Borsodi RC Modell Fórum
Hajómodellezés => Motoros hajók => A témát indította: csancsi - 2012. Március 17. - 20:05:08
-
Sziasztok!
Az alapanyag-beszerzés nehézséget én is tapasztaltam a többi nevezővel együtt.
2 forrásból táplálkoztam, de mikor elmentem a drága zöldséges ismerőshöz, sokkot kaptam.
Lényeg: 2 komplett ládám van szétszedve, amik most a szekrény tetején lesúlyozva száradnak. Van még régebbről megmaradt félig felhasznált ládám is, ami megvetemedett...
Ha nem tudok többet beszerezni jövő héten, akkor a hajó lesz kisebb. >:(
Villanyhajó lesz, az alkatrészek már megvannak hozzá. Hajóépítési tapasztalat NULLA, de a lelkesedés maximális!
Amint kiderül az alapanyag mennyisége, elkezdem a fényképes beszámolót.
-
Hajrá!!! ;) ;) ;)
-
A hajrá nekem szól, vagy a hajóépítésnek?
Mert tök kopasz vagyok! :'(
-
A hajrá nekem szól, vagy a hajóépítésnek?
Mert tök kopasz vagyok! :'(
A hajóépítésnek! ;) ;) ;)
-
2012/03/27:Belekezdtem az építésbe!
Sajnos a faanyag rendesen vetemedik száradás közben, hiába volt lesúlyozva. Szétválogattam, méreteztem, nézegettem, és arra jutottam, hogy saccra fogom építeni a hajót. Ezért a neve legyen:
SACC
Csak szemmérték volt kéznél, (az is szemüveges ;D) és úgy rajzoltam föl a szabásmintát egy sima tűfilccel. Közben AC-DC-t hallgattam, ezért egy Rambó-kés formájú hosszbordát alkottam. Ebből 2 db+ 3 db keresztborda fogja alkotni a vázat.
Mindent rétegelt lemez narancsosládából fogok csinálni az elektronika kivételével. Váz-motortartó-kormánylapátra gondolok. A vevőnek és akksinak egy uzsonnásdobozt fogok beáldozni, ez lesz az egyetlen műanyag alkatrész. Persze elrejtem a szemek elől!
-
2012/03/27: Váz kiszabás
Szemfülesek kiszúrták, hogy az előző kommentet is ma írtam, pedig tegnapira akartam dátumozni.
Lombfűrész híján dekopírfűrésszel szabtam ki a váz alkotóelemeit, majd összefogva őket rezgőcsiszolóval egyformára csiszoltam a formákat.
Még mindig tervrajz-, mintadarab-, és bármilyen sablon nélkül dolgozok.
A 2 db hossz-, és 3 db keresztbordát összecsapoltam szorosra. Később szeretnék minél kevesebb ragasztóval dolgozni.
És itt felmerült egy kérdés:
-sima faragasztóval dolgozzak, és a végén lakkozzam az egészet, vagy
-rugalmas epoxival ragasszak, és utána lakkozzak?
Le lehetne az egészet üvegszövetezni, de akkor oda a narancsosláda építés.
Fényképek lesznek RcPiloton, kis türelmet kérek hozzá!
-
Nekem a faragasztó + lakkozás nem jött be.
A vízben tíz perc után kezdett kioldódni a ragasztó és szétnyílni a hajó.
Végül két komponensű műgyanta alapú festékkel (tipox) kellett lekenni, hogy vízálló legyen.
-
Nem lesz ez vízben, nem ázik szét ;) ;D
Fehér Henkel faragasztóból (is) van vízálló változat. Még csak a simával dolgoztam, amit szeretek is.
Van itthon epoxy is elég sok. Van idő eldönteni, mert csak jövő kedden folytatom az építést...
Köszi a tanácsot!
-
Végre rossz volt az idő, és nem éreztem kényszert se autózásra, se repülésre! Így jutott idő építésre..
Kiszabtam a test alsó borítását, és összeragasztottam a vázat. Nem túl egyszerű a feladat, mert vetemednek az alkatrészek. 5 perces epoxy mellett döntöttem, ami elég gyors, ezért a girbe-gurba alkatrészeket is ki tudom egyenesíteni vele. Összekever-felken-derékszögbe állít-szorít. 15 perc alatt egész jól megköt, addig van idő kiszabni a következő alkatrészt.
A lemez hibáit is epoxyval javítom, a végén pedig átcsiszolom az egészet, és mehet rá a lakk. 3-4 rétegre gondoltam.
Képek készültek, de lusta vagyok feltölteni. Lustaság fél egészség. ;D
Húsvétkor folytatom, akkor lesznek képek is.
-
Húsvétkor folytatom, akkor lesznek képek is.
Már alig várjuk! ;) ;D
-
Esik az eső, ezért hajót kell építeni!
Ma is alakult a ladik. Fartükröt és az oldalsó borítás egy részét ragasztottam föl.
Az oldala 2 részből áll:
-függőleges rész, nem jelent sok problémát,
-kb. 65 fokban letört alsó rész. Ennél hajlítani kell a rétegelt lemezt. Először beragasztottam a sík keresztbordákhoz, utána pedig meghajtva ragasztottam a ferde részhez. Szép lett, a kötés ideje alatt gumival és szorítóval rögzítettem.
Csoda történt! Feltöltöttem a képeket, amiket itt találtok:
http://rcpilot.hu/gall/hajo/2510/20120406220304/hajoepites.html (http://rcpilot.hu/gall/hajo/2510/20120406220304/hajoepites.html)
Hétvégén rossz idő lesz, várható, hogy építéssel fog telni a húsvét... ;D
-
Tegnap és ma is építettem. A szél miatt csak kutyát tudtam sétáltatni és autóztam egy fél akksit.
Eltört egy gömbfej, szerencsére nem a kutyában ;D
Elkészült a motorbak, túlméretezve ragasztottam rá a két kormánylapát tartót. Ezeket utólag fogom kialakítani. Sokkal rövidebbek lesznek, mint a képeken.
Alul-felül beborítottam a testet. Körben úgy alakítottam ki, hogy zárt rekeszek legyenek benne. Elsüllyeszthetetlen, mint a Titanic!
Nem fogok bele műanyagdobozt rakni az elektronikának, csak belufizom a vevőt, és kész. Vízmentes helyre lesz besüllyesztve az akkuval együtt.
Az akku előre-hátra mozgatható 15 cm-en, így lehet majd játszani a súlyponttal a stabilitás miatt.
Belülről már tegnap kapott egy réteg lakkot, ma este kívülről is bekentem. Átcsiszolom-lekenem még kétszer, és utána mehet bele az elektronika.
Jövő hétvégén kipróbálom a tiszaújvárosi dísztavon. Várom a búvárcuccal rendelkező egyéneket! ;)
-
Azokba a légkamrákba, amik csak az elsüllyeszthetetlenséget szolgálják, tehetsz hungarocellt, így ha mégse sikerül légmentesre, és befolyna a víz, akkor is fenntartják a hajót.
Ha nem szombaton hajózod be, szívesen kiviszem a tolóhajót, vész esetére ;)
-
Ez már így marad, nem bontom szét a hungarocell miatt. Ha elsüllyed, majd azt mondom, hogy tengeralattjáró ;)
Köszi az újabb jótanácsot.
Már péntek délelőtt otthon leszek, zsopyéknál fogunk aludni. Szólok, hogy melyik nap a nyerő!
-
Bocsi a belevauért...
Purhab... Persze csak ésszel nehogy szét nyomja. De létezik olyan is ami egész keveset duzzad. Mármint a kötésidő alatt...
-
Nincs már ezen luk ;)
Már a 3. réteg lakkot is fölkentem rá, szerintem nem fog beázni.
Ma délelőtt felraktam a kormánylapátot is, ami elég dizájnosra sikerült. Ebéd után aludtam egyet (ez nyilván senkit sem érdekel), utána pedig berepültük az elektromosra alakított Boomerang tréneremet. Pazar lett. Idő már nem jutott az építésre, de már nem is kell sok.
Ezen a héten szeretném beépíteni az elektronikát, amire max. egy estét szánok. Péntek délelőttől vasárnap délutánig pedig Sajóörösön vagyok, valamelyik nap megúsztatom a dísztavon. Szólok, hogy mikor.
A TÖBBI NEVEZŐ HOGY HALAD?
-
Sztem tegyél inkább rá egy vagy két furatot ahol be tudsz nyomni egy kis habot. A lukakat meg ha megkötött a pur akkor egy tiplivel befoltozod és már is nyugodtan alhatsz, hogy mindent megtettél az elsüllyeszthetetlen hajóért...
;D ;D ;D
-
Inkább leeresztem a tavat, hogy csak 2 centi víz legyen benne!
Tegnap csak annyi időre ugrottam le a garázsba, hogy feltegyek 2 akksit tölteni. Másfél óra lett belőle.
Az alja és a kormánylap megkapta az utolsó réteg lakkot.
Beraktam a motort, a kormányemelőt és a kormányszervót. Mindkettőt az 'amit találok itthon' elv alapján választottam ki.
Ez lesz a végleges konfig:
Turnigy 2830, 1000 kv motor(ez túlélte az Alpha1500 halálát),
prop még ismeretlen, kísérletezni fogok vele,
30 A-es szabályzó (szintén Alpha1500 túlélő),
2, vagy 4 cella 4000 mAh akksi (nagyobb repülőbe gyenge volt)
TG9x vevő?
Mivel irányítsam? Repülős, vagy autós távval? Mik a tapasztalatok?
-
Ha teszel rá magasságit akkor feltétlen repülős távval!
;D ;D ;D
Amúgy meg simán meg felel az autós is..... - talán még kézre állóbb az irányítás is.
-
Kész a mű!
A motorkábeleket kell még elrejtenem, és a vevőt+szabályzót rögzítenem. Ezeket kétoldalas szivacsos ragasztóval oldom meg, az akksik pedig tépőzáras pánttal lesznek rögzítve.
Csináltam egy 10 perces próbát szárazon fullgázon. Csodálkoztam, de 10x6-os proppal 4 cellán nem melegedett sem a motor, sem a szabályzó. Vizen azért majd kipróbálom kisebb mérettel is.
Szombat délelőtt próba, ha az időjárás engedi. Legyen mondjuk 9 óra! Utána repülőzés+autózás Örösön Zsopyékkal.
Töltöttem még fel pár képet a szokásos helyre:
http://rcpilot.hu/gall/hajo/2510/20120406220304/hajoepites.html (http://rcpilot.hu/gall/hajo/2510/20120406220304/hajoepites.html)
Ha minden ok lesz vele, akkor még kap egy kapitányt is, ha valamelyik unokahúgom megszán vele ;)
-
Sziasztok!
Kipróbálásra került... A tiszaújvárosi dísztavon!
Nagyon jó, jól hasítja a vizet, gyors és nagyon jól kanyarodik!!!
Készült videó is: http://www.youtube.com/watch?v=NHW3EmSyuQk
;D ;D ;D
Szép munka Csancsi!
Üdv:Zsopy
-
Naaaagyon Jóóó !
Grat!
-
Köszi a videózást Zsopy!
Ma variáltam rajta.
Az ócska sorba kötött 2 db 2S 4000 mAh helyett kapott egy 3S 2300 mAh 25C-s akksit.
10x6 helyett 9x5-ös propellerrel gyorsabb-könnyebb lett. Szépen felúszik a víz tetejére, és sokkal gyorsabb, mint előtte. Motor-szabályzó langyos.
Egy helyben megfordul, kanyarba szépen bedől.
Mint az összes mocsárjáró, ez sem szereti a szelet. Szélirányban ok, tartja az irányt, de ha ki akarsz fordulni belőle, akkor már nem igazi.
Késznek tekintem a művet. Otthagytam Sajóörösön Zsopyéknál, a május 12.-i találkozón megúsztathatjuk, ha érdekel valakit!
-
Tetszik nekem is! ;)
A döntés a szavazóké lesz úgyis... ;D
-
Üdv.Csancsi!
kíváncsi lennék a hajódra élőben de máj.12-13-án lesz a Magyar bajnokság versenye a "Kőkapu Kupa".
azon szeretnék indulni ha versenyképes lesz addigra a ladikom.
tutaj
-
Tetszik nekem is! ;)
A döntés a szavazóké lesz úgyis... ;D
Hol lehet szavazni???
-
Hol lehet szavazókat megvesztegetni? ;D
-
Itt nálam! 8)
És persze majd mindenkinek eljuttatom a vesztegetés összegét...
Gondolom ::)
[move] ;D ;D ;D
[/move]
-
http://borsodircmodell.hu/index.php/topic,2595.msg44360.html#new
-
Üdv Csancsi !
Ügyes kis modell. Jól néz ki, és jól manőverezik.
Sok sikert kívánok Poseidon.
-
Hy Csancsi !!
Gratula a vízenjáróhoz !! :D
-
Köszi mindenkinek!
Első hajóépítésem volt, és elégedett vagyok az eredménnyel. Repülőnél mindig van, ami nem tetszik.
Ha újra hajót fogok építeni, akkor az már vitorlás lesz! Lehet, hogy narancsos ládából...