Borsodi RC Modell Fórum

Rc modell repülőgépek => Elektromotoros repülés => A témát indította: BK_Attis - 2009. December 13. - 11:10:09

Cím: Légcsavar kiegyensulyozás!
Írta: BK_Attis - 2009. December 13. - 11:10:09
Sziasztok!

Ami fontos a minden forgó mozgást végző tárgynál az az, hogy központosan forogjon!
Miért? A káros rezgések kilengések elkerülése végett, ezek hatásai miatt ami vissza is hat az egész modell működésére.
Nagyon fontos hogy a motor tengelyen lévő légcsavar sülypontja megfelelő legyen.
Ennek helyes beállításáról íme egy videó:

http://www.youtube.com/watch?v=VgSqnjHHmtY&feature=fvw
Cím: Re:Légcsavar kiegyensulyozás!
Írta: BK_Attis - 2010. Január 11. - 13:05:24
Én most már mindegyik légcsavarom kiegyensúlyozom!  ;)
Ezzel tényleg megkímélem a motorjaim.  ;D
Cím: Re:Légcsavar kiegyensulyozás!
Írta: pittyu - 2010. Január 11. - 16:28:16
Én most tettem fel egy APC légcsavart. Két csík cellux kevés volt és még sniccerrel faragnom is kellett jócskán a másik oldalról.
Cím: Re:Légcsavar kiegyensulyozás!
Írta: BK_Attis - 2010. Január 13. - 09:57:05
Én most tettem fel egy APC légcsavart. Két csík cellux kevés volt és még sniccerrel faragnom is kellett jócskán a másik oldalról.

Akkor eléggé elvolt öntve!  :'(
Cím: Re:Légcsavar kiegyensulyozás!
Írta: gzax - 2010. Január 30. - 17:54:53
Sziasztok

Nekem többnyire GWS propok vanak de szinte csak a felirat bánta mindegyiknél meg némi felületi kapirgálás... ;D
Viszont a az APC-s nekem is pontatlanabb volt... Eleinte... aztán pár balul sikerült leszálás és némi manikür után tökéletes.
Cím: Re:Légcsavar kiegyensulyozás!
Írta: BK_Attis - 2010. Január 30. - 22:58:06
Lekellet kapirgálni a felíratott a GWS-ről?  ;D :o
Cím: Re:Légcsavar kiegyensulyozás!
Írta: kordaz - 2010. Február 28. - 10:44:01
A légcsavart nem szabad sem faragni, sem vágni a végéből az egyensúly megtalálása érdekében.

Maximum a kilépő élt (főleg akkor, ha valaki kézzel indít, persze csak robbanómotoros gépeknél) érdemes kicsit meghúzni csiszoló vászonnal , hogy indításkor ne vágja szét az ujjakat.

Ha levágsz a légcsavarból, vagy faragod, akkor teljesen megbomlik annak aerodinamikai tulajdonsága, hiába hoztad egyensúlyba a két tollat.

Egyensúlyba állítást vagy festékkel, vagy jól ragadó szalaggal végzünk, méghozzá nem a tollak végein, (mert ott funkcionál a leghatékonyabban a toll kialakítása) hanem középtájon.
Cím: Re:Légcsavar kiegyensulyozás!
Írta: Pintyoke - 2010. Április 14. - 00:56:43
A légcsavart nem szabad sem faragni, sem vágni a végéből az egyensúly megtalálása érdekében.

Maximum a kilépő élt (főleg akkor, ha valaki kézzel indít, persze csak robbanómotoros gépeknél) érdemes kicsit meghúzni csiszoló vászonnal , hogy indításkor ne vágja szét az ujjakat.

Ha levágsz a légcsavarból, vagy faragod, akkor teljesen megbomlik annak aerodinamikai tulajdonsága, hiába hoztad egyensúlyba a két tollat.

Egyensúlyba állítást vagy festékkel, vagy jól ragadó szalaggal végzünk, méghozzá nem a tollak végein, (mert ott funkcionál a leghatékonyabban a toll kialakítása) hanem középtájon.

Ezt nagyon köszönöm, én sajna simán neki álltam volna vagdosni,faragni :-(
Cím: Re:Légcsavar kiegyensulyozás!
Írta: Péter - 2010. Április 14. - 20:47:36
A légcsavart nem szabad sem faragni, sem vágni a végéből az egyensúly megtalálása érdekében.

Maximum a kilépő élt (főleg akkor, ha valaki kézzel indít, persze csak robbanómotoros gépeknél) érdemes kicsit meghúzni csiszoló vászonnal , hogy indításkor ne vágja szét az ujjakat.

Ha levágsz a légcsavarból, vagy faragod, akkor teljesen megbomlik annak aerodinamikai tulajdonsága, hiába hoztad egyensúlyba a két tollat.

Egyensúlyba állítást vagy festékkel, vagy jól ragadó szalaggal végzünk, méghozzá nem a tollak végein, (mert ott funkcionál a leghatékonyabban a toll kialakítása) hanem középtájon.
Nem telyesen értek egyet, illetve a vágás-faragással tökéletesen egyetértekv de a csiszolással nem. A csiszolással nem csinálunk nagyobb kárt mint a müanyag zsugorodása, söt mi több, egy finom csiszolás akár javithat is a fröcsöntött müanyag légcsavar profilján, arról nem is beszélve hogy ezredmiliméteres felületi csiszolás általában elegendö a kiegensulyozáshoz és néha a kilépöt, néha a belépöt kell csiszolni (lehetöleg az egész felületet.)
Cím: Re:Légcsavar kiegyensulyozás!
Írta: compcenter - 2010. Május 25. - 06:59:22
Sziasztok!

Ami fontos a minden forgó mozgást végző tárgynál az az, hogy központosan forogjon!
Miért? A káros rezgések kilengések elkerülése végett, ezek hatásai miatt ami vissza is hat az egész modell működésére.
Nagyon fontos hogy a motor tengelyen lévő légcsavar sülypontja megfelelő legyen.
Ennek helyes beállításáról íme egy videó:

http://www.youtube.com/watch?v=VgSqnjHHmtY&feature=fvw
Cím: Re:Légcsavar kiegyensulyozás!
Írta: track - 2010. Július 11. - 21:41:03
 ??? na akkor bővítem a kérdést :

EDF-et hogyan lehet kiegyensúlyozni ????????????????????????
beleért 2 ponton a házba, csiszoltam belőle. -> gaggggyyyíííí. magas fordulaton még mindíg beleér.
üt is. lentebb csiszolom, de hogy egyensúlyozzam ki ?
Cím: Re:Légcsavar kiegyensulyozás!
Írta: swatosi - 2011. November 09. - 19:54:10
Helló mindenki!
Tudom nem itt kéne, de hibás információ miatt rosszul rendeltem meg, és vásároltam meg http://www.zenn.hu/modelsport/product_info.php?products_id=3599 ezt a propit! Ha érdekel valakit, jelezzen PÜ-ben , elpasszolnám neki!ugyan ezért az árért! a propihoz hozzá sem nyúltam!!!!ugyan úgy gyári csomagban küldöm tovább
Köszke!
Cím: Re:Légcsavar kiegyensulyozás!
Írta: swatosi - 2011. November 20. - 08:15:11
Üdv!
Szerintetek lehetséges hibásan kifúrt légcsavart javítani?
Cím: Re:Légcsavar kiegyensulyozás!
Írta: BK_Attis - 2011. November 20. - 09:27:05
Üdv!
Szerintetek lehetséges hibásan kifúrt légcsavart javítani?

Igen!  ;)