Borsodi RC Modell Fórum
Helikopterek => Elektromos helikopterek => A témát indította: wagzo - 2012. Szeptember 23. - 21:18:45
-
Sziasztok!
A mai napon elkezdtem összerakni BKAttis új helikopterjét, ami az topic indítójába is szereplő modell!
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewitem.asp?idproduct=25193
A beépítendő elektromos alkatrészek, a régi - sajnos már törött állapotban lévő Copter-X 450 - helijéből kerülnek átépítésre a ciklikus szervók kivételével.
Mai napon szétszedtem és összeraktam a faroklégcsavar hátsó meghajtás házat, befogót. Sajnos itt is kiderült, hogy minden helit darabokra kell szedni, mielőtt beindítjuk ( nyilván nem mondtam semmi újat, nem is ez volt a célom ). Legalább három csavart találtam, amiben nem hogy csavarrögzítő lett volna, de meg sem volt húzva.
Viszont volt olyan csavar, amit nem tudtam oldani - egyenlőre. :)
Pl. a farokrotor vezérlőkar, pedig azt nagyon le kellene vennem, mert a T tipusú kar, amely a faroktengelyen csúszik, mintha kissé szorulna. Megkentem minden alkatrészt, amely mozog ott, csökkent a súrlódás, de nekem úgy tűnik, hogy mintha a tengely enyhén ferde lenne, de ezt csak akkor tudom ellenőrizni ha sikerült szétszednem.
Ettől függetlenül sajnos találtam más hibát is.
Amikor a farokrotor vezérlő kar végkitérésben van akkor a fémfarok rotortartó beleütközik a farokrotor vezérlő karba és a másik oldali végkitérésnek pedig a fém T tipusú kar egyik csavarja ütközik bele.
:(
A képek:
(http://kepfeltoltes.hu/thumb/120923/hk450_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
(http://kepfeltoltes.hu/thumb/120923/hk450_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
(http://kepfeltoltes.hu/thumb/120923/hk450_3_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
Mára ennyi, jó éjt!
-
Kicsik a képek! :(
http://kepfeltoltes.hu/view/120923/hk450_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/120923/hk450_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/120923/hk450_3_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
-
Sok sikert a heli építéséhez, és Attisnak meg a használatához! :D
Nem biztos, hogy szakszerű megoldás, de ha kicsit reszelnél az alkatrészből ami beleér a vezérlő karba, akkor hátha elférne. De ez csak egy végső megoldás legyen, mert ha van másik megoldás, akkor az valószínűleg csak jobb lehet ennél.
Vagy farokvezérlő kar alá tehetnél hézagoló alátétet, ezáltal az lentebb kerülne, és hátha nem érne bele a csavar. Ez már kicsit szakszerűbb megoldás lenne, hogyha működne. :)
-
Sziasztok!
Ma folytattam a heli építését!
Nem hagyott nyugodni, hogy miért akad a vezérlőkarba a farokbefogó, ezért nagy nehezen kiszedtem a farokvezérlő csavarját ( na innen nem sajnálták a rögzítőt ). Kicseréltem a CopterX ugyanilyen alkatrészére és láss csodát, rögtön nem akad bele sem a befogó, sem a T tipusú kar.
A kiépített vezérlő kar fémből volt és alig 1 mm szélesebb, emiatt akadt bele a befogó!
Megszűnt a komplett farokmechanika szorulása is, nem hajlott a faroktengely.
Ezt követően szétszedtem a főrotort.
Először a főbefogókkal kezdtem. Szétcsavarozás után láttam, hogy a befogó csapágyakból szintén kihagyták a zsírt, teljesen száraz volt, valamint a kereszttengely csavarjai sem voltak rögzítőzve, inkább a zsírban álltak. ( Valamit összekeverhettek a kis sárgák! :) )
Ezután leszedtem a hiller keretet, aminek a csavarjai abszolút nem voltak meghúzva, szerintem kézzel kicsavarható lett volna. Ennek a csavarjai nem voltak zsírosak, sem a belső menet.
Ezt követően ellenőriztem a többi csavart a főrotoron, mindegyik alaposan rögzítve van.
Utána minden összeszereltem és minden simán, akadálymentesen mozog.
(http://kepfeltoltes.hu/thumb/120924/20120924474_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)[/url]
(http://kepfeltoltes.hu/thumb/120924/Andi_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)[/url]
-
Sok sikert a heli építéséhez, és Attisnak meg a használatához! :D
Nem biztos, hogy szakszerű megoldás, de ha kicsit reszelnél az alkatrészből ami beleér a vezérlő karba, akkor hátha elférne. De ez csak egy végső megoldás legyen, mert ha van másik megoldás, akkor az valószínűleg csak jobb lehet ennél.
Vagy farokvezérlő kar alá tehetnél hézagoló alátétet, ezáltal az lentebb kerülne, és hátha nem érne bele a csavar. Ez már kicsit szakszerűbb megoldás lenne, hogyha működne. :)
Köszönöm!
Valószínű, hogy megoldás lehet az óvatos reszelgetés :), de inkább én kicseréltem másikra. A vezérlőkarból kellene reszelgetni, mert két különböző alkatrész akad bele, a két végkitérésnél, de azt inkább meghagyom a tulajnak, reszelgessen Ő ! ;D ;D ;D
-
wagzo köszőnöm! ;)
-
Valami ilyesmi lesz a kicsike! ( na persze meg gyakorlom a kép beillesztést vagy a képbe illesztést ;D ;D már magam sem tudom!!!! )
:) :) :)
(http://kepfeltoltes.hu/120924/hk450pro_v2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
-
Egy kicsit elmaradtam, de nagyon sok melóm volt!
Remélem holnap tudom folytatni az építést és akkor tudom publikálni is ( hű de nagyképű ;D ).
Meg aztán már kaptam is a fejemre a tulajtól, hogy mikor lesz már "nem doboz állapotú " a heli !
:) ;) :D ;D
-
Jó munkához idő kell.... ;) ;) ;)
-
Ma összeraktam a helit! Most van egy kis dolgom, de hazajöttem folytatom a leírást!
Ismét sikerült megszívatnia a kis sárgának engem!
:(
-
Ismét találkoztam a csavarrögzítő problémával!
A szervók beszerelése volt porondon, be is raktam az 1-es szervót, majd amikor kiakartam csavarni a kettes szervó rögzítőcsavarját a alu. tartóvázból már jött is gond és probléma!
Gondolhatjátok,hogy nem sikerült. Elforgott benne a 1.5-es imbusz, gondoltam el van kopva. Elő a másikat az is elforog, majd harmadik is.
Megpróbáltam kombifogóval kihajtani, de nyilván nem sikerült. Ekkor mondtam egy szépet és megdicsértem a kis sárgát aki összeraktam. Mivel nem fértem hozzá rendesen, így ki kellett szednem az alsó alutartót. ( Nyilván már be volt rögzítőzve. ) Főfogaskerék ki, komplett rotor ki! Örültem! :(
Miután kivettem, akkor ráfogtam a csavarra a kombifogóval és a vázat tekerve bírtam csak kihajtani a csavart, nem mondhatnám könnyen adta magát. Miután kitekertem láttam, hogy gyengén be volt rögzítőzve, mert szinte fehér volt a menet. Kérdezem én minek kellett olyan csavart rögzítőzni, amihez még nem volt alkatrész rögzítve, hiszen nem volt szervo beszerelve gyárilag, mivel ez csak egy üres kit-ként jött. Természetesen a menetnek annyi lett a alutartóban, így az alkatrész cserére szorult.
(http://kepfeltoltes.hu/121005/20121003492_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
(http://kepfeltoltes.hu/121005/20121003501_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
Miután kicseréltem a tartót, akkor más sikerült rendesen a helyére tenni a szervót.
-
Ezt követően összeraktam a helit teljesen, nem volt probléma már.
Illetve nem teljesen, mert a rádió nincs itt nálam, így nem tudtam a szervókarokat pontosan középhelyzetbe állítani ( ezért nincsenek még a helyükre rakva a szervo rudak ). Ezután még be kell állítani az imbolygót, állásszögeket. A lapát kiegyensúlyozás van még hátra és utána indítható a heli.
És a képek a heliről!
(http://kepfeltoltes.hu/121005/20121005512_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
(http://kepfeltoltes.hu/121005/20121005513_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
(http://kepfeltoltes.hu/121005/20121005514_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
(http://kepfeltoltes.hu/121005/20121005515_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
(http://kepfeltoltes.hu/121005/20121005516_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
(http://kepfeltoltes.hu/121005/20121005517_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
Miután elkezdtem összepakolni az alkatrészeket és a szerszámokat, akkor láttam meg, hogy a vevő is itt van nálam, akkor már azt is felszereltem!
(http://kepfeltoltes.hu/121005/20121005518_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
Remélem minden rendben lesz a berepnél ( amire tapasztalt helis modellezőt fogunk felkérni )
:)
-
Nagyon szépen köszönöm wagzo! ;)
Ha majd ráérsz, viszem a rádiót... ;D
-
Grat, szép lett, sok szép reppenést vele ! :D
-
Elfelejtettem a fősegítőmről képet feltenni!
Állandóan ott sertepertélt, felnézett az asztalra mindíg és mondta, ha valami nem jó! :)
Nélküle nem jöhetett volna létre.... ;D ;D ;D ;D
(http://kepfeltoltes.hu/121006/20121005510_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
-
Akkor a csontot neki! ;D ;D ;D
-
Grat, szép lett, sok szép reppenést vele ! :D
Ezt köszönöm is wagzo kollégának, aki már építésben profinak számít! ;)
-
Azért annyira nem profi, de igyekszik megtanulni az építés fortélyait ! ( is ) !!!!
-
Gratulálok a géphez! Szép lett! Sok sikeres landolást kívánok hozzá!
Láttam, hogy gondod volt az 1.5-ös imbusz csavarral!
A HK gépeknél előfordul, hogy colos csavarokat használnak (néhány helyen)! Oda az 1/16"-os imbuszkulcs kell!
Ettől függetlenül szerintem nagyon jó kis gépek!
Nálam is üzemel egy 450-es abszolút gond nélkül! Csak a csapágyakat cseréltem ki ENZO-ra mindenhol és a tengelyeket Align-ra!
-
Az eredeti csapágyak gyenge minőségűek? ??? ??? ???
-
Használhatóak az eredeti csapágyak is egy ideig! Nálam a főtengely csapágyak mentek tönkre lefutottghamarabb! (kb 50-60 start után)! Ezeket cseréltem! Most nyár végén volt egy nagy szerviz és úgy gondoltam kicserélem mindet enzora! (az 500-as gépen nagyon beváltak) A szerviz után még nem használtam a gépet! De a beállítások alatt éreztem hogy egy sokkal pontosabb gépet kaptam!
-
Sziasztok!
Bocsi,hogy ide írok,de sürgősen szükségem lenne egy távirányító szerelőre!!!
A neten nem igazán találok senkit aki javítana Hitec eclips7-es rádiót.
Előre is köszi a segítséget ;)
-
Sziasztok!
Bocsi,hogy ide írok,de sürgősen szükségem lenne egy távirányító szerelőre!!!
A neten nem igazán találok senkit aki javítana Hitec eclips7-es rádiót.
Előre is köszi a segítséget ;)
Szia!
Mi a hiba jelenség? ???
-
Hali!
Minden tutin működik,kivéve a csűrőt.A jelenség a következő!
Balra eltolva nincs gond,kitér rendesen.Viszont jobbra fél útig megy rendesen,de utána
el indul vissza.A poti jó,kimértem és csinálta egy cserés vizsgálatot is,a magassági potit
megcseréltem a csűrőével,és úgy sem jó.
Sztem nincs túl nagy baja,de én nem tudok vele mit kezdeni.
-
Sziasztok!
Ma eljött a berep napja! ;D
De, sem az építő sem a berepülő sem volt megelegégedve a heli viselkedésével! :'(
(http://www.rcpilot.hu/users/438/16587/s_201210222055116129.jpg) (http://www.rcpilot.hu/users/438/16587/b_201210222055116129.jpg) A képet az RcPilot.hu tárolja. (http://www.rcpilot.hu) (http://www.rcpilot.hu/users/438/16587/s_201210222057463939.jpg) (http://www.rcpilot.hu/users/438/16587/b_201210222057463939.jpg) A képet az RcPilot.hu tárolja. (http://www.rcpilot.hu) (http://www.rcpilot.hu/users/438/16587/s_201210222145124989.jpg) (http://www.rcpilot.hu/users/438/16587/b_201210222145124989.jpg) A képet az RcPilot.hu tárolja. (http://www.rcpilot.hu)
-
Grat, akkor ez is meg volt! :)
De pontosan mi a hiba a viselkedésében a helinek? ???
-
Grat, akkor ez is meg volt! :)
De pontosan mi a hiba a viselkedésében a helinek? ???
Ami a legjobban idegesítő volt benne a 0 Km főtengely gőrbesége! >:(
Meg gyro érzékenységét sem tudtuk beállítani rendesen valami oknál fogva. :-\
-
Ma kiszereltem a főtengelyt és elgurítottam egy üveglapon.
Kissé pattogott rajta, egyszóval görbe volt!
Beleraktam helyette egy Align főtengely és beindítottam a helit, úgy hogy fogtam a kezemben a fejem felé tartva és már nem rázott, nem remegett a rotorfej. Azonban a amikor a földön beindítottam rögtön ismét elrántotta a farokrészt jobbra, aztán amikor toltam neki a gázt, akkor tovább forgatta ugyanabba az irányba, így leállítottam.
Egyenlőre nem jöttem rá még mi a hiba. sajnos.
-
Szia wagzo!
Mit gondolsz, mi lehet a hiba? ??? ??? ???
-
Egyenlőre tanácstalan vagyok.
Kérdeztem a rádióval kapcsolatosan, hogyan lehet a gyro érzékenységet állítani, mert nekem az a furcsa, hogy kis fordulaton nem tudja a főrotor által kellett nyomatékot kiegyensúlyozni a faroklégcsavar, mintha a gyro ott nem működtetné a faroklégcsavar állásszögét. De az is lehet, hogy kicsi még a farokfordulatszáma, ahhoz, hogy ellensúlyozza a főrotor forgatónyomatékát. Ez viszont nem lehet teljesen igaz, hiszen minden rotor fordulata nulláról indult és még sem ránti el a farokrész. ( bocs a csapongástért, csak gondolkozom hangosan, illetve írásban )
Szóval azt a választ kaptam a Graupner MX12-es rádió gyro beállításával kapcsolatosan, hogy :
úgy emlékszem, hogy a gyro érzékenység annak a csatornának a végkitérés állításával szabályozható, amelyikre rá van dugva a gyro kábele. Pl. a beállítás egyik kapcsolóállásnál -80%, a másiknál +80%, akkor az azt jelenti, hogy a minusz értéknél 80%-os érzékenységen dolgozik a gyro normál módban, a pozitív állásban pedig iránytartó módban. A megfelelő értékeket a gyro manualja szerint kell beállítani, illetve finomhangolni.
A fentiek alapján nem sikerült nekem megcsinálni!!!! De nem adjuk fel, kell a kihívás!
-
Milyen gyro van rajta pontosan? Képeken nem tudom egyértelműen kiszűrni (tippem hogy a HK-401B, de nem biztos). Ha a HK-s, akkor azzal szoktak olyat elkövetni, hogy szétszedik, és a gyro elektronikáját a házban rögzítik valami rezgéselnyelő anyaggal úgy, hogy ne tudjon elmozdulni benne. Gyárilag nem mindig van rendesen rögzítve belülről.
Lehet, hogy ettől nem szűnik meg a probléma amit leírtál, de érdemes megcsinálni.
Esetleg nem fordítva van véletlenül beállítva a gyro? Próbáld meg a reverse-t megfordítani. Nekem a leírásból úgy tűnik, mintha még csak rásegítene a gyro a pörgésre (ha gázadásnál egyre jobban forog a heli), tehát fordítva látja el a feladatát. De ez csak egy tipp, gondolom figyeltél rá és próbáltad is már.
A gyári HK-s tengelyekre (nem csak a főtengelyre) pedig más is panaszkodott már, van aki zsinórból cseréli Align-ra vagy valami jobbra mint a gyári, még akkor is, ha nem görbe.
-
Szia!
Copter X GY240-es van rajta. Az irányok jók, az ki lett próbálva már kézben többször is, ellentart a forgásnak. Ma kihúztam a gyro egyik kábelét a vevőről és megpróbáltam a gyro delay potméterével szabályozni, de nem változott semmi. Ugyanaz a jelenség, jobbra fordul a farokrész. Szerintem meg kellene próbálni kicserélni a gyro-t, legalább is azt is kizárnám a hibák közül.
Bár mindíg a Graupner MX12 rádió gyro érzékenység állításának "nem tudása " a főprobléma és nem tudom a megoldást rá. :( :( :( :(
-
Szia!
Értem, akkor sajnos egyelőre nincs más tippem, nem ismerem olyan szinten azt a rádiót...
Ha mégis eszembe jut valami, akkor közzéteszem.
A gyro csere jó ötlet, akkor legalább lehetne tudni, hogy azzal van-e a hiba vagy esetleg valami más a probléma forrása.
Esetleg más rádióval ki lehetne próbálni, aminél tudod állítani a gyro érzékenységet, és ha azzal jó, akkor az MX12 távon kell valamit állítani.
-
Sziasztok!
Addig nem igazán keresnék hozzá Gyrot míg wagzo azt nem mondja hogy kell. ::)
Majd holnap felhívlak wagzo.... ;)
-
Hali
a faroklapát nullás?( mechanikusan pont középen van?
Mert az is tud vicces dolgokat művelni.
esetleg egy kis előfeszítéssel próbálkozhattok még.
-
Egy főtengej, egy főrotorlapát kiegyensúlyozás, egy szabályzó, egy gyro cserélye után
wagzo és JohnnyT kolléga repülhetőnek nyílvánította a helimet! ;D ;D ;D
-
Na, gratula, sok szép reppenést vele, de törésmenteset ám! ;)
-
Na, gratula, sok szép reppenést vele, de törésmenteset ám! ;)
Ok, köszönöm a szakember gárda nevében is! :D
A berepről majd képek és videó is lesz. ;D
-
Egy pár kép a műveletekről.... ;)
(http://www.rcpilot.hu/users/438/16665/s_201210272032126470.jpg) (http://www.rcpilot.hu/users/438/16665/b_201210272032126470.jpg) A képet az RcPilot.hu tárolja. (http://www.rcpilot.hu) (http://www.rcpilot.hu/users/438/16665/s_201210272029174922.jpg) (http://www.rcpilot.hu/users/438/16665/b_201210272029174922.jpg) A képet az RcPilot.hu tárolja. (http://www.rcpilot.hu) (http://www.rcpilot.hu/users/438/16665/s_20121027202758538.jpg) (http://www.rcpilot.hu/users/438/16665/b_20121027202758538.jpg) A képet az RcPilot.hu tárolja. (http://www.rcpilot.hu)
-
Hogy szuperál azóta a heli? :)
-
Hogy szuperál azóta a heli? :)
Sajnos nem hallottunk róla!
Azt írta Attis, hogy holnap megy repülni, remélem a helit is irányítani fogja!
Sikeres leszállást!!!!!!!!
-
Hogy szuperál azóta a heli? :)
Sajnos nem hallottunk róla!
Azt írta Attis, hogy holnap megy repülni, remélem a helit is irányítani fogja!
Sikeres leszállást!!!!!!!!
sziasztok!
Nagyon sajnálom de, még mindíg nem repültem a helivel. :-[
Sajnos most nagyon sok magán természetű gond adodott. :'(
-
Értem, akkor majd az első és az utáni felszállásokhoz és leszállásokhoz sok sikert kívánok! :)
-
Értem, akkor majd az első és az utáni felszállásokhoz és leszállásokhoz sok sikert kívánok! :)
Bízom benne még ezen a héten repülni fog.... ::)
-
Hajrá, sok sikert! ;)
-
Sziasztok!
A mai nap wagzo kolléga ismét neki esett a HK450-es helimnek! ;)
Ismét megpróbálja a lehetettlent, az alapokból újra beállítani a helit ami itt is ott is lifeg lötyög... :'( :'( :'(
(http://rcpilot.hu/users/285/27144/s_201503122209235961.jpg) (http://rcpilot.hu/users/285/27144/b_201503122209235961.jpg) A képet az RcPilot.hu tárolja. (http://www.rcpilot.hu) (http://rcpilot.hu/users/285/27144/s_201503122209098417.jpg) (http://rcpilot.hu/users/285/27144/b_201503122209098417.jpg) A képet az RcPilot.hu tárolja. (http://www.rcpilot.hu) (http://rcpilot.hu/users/285/27144/s_201503122209298516.jpg) (http://rcpilot.hu/users/285/27144/b_201503122209298516.jpg) A képet az RcPilot.hu tárolja. (http://www.rcpilot.hu)
Előre is köszönöm az oktatást is. ;) ;) ;)
-
A beállítási opciókat ponrol pontra szépen elmondta wagzo. :)
Ami tudni kell azt itt meg is lehet találni:
http://borsodircmodell.hu/index.php/topic,316.0.html
Igaz látni és tapasztalni megint más mint elolvasni... ::)
(http://rcpilot.hu/users/285/27144/s_201503122209268864.jpg) (http://rcpilot.hu/users/285/27144/b_201503122209268864.jpg) A képet az RcPilot.hu tárolja. (http://www.rcpilot.hu) (http://rcpilot.hu/users/285/27144/s_201503122209166022.jpg) (http://rcpilot.hu/users/285/27144/b_201503122209166022.jpg) A képet az RcPilot.hu tárolja. (http://www.rcpilot.hu) (http://rcpilot.hu/users/285/27144/s_201503122209193001.jpg) (http://rcpilot.hu/users/285/27144/b_201503122209193001.jpg) A képet az RcPilot.hu tárolja. (http://www.rcpilot.hu)