállalkozó szellemű (vagy vakmerő)!!! ;D
-
Láttuk már egy két épített géped ! ;)
Már rég nem a kezdő kategóriába tartozol... ;D
-
Hali. A tudás és a szerénység együtt nagy erény. ( azonkívül nagyon ritka összefüggés )
-
Láttam már pár épített gépet meg raktam már össze párat van elképzelésem a dolgokról de nagy dolog egy ilyen gépet összehozni az tuti.Gratula hozzá.
jano
-
Láttam már pár épített gépet meg raktam már össze párat van elképzelésem a dolgokról de nagy dolog egy ilyen gépet összehozni az tuti.Gratula hozzá.
jano
Bocs hogy ellentmondok de ez az egyik legegyszerübb épitésü modell, doboz törzs egyenes léc bordákkal, a szárny párhuzamos, tehát minden borda azonos méretü (tömbbe csiszolható) Belépöi1 Fötartó 2 segédtartó 1 kilépö egy Kis bonyodalom a csürö de nem nehéz megoldani. A bevonása nagyon egyszerü mert naggyából párhozamos és sik felületek vannak. Kissé munkaigányas a szárnyrögzités, pontosabban mondva a törzsnek a szárny alatti kabin rész eléggé szilárd megépitése, Jól kiegyensulyozva mondhatni hogy magától repül, tehát nem zuhan le ha nem kezdjük vezetgetni. ;) Tehát kezdöknek javasolt repülés elött kiszerelni az akumulatort az adóból igy biztonzágosan lehet vele repülni. Kezdöknek mint tréner kitünöen mrgfelel de tapasztalt pilótáknak nem ad semilyen élményt. Bemutatókón fénypont, repülni unalmas.
Nálunk röhögik a fiatalabbak és azt mondják hogy a reflex nélküli nyugdijasok repülöje. A 60-at meghaladtam de nekem sem kell..
-
igazából nekem az is elég lenne ha bordákat nem kellene vagdosni, csiszolgatni....
Na az gyilkos.... ;D
Persze egy elvileg kész gép vásárlása után bosszantó ha sokat kell faragni a gépen...
Valamit nagyon nem jól csinálsz, ha a bordák balzából vannak akkor nagyon nehéz és idörabló munka (több mint félórába kerül elkésziteni a bordákat ;D de kis gyakorlattal 20 perc is elég.) Rétegeslemezböl viszont lehet hogy 1-2 óra munkát is bele kell fektetni. Ha nem értesz egyet velem akkor nyiss egy borda gyártási topikot, adok egy pár tippet és megváltozik a véleményed. Ne nézz nagyképünek, tudom hogy a bordák nem teremnek a fán és az Ádám bordáit sem lehet klonozni de kis mühelyfogással gyorsan lehet jó bordákat teremteni,Tudom hogy az Isten Évát az Ádám bordájából teremtette (de az olyan is lett ;))
-
Nem a lustaság a gond, hanem hogy néhány embernek egyszerűen alig van ideje a modellekkel foglalkozni. Én január eleje óta javítok egy gyári hibás gépet (görbe volt a törzs főtartója, a hülye kínai meg képes volt még hozzá csiszolni a balza betéteket is). Már csak 7db oldalléc hiányzik és lehet fóliázni, de két hete nem tudtam még az utóbbi két léc végét beragasztani, úgy lógnak a levegőben. Arra alig van időm hogy levegőt vegyek.
Habár ehhez képest most rendeltem egy teljes balza vitorlázót. Jövőre akár már repülni is fog ;)
-
Nem a lustaság a gond, hanem hogy néhány embernek egyszerűen alig van ideje a modellekkel foglalkozni. Én január eleje óta javítok egy gyári hibás gépet (görbe volt a törzs főtartója, a hülye kínai meg képes volt még hozzá csiszolni a balza betéteket is). Már csak 7db oldalléc hiányzik és lehet fóliázni, de két hete nem tudtam még az utóbbi két léc végét beragasztani, úgy lógnak a levegőben. Arra alig van időm hogy levegőt vegyek.
Habár ehhez képest most rendeltem egy teljes balza vitorlázót. Jövőre akár már repülni is fog ;)
Biztos vagy benne hogy az a kinai munkás tényleg hülye és nem utasitásra csinálta?
Ha tudjuk és megvagyunk gyözödve hogy hülye a kinai akkor miért vagyunk anyira hülyék hogy hülyéktöl vásárolunk?
-
Hűha, itt aztán valaki tényleg nagyra tartja magát. Sebaj, majd a moderátorok elintézik. Szerintem mindannyian egyetértünk abban hogy maradjunk az eredeti témánál és a kötözködő hozzászólásokat figyelmen kívül hagyjuk.
-
Sikerült beszereznem egy ilyen Piper J-3 típusú modellt.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__17335__Piper_J3_Cub_1400mm_EPO_PNF_.html
Egy videó a repülhetőségéről:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/HK_movies2.asp?idmovie=7e3fe7b40c174364afe2248504764b51
Talán tényleg nem műrepülőgép, de tanulni szerintem nagyon jó.
.....................Elég sok géppel próbálkoztam már
Saját építésű balsa- fólia Piper Cub J3, NiCd akkuval, kefés motorral füles szárnnyal..... nem volt műrepülő de nagy élmény volt amikor repült a saját kezem munkája.
Azután jöttek a GWS gépek, Blackhorse művek, Easy Piegon 1,8m-es vitorlázó. Hitec Laser 6 35MHz-es rádió, rengeteg rádiózavarral. Utána Futaba 4EXA 40MHz. Itt is rengeteg volt a rádió gond. Átálltam a FlySky 9x 2,4GHz-s rádióra. Vitorlás modelleknél ezzel az adó-vevővel semmi gond nem volt. Mivel volt tartalék adó-vevőm - itteni fórumozóknak hála sikerült a Futaba 4EXA-t 2,4 GHz-ra átállítani. Eddigi tesztelések alatt semmi "elmászkálást" nem vettem észre az átalakításon átesett rádión.
Mivel ez a Piper egy egyszerű gép, semmi komoly mixel nem kísérleteznék. Inkább a légi fotózást szorgalmaznám. 8)
Persze még kell majd egy jó kamera..... de majd egyszer az is meglesz.
-
Jó választás.Nagyon nyugodt gép.Tanulni kiváló.Gratulálok hozzá.
jano ;)
-
Újabb előrelépés (részemről)!:
(http://file.emiter.hu/Modellezes/Piper%20Cub/Piper%20075.jpg)
A többi itt látható:
http://file.emiter.hu/index.php?dir=Modellezes%2FPiper+Cub%2F
-
Nagyon jól néz ki, bár én is itt tartanék a vitorlázómmal. Milyen motor lesz rajta és mikor lesz a berep? Jámbor közelében ne hagyd őrizetlenül ;D
-
Köszi!
Egy OS Max 47-es (7.5ccm) lesz a motorja és berep mikor már elkészült! ;)
-
Kész a sárkány! :)
(http://file.emiter.hu/Modellezes/Piper%20Cub/Piper%20100.jpg)
(http://file.emiter.hu/Modellezes/Piper%20Cub/Piper%20102.jpg)
(http://file.emiter.hu/Modellezes/Piper%20Cub/Piper%20123.jpg)
(http://file.emiter.hu/Modellezes/Piper%20Cub/Piper%20125.jpg)
A többi kép itt: http://file.emiter.hu/Modellezes/Piper%20Cub/Piper%20125.jpg
Jöhet az elektronika...
-
Holnap berepülés? :D
-
Nagyon szép a gép, HC gratulálok hozzá! ;) ;) ;)
-
Köszönöm!
Hát még azért van munka vele. Berepülés majd 1×, egyedül. :)
-
Egyedül?? Na ne már, ne hagyj ki minket a mókából
-
Majd ha minden ok, meg lehet nézni! ;)
-
(http://file.emiter.hu/Modellezes/Piper%20Cub/Piper%20142.jpg)
-
Nagyon szép ez a madár!
Nem hiába, ezermesternek születni kell.
Nagyon ügyesen összehoztad, gratulálok hozzá!
-
Majd ha minden ok, meg lehet nézni! ;)
Mikor lesz minden ok? Mert nagyon tetszik és megsasolnánk.
-
Nagyon szép ez a gép! :o :o :o
A tulajdonosán kívül a Borsodi RC Modell Fórum tagjai is is büszkék lehetnek rá! ;)
-
Köszönöm!
Már 1× össze is törtem! ;D Most szombaton megpróbáltam berepülni, de egyől felszálláskor átejtettem és bebicskázott szárnyvégre. De még aznap estére meg is javítottam (szárny, törzs minden sérült, tört, fóliázott).
Ez a kép már a megjavítás után készült...
A berepülése nem publikus, majd esetleg utána... ;)
-
Látom kicsit belel lett nyúlva a hozzászólásomba. :) Nem baj...
Akkor ide is beírom:
Mivel az olaj megoldott minden spray festékes felületet, egy huszárvágással (gyakorlatias módosítással) megoldottam a problémát. Hátra vezettem a kipufogógázokat:
(http://file.emiter.hu/Modellezes/Piper%20Cub/Piper%20138.jpg)
A többi kép itt:
http://file.emiter.hu/index.php?dir=Modellezes%2FPiper+Cub%2F
A technológia nem az enyém (Tyukodi István kollégáé), tőle lestem el! ;D
A Bergmann cső belülről alulemezzel (sörös doboz) bélelve, hogy ne olvadjon el (ezt segíti a belépőoldali rés, melyen keresztül a légcsavar hideg levegővel keveri a kipufogó gázokat).
-
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7VySWo5FeOw[/youtube]
;D
-
Nagyon tetszik!
-
Nagyon tetszik!
Köszi! Nem egy műrepülő, de nem is ezért építettem (magáért az építés kipróbálásáért)!
Sokat tanultam belőle! ;D
-
HC, és ezt a szép gépet amire büszke lehetsz, miért nem láttuk még valamelyik rendezvényünkön? ??? ??? ???
-
HC, és ezt a szép gépet amire büszke lehetsz, miért nem láttuk még valamelyik rendezvényünkön? ??? ??? ???
Talán mert vadi új?! ;D
Nem olyan nagy durranás... csak nekem előre lépés (mivel első épített balza gépem).
-
Nagyon szép, gratulálok!
-
Köszönöm!
(a futómű rugózása remekül működik! :D )
-
Gratulálok HC !!!
Jó lenne látni élőben is ahogy repül - esetleg a 25-i Sajóörösi találkozón ! ::)
:)
-
Köszi! Semmit nem ígérek (de azt betartom)! ;)
Nem szeretek repülni "idegenek" előtt (pláne nem robbanóssal...).
-
Köszi! Semmit nem ígérek (de azt betartom)! ;)
Nem szeretek repülni "idegenek" előtt (pláne nem robbanóssal...).
Természetesen meg tudlak érteni ! Nem mindenki szeret szerepelni nyilvánosság előtt ,
valamint ha mégis kell, akkor ahhoz kell egy megfelelő belső ráhangolódás , ami viszont
nem jön csak úgy parancs szóra , főleg ha az ember a saját keze munkáját próbálja reptetni és nyilván félti is rendesen !!!
De azért reménykedem , hogy majd látom repülés közben is :)