Borsodi RC Modell Fórum
Rc modell repülőgépek => Kisérleti repülők => A témát indította: Molnár Ádám - 2009. December 11. - 17:54:23
-
Hellosztok
Nem tudom ki olvasta modellfórumon hogy Harrier Jump jetet építek!
Abban tudnátok segíteni hogy milyen giroszkópot tegyek bele ami pontos és nem drága.!
Üdv.:Ádám
-
Pár képet és leírást esetleg rajzot mellékelnél? ??? ??? ???
-
Hello
Rajzokat most készítek AutoCAD-el de már egy sablonforma megvan nikecelből!
(http://kepfeltoltes.hu/thumb/091120/Harrierem_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
-
Szerintem erre a célra ez megfelelő! ;)
http://borsodircmodell.hu/index.php/topic,135.0.html
-
Ádám!
Szerintem a másik fórumon is volt róla szó.
Van egy topik, ahol Esky girókat rendelgettek a srácok, gyakorlatilag fillérekért.
Ilyen alkalmazásba tökéletes.
De nem biztos, hogy a giró lesz a legnagyobb problémád...
-
Hello
Miért mi lehetne a probléma?Szerintem az egyensuly lesz a legnagyobb probléma ;D
Üdv.:Ádám
-
Hello
Miért mi lehetne a probléma?Szerintem az egyensuly lesz a legnagyobb probléma ;D
Üdv.:Ádám
Nos, én a vezérlés gyorsaságára gondoltam. Igaz, nem tudom, pontosan hogy akarod megoldani. Ha több impellerrel, akkor gond lehet. Ha kitaláltál valami jó módszert, hogy egy impeller levegőjét osztod szét és egy egy fúvókához vezeted, valamint a fúvókák gyors vezérlését meg tudod oldani, akkor van rá esély, hogy működni fog. Viszont ebben az esetben elég nagy teljesítményű impeller kell.
Én mindenesetre drukkolok, hogy sikerüljön.;)
-
Hello
A gyorsaságról ugyebár a digitális servok gondoskodnak.
De a fuvókákat is könyű megoldani csak arra leszek kiváncsi tényleg egyensulyban marad
amugy itt van:
Szóval az a tervem hogy ugye a légcsatornát ami kivezeti a levegőt
és felemeli a gépet azt ugye nem nehéz megcsinálni mivel
ezzel már sokan próbálkoztak aztán ezt az egyensuly dolgot úgy lehet megoldani hogy
mikor az impeller beszívja a levegőt a
csatornából lehetne egy csövön kivezetni a
levegőt a szárnyak végébe ahol lennének a "csapó ajtók" amik úgy működnek hogy
van 1 giroszkóp a gépre rakva xy helyre , onnan pedig két szervó kivezetve a "csapó ajtókhoz" ott lenne egy kis lemez amit a servó elhúzna a giroszkóppal igy eléri hogy a gép pl(balra dől akkor a giroszkóp elhúzza a bal oldali lemezt.Aztán mikor a gép lebegésből repülésbe menne át akkor pedig elől is lenne egy servo ugyan így 1 "csapó ajtó lenne csak azt te irányítanád a távon amit fokozatosan elhúzhatnál így emelné a gép orrát te pedig fordítanád a könyökcsöveket servokkal igy lehetséges hogy a gép nem bukna előre.Sokan beszéltek már erről a témáról.Ma elkészítettem az 1ik légcsatorna sablont amit üvegszövetből szeretnék csinálni.
Üdv.:Ádám
ui.:amugy még sok sok sok sok sok időbe és sok sok sok sok pénzbe fog kerülni ;D ;D ;D ;D ;D ;D
-
Én nem akarlak megsérteni,de ennek nem sok esélye van,hogy repülni fog,előbb tanulj meg repülni,utána kisérletezz. :)
-
Igen, magam is valami hasonló megoldásra gondoltam ("csapóajtó", én ezt neveztem fúvókának). De még nem tiszta a kép előttem a megvalósítását illetően. Ugyanakkor azon is elgondolkodtam, hogy ezen szárnyvégi fúvókák "trükkös" megépítésével talán meg lehetne oldani a gép oldalkormányzását is.
Mit gondolsz? Te hogy gondoltad az oldalkormányzást?
ui.: Én nem akarlak megsérteni,de ennek nem sok esélye van,hogy repülni fog,előbb tanulj meg repülni,utána kisérletezz.
Krisznek abban igaza van, hogy meg kell tanulni modellt vezetni, főleg, ha egy ilyen különleges repcsiről van szó (elég komoly helikopter-vezetési tudás kell hozzá).
De addig, míg a röpcsid elkészül, még rengeteget tanulhatsz. ;)
Azt pedig, hogy mennyi esélye van annak, hogy repülni fog, én nem tudom megmondani, mivel nincs elég információm ez ügyben. :)
Abban biztos vagyok, hogy valamilyen módon repülésre lehet bírni.
Ha a jó módszert találod meg és alkalmazod, akkor repülni fog. ;)
-
Repülni repülne valahogy az biztos...
DE! Nem mindeggy,hogy hogy.
Szerintem az a gond ezzel,hogy beleölsz egy jó nagy összeget,és ha nem sikerül a dolog akkor ott állsz h szhatod a pénzed mer az elektronika nem sok mindenbe lessz jó.Előbb próbálj meg beszélni Attis-sal,hogy trénerezzetek pár alkalmat,mer modellt vezetni élesben nem olyan mint fms-en billentyüzettel ;) de ahogy gondolod Én nem szólok bele és megsérteni sem akarlak.Hidd el nem azért nem csinálják meg a "profik" ezt a gépet mer nem jutott még eszükbe...valami oka van és valószinüleg ez,hogy nem repül(t) normálisan vagy egyáltalán.
Buék.
Megyek repülni ;D
-
http://www.youtube.com/watch?v=GNQQM-Vxyx4&feature=related
Na ezt megépíteni, de repülni sem egyszerű! :o
Arra lennék kíváncsi, valaha, valaki ezt megépítette már RC-ben? ???
-
Hali Attis!
Pont ezt a vidit néztem nemrég (többek között).
Az én kis kedvencem:
http://www.youtube.com/watch?v=hhgtMFX3ATo
Ez ugyan nem Harrier, de hasonló elven működik, és kis mérete ellenére meglepően stabil.
Ez pedig egy frankó kis bemutató arról, hogyan oldják meg a problémát egy igazi Harrieren:
http://www.youtube.com/watch?v=tfbHMxnlbfI
Mindkét videó adhat ötleteket a vállalkozó szellemű építőknek. ;)
Arra lennék kíváncsi, valaha, valaki ezt megépítette már RC-ben?
Próbálkozások vannak:
http://www.youtube.com/watch?v=wvMFnWhzJMI
:)
-
Egy kicsit "egyszerübb" megoldás: http://www.youtube.com/watch?v=gmrFcrQy-Qs&feature=related
-
Egy kicsit "egyszerübb" megoldás: http://www.youtube.com/watch?v=gmrFcrQy-Qs&feature=related
Ez az alap. Ehhez jönnek még a stabilizátor/kormány fúvókák.
-
ha beleszólhatok.
Az impellerek sajna a legrosszabb hatásfokkal működnek. ami jónak mondható az horror áru. kb 50000ft
magas fordulatszám=40-50A áramfelvétel=3300mAh25C akku=30-40dkg
a géped összsúlya 1kg fölött lesz . Ilyen impeller tudomásom szerint nincs vagy a gatyád is rámegy.
Sztem más módon indulj el.