Borsodi RC Modell Fórum
Rc modell repülőgépek => Elektromotoros repülés => A témát indította: motyi96 - 2012. Október 08. - 19:45:24
-
Sziasztok!
Találtam egy tervet a neten még a nyáron, és nagyon megtetszett. Elkezdtem építeni, hát körülbelül most értem a végére. Innen letölthető maga a terv, és az eredeti gépről készült képek is: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=767157
Megépítettem ezt a gépet, tegnap meg volt a berepülés.
Nagyon tetszik, szépen repül, sikerült belőni a súlypontot is (először kicsit farnehéz volt).
Képek: http://rcpilot.hu/gall/repulo/877/20121007211443/edge_540_1170mm_sajat_epitesu_repulom.html
Videó a berepülésről: http://www.youtube.com/watch?v=6zYF1uOxZR4
A konfig:
Motor: Turnigy D3542/6 1000KV Brushless
Propeller: APC 12*6'
Szabályzó: 40A
Szervók: 4*Turnigy TG9e 9gramm
Akku: Turnigy 2200 mAh 3S
Súlya 1100 gramm lett, de ez a motor nem erőlködik neki, rántja felfelé a gépet könnyedén. :)
A szárnyat saját "terv" alapján szétszedhetősre csináltam, hogy beférjen az autóba, de még merevítenem kell rajta.
Az eredeti tervhez kötötten polisztirolból készült a gép. Kívülről be lett vonva 'széles celluxszal'.
Nagyon tetszik a gép, ez az első profilos gépem (és az első repülésem is egyben ilyen géppel)! :)
Remélem tetszik! :D
Üdv.: Motyi
-
Maximális elismerésem!
Gratulálok!!!!
-
Gratula, f@sza gép lett!
Én is ezt választottam első saját építésnek, és nagyon jó lett. Nekem Diego lapból volt, és ezen tanultam repülni.
DemonGti-nek van egy Big Flat Ultimate leírása is, ajánlom figyelmedbe!
-
Maximális elismerésem!
Gratulálok!!!!
Gratula, f@sza gép lett!
Én is ezt választottam első saját építésnek, és nagyon jó lett. Nekem Diego lapból volt, és ezen tanultam repülni.
DemonGti-nek van egy Big Flat Ultimate leírása is, ajánlom figyelmedbe!
Köszi-köszi! :)
Valószínűleg ha esetleg még egszer meg akarom építeni, én is abból fogom, valamivel jobbnak tűnik, mint a hungarocell.
Ez előtt repülőből egy 80 centis depron (most Diegos hab) repcsim volt, vagyis most is van, hát azért repülésben, és az építésben is sokkal másabb a két gép. :)
Láttam már az Ultimate tervet is, ha megint rám jön az építhetnék, akkor lehet belekezdek, de most lesz még kis dolgom ezzel is, és kaptam egy felsőszárnyas 1m-es gépet, azzal is lesz még dolgom. :) Úgyhogy egy darabig el vagyok látva. :D
-
Nagyon királyok vagytok! Gratulálok az építéshez és a repüléshez is! Az én első épített gépem egy hulladék volt.
A legnagyobb örömöt mindíg egy saját építésű gép tud adni, akárhogy is néz ki, minden porcikáját ismered.
-
Szuper a video, és nagyon ügyesek vagytok!
Gratulálok!!!
:D ;) :D
-
A videó nagyon jó lett! ;)
De, az építést részletesebben is fotózhattad volna... ::) :'(
Szép munka, ügyes vagy! :o
Gratulálok! ;)
-
Köszönöm mindenkinek! :D
Van 1-2 telefonos fotóm az építés néhány lépéséről, azt itt meg tudjátok nézni:
http://rcpilot.hu/gall/repulo/877/20121009201041/edge_540_epites_kozben_keszult_fotok.html
Ma egyébként megcsináltam a szárnymerevítést, majd csinálok fotót arról is! :)
-
Videó a merevített szárnyról és erősebb futóműről: http://www.youtube.com/watch?v=F5TWaSi-CSo
És a mai eset, amikor kicsit keményebben sikerült lerakni a földre... : http://rcpilot.hu/gall/repulo/877/20121017204723/edge_540_kemeny_leszallas_kovetkezmenye.html
Javítható, holnapra már ha minden jól megy újra repképes lesz! :)
-
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_Z4MmgKiU8U[/youtube]
Egy kis on-board móka. :D
-
Jó kis videó!
:D ;) :D
-
Jó kis videó!
:D ;) :D
Köszönöm! :D
-
Lefotóztam, hogy hogyan alkottam meg a szárnyakat szerelhetősre, a fenyőlécet hogyan raktam bele merevítésképp a két szárny közé, a vízszintes vezérsíkba miképp alkottam merevítést (igényelte), hogy milyen az erősebb futómű, és még egy-két apróságot. :)
Ide kattintva megtekinthetőek a képek! (http://rcpilot.hu/gall/repulo/877/20121025210547/edge_540_szerelheto_szarny_szarnymerevites_eros_futomu.html)
(http://rcpilot.hu/users/877/16642/b_201210252110594877.jpg)
-
Ügyes, az otthon fellelhető anyagok legjobb hasznosítása.... ;) ;) ;)
-
Köszi! Hát igen, kb. abból készült... :D
-
Még egyszer végig néztem a topikot és meg kell állapítsam, hogy tényleg nagyon klassz kis gépet hoztál össze.
Korábban már próbálkoztam ezzel az anyaggal de a súlyán kívül nem túl sok jó tulajdonságát véltem felfedezni.
Sajnos elég rosszul tolerálja a gyengébben sikerült leszállásokat.
De ha lamináljuk vagy fóliázzuk jóval masszívabb lesz.
Ha végre útól érem magam akkor bele vágok én is egy ilyen gép megépítésébe.
-
Köszi! :)
Igen, nem egy erős anyag sajnos, ha még egyszer ilyen gép építésére kerül a sor, akkor szerintem zöld Diegos habból fogom csinálni...
-
Én Diegoból csináltam. Olcsó és gyorsan építhető, könnyű javítani is. UHU Port használj (vagy a HK-s változatát), nekem a hőragacs nem jött be.
De ha kicsit többet szánsz rá, akkor vegyél lábazati szigetelő lapot!
-
Diegos hab már van, úgyhogy abból csinálom, ha majd kell, de egyelőre ez is jó, ami most van. :)
Én kék tubusos Technokolt használok. Nagyon meg vagyok vele elégedve, erős, olcsóbb, mint az UHU por, és könnyebben beszerezhető. :D
-
Sajnos azt tapasztaltam, hogy az utóbbi időben romlott a diegós hab minősége.
Törékeny lett. :'(
Ha hajtást kell csinálni azonnal laminálni kell celluxszal mert törik.
Még az egész kis ívű hajtásoknál is. Az ultron törzsében nem sok hajtás van de nekem sikerül ott is eltörnöm...
Szóval mielőtt egy fáradtságos melóval kivágott elemet meg hajtanátok csináljatok egy próbahajtást... !
Persze ennek ellenére is klasszisokkal jobb mint a hungarocell és társai.
-
Új motorfelfogatást kellett csinálnom a gépbe, mert volt egy kicsit keményebb leszállás, és a motor kilazult a helyéről, bár már eleve meg volt kicsit lazulva.
Megoldottam, ez már nem fog kilazulni. ;D
Kicsit nőtt a gép súlya, 1230 gramm lett, de még így is könnyedén húzza a moci felfelé a gépet.
Képek az új orról:
http://rcpilot.hu/gall/repulo/877/20121117162954/edge_540_uj_motorfelfogatas.html
És egy on-board felvétel, itt már az új orr-résszel repült:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-qooVPDLZt0[/youtube]
Még mindig nagyon meg vagyok elégedve ezzel a géppel, öröm vele repülni. :D
-
A képeket nézve nekem úgy tünik nagyon lezártad a motor melletti teret. Repülés után nem nézted, nem melegszik túl a motor?
Amúgy a nevezett gépnek én is nézegettem már a rajzát, tervezem hogy megépítem.
Üdv. Jimmi.
-
Amennyire belefért az elején lévő lyukba az ujjam megnéztem, de nem éreztem melegnek.
Egyébként itt kap is valamennyi levegőt, de szerintem nem egy túlmelegedős fajta ez a moci. :)
Sok sikert, ha hozzákezdesz!
-
Szerintem, pedig abban megegyezhetünk, hogy a motor melegedése nem ˝fajta˝ hanem terhelés kérdése! Ha megnézel egy ˝gyári˝gépet ott nyomon követhető a motor+szabályzó megfelelő átszellőztetése, hűtése.
Megjegyzem, a hozzászólásomat segítő szándékból tettem a sokéves modellező múlttal a hátam mögött. Amennyiben a hozzászólásom ˝belevaunak˝ tünne, akkor vedd úgy mintha nem is szóltam volna hozzá! :)
-
Nem veszek semmilyen hozzászólást "belevaunak", örülök hogy megosztjátok gondolataitokat. :)
Igazad is van. Nekem valószínűleg azért nem melegszik így a motor, mert nem repülöm a startot végig fullgázon, hanem nagyrészt félgázon és 2/3 gázon repülök. Mivel ez a motor kicsit nagyobb gépekben is megállná a helyét (ha jól emlékszem majd' 200 grammal többet tud húzni, mint az én gépem súlya), ezért nem igényli a maximális gázt a repülésnél.
Ha majd ott járok, hogy komolyabb terhelést kap a moci repülésnél, akkor valahogy megoldom a szellőztetést jobban. Bár én a repülőzést inkább csak a móka kedvéért csinálom, a fő modellezési ág nálam a heli. ;D
(Tesóm már jobban húz a repülők felé, nemrég meg is oldottam, hogy tudjak trénerezni, úgyhogy majd fejlesztem őt is. ;))
-
Nekem is volt szerencsém belekóstolni a helizésbe, de nekem annyira nem jött be, igy eladtam, csak a szobait hagytam meg.
Én amikor kezdtem a modellezést akkor még a boltban nem lehetett kész repcsiket kapni, ezért mindig építéssel kezdődött,és azóta is szeretek építeni.
Üdv. Jimmi.
-
Én helivel kezdtem, utána kezdtem egy YAK-54 lapgép építésével, aztán jött ez az Edge, most pedig egy 1m-es gyári trénert újítok fel, amihez épp alkatrészt várok. Én is nagyon szeretek építeni, és nagyon jó érzés, amikor látom repülni az általam épített masinákat. :D
-
Nemrég belekezdtem egy trénerkábel projektbe, ami tegnap kész is lett. Trénereztünk a tesómmal egy jót, itt van róla 1 videó:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nAjHqzLJQTU[/youtube]
Ma is belekezdtünk a trénerezésbe, de az első startot sem sikerült végigrepülni. A szárnymerevítés sajnos nem volt elég a gépnek, és a szárny még kicsit mindig hajlott nagyobb terhelésnél. Ma a gyenge Nikecell elfáradt, és a levegőben tőből kitört az egyik szárny (ekkor pont én irányítottam). Amikor ez történt jó gyorsan jött lefelé a gép orral, és amikor ráhúztam a magasságit akkor engedte el a szárny a testet, persze már semmihez nem volt időm, de ha magasan történik akkor sem lett volna esélyem.
A gép orral a földbe fúródott, és teljesen összetört.
Az eredmény képekben:
(http://rcpilot.hu/users/877/17098/b_201211252054041523.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/877/17098/b_201211252054062908.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/877/17098/b_201211252054129037.jpg)
Tanulság: ne építsetek ily módon Nikecellből repülőt, esetleg erősebb hab laminálásával, és a szárnymerevítést bombabiztosra csináljátok!
Én bele fogok kezdeni egy ugyanilyen gépbe, de nem hunarocellből, hanem Diegos habból.
Nem jó érzés számomra így látni a sok órai munkámat, de ez van. :'(
-
Szia motyi!
Ügyes vagy hogy már az ifjuságot is tanítod a modellezésre! ;)
Sajnálom a géped... :'(
-
Szia motyi96
Fogadd őszinte részvétem és együtt érzésem.
Szerintem még ne vesd el teljesen a hungit... Nem tudom olvastad-e Jimmi (http://borsodircmodell.hu/index.php?action=profile;u=279) topikját a hung+diegós építésről.
Ha nem nézd meg ! (http://borsodircmodell.hu/index.php/topic,2971.0.html)
Efendi barátom 3-4 testet is elnyűtt egy ilyen formán épített szárnyal. Ő purhabbal laminálta össze a két anyagot méghozzá úgy, hogy gatyagumival bebandázsolta amíg száradt.
Ha a purhabot meghígítod egy kis purhab tisztítóval akkor nem habosodik annyira és könnyebb lesz vele dolgozni.
De ha van kedved és "Tehetséged" balzázni akkor azzal is laminálhatod mert az is kitesz magáért.
-
Köszi!
Próbálgattam a kisebb YAK-54 lapgéppel tanítani tesómat, de trénerkábel nélkül, csak nem győztem újat csinálni meg javítgatni, hiába profi már a szimulátorban, ezért inkább alkottam egy trénerkábelt. :)
Olvastam a Jimmi topikját, és nagyon szép, ügyes munka, csak én már így "natúr" nikecellel is el voltam szállva a gép súlyával rossz irányba, úgy meg főleg túl nehéz lenne. Vagy diegos habból építem újjá, vagy egy sárga 2cm vastag nagyon erős habból, amit a tüzépen vettem, de nem tudom sajnos mi a neve (majd rákérdezek).
Egyik modellező ismerősöm pedig ajánlott egy boltot Debrecenben, ahol valami jóféle habot lehet venni, ha arra járok, akkor majd benézek oda is.
*Szerk: A sárga habot sikerült beazonosítani, poliuretánnak hívják. Hátránya hogy nehéz, viszont nagyon erős.
Egyik barátom ajánlotta a styrodurt, körülszaglászom majd azt az irányt is. :)
-
A különböző színű habok különböző sűrűségűek. A zöld hab jött be eddig a legjobban. A többi vagy túl nehéz( a kék és a zöld között 20-30% különbség is van a zöld javára). Egyfajta sárga habot próbáltam már de amellett, hogy könnyű nagyon törékeny volt.
Ez utóbbi egész citrom sárga volt....
-
Egy biztos Ha acélból építjük a gépet akkor max behorpad. Már ha mozgásra tudjuk bírni.
Szóval ne ess át a ló túloldalára. Ezeket a madarakat repülésre és nem zuhanásra építjük.
Ha meg leesik javítjuk. Ennyi.
Az F-22 est már annyiszor meg építettem, hogy akár becsukott szemel is menne.
Szóval ne csüggedj!
-
Nyilván, igazad van.
De az sem egy egészséges megoldás, hogy merevítések tartják össze a gépet, és mégsem elég masszív. Itt nem a földbecsapódáskor vált le az egyik szárny, hanem még a levegőben, tehát nem bírta a terhelést. Ezért nem jött be a nikecell.
Én így vagyok a YAK-54-el, mint te az F-22-vel. :D
Szóval meg kell találni az arany középutat szerintem is.
Most olyan gépre fogok törekedni, ami a levegőben jól megállja majd a helyét, körülbelül 1 db fenyőléc merevítéssel a szárnyban (nyilván így lehet nem fog sikerülni, de masszívabb, és max. olyan súlyú gépet szeretnék kihozni, mint ez volt). Remélem sikerül valami, majd beszámolok!
Most eléggé meg vagyok fázva, ha kilábalok belőle akkor egy másik projekttel párhuzamosan elindítom ezt is. :)
-
Eddig nem sokat haladtam vele, viszont sikerült szerezni styrodurt (kiderült a sárga is az, és súlyra a sárga a legjobb), zöld és sárga is van, és van még styrofoamom meg fibranom. Súlyra a sárga styrodur az első, második a fibran, úgyhogy ezt a kettőt fogom előnyben részesíteni. Egyébként mindegyik 2cm vastag, úgyhogy sok esetben hosszában ketté kell majd őket vágnom. Csináltam habvágót ami a 2centi vastagságból 2db 1centis dolgot csinál, tehát hosszában kettévágja. Majd később teszek fel róla fotót.
Eddig még csak a két szárny alap és a törzs két oldala van meg 1 centisre vágva, remélem haladok majd tovább most már gyorsabban.
-
A sárgát már próbáltam.
Nem sokkal jobb mint a sima hungarocell sajnos. Nem morzsálódik úgy de törik.
A zöld viszont kifejezetten jó. Bár nehezebb a sárgától.
Viszont a a sárgát fóliázod jó lehet! Tapasztalataim szerint még a hungival is csodákat tesz a fóliázás.
-
A sárgát már próbáltam.
Nem sokkal jobb mint a sima hungarocell sajnos. Nem morzsálódik úgy de törik.
A zöld viszont kifejezetten jó. Bár nehezebb a sárgától.
Viszont a a sárgát fóliázod jó lehet! Tapasztalataim szerint még a hungival is csodákat tesz a fóliázás.
Nézegettem, nekem hasonlónak tűnik a kettő (a zöld meg a sárga), de lehet hogy igazad van. Viszont úgy tervezem, hogy majd a végén nem festve, hanem dekor fóliázva lesz, úgyhogy az majd ad neki még + tartást. :)
-
A sárga hab amit venni sikerült annak idején ritkább volt mint a zöld.
A sűrűsége is több mint 20%-al kevesebb volt mint a zöldé. Bár láttam már másfajta sárga habot is.
Csak azért írtam le, hogy nehogy berepülés közben szembesülj a dologgal.
Már ha ugyan azt a habot vetted mint én. ::)
-
Van annyi féle, hogy elég nehéz eldönteni. :D
Szerintem nem lesz baj vele.
-
Helyzetjelentés:
Haladhatna gyorsabban is, de ez nem egy lapgép, azt 3 nap alatt meg lehet építeni, na ezt nem, ezt már tapasztaltam és most is ezt tapasztalom. :) Leginkább azért van ez, mert sok a ragasztás, és mindig meg kell várni, míg megszárad. Én kék tubusos technokolt használok, ez jött be nekem legjobban.
Szóval most ott tartok, hogy a törzs két oldala és alja egyben, és a függőleges és vízszintes vezérsík is egyben. Utóbbit két fél Diegos habból ragasztottam össze, közéjük pedig ment egy kis üvegszövet. Ezeket majd még megpróbálom kicsit "profilosítani" vagdosással és csiszolgatással, remélem sikerül. Majd ha le lesznek vágva a kormánylapátok, akkor oda megy majd valamilyen merevítés.
A törzs két fele mint már mondtam egy darab 2centis fibran nevű anyag, hosszában kettévágva (végén kicsit elcsúszott, ezért ott vékonyabb az egyik, de nem vészes). Alja 2centis sárga styrodur, elején kb. 2 centinkét árkok vágva, kívülre pedig cellux ment, hogy meg tudjam hajlítani.
Képek (sorrendben halad előre időben): http://rcpilot.hu/gall/repulo/877/20130104161130/edge_540_rebuild.html
-
Helyzetjelentés:
Haladhatna gyorsabban is, de ez nem egy lapgép, azt 3 nap alatt meg lehet építeni, na ezt nem, ezt már tapasztaltam és most is ezt tapasztalom. :) Leginkább azért van ez, mert sok a ragasztás, és mindig meg kell várni, míg megszárad. Én kék tubusos technokolt használok, ez jött be nekem legjobban.
A lapgépeket kb fél nap alatt repkészre szoktam csinálni. Pl F-22
Ezért szeretem a hőtaknyot. Óriási hátránya, hogy nagyon csínján kell bánni vele mert nehéz.
Szóval hiába csábít, hogy a rosszul sikerült vágási hibát kompenzáljuk vele, ne engedjünk neki.
Így egész jól használható.
-
Helyzetjelentés:
Haladhatna gyorsabban is, de ez nem egy lapgép, azt 3 nap alatt meg lehet építeni, na ezt nem, ezt már tapasztaltam és most is ezt tapasztalom. :) Leginkább azért van ez, mert sok a ragasztás, és mindig meg kell várni, míg megszárad. Én kék tubusos technokolt használok, ez jött be nekem legjobban.
A lapgépeket kb fél nap alatt repkészre szoktam csinálni. Pl F-22
Ezért szeretem a hőtaknyot. Óriási hátránya, hogy nagyon csínján kell bánni vele mert nehéz.
Szóval hiába csábít, hogy a rosszul sikerült vágási hibát kompenzáljuk vele, ne engedjünk neki.
Így egész jól használható.
Lehet, hogy majd szerzek be olyat, de most egyelőre csak technokolom van. :) Lassan de biztosan haladok ezzel is.
-
Nem rossz a Technokol csak valóban lassú egy kicsit...
Ami elég gyors még és könnyű erős az a purex alias purhab+pisztolymosó hígító...
-
Apró popó!
Tervbe vettem én is egy ilyen madár építését mivel ez eddig még kimaradt a repertoárból....
motyi96 ha nem bánod itt publikálnám és nem nyitnék neki új topikot.
Még nem döntöttem el, hogy 1200mm vagy csak 1000mm lesz.
Majd ec-peccel kiszámolom.
-
Apró popó!
Tervbe vettem én is egy ilyen madár építését mivel ez eddig még kimaradt a repertoárból....
motyi96 ha nem bánod itt publikálnám és nem nyitnék neki új topikot.
Még nem döntöttem el, hogy 1200mm vagy csak 1000mm lesz.
Majd ec-peccel kiszámolom.
Nyugodtan publikáld itt, örülök, hogy más is belekezd egy ilyen remekműbe! :)
-
Sziasztok
Tegnap elkezdtem a madárkát építeni ahogy megígértem. Haladtam is vele egy kicsit.
A szárny fesztáv csak 1000mm lesz.
Délután rakok fel pár képet.
-
Volt egy kis időm így feldobtam a képeket az RC Fanatikusokra.
Találtam egy jó kis 3 nézeti rajzot a gépről ami kottázva is volt. Némi keresgélés után megtaláltam a hozzátartozó táblázatot is ami az eredeti méreteket tartalmazza + ha megadom a kívánt méretet mindjárt számolja is a többit hozzá.
ugyan találtam hiányosságot a rajzon de azért jól használható.
Ha valakit érdekel a táblázat akkor elküldöm neki Emillel.
(http://www.rcpilot.hu/users/2562/17692/b_20130106757365657.jpg)
-
Az építésről feldobálom a képeket ha valakinek kérdése van velük kapcsolatban válaszolok.
Súlyt még nem tudok....
(http://www.rcpilot.hu/users/2562/17692/b_20130106757409677.jpg)
(http://www.rcpilot.hu/users/2562/17692/b_20130106757139573.jpg)
(http://www.rcpilot.hu/users/2562/17692/b_20130106757182034.jpg)
(http://www.rcpilot.hu/users/2562/17692/b_2013010675726912.jpg)
(http://www.rcpilot.hu/users/2562/17692/b_20130106757477075.jpg)
(http://www.rcpilot.hu/users/2562/17692/b_20130106757328993.jpg)
Most így állok. ha tudok szerezni egy mérleget megmérem.
Meg a légpárnást is... ::)
-
Hmmm, ismét egy szép darab a gzax műhelyből! :o :o :o
De, egy 2m is csinálhatnál már... ;D
-
Majd meglátjuk.
Tervezem már de ahhoz kellene egy jó kis robbantós motor...
Bár van egy HP 60-om csak nincs hozzá kipufogóm. Az talán elvinne egy ilyen madarat...
-
Mértem egyet. Jelen állapotában 233g Ha nem szalad el nagyon a ló talán sikerül 600g-ban megállni vele. ::)
(http://www.rcpilot.hu/users/2562/17692/b_20130106757328993.jpg)
-
Nagyon szépen alakul, grat! :D További sok sikert hozzá! ;)
-
Köszönöm.
-
Én élőben is láttam. Nagyon frankó!
-
Tegnap megint haladtam egy kicsit. Súlyt holnap tudok mérni.
(http://www.rcpilot.hu/users/2562/17692/s_201301111957547526.jpg) (http://www.rcpilot.hu/users/2562/17692/b_201301111957547526.jpg) A képet az RcPilot.hu tárolja. (http://www.rcpilot.hu)
(http://www.rcpilot.hu/users/2562/17692/s_201301111957425893.jpg) (http://www.rcpilot.hu/users/2562/17692/b_201301111957425893.jpg) A képet az RcPilot.hu tárolja. (http://www.rcpilot.hu)
-
Motor (http://www.sarkanyellato.hu/termek/2212880kv59g-a-multikopter-motor-11a800g-huzoero)
4dbSzervó (http://www.sarkanyellato.hu/termek/ts-d9025-digitalis-fem-fogaskerekes-szervo-13g-2-5kg-0-09sec)
Szabi (http://www.sarkanyellato.hu/termek/20a-brushless-szabalyzo)
Vevő (http://www.sarkanyellato.hu/termek/corona-rp8d-2-4ghz-dsss-8-csatornas-vevo)
Aku (http://www.sarkanyellato.hu/termek/1000mah-11-1v-2030c-lipo-akkumulator-turnigy)
/\
II
Katt ide
-
Alakul-alakul, és jó a konfig is! :)
-
Remélem belefér a súlyba és lesz még tartalék is...
-
Frissítettem a képgalérián, itt tartok (a képeken látszanak szerintem a lépések). Most a hátulján dolgozgattam, azt szeretném befejezni, aztán jövök előre:
http://rcpilot.hu/gall/repulo/877/20130104161130/edge_540_rebuild.html
(http://rcpilot.hu/users/877/17656/b_201301152115152993.jpg)
A vízszintes és függőleges vezérsíkot sikerült "profilosítani", egy tapétavágó és csiszolóvászon segítségével.
A tapétavágóval óvatosan végigvágtam ferdén, aztán megigazgattam a csiszolóvászonnal. Nem a legszebb, de majd a fóliázás reményeim szerint szépít rajta.
-
Jól mutat!
Nem bíztad a véletlenre a ragaszás rögzítését!
Ez biztos tartósabb lesz mint a hungiból készült...
De a tapétázással figyelj majd mert ez az anyag jóval nehezebb, nehogy sokkal nehezebb legyen.
Ezt a habot aqua color színező pasztával szoktam festeni, ez jól merevít is rajta meg könnyebb is mint a tapéta és jóval olcsóbb is.
Hátránya hogy ecsettel felhordva nem olyan mint a tapéta meg a matrica.
a súlyra azért ezzel is kell vigyázni. Mivel nagyon tömény lehet egy kicsit hígítani és ha megszárad jól fed és könnyű.
-
Én is haladtam egy kicsit megint.
Így áll jelenleg a dolog.
(http://www.rcpilot.hu/users/2562/17692/b_201301161456068556.jpg)
(http://www.rcpilot.hu/users/2562/17692/b_201301161455427154.jpg)
-
Jól mutat!
Nem bíztad a véletlenre a ragaszás rögzítését!
Ez biztos tartósabb lesz mint a hungiból készült...
De a tapétázással figyelj majd mert ez az anyag jóval nehezebb, nehogy sokkal nehezebb legyen.
Ezt a habot aqua color színező pasztával szoktam festeni, ez jól merevít is rajta meg könnyebb is mint a tapéta és jóval olcsóbb is.
Hátránya hogy ecsettel felhordva nem olyan mint a tapéta meg a matrica.
a súlyra azért ezzel is kell vigyázni. Mivel nagyon tömény lehet egy kicsit hígítani és ha megszárad jól fed és könnyű.
Muszáj volt erősen rögzíteni az íves részt, mert nem fogta a szigszalag rendesen, és amúgy is csak ilyen vastagságú volt itthon ebből a fajta ragasztószalagból. ;D Így is le kellett súlyozni a könyvekkel.
Igen, valószínűleg az egész nehezebb lesz mint a hungarocell. Valamilyen fóliát mindenképpen akarok rá tenni, mert egyébként a hab könnyen ütődik és sérül. Ha nem nagy fáradtság, tudnál feltenni valami közeli képet az aquacolor festékkel festett habról? Megköszönném.
Nagyon igényes és szép a repülőd, egész jól haladsz! ;) Kíváncsi leszek rá. A balza testet mivel vontad be, mi ez a fehér fólia szerű anyag? Ezt festeni fogod, vagy kap még színes fóliát is?
-
Nagyon igényes és szép a repülőd, egész jól haladsz! ;) Kíváncsi leszek rá. A balza testet mivel vontad be, mi ez a fehér fólia szerű anyag? Ezt festeni fogod, vagy kap még színes fóliát is?
Sajnos a a festésről nincs célirányos képem ami értékelhető lenne... A minőség mindössze a türelemtől függ.
Fújni is lehet ha van hozzá szerszámod. ;)
A balza gépen a fehér az bizony sütőpapír. Egy kicsit sérülékeny de cserébe baromi olcsó és nagyon könnyen javítható és remekül megfeszül száradás után.
A sérülékenység mellet hátránya még, hogy a nedves levegőtől belazul és meghullámosodik. Persze ha kiszárad megint kifeszül.
Igen fog még kapni egy két színes tapéta csíkot.
-
Jó ötlet a sütőpapír, szerintem sosem jutott volna eszembe, bár nem is dolgoztam még balzával. :D
Nekem már van egy elképzelésem a desgin-ról, remélem összejön.
-
Igazából nem akarom túlzásba vinni mindössze annyi színt akarok rá, hogy a levegőben jól látszódjon...
-
Egy kabin rá és egy pazar dekor. már kész is! ;)
Nagyon tetszik mester, ez is jól sikerült. ;)
Remélem idén már fogok látni valamit személyesen is repülni.... ::)
-
Rajta vagyok az ügyön.
És a 2m-es gépet is már tervezgetem fejben...
És akkor viszem ezt is...
-
Én is szeretném majd látni! :D
-
Ma elnyerte a végleges formáját a masinéria.
Még egy kis színt kell rátenni a jobb láthatóság érdekében.
Súlyt még nem tudok de holnap megmérem és ha nem esik és nem lesz orkán be is repüljük a fiammal.
::)
-
Na, hajrá, sok sikert hozzá!!! :D
-
Hát ahogy a meteurológiát elnézem mind hasonló időt próbál ráerültetni a természetre, úgy néz ki ma elmarad a berepülés....
-
Szia gzax!
Gratulálok nagyon szép madár!!!!!!!!!!!!!!!!
Üdv:Vadász
-
Köszönöm.
Itt az újabb kép amit ígértem tegnapra... :-\
(http://www.rcpilot.hu/users/2562/17692/b_20130119827333954.jpg)
(http://www.rcpilot.hu/users/2562/17692/b_20130119827449625.jpg)
Súlyt még nem mértem de meg lesz az is. ;D
Idővel..... ::)
-
Nagyon szép gép, sok sikeres startot vele! :)
-
Köszönöm.
Mértem súlyt...
Egy kicsit elcsúsztam vele ::) 704g
Nem lesz az az igazi 3D gép de szépen fogja vinni...
Legfeljebb kap 4 cellás akut. azzal erősebb a cumó csak kérdés, hogy nereke vele annyi erőtöbletet mint amennyivel nehezebb az aku...
-
Ez jól sikerült ! ;)
-
Köszönöm.
Ha minden igaz berep hétfőn.
-
Megvolt a berep?
Én is haladtam kicsit, csináltam 1-2 fotót a jelenlegi állapotról, de az RCPilot most nem igazán akar nekem működni, majd holnap megpróbálom feltölteni.
-
Szia Motyi96
Sajnos nem sikerült berepülni. Az idő nem engedte. De mihelyt lesz rá alkalom meg csinálom. Sajnos ez nem a mi évszakunk...
-
Értem. Hátha lesz egy kis jó idő nemsokára.
Az ígért képek a jelenlegi állapotról (frissítve, frissek a galéria végén): http://rcpilot.hu/gall/repulo/877/20130104161130/edge_540_rebuild.html
(http://rcpilot.hu/users/877/17656/b_201301221801541010.jpg)
-
Jól mutat !
Hogy állsz a súllyal?
-
Köszi!
Ahogy a képeken látszik, úgy 620 gramm, szárnyastól.
Ha erre még rádobálom a többi elektronikát (akkut is) és apróságokat amiket majd még biztos, hogy beépítek, akkor 975 gramm. Az előző 1300 grammal elég jól repült, tehát maradt még "saccperkábé" 300 grammom. Remélem elég lesz.
-
Annyi elég... :) Azzal mát lehet rakétát játszani... ;D ;D ;D
-
Történt egy kis baleset a függőleges vezérsíkkal.
Ma megint neki iramodtam, hogy berepüljem de sajnos csak a városban lengedezett a szél.
Odakint meg fütyült! Szóval megint elmaradt a berepülés. Viszont ahogy beraktam az autóba elakadt a vezérsík és ahogy túlfordult beszakadt rajta a balza. Mivel nem volt kedvem balzával vacakolni, kivágtam a bordaközt és a hátulja Győzike mintás fóliaborítást kapott. ;D
(http://www.rcpilot.hu/users/2562/17692/b_201301241236186592.jpg)
-
Annyi elég... :) Azzal mát lehet rakétát játszani... ;D ;D ;D
Jaja! :)
Szép a gép a Győzike mintával is! :D
Sajnos itt is fúj most a szél.
-
Meg kell mondja még egy géppel sem voltam ilyen türelmes a berepüléssel.... ::)
De ez valamiért eléggé a szívemhez nőtt. Nem akarom földhöz vágni a türelmetlenségem miatt.
Lehet építek egyet habból is. :)
-
Gratulálok gzax mester! ;)
-
Gratulálok gzax mester! ;)
Ja kösz gyönyörút lett.... ;D ;D ;D
-
Megvolt a berepülés....
(https://static.ncore.cc/static/smilies/blowup.gif)
Amatőr hibákat követtem el az építésnél. Semmi javíthatatlan csak a motorelhúzatás. Magyarán szólva csak felokádtam a motort a gépre és kész.... Hogy ezt hogy csináltam ....
Szóval borzasztó szarul repült. Videó van csak még egy kicsit dolgozok rajta.(https://static.ncore.cc/static/smilies/wall.gif)
-
Izgatottan várjuka videót! ;)
-
Mint fentebb említettem igen gyalázatosan "repült" vagyis inkább csak vergődtem vele.
A motor elhúzatás nagyon fontos ebből is látszik !
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=RjQRpiH4mkE&list=UUkbZXc9SBubF09Nb3LGbhDA&index=1[/youtube]
-
Szuper gzax mester! ;) ;) ;)
Nem is látszik semmiféle hiba... ::) ;)
-
Ott távolabb valami UFO csapda lehet, lehet látni hogy lerántja.
De legalább nem unalmas vele repülni. ;)
-
Egy domb van ott ahol állunk. Amikor kimentünk nem fújt a szél de mihelyt felpörgettem a motort már neki is kezdett.
Nem látszik a videón de brutál meredek az egyik oldala és mindig keresztbe fúj a szél. Ezért ahol átbukik a szél a dombon ott mindig lenyomja a gépeket. Legalább nem uncsi a leszállás....
-
Szuper gzax mester! ;) ;) ;)
Nem is látszik semmiféle hiba... ::) ;)
Próbáltam a levegőben tartani... Elég nehéz volt. Általában közelebb szoktam leszállni. Nem szeretek gyalogolni sokat a gépért... ;D
-
Jó lett az, gratulálok hozzá! ;)
-
Most már jó is. Remélem legalábbis.
A motor beállítottam és a magassági kormány hiányosságait pótoltam.
Lehet kimegyek berepülni. Csak sajnos nem lesz videó mert nincs operatőröm. ::)
-
De majd csinálsz... :D
-
Újabb frissítésen esett át az EDGE-m galériája, az utolsó néhány kép tükrözi a jelenlegi állapotot:
http://rcpilot.hu/gall/repulo/877/20130104161130/edge_540_rebuild.html
Az orrán a "lyuk", amin kibújik a moci tengelye nem túl szép, de úgy is tervezek rá egy orrkúpot, az majd eltakarja. ;D
(http://rcpilot.hu/users/877/17656/b_20130129211432757.jpg)
-
Jó lesz ez, majd kialakul! ;) ;) ;)
-
Hű de sárkányos!
Grat jól mutat!
-
Köszönöm!
-
Nagyon szép!
Én a motor forgórésze körül nagyobb helyet hagynék a levegőnek, és az orrbucin is vágnék beömlőnyílást!
Sőt, a tűzfalat sem ártana átlyukasztani, hogy szabadon áramoljon a levegő.
-
Akár a törzs végén is vághatsz egy lukat, és akkor végigmegy a friss levegő. Legalább a szabi, és az akksi is kap hűtést.
-
Nagyon szép!
Én a motor forgórésze körül nagyobb helyet hagynék a levegőnek, és az orrbucin is vágnék beömlőnyílást!
Sőt, a tűzfalat sem ártana átlyukasztani, hogy szabadon áramoljon a levegő.
Akár a törzs végén is vághatsz egy lukat, és akkor végigmegy a friss levegő. Legalább a szabi, és az akksi is kap hűtést.
Igen, én is gondolkodtam rajta, de aztán kiment a fejemből. De mivel már az előzőnél is javasolta valaki, most pedig Te is, ezért ezen megcsinálom, nehogy melege legyen a mocinak.
-
Frissítettem a galérián ismét: http://rcpilot.hu/gall/repulo/877/20130104161130/edge_540_rebuild.html?p=1
A 2. oldalon láthatóak az új képek.
A szárnymerevítés egy 1m-es vörösfenyő léc, amit apa megfaragott nekem szépen, így ez adja nagyrészt a szárny profilját. Ezúttal nem bíztam a véletlenre, ez már elég merev tartást biztosít! :D Az orr-részen a szellőzés még tovább lesz fejlesztve, csak még nincs befejezve.
Már kezd hasonlítani egy repülőre. ;D
Itt láthatóak a méretek a 800mm-es fesztávú Gileshez képest. :)
(http://rcpilot.hu/users/877/17656/b_201302071820105761.jpg)
-
Hmmm impozáns!
-
Csak két gyors fotó, megérkezett az orrkúp, amit rendeltem rá! ;D (bocsi a minőségért, gyorsan lőttem telefonnal)
(http://rcpilot.hu/users/877/17656/b_201302112113146616.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/877/17656/b_201302112113134518.jpg)
-
Nagyon jól mutat rajta.
Sajnos a repcsijeimet elhanyragolom ezen a téren pedig ez adja meg a végleges formáját...
Lassan itt az ideje a berpülésnek. ;)
-
Nagyon jól mutat rajta.
Sajnos a repcsijeimet elhanyragolom ezen a téren pedig ez adja meg a végleges formáját...
Lassan itt az ideje a berpülésnek. ;)
Az előzőn én sem jutottam odáig, hogy feldobjam rá, de ennek már oda szántam azt a 4 dodót. :D
Hát, a berepülés nem tudom hogy mikor lesz, túl hidegben nem akarom, ha jó idő lesz, akkor pedig meglátjuk. Mindenesetre még van egy kis munka vele. :)
-
Jelentem az EDGE berepülésre készen áll!!! ;D ;D ;D
Összeállt nagy nehezen a gép, szerintem jól sikerült. :)
A dekor még várat magára, elsőnek szeretném berepülni, majd ha minden stimmel, akkor jöhet a színezés.
Na és a súly! Sokkal jobban jöttem ki, mint terveztem. Az előző ugyanezzel a felállással 1300 grammal is szépen repkedett. Ezzel sikerült kijönni 1130 grammból. 8) Hiába nehezebb anyag a styrodur, mint a polisztirol, de mivel nem kell agyonmerevíteni, így jobban sikerült a súlyt kihozni belőle.
A képgaléria frissült, most is a végén vannak a friss képek a 2. oldalon: http://www.rcpilot.hu/gall/repulo/877/20130104161130/edge_540_rebuild.html?p=1
(http://www.rcpilot.hu/users/877/17656/b_201302172016186841.jpg)
-
Igazán szép lett!
Gratula!
Sajnos az enyémmel van valami szarság. Valami építési vagy beállítási hiba amit nem veszek észre.
Tegnap megint kivittem és csak nyomdafestéket nem tűrő szavakkal tudnám jellemezni a reptét...
Szóval valószínű, hogy valakinek a polcán végzi majd porfogóként.
Persze nem adom fel megépítem újra meg újra amíg jó nem lesz! >:(
-
Szép gépet készítettél! :D
-
Húúú, nagyon szép! :o
-
Köszönöm! :) Remélem a repülése is jó lesz. :)
Gzax!
Kár, hogy nem sikerült jól a géped!
Ne add fel, majd jó lesz az.
Ha mégis újraépíted, akkor talán próbáld meg a méreteket arról a tervről leszedni, ami alapján én csinálom, úgy hátha jobb lesz.
-
Nem akartam nagy gépet ezért csináltam 1000mm-est ez frankón elfér a hátsó ülésen... ;D
De úgy döntöttem, hogy ha újra építem akkor a rajzod alapján fogom.
-
Szia Zoli!
Milyen vastag styrodur-ból építetted?
Lassan annyit kérdezek,hogy érdemesebb lenne egy helyszíni szemlét megejteni. ;D
Üdv.Józsi
-
Nem akartam nagy gépet ezért csináltam 1000mm-est ez frankón elfér a hátsó ülésen... ;D
De úgy döntöttem, hogy ha újra építem akkor a rajzod alapján fogom.
Na igen, az autós szállítással nekem is voltak az előzőnél gondok, azért csináltam azt szerelhetős szárnyúra.
Ezt meg majd valahogy beszuszakolom ha kell. ;D
Szia Zoli!
Milyen vastag styrodur-ból építetted?
Lassan annyit kérdezek,hogy érdemesebb lenne egy helyszíni szemlét megejteni. ;D
Üdv.Józsi
Szia Józsi!
Kérdezz nyugodtan, szívesen válaszolok! :D De én benne vagyok a "helyszíni szemlében" is, ha el jössz ide. :) Bár ha apa majd valamelyik Sajóörösi talira el tud vinni autóval, akkor majd ott is látható lesz, remélem. :) Simsonnal sajna csak a helit tudom szállítani. :-\ ;D
Ja, és a kérdésedre a válasz: én itthon a tüzépen csak 2cm-es styrodurt tudtam venni. A szárny és a törzs két szimmetrikus fele úgy lett megoldva, hogy egy habvágóval hosszában kettévágtam, így két db 1cm-es lett belőle. 8) Ha kell, küldök képet erről a habvágóról. A törzs alsó része maradt 2 centi vastag, és ahol még styrodurt használtam, ott is 2 centi nagyrészt. A zöld színű Diegós hab meg ugye 5mm-es, a függőleges és vízszintes vezérsík két fél diegós habból lett összeragasztva (közöttük üvegszövet), aztán profilosra munkáltam.
Üdv.: Zoli
-
Megvolt a berep!!! Nagyon jó lett! ;D ;D ;D
Bővebben videóval majd este! ;)
-
Na kész a vidi is! ;)
Kicsit fújt a szél, ezért a leszállás nem volt olyan egyszerű, de sikerült. :)
A gépről: az előzőhöz képest a legészrevehetőbb dolog a szárnymerevítés. Nem hajladozik a levegőben, minden figuránál ugyanolyan egyenes. :D A repülésében is jobbnak érzem, mint az előzőt. A szárnyprofilja ennek nagyobb, ezért kicsit másabb az irányítása, de a "más" alatt én jobbat értek. Jól kilehet lassítani a méretéhez és súlyához képest, de sokáig bír vitorlázni is nagyobb sebességgel. A motorelhúzatást is jónak érzem. ;D
És a vidi:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Mqfd5wFJ9MU[/youtube]
-
Gratulálok motyi! ;)
-
Gratulálok motyi! ;)
Köszönöm! :)
-
Na kész a vidi is! ;)
Kicsit fújt a szél, ezért a leszállás nem volt olyan egyszerű, de sikerült. :)
A gépről: az előzőhöz képest a legészrevehetőbb dolog a szárnymerevítés. Nem hajladozik a levegőben, minden figuránál ugyanolyan egyenes. :D A repülésében is jobbnak érzem, mint az előzőt. A szárnyprofilja ennek nagyobb, ezért kicsit másabb az irányítása, de a "más" alatt én jobbat értek. Jól kilehet lassítani a méretéhez és súlyához képest, de sokáig bír vitorlázni is nagyobb sebességgel. A motorelhúzatást is jónak érzem. ;D
És a vidi:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Mqfd5wFJ9MU[/youtube]
Gratula nagyon király lett... :D
-
Gratula nagyon király lett... :D
Köszönöm!! :)
-
Repültem ma is két akkut a géppel (az új Turnigy 9X adómmal :D), az időjárás most engedte.
Nagyon tetszik a gép stabilitása és ereje, de ami a legjobban az a sebessége! Nagyon-nagyon gyors full gázon. Az út mellett reptetek városon kívül, de néhány közlekedő autóval is felveszi a versenyt! ;D
A leszállások most nem sikerültek olyan jól. A szabin kikapcsoltam a féket, gondoltam kipróbálom így is, de nem volt túl jó, mert a menetszél úgy bepörgette a légcsavart hogy olyan hangja volt mintha el sem vettem volna a gázt tőle. Nem tudom hogy emiatt bénáztam-e leszállásnál, de nem volt túl szép, de szerencsére nem történt semmi kár a gépben. Egy kérdésem lenne: lehet-e/érdemes-e olyat csinálni ezen a gépen, hogy a csűrőhöz fékszárnyat mixelek? Tehát leszállásnál mindkét csűrőlap lefelé nézne. Vagy ez nem való ilyen gépre? (láttam a TGY 9X-ben hogy tud ilyesmit)
-
Szerintem próbáld meg. De elsőre csak egész kevés fékszárnnyal próbáld. Mármint kis állásszöggel.
-
Szerintem próbáld meg. De elsőre csak egész kevés fékszárnnyal próbáld. Mármint kis állásszöggel.
Rendben, beállítom és legközelebb kipróbálom!
-
Beállítottam a fékszárnyat, magasan ki is próbáltam, fékez szépen, csak az a baj, hogy leszállásnál nincs időm és merszem a kapcsoló felé nyúlkálni, ezért leszálláshoz még nem használtam. ;D Majd egyszer, ha már ügyesebb leszek a leszállásnál. :)
Ma csináltam egy on-board felvételt, nemsokára felrakom.
-----
Szerk.:
Itt a vidi:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=bI3H2RR3aRU[/youtube]
-
Végre volt időm lefesteni az EDGE-t.
Még nem biztos, hogy ez a végleges verzió, de most nem jut eszembe rá más díszítés.
Most így néz ki, rakok fel róla pár képet.
Sajóörösön a hétvégén élőben is megtekinthető lesz. :D
Összes kép: http://rcpilot.hu/gall/repulo/877/20130507123808/edge_540_festes.html
(http://rcpilot.hu/users/877/19465/b_201305071239321436.jpg)
-
Szép lett a szerkezet! Én csíkozni szoktam alulról neonzöld/fekete mintával. Gondolom ez a nagy kockás is jól látszik.
-
Klassz lett a gép. Alig várom már, hogy élôben láthassam repülni a hétvégén.
Csak nehogy kirepüld az aksikat mire odaérek..... :D
-
Köszönöm! :D Még nem repültem vele így lefestve, de szerintem jól látszik a kockás hasa a levegőben. :)
Vinni mindenképp fogom Sajóörösre, de repülni nemtudom hogy fogok, mert fűbe nem tudok leszállni (kicsi a kerék, és gyenge a futómű felfogatása, azonnal kiszakadna egy buckában), aszfalt pedig csak a reptér melletti úton van, viszont ott forgalom szokott lenni. Viszont ha most is valami kalászos növény van vetve a reptér mögötti szántón, mint tavaly akkor ha elég magas, abba le tudom tenni. ;D
Az akkukkal nem lesz baj, viszem a töltőt is. :)
-
Akkor elkapjuk ;) ;D
-
Elég gyorsan siklik szerintem az elkapáshoz, én legalábbis biztos nem merném. ;D Majd valahogy megoldjuk. :)
-
Sajnos nem jött össze a sajóörösi reptetés, bocsi, akik kíváncsiak voltak rá! :-\
Nem mertem megkockáztatni, hogy kitörjön a futóműve a fűben.
-
Legközelebb már tudok vele Sajóörösön is repülni egy nagyobb kerékkel, ugyanis kipróbáltam egy 10 centi átmérőjűvel a fűben való fel- és leszállást, és működik. :)
Itt egy vidi (a felszállás sajna nincs benne):
http://www.youtube.com/watch?v=Sg-3Vndwtnk