Borsodi RC Modell Fórum
Rc modell repülőgépek => Motoros repülés => A témát indította: BK_Attis - 2009. November 27. - 09:46:27
-
Ha már itt a robbanó motorosról repüléssel foglalkozunk, tudjunk meg a motorok kezeléséről is többet!
-
Van aki már sokat csinálta, jó lenne ha meg is osztaná velünk! ::)
-
Sziasztok!
Van egy ASP 75A mocim
Szeretném jól bejáratni
Egy-két jó gondolatot szívesen vennék
-
Sziasztok!
Van egy ASP 75A mocim
Szeretném jól bejáratni
Egy-két jó gondolatot szívesen vennék
Bisztos,hogy benzines?
-
Metiles
Azt a tanácsot kaptam, hogy 1% nitrós keverékkel használjam
Vaci új a motor az érdekelne mennyi a bejáratási idő?
Járatáshoz kell -e külön keverék? stb
-
Metiles
Azt a tanácsot kaptam, hogy 1% nitrós keverékkel használjam
Vaci új a motor az érdekelne mennyi a bejáratási idő?
Járatáshoz kell -e külön keverék? stb
Szia!
Nem szükséges külön keverék.
Bejáratást (ugyan ilyen motoromnál) úgy csináltam, hogy 2 tankot alapjáraton kipöfögtem vele, közben figyeltem (tapogatással) ne melegedjen túl a motor (ha nedves kézzel hozzáérsz és serceg azaz 100 fok fölött van akkor le kell állítani (esetleg nyitni a következő indítás előtt a főtűn)).
Utána lehet próbálkozni a karbi beállításával.
Ezután is a magasabb fordulatszám tartományt kerüljük (felszálláskor azért érdemes) 4-5 tank után már jó.
Mivel ez ABC motor így hallani is a hangján. Amíg nyers a holtponton nehezen fordul át és menetközben csúnyán kattog majd alapjáraton ez a kattogás megszűnik és csak magasabb fordulaton jön elő majd teljesen megszűnik.
-
Mik az általános szabályok, előírások egy új motor beüzemelésére? ::)
Ugyan ezek mint amit leírtál altima? ???
-
Mik az általános szabályok, előírások egy új motor beüzemelésére? ::)
Ugyan ezek mint amit leírtál altima? ???
-
Mik az általános szabályok, előírások egy új motor beüzemelésére? ::)
Ugyan ezek mint amit leírtál altima? ???
Ebben azért nincs nagy tapasztalatom.
Benzineseknél illik a bejáratáskor több olajat használni a keverékben, de erre a használati útmutatóban találni ajánlást. A bejáratás időtartama alatt (4-5 tank) kerülni kell a huzamosabb magas fordulatot.
Próbáltam az enyémet földön bejáratni, de féltem a szomszédok végleges elköltözésétől, (keveset fogyasztanak alapjáraton szinte megjósolhatatlan mikorra ürül ki a tank) így marad majd a levegőben történő bejáratás.
Nagyon eltérőek lehetnek ezek a motorok az olaj mennyiségét illetően, jobb minőségű motorok kisebb olajtartalmú keverékkel üzemelnek (1:20 tól 1:50 ig szórnak).
-
Köszönöm a választ! ;)
Mivel ezek a motorok is kétüteműek, akkor nemtérnek el mondjuk egy hagyományos kétütemű motorjától
bejáratás és egyéb opciókban? ???
-
Köszönöm a választ! ;)
Mivel ezek a motorok is kétüteműek, akkor nemtérnek el mondjuk egy hagyományos kétütemű motorjától
bejáratás és egyéb opciókban? ???
Így ahogy tetszik mondani.
Bejáratás lényege régvolt talán igaz sem volt tanulmányaimból (de nagyon jó volt ;)):
A motor mikor még "nyers" az illesztési pontatlanságokból adódóan nem "fekszenek fel" megfelelően.
Pl a gyűrű kör alakja nem egyezik a henger köralakjával ezért csak 3 ponton érintkezik a hengerfallal, itt értelem szerűen nagyobb a kopás és a hőfejlődés. Ha a gyűrű eléri a kritikus hőmérsékletet akkor a szövetszerkezet módosul azaz elveszti a rugalmasságát, magyarul nesze neked kompresszió. Extrém esetben a dugó extrém felmelegedése miatt annyira megduzzad hogy beragad, besül a moci.
Ritkán előfordul hogy siklócsapágyakkal szerelik a motorokat (főleg metiles motoroknál pl OS LA motorok) ott a csapágyfémet tudja "elkenni" a főtengely.
Ezért kell több olajjal járatni a motorokat, hűtés kenés céljából, amíg egymáshoz kopnak az alkatrészek.
A kopás természetesen a bejáratás után is folytatódik, de jelentősen lecsökkenve a mértéke amíg "elhasználódik" a motor.
Modell motoroknál az elhasználódás ellen a földbe fúrással védekezünk ;D.
Viccet félretéve ezek a motorok elhalálozása inkább töréssel végződik, ritka a normál használat melletti szétkopás. Nem használjuk azért olyan sokat mint pl. egy robogót.
-
Még csak anyit tennék hozzá hogy bejáratáshoz lehetöleg kis emelkedésü légcsavart hasznájunk, kisebb terhelés kevesebb hötermelés.Például ez a javaslat a Magnum GP 44 motorhoz:
Bejáratás-- 11x5 trener/sport 10x 6,5, 10,5x6, 11x5 Skála modell: 11x6, 10,5x6
-
Ha már itt a robbanó motorosról repüléssel foglalkozunk, tudjunk meg a motorok kezeléséről is többet!