Borsodi RC Modell Fórum
Hajómodellezés => Motoros hajók => A témát indította: gzax - 2012. November 11. - 07:56:03
-
Több száz légpárnás hajókép megnézése és több oldal építési leírás és képletek végig bújása után tele rajzoltam vagy 15db A4-est.
Aztán neki kezdtem az építésnek.
Először feljelöltem és kivágtam a hajó középső részét.
(http://www.rcpilot.hu/users/2562/16886/b_20121111737392935.jpg)
-
Azért kezdtem ezzel mert gyakorlatilag ez határozza meg a hajó méretét és innen kiindulva készítem majd el a légpárna töltő csatornáit és az emelő levegő légcsatornáját is.
(http://www.rcpilot.hu/users/2562/16886/b_20121111737466674.jpg)
-
Ezután felkerült a fenéklemez. És kivágtam rajta az emelő levegő nyílását.
Ez utóbbit a mozgatásért felelős fő hajómű 8) biztosítja majd.
(http://www.rcpilot.hu/users/2562/16886/b_20121111737498990.jpg)
-
Felkerült még az alsó részre merevítésnek egy csík körbe a fenéklemezre úgy, hogy a párnatöltő levegőnek elegendő helyet hagyjon a párnába áramláshoz.
(http://www.rcpilot.hu/users/2562/16886/b_20121111737567448.jpg)
(http://www.rcpilot.hu/users/2562/16886/b_20121111737593966.jpg)
-
Felhelyeztem próbából a párnatöltő ventilátort ebből kettő lesz egymáson.
(http://www.rcpilot.hu/users/2562/16886/b_20121111738051429.jpg)
-
Elkészítettem a motortartó konzolt styro habból és mivel nem találtam túl merevnek a fedélzetet a motor tartó alá vágtam egy darab rétegelt lemezt, hogy nagyobb felületen ossza el a motortól érkező különböző erőket.
Valamint a később felkerülő oldalszegélynek a tartói. Ehhez a párna lesz majd rögzítve.
(http://www.rcpilot.hu/users/2562/16886/b_20121111738132522.jpg)
Ja igen és az emelő levegő terelő is elkészült. Ez választja majd le a propellerszélből az emelő levegőt.
-
Beépítettem a párna fúvató ventilátorokat és felkerült az oldal lemez is.
(http://www.rcpilot.hu/users/2562/16886/b_20121111736545668.jpg)
-
Ezután elkezdtem a fedélzet építését.
(http://www.rcpilot.hu/users/2562/16886/b_2012111173705937.jpg)
(http://www.rcpilot.hu/users/2562/16886/b_20121111737177458.jpg)
(http://www.rcpilot.hu/users/2562/16886/b_20121111737286472.jpg)
(http://www.rcpilot.hu/users/2562/16886/b_20121111737312949.jpg)
-
Eddig jutottam.
Remélem a két venti elegendő levegőt tud majd a párnába pumpálni.
Ha nem akkor előszedem azt a 3200kv-s kis mocimat és azzal fújatom majd meg. De egyenlőre ezt kerülném a nagy fogyasztása miatt.
-
Szi Mester! ;)
Ismét egy pazar rc lesz gzax módra! :o
Egy dolog azért nyugtalanít... ::)
A te hajód már majdnem kész, mit csinálsz majd jövő augusztusig? ;D ;D
-
Hát a légpárnáról még nem esett szó.... :-\
A kaszni megépítése néhány apróságtól eltekintve gyerekjáték... Ezeknek a kütyüknek a rákfenéje a párna.
Nem mindegy a formája, az anyaga az hogy hengeres vagy ujjas kivitelű e.
Sajnos a legjobb terepjáró képessége az ujjas kivitelű párnának van. Ami azt jelenti, hogy hosszú órákat fogok tölteni varrogatással.
Sajnos ha nem csak aszfalton és vízen akarom majd használni akkor az utóbbit kell csinálnom. De persze azért kipróbálok több félét is. ;D
Aztán ha túl koprán végeznék és nem tudnék mit kezdeni a sok szabad időmmel és nem tiltja a szabályzat akkor nevezek még egyet... 8)
-
Jól haladsz!
Miért kell a légcsavarszélből is leválasztani, ha már egyszer külön fújod a párnát ventilátorral?
-
Hali !
Szép és különleges lesz. 8)
Ha szabad érdeklődnöm akkor miből építed ? ???
Üdv.
ui. Neked nem egy tűzoltó hajót /esetleg repzsát/ kellene építeni ? ;D
-
Jól haladsz!
Miért kell a légcsavarszélből is leválasztani, ha már egyszer külön fújod a párnát ventilátorral?
Nos a párna fúvató ventik elég kis teljesítményűek. Szóval nem biztos, hogy elég levegőt és nyomást csinálnak majd. A másik ok, hogy ha a főhajtóművet leállítom akkor nem fog leülni csak ha a párna ventiket is lekapcsolom. a másik ok pedig, hogy ha csak a főmotor adja a szelet akkor a fordulat függvényében változik a párna magassága is.
Később linkelek egy videót a korábbi párnásomról ott jól látszik.
-
Itt a videó. 1 perc környékén jól látszik, hogy gázadásra hogy ugrál.
-
Hali !
Szép és különleges lesz. 8)
Ha szabad érdeklődnöm akkor miből építed ? ???
Üdv.
ui. Neked nem egy tűzoltó hajót /esetleg repzsát/ kellene építeni ? ;D
Mester köszönöm az elismerő szavakat.
Diegós habból építem a kacatot. A párnát pedig páraáteresztő Bramac fóliából szándékozom készíteni.
De a kísérti párnákat vastag fóliazsákból ragacsolom majd pálma fixel.
A tűzoltó hajón gondolkodtam de mivel az unokabátyám már épített egyet és igen jól szerepelt vele így nem akarok sem mögötte kullogni sem pedig konkurálni.... 8)
Szóval inkább szerényen meghúzódnék... 8) ;D
-
Sziasztok
Ma felraktam a legegyszerűbb párnát a hajóra. Biztos, hogy nem ez a verzió lesz rajta mivel ennek a nagy hátránya, hogy minden szemetet össze gyűjt a ponyvában és egy idő után ellehetetleníti a hajó mozgását.
ez csupán tiszta terepen használható
Viszont arra nagyon jó volt, hogy kipróbáljam mire elég a két Pc venti
Örömmel vettem tudomásul, hogy tökéletesen felfújja a párnát és felemeli a testet.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=T-NQJIO2_VQ[/youtube]
-
Hali !!!
Megértelek !!! 8) Azért a túlzott szerénység sem egészséges !! ::) ::)
Szerintem van még a tarsolyodban egy-2 barbatrükk !! ;D ;D
Úgyhogy üdv a fedélzeten !!
-
Köszönöm uram. ;D
Hát elég kreatív vagy inkább kretén vagyok...
Tavaly ősszel Peanut4u (http://borsodircmodell.hu/index.php?action=profile;u=81) barátom itt "nyaralt" az egyik szomszédos üdülő telepen, meglátogattam és megfertőzött a hajózás élményével.
Egy csomó dolog kavarog a fejemben ezen a téren is amit szeretnék megvalósítani de sajnos nincsenek komoly motorjaim a vízi közlekedéshez.
Persze az igazi egy gőzős lenne.... ;)
-
Valakinek valami meglátás, kritika, stb. ?
Én is csak a sötétben tapogatózok. A sok műszaki leírás amit beszereztem szinte íródhatott volna kínaiul is.
Elég nehéz kiszűrni a sok szemét közül az értékes infókat.
Szóval ha bárkinek van valami észrevétele szívesen fogadom.
-
Nekem tetszik! ;)
-
Megalkottam ismét egy párnát de ez sem az igazi. Viszont adott egy ötletet és így kialakult a fejemben a végleges párna forma. Ez utóbb elkészült már használható lenne mindössze igen nagyra kellene csinálni, hogy elég legyen az emelési magassága... Szóval kitaláltam egy köztes megoldást amivel a mérete csökkenthető és mégis jó nagyot emel. Később kanyarítok egy rajzot és ide biggyesztem.
-
Csináltam egy amolyan hevenyészett rajzot.
A gondolat lényege, hogy két kamrát csinálok. Az első szinte nem is emel mindössze pozicionálja a második kamrát. Így az a kívánt alakot veszi fel és nem egy hatalmas lufi lesz az egész. Nem terül szét. Így jóval kisebb lehet a mérete.
(http://www.rcpilot.hu/users/2562/16886/b_201211141506508113.jpg)
-
Ugyan ez a megoldás sem tökéletes de ez egy köztes megoldás.
A tökéletes az ujj párna lenne. De sajnos ebben a méretben elég melós lenne olyat létrehozni és rögzíteni.
-
Gábor, ez nagyon jó! :)
-
Majd meglátjuk..... majd meglátjuk....
-
Nos kedves mindenki aki követi a borzadályom épülését.
Közelebb kerültem megint egy kicsit a berepüléshez. Akarom mondani a behajózáshoz.
Tegnap szolgálatban éjjel volt egy kis időm és aprítottam egy kicsit. Mint azt feljebb írtam, bár a szegmentált (ujj) szoknya lenne a legkedvezőbb mégsem fogom megcsinálni a bonyolultsága és munkaigényessége miatt.
A feljebb vázolt kétcellás szoknyát készítettem el.
Először kivágtam a szoknya felső részét. A hajón látható. A középső rész az asztalon van.
(http://www.rcpilot.hu/users/2562/16886/b_201211191902125148.jpg)
-
Ezután a szoknya alsó koptató részét faragtam ki. Majd a részeket kifordítva összeférceltem kb. 150 gépkapoccsal.
(http://www.rcpilot.hu/users/2562/16886/b_201211191902215241.jpg)
Így nézett ki kapcsozás után.
(http://www.rcpilot.hu/users/2562/16886/b_201211191902255557.jpg)
(http://www.rcpilot.hu/users/2562/16886/b_201211191902427031.jpg)
-
Jöhet a varrogatás.
Mivel nem vittem magammal szolgálatba varrógépet és a tűzoltóságnak nem volt kénytelen voltam kézzel varrogatni.
Csak a három rész találkozásához kb. 800 öltés került és itt abba is hagytam a számolgatást. a koptató ívre szabását követő öltéseket már neme is számolta.
(http://www.rcpilot.hu/users/2562/16886/b_201211191902545221.jpg)
-
Aztán kapcsok ki, próba és jöhet a koptató vagyis az alsó párna(szoknya) ívre szabása.
(http://www.rcpilot.hu/users/2562/16886/b_201211191902574888.jpg)
(http://www.rcpilot.hu/users/2562/16886/b_201211191903092324.jpg)
-
Miután elkészült a szoknya és még volt idő ébresztőig foglalkoztam egy kicsit a fedélzettel.
Most így áll a gépsárkány. A pilótafülke még tovább építésre kerül mert így elég ósdi hatású.
(http://www.rcpilot.hu/users/2562/16886/b_201211191903156617.jpg)
-
Természetesen készült a szoknya működéséről egy kis videó.
A videón még látszik egy kis gyűrődés az alsó szoknyán de később javítottam rajta ami már nincs a videón.
Ha fel van pumpálva a szoknya szinte cuppant amikor felvettem az asztalról. Szóval jól felfekszik.
( a hajó alján az emelő levegő beömlő nyílását leragasztottam.)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=neYrzRA7uPc&list=UUkbZXc9SBubF09Nb3LGbhDA&index=1&feature=plcp[/youtube]
-
Jó lesz ez. Ha az ürgén leesik a hó, szerintem ott jól meg lehet futtatni.
-
Sztem először a kis tóhoz viszem ki ott van minden ami egy ilyen járgányhoz kellhet. Homok, fű, földes, víz.... ;D
-
Sziasztok
Tegnap megint alkottam egy kicsit a gépsárkányon. ;D
(http://www.rcpilot.hu/users/2562/16886/b_201211252006083434.jpg)
(http://www.rcpilot.hu/users/2562/16886/b_201211252005543075.jpg)
-
:o :o :o
Hoppá!
Már menet kész? ???
-
Kérdésedre a válasz igen.
вот это !
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=OQvtIWOlTWU[/youtube]
-
Az eleje egy kicsit Hot Wells-esre sikerült... De sebaj ! Ha megkeresnek eladom nekik ha már a designe stimmel...
[move] ;D ;D ;D
[/move]
A dekor és egy hangyányi finomítás még vissza van...
A videó készítése közben elszállt az egyik szoknya fúvató ventilátor. Apró bagatel probléma miatt. A felső venti vezetékei elszabadultak és megakasztották az alsót. ez sajna lapát töréshez vezetett.
Ez már javítva. Viszont egy apróbb koccanás is olyan rezgést csinál a főhajtómű körüli gyűrűn, hogy a prop bele ér. Sajnos erre még nem sikerült kitalálnom semmit. De agyalok rajta.
Ha esetleg van valakinek egy ideája megoszthatná velem. ;)
-
Nagyon pazar Master! ;)
Hááát ha még a dekor is rá kerül.... ::)
Gratulálok hozzá! ;)
-
Hááát ha még a dekor is rá kerül.... ::)
Majd azzal vissza rontom..... ::)
Amúgy a videó készülte óta történt még változás. Mivel nem voltam megelégedve a fordulékonysággal, és ennek okát a tolórudak veszteségében láttam, átalakítottam a kormánylapátozást is.
Kapott két szervót amikre direktbe rá lett ragasztva a kormány lap. Így csak 2 kormány lap lesz az eredeti 3-hoz képest.
A próbák engem igazoltak. Jobb lett.
-
Ez nagyon profi lett, szépen megy! Vízre tetted már?
-
Szia Mec
Köszönöm.
Vízen még sajnos nem volt mert időhiányban szenvedek. De talán holnap.... ::)
-
Miből varrtad a szoknyát? Van esetleg a kész szoknyáról fotó? Kíváncsi vagyok, valahogy nem áll össze bennem a felépítése :-)
Remélhetünk a végén tervrajzokat is? :-)
-
Megosztottam veletek minden képet ami készült. Sőt még egy skiccet is csináltam a szoknyáról. (http://www.rcpilot.hu/users/2562/16886/b_201211141506508113.jpg)Valahol előrébb megtalálod. Igazából a kész szoknyán nem látszik a felépítése. A varráskor készítettem fotókat a kifordított szoknyáról. Ha összekombinálod a rajzommal talán érthetőbb lesz. De ha megmondod konkrétan mi nem egyértelmű megpróbálom elmagyarázni.
Használható Rajzot még nem csináltam mert csak skiccek alapján dolgoztam. De Ha tejesen kész lesz akkor lerajzolom CAD-ben és bekottázom. Úgy is jön a rossz idő... ;D
A szoknya anyaga Bramac párazáró tetőfólia (http://www.bramac.hu/termekek/tetorendszer-elemek/alatethejazat/bramac-veltitech-120-parazaro-tetofolia.html)
Elég strapabíró cucc... Egy kicsit merev ilyen kis méretben de használható. Egy lágyabb anyagot könnyebben fújna egyformára a ventilátor. Néha a nem túl jó szabás miatt marad egy kis ránc. Bár a döccenők kiigazítják... ;D ;D ;D
-
Tegnap itt volt nálam a fiam és kivittük tesztelni a gépet.
Az irányíthatóságával semmi gond nem volt. Viszont a füvön...... Hát a füvön egy nulla.
ennek két oka lehet. Vagy kevés az emelő levegő vagy pedig a szoknya nem képes a füvön annyira zárni, hogy egyenletesen megemelje a kasznit a levegő, így felfekszik és nem nagyon akar menni.
Hozzá kell tennem még nem láttam ilyen kis méretben rc légpárnást füvön vagy más közegen közlekedni.
Egy elég rossz minőségű betonon teszteltük. Amolyan fele cementel készült volna ha nem lopják el annak is a felét betonon. Biztos látott már mindenki ilyesforma szétfagyott beton utat.
Ezen viszont igen jól teljesített.
Szóval nem is olyan rossz.
Legközelebb vízre szeretném vinni. Arról készítek is majd videót.
Egyetlen szépség hibája ennek a légpárnás dolognak, hogy elég nehéz olyan terepet találni ami elég egyenletes és a két közeg között simán tud a jármű áthaladni.
Sajnos egy 2-3 cm-es akadályt már nem tud leküzdeni. Szóval ez az rc kivitel sajnos soha nem lesz olyan látványos dolog mint az igazi. A vízen haladással is valószínű, hogy az lesz a probléma, hogy ha nagyok a hullámok elmegy az emelő levegő és gyakorlatilag egy propelleres csónak lesz. De ne menjünk ennyire elébe a dolognak.
Aszfalton, betonon, és nem túlzottan barázdált felületeken nagyon jó móka.
Egy drift autóhoz vagy egy bivaly erős hátsó hajtású autóhoz tudnám hasonlítani.
-
Ma volt egy kis időm és elkezdtem dekorálni...
Még nincs egészen kész.
(http://www.rcpilot.hu/users/2562/16886/b_20121203171143205.jpg)
(http://www.rcpilot.hu/users/2562/16886/b_201212031711444117.jpg)
(http://www.rcpilot.hu/users/2562/16886/b_201212031711451947.jpg)
-
Tudtam én hogy szép munka lesz! ;D
Sajnos a szavazatokra még várni kell... :-\
Gratulálok mester! ;)
Milyen optikai tuning lesz még? ???
-
Csak apróságok. ablaktörlő meg némi világítás, és mivel kézzel lett festve az ablakok körvonalai nem tökéletesek ezért kontúrozom még azokat is....
Ja igen el is felejtettem írni, hogy megoldottam a főprop gyűrűjének merevítését is. Bár ez a képekből kiderül.
-
Hy
Leteszteltem a keletkezett friss hóban a minap a teknőt.
így szuperált....
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wRjzKkiUcyA&list=UUkbZXc9SBubF09Nb3LGbhDA&index=1[/youtube]
-
Sajnos a videón nem látszik a kis felbontás és a további veszteségek miatt de baromi látványos volt ahogy a friss porhót fújta ki maga alól menet közben. :)
-
Jól megy a havon is. Egy db 80mm pc ventilátor fel bírja emelni? Mennyi lett az összsúly?
-
A ventiből 2 van. Felemeli de még gondolkodom hogyan lehetne tuningolni egy kicsit rajta. Miután elindul a főmotor az még vagy 2 cm -t emel rajta. Szóval lehet nem ártana még egy kis kraft....
A súlyát még nem mértem de holnap megmérem.
-
Ho-hó ! :D :D
Szó szerint és átvitt értelemben. Ez nagyszerűen sikerült.
Szép a dekor, nagyon élethű. A téli fotópályázatra feltétlenül készíts képet!
-
Köszönöm. :)
A kép már postázva... ;D
-
Ja látom két ventilátor lett egymásra téve.
Ha elfér 12cm-es ventilátor, akkor ezt a típust nézd meg, volt már a kezemben, tényleg nagy ereje van:
Scythe Utra Kaze 120mm.
-
Szia Mec
Ígértem, hogy írok súlyadatot. Sajnos tegnap nem tudtam mérni mert a mérlegem bekapcsolva maradt és kajakra lemerült... Pedig k kellett volna kapcsolnia magától...
Ma szolgálatban vagyok de holnap elemcsere és mérek egyet.
A párnafuvató ventit meg ha megbolygatom akkor egy 3200kv-s mocit teszek a lapátozás alá.
Abból van tartalékom. illetve még egy 450-es kefésen is gondolkodom mert a Bl moci túl sok hót termel és ha a párna már áll nem nagyon van légmozgás a ventilátor mögött...
-
Szia Mec
Ígértem, hogy írok súlyadatot. Sajnos tegnap nem tudtam mérni mert a mérlegem bekapcsolva maradt és kajakra lemerült... Pedig k kellett volna kapcsolnia magától...
Ma szolgálatban vagyok de holnap elemcsere és mérek egyet.
A párnafuvató ventit meg ha megbolygatom akkor egy 3200kv-s mocit teszek a lapátozás alá.
Abból van tartalékom. illetve még egy 450-es kefésen is gondolkodom mert a Bl moci túl sok hót termel és ha a párna már áll nem nagyon van légmozgás a ventilátor mögött...
Szia!
A kefés sokkal több hőt termel!
Ha a kefétlenre megfelelő légcsavart teszel, nem fog melegedni...
-
Sajnos repülőn volt már ez a motorom. Már 3 tekertem meg és hangyányi proppal használtam.
Ez elég forró cucc.. Tudom, hogy a kefés mocik is tudnak melegedni rendesen mert az autómban az van. De eddigi tapasztalataim alapján sokkal kevésbé érzékenyek a melegre mint a Bl mocik.
De lehet hogy igazad van! Eddig nem sok kefés mocit használtam el.
-
Elnézést a késlekedésért de sajnos kinyúlt a mérlegem és nem tudtam eddig mérni. De ma átpofátlankodtam a szomszédba és megmértem.
A gép 870g+ két aku 320g így a menetkész állapotban 1190g
Ez egy kicsit sok de még így is elég jól hasít a lebegép. ;D
-
Üdv mindenkinek.
Felrakok ide is pár képet ami a találkozón készült.
(http://rcpilot.hu/users/2562/20633/b_201308042053493955.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/2562/20633/b_201308042138339658.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/2562/20633/b_201308091128109415.jpg)
És itt egy kis videó a müködésrôl. (https://www.youtube.com/watch?v=Fh_ArxNIc5Q&feature=youtube_gdata_player)
A vízen nem szerepelt valami fényesen sajnos a szélnek köszönhetôen.
Persze a szél az igazinak is a rákfenéje.