Borsodi RC Modell Fórum

Rc modell repülőgépek => Repülőnapok, Versenyek, Bemutatók, Vásárok => A témát indította: tubi - 2013. Július 08. - 21:19:45

Cím: Célraszálló verseny (Miskolc 2013)
Írta: tubi - 2013. Július 08. - 21:19:45
A Miskolci RC Modellező Egyesület 2013. július 20.-án megrendezi az első célraszálló R/C repülőmodell versenyét!



A verseny egy kis házibajnokság lesz, amit szeretnénk minden évben megrendezni.
A repterünk 5000nm-es nyírt területén lesz a pálya kialakítva.
A kérdés az, hogy letudsz-e szállni pontosan! Vagy-e elég bátor, hogy starthoz állj!
Törekedtünk arra, hogy minden környékbeli modellező nevezhessen valamelyik kategóriába.
Várunk szeretettel tehát mindenkit, akinek van kedve egy kicsit játszani és persze versenyezni.





Információ


Telefonon: Lerch Krisztián (tubi) 304568681
e-mail: posta@miskolcrc.hu



Nevezési feltételek:

szabályzatnak megfelelő modell.
Nevezés: nevezni a helyszínen 08:00 - 09:00 között lehet.
Nevezési díj:  a Miskolci RC modellező fórum tagjai számára ingyenes. Az egyesületen kívüli modellezők részére 500Ft. Nevezni mind három kategóriában lehet (a nevezési díjon nem változtat)

Díjazás:
Meglepetés! Nem maradtok sem szomjasak, sem éhesek!

A verseny tervezett programja:


08:00 - 09:00 regisztráció
09:00 - 09:20 megnyitó
09:30 - 14:00 minősítő I-III.(vagy több) fordulók
14:00 - 15:00 DÖNTŐK
15:30 Eredményhirdetés

A versenyre nevezett modelleken kívül nem lesz lehetőség más gépekkel repülni a reptéren!
Az ok az, hogy a verseny ideje alatt elég leterhelt lesz a légtér. A területtől távolibb repülés is veszélyes lehet! Aki repülni szeretne azt kérjük nevezzen be a versenyre!
Szépen kérünk mindenkit, hogy ezt a kérést tartsa tiszteletben!

A versenyprogram módosításának a jogát a rendezőség fenntartja.



Rövidített verseny szabályzat


Kategóriák:
A versenyen három külön kategóriát különböztetünk meg.

I,   Termikvitorlázó RC modellek ívelővel, féklappal felszerelve.
II,   Termikvitorlázó RC modellek ívelő, féklap nélkül. 
III,   a „Crazy” kategória (habcsodák)  műrepülők, 3D-s gépek, bármi
 
I, és II, kategória:
Vitorlázógép kialakítású modell felépítés.
Repülő tömeg: 700g-3000g
Fesztávolság 1800mm-4000mm
Akkumulátor típus ........................................ Bármilyen újratölthető akkumulátor használható
Motor típus ................................................... Bármilyen motor típus használható illetve bármilyen startolási mód! (elektromotoros, csörlő, gumi, kézi……..)


III, Crazy kategória:
Habrepülő modellek, maximálisan 4 kormányfelülettel rendelkező (2csűrő, oldalkormány, magassági), mixek használata nem megengedett (csűrőket ívelni)!
Repülő tömeg: Amilyen rendelkezésre áll, nincs megkötés.
Fesztávolság. max 1500mm
Akkumulátor típus ........................................ Bármilyen újratölthető akkumulátor használható
Motor típus ................................................... Bármilyen motor típus használható

Az I, és II, kategóriára vonatkozó verseny feladat:

1, A versenyzőknek öt perc felkészülési időhöz van joguk, amely idő abban a pillanatban kezdődik, amikor csoportjukat hívják, hogy foglalják el helyüket a kijelölt startolási területen, és tart addig, amig a csoport munkaideje megkezdődik.

2, A csoport minden versenyzője részére az engedélyezett maximum munkaidő hét (7) perc.

3, A munka idő megkezdésekor 30 másodperc idő áll rendelkezésre a megfelelő magasság eléréséhez. (ez történhet elektromosan légcsavarral, elektromos csörlővel, kézi felhúzással, gumizással, stb)

4, A 30mp elteltével a motorokat le kell állítani. Ezt a bírók kísérik figyelemmel.

5, A motorok leállítása után 4 perc 30 másodpercen keresztül kell a levegőben tartani a gépet.
(Az idő elteltével lehet célra szállni)

6, A 30 másodperc emelkedési idő és a 4 perc 30 másodperc repülési idő után 2 percen belül célra kell szállni.

A rendezőségnek minden versenyző számára pozitív hangjelzéssel kell jeleznie a csoport munkaidejének kezdetét.A starthoz hasonlóan pozitív hangjelzéssel kell jelezni a csoport munkaidejének végét.

III, Crazy kategóriára vonatkozó verseny feladat:

1, A versenyzőknek öt perc felkészülési időhöz van joguk, amely idő abban a pillanatban kezdődik, amikor csoportjukat hívják, hogy foglalják el helyüket a kijelölt startolási területen, és tart addig, amig a csoport munkaideje megkezdődik.

2, A csoport minden versenyzője részére az engedélyezett maximum munkaidő 3 perc 30 másodperc.

3, A munka idő megkezdésekor 30 másodperc idő áll rendelkezésre a megfelelő magasság eléréséhez. (ez történhet elektromosan légcsavarral, elektromos csörlővel, kézi felhúzással, gumizással, stb)

4, A 30mp elteltével a motorokat le kell állítani. Ezt a bírók kísérik figyelemmel.

5, A motorok leállítása után 1 perc keresztül kell a levegőben tartani a gépet. (Az idő elteltével lehet célra szállni)

6, A 30 másodperc emelkedési idő és az 1 perc repülési idő után 2 percen belül célra kell szállni.

A rendezőségnek minden versenyző számára pozitív hangjelzéssel kell jeleznie a csoport munkaidejének kezdetét.A starthoz hasonlóan pozitív hangjelzéssel kell jelezni a csoport munkaidejének végét.

Lehetnek hibák! Nem biztos, hogy jól van kitalálva! Törekszünk minden problémát megoldani és minden kérdést megválaszolni!


A teljes versenyszabályzat hamarosan elérhető lesz!

Köszönjük, hogy elolvastátok!
Találkozunk a versenyen!

Cím: Re:Célraszálló verseny (Miskolc 2013)
Írta: BK_Attis - 2013. Július 09. - 12:47:54
Sziasztok!

Én jelentkezem a Crazy kategóriába! ;)
Cím: Re:Célraszálló verseny (Miskolc 2013)
Írta: - 2013. Július 09. - 13:38:11
a crazy kategőriában neveznék az arducopter hexával, igérem nem nyúlok a távhoz.  ;D
Cím: Re:Célraszálló verseny (Miskolc 2013)
Írta: tubi - 2013. Július 09. - 13:42:49
Semmi akadálya! A legnagyobb só lesz a motor nélküli 1 perc vitorlázás, a végén célra szállással!  ;D
Cím: Re:Célraszálló verseny (Miskolc 2013)
Írta: Tapsi - 2013. Július 09. - 19:37:57
A crazy kategóriába én is benevezek.
Két kérdésem lenne: indulhat-e két versenyző ugyanazzal a géppel?
A másik: ha a célra szállásnál úgy döntök, hogy az orrkúpomat kohéziós kötésbe hozom az anyafölddel  a célmező közepén, nem leszállás jelleggel, az értékelhető, maximum sportszerűtlen? ;D
Cím: Re:Célraszálló verseny (Miskolc 2013)
Írta: tubi - 2013. Július 09. - 20:13:49
Persze, indulhat több versenyző ugyan azzal a gépel.

Idézet
ha a célra szállásnál úgy döntök, hogy az orrkúpomat kohéziós kötésbe hozom az anyafölddel  a célmező közepén, nem leszállás jelleggel, az értékelhető, maximum sportszerűtlen?

F3J kategóriában sem az, itt mért lenne.  Bár nem biztos hogy megér egy futam egy légcsavart!  ;D
Cím: Re:Célraszálló verseny (Miskolc 2013)
Írta: BK_Attis - 2013. Július 10. - 14:34:02
Sziasztok!

Lesz indítva egy jelentkezői névsor?  ???
Cím: Re:Célraszálló verseny (Miskolc 2013)
Írta: tubi - 2013. Július 10. - 15:19:50
Legyen! Bár aki nem jön el az egyesületből az szégyellje magát!  ;D
Nem tudom, hogy mekkora az érdeklődés, mivel egy napra esik a Sárospatakival, bár az két napos.  ;)

Akkor vésse fel mindenki magát!

Tubi
Cím: Re:Célraszálló verseny (Miskolc 2013)
Írta: sterby - 2013. Július 10. - 17:31:34
Sterby junior 1. kat.
Sterby senior 2. kat.
Sterby senior és junior 3. kat. (heh heh)
Cím: Re:Célraszálló verseny (Miskolc 2013)
Írta: sterby - 2013. Július 10. - 17:39:23
A fenti okokból (sajnos) nem tudom vállalni a főbíró pozíciót. Teljesen le vagyok törve  :D
Cím: Re:Célraszálló verseny (Miskolc 2013)
Írta: Tapsi - 2013. Július 10. - 20:44:33
Mindenképp indulok és javaslom a fiamat főbírónak! Az ajánlatokat, helyezési igényeket, ha lehet privátban.... ;D
Licitet nem törlök! ;D
Cím: Re:Célraszálló verseny (Miskolc 2013)
Írta: tubi - 2013. Július 11. - 13:34:17
Én úgy tudom, hogy Szilveszter (sziló) bevállalta a főbíró szerepét.
Fekszik neki, mert tanár úr!   ;D

Szóval nem lesz egy nehéz verseny! A lényeg, hogy letudj szállni! 
"Repülő, még nem maradt fent"  :)

Értékes nyeremények, oklevél és a nyertes hátát megveregetjük!  ;D
Cím: Re:Célraszálló verseny (Miskolc 2013)
Írta: motyi96 - 2013. Július 11. - 16:34:50
Ez jó kis verseny lehet, remélem el tudok jutni! :)
Egy kérdés: a Crazy kategóriában az 1 perc vitorlázás után már lehet újra motort használni a leszálláshoz?
Cím: Re:Célraszálló verseny (Miskolc 2013)
Írta: tubi - 2013. Július 11. - 20:12:48
Nem lehet! Siklásból kell leszállni.
A motor értelmetlenné tenné a versenyt.
Cím: Re:Célraszálló verseny (Miskolc 2013)
Írta: motyi96 - 2013. Július 12. - 08:28:24
Nem lehet! Siklásból kell leszállni.
A motor értelmetlenné tenné a versenyt.
Rendben, értem, köszi a felvilágosítást! :)
Cím: Re:Célraszálló verseny (Miskolc 2013)
Írta: maci - 2013. Július 13. - 09:33:25
III, Crazy kategória:
Habrepülő modellek, maximálisan 4 kormányfelülettel rendelkező (2csűrő, oldalkormány, magassági), mixek használata nem megengedett (csűrőket ívelni)!
Repülő tömeg: Amilyen rendelkezésre áll, nincs megkötés.
Fesztávolság. max 1500mm
Akkumulátor típus ........................................ Bármilyen újratölthető akkumulátor használható
Motor típus ................................................... Bármilyen motor típus használható

Szia Tubi!

Próbálgatom mivel tudnék 1 percet vitorlázni, hogy nevezhessek a versenyre. A csupaszárnyam a legesélyesebb, de bevallom őszintén, hogy azt mixek nélkül (elevon) nem tudom vezetni ;)
Szóval az a kérdésem a mix tilalom pontosan mire is vonatkozik. Gondolom a v-tail, elevon belefér, de pl egy csűrő oldalkormány mix, ami segíti a gép vezetését az még megengedett-e?
Cím: Re:Célraszálló verseny (Miskolc 2013)
Írta: tubi - 2013. Július 13. - 10:09:57
Csak a csűrők ívelésére vonatkozik! Bármilyen más mix lehet.
 
Cím: Re:Célraszálló verseny (Miskolc 2013)
Írta: BK_Attis - 2013. Július 15. - 21:08:56
Sziasztok!

A hétvégén, repülés közben sokunkban felvetődött a kérdés vajon lehet-e 1 percet vitorlázni ezekkel a gépekkel
amikkel mi repülünk, meg az, hogy nem sok-e az 1 perc?
Mi a meglátásod tubi?

Cím: Re:Célraszálló verseny (Miskolc 2013)
Írta: sterby - 2013. Július 15. - 22:05:11
Mi kipróbáltuk, bőven elég. Tessék gyakorolni a vitorlázást ;D
Cím: Re:Célraszálló verseny (Miskolc 2013)
Írta: tubi - 2013. Július 17. - 12:12:02
Kipróbáltuk mi is!
 Egy Funcub, két Fick kis hab vitorlázót vontatott 30 másodpercig, utána oldottak. Mind három gép kirepülte az 1 percet könnyedén.
Fel kell motorozni magasra!
Cím: Re:Célraszálló verseny (Miskolc 2013)
Írta: BK_Attis - 2013. Július 17. - 13:03:45
Kipróbáltuk mi is!
 Egy Funcub, két Fick kis hab vitorlázót vontatott 30 másodpercig, utána oldottak. Mind három gép kirepülte az 1 percet könnyedén.
Fel kell motorozni magasra!

Akkor OK! ;)
Cím: Re:Célraszálló verseny (Miskolc 2013)
Írta: tubi - 2013. Július 19. - 11:12:51
A teljes verseny szabályzat:


Miskolci RC modellrepülő verseny szabályai


Cél: Közvetlen csapatösszerázó vetélkedő biztosítása, rádióirányítású elektromos hajtású modelleket repítő modellezők számára.
A csoportokba beosztott versenyzők minősítő fordulókat repülnek. A minősítő fordulók során legjobb összesített eredményt elért versenyzők egy csoportban további döntő fordulókat repülnek a végső helyezések eldöntésére. A főrendező a verseny kezdete előtt be kell jelentse a tervezett minősítő és döntő fordulók számát, amelyet helyszínen lehetőség van megvitatni, de azon változtatni csekély az esély…..

Kategóriák:
A versenyen három külön kategóriát különböztetünk meg.
I,   Termikvitorlázó ívelővel, féklappal felszerelt modellek
II,   Termikvitorlázó féklap, ívelő nélküli modellek.
III,   a „Crazy” kategória (habcsodák) .
 
I, és II, kategória:
Vitorlázógép kialakítású modellekre érvényes megkötés:
Repülő tömeg: 700g-3000g
Fesztávolság 1800mm-4000mm
Akkumulátor típus ........................................ Bármilyen újratölthető akkumulátor használható
Motor típus ................................................... Bármilyen motor típus használható illetve bármilyen startolási mód! (csörlő, gumi, kézi……..)


III, Crazy kategória:
Habrepülő modellek, maximálisan 4 kormányfelülettel rendelkező (2csűrő, oldalkormány, magassági), mixek használata nem megengedett (csűrőket ívelni)!
Repülő tömeg: Amilyen rendelkezésre áll, nincs megkötés
Fesztávolság. max 1500mm
Akkumulátor típus ........................................ Bármilyen újratölthető akkumulátor használható
Motor típus ................................................... Bármilyen motor típus használható

A rádió berendezés olyan legyen, hogy azt 20 kHz frekvencia különbséggel együtt lehessen üzemeltetni más berendezésekkel. Ha a rádió nem felel meg ezen követelménynek, a versenyző meg kell adja a működési sávszélességet (max. 50 kHz). 
A verseny elindulása előtt kötelező a frekvencia egyeztetése. Frekvencia ütközés esetén a rádiókat a rendezőnek kell leadni, azt csak repítésre kijelölt időben szabad kiadni!
A versenyző 1 modellt használhat kategóriánként.
Sem fix, sem behúzható fékező eszköz (pl. csavar, fűrészfog, kidudorodás, stb.) alkalmazása nem megengedett, amely a modell földön való lassítására szolgálna a leszálláskor. A modell alján nem lehet kidudorodás. A légcsavar kúp, agy és lapát nem tekintendő kidudorodásnak vagy fékező eszköznek.

Versenyzők és segítők
A versenyző (pilóta) személyesen kell üzemeltesse rádió berendezését.
Minden versenyzőnek egy segítője lehet. Kiválasztásáról a pilótának kell gondoskodnia nem jelent kizárást annak hiánya, esetlegesen ártogatóra történő cseréje.


A versenyterület
A versenyterületen a csoport minden versenyzője számára ki kell jelölni a start/leszállás pontokat. Ezek a pontok szélirányban legalább 15 m távolságra kell legyenek a startponttól.
A verseny igazgató (főrendező) határozza meg a start/leszállás pontok helyzetének kimérést. Szintén a főrendező határozza meg a leszállási területet, a rendelkezésre álló hely optimális kihasználása érdekében..

Biztonsági szabályok
A Miskolci RC Modellező egyesület repterére vonatkozó reptérszabályzat betartása kötelező.
A biztonsági területek kijelölése a verseny előtt történik  és a versenyzőket tájékoztatni kell a területek elhelyezkedéséről.
A modellt nem szabad kis magasságban (3 m alatt) repíteni a biztonsági terület(ek) felett.
A biztonsági szabályok minden egyes megsértése a repülés érvénytelenítésével járhat.  A verseny rendezése a hangulat javítása, szórakozás! Pontosan ezért fokozottan kérünk mindenkit a biztonságos repülés betartására.

Verseny startok
A versenyző minden hivatalos startban egy kísérletet tehet.
Hivatalos kísérletnek minősül a repítés, ha a modell elhagyta a versenyző vagy segítője kezét

Újrarepítés
A versenyző részére új munkaidőt engedélyeznek, ha:
- modellje repülés közben egy másik, repülés közben lévő modellel ütközik
- a kísérletet nem értékelték a bírók hibájából,
- a versenyző irányításán kívül álló váratlan esemény a kísérletet megakadályozta, vagy azt megszakította.

A repítés érvénytelenítése és/vagy kizárás
A versenyzőt ki kell zárni, vagy módosításra felszólítani, ha olyan modellt használt, amely nem felel meg az előírásoknak.
A szabályokat szándékosan, vagy kirívó módon megszegő versenyző a verseny főrendezőjének döntése alapján a kizárható a versenyből.
A versenyző maximális hibapontot kap ha a repülés ideje alatt a modell bármely alkatrészét elveszti, kivéve, ha ezt egy másik modellel történt levegőbeli ütközés eredményezte.
A leszállásnál (a talajjal való érintkezéskor) leváló alkatrész elvesztése esetét nem kell figyelembe venni.
A versenyző maximális hibapontot kap ha a modellt a versenyzőn kívül bárki más is irányítja, kivéve ha ez a esetlegesen az Őrangyala tenné.


A verseny megszervezése ,fordulók és csoportok
A minősítő fordulók során a repítési sorrendet az alkalmazott rádiófrekvenciáknak megfelelően úgy kell kialakítani, hogy a lehető legtöbb repítést lehessen egyszerre lebonyolítani. Legalább 4 versenyzőt kell minden csoportba beosztani.
A repítési sorrendet fordulókra, ezeken belül csoportokra kell megállapítani.




Repítés csoportokban
A versenyzőknek öt perc felkészülési időhöz van joguk, amely idő abban a pillanatban kezdődik, amikor csoportjukat hívják, hogy foglalják el helyüket a kijelölt startolási területen, és tart addig, amikor a csoport munkaideje megkezdődik.
Az I, és II, kategóriában a csoport minden versenyzője részére az engedélyezett maximum munkaidő hét (7) perc. A III, Crazy kategóriában a teljes munkaidő 3 perc 30 másodperc.
A munka idő megkezdésekor 30 mp idő áll rendelkezésre a megfelelő magasság eléréséhez.
Ez történhet elektromosan légcsavarral, elektromos csörlővel, kézi felhúzással, gumizással.
A 30mp elteltével a motorokat le kell állítani. Ezt a bírók kísérik figyelemmel.
Az I, és II, kategóriában a motorok leállítása után 4 perc 30 másodpercen keresztül kell a levegőben tartani a gépet. A III, Crazy kategóriában 1 perc a motornélküli vitorlázási idő.
Az idő elteltével lehet célra szállni.
A 30 másodperc emelkedési idő és a 4 perc 30 másodperc repülési idő után 2 percen belül célra kell szállni.
A rendezőségnek minden versenyző számára pozitív hangjelzéssel kell jeleznie a csoport munkaidejének kezdetét.
A starthoz hasonlóan pozitív hangjelzéssel kell jelezni a csoport munkaidejének végét.

Indítás
A modelleket minden esetben, a kijelölt indító/leszálló ponttól nem távolabb, mint 4 méterre, széllel szemben kell indítani.
A versenyző maximális hibapontot kap, ha a modell indítása nem a kijelölt tartományból történik.
A modellt egyenesen előre kell indítani. Minden más start érvénytelen. A gépet nem lehet elengedni hangjelzés előtt .
0 vagy változó szélsebesség esetén a start és a leszállási irányt a főrendező határozza meg. Más repülési irány nem engedélyezett.
A versenyző maximális hibapontot kap amennyiben a modell a munkaidő kezdetét jelző hangjelzés előtt startol.

Leszállás
A verseny előtt a rendezőség minden versenyző részére (starthelyhez) kijelöli a leszállási pontot. A versenyző felel azért, hogy mindig a számára kijelölt pontot használja leszállásra
A bírók olyan pozícióban kell legyenek, hogy ellenőrizzék a startot és a leszállást, de ne akadályozzák a versenyzőt vagy a segítőt.
Leszállás után a versenyzők visszahozhatják modelljüket a munkaidő vége előtt, feltéve, hogy ezzel nem zavarnak más versenyzőket és modelleket a csoportjukban.

Pontozás
A leszállási pontoktól mért távolság pontozása:
Távolság (cm) pont

0 - 10              20
10 - 20            19
20 - 30            18
30 - 40            17
40 - 50            16
50 - 60            15
60 - 70            14
70 - 80            13
80 - 90            12
90 - 100          11
100-125          10
125-150          9
150-175          8
175-200          7
200-250          6
250-300          5
300-400          4
400-500          3
500-700          2
700-900          1
900 felett       0


A leszállási távolság a leszállás után nyugalomban lévő modell orra és a rendezőség által kijelölt leszállási pont közötti távolság.
Ha leszállás közben a modell érinti a versenyzőt vagy a segítőt, a leszállásért a versenyző nem kap pontot.
A versenyző nem kap pontot, ha a modell túlrepüli a 7 perc munkaidőt, illetve csak fele pontot kapja ha a munkaidő első 5 percében ér földet.

Végső helyezési sorrend
A minősítő fordulók lerepülésével, a versenyzők összesített minősítő pontszáma az összes minősítő fordulóban elért végső pontszámaik összege(hibapontok)
A kevesebb hibapont a ranglista elejére, a több a végére helyezi a versenyzőt. 
A nem döntős versenyzőket ezen pontszámok alapján rangsorolják.
A minősítő fordulók után legalább három (3) legalacsonyabb pontszámot elért versenyző kerül az egy csoportos döntőbe.
A döntő fordulója ugyan azon elven kerül mérésre, pontozásra mint a selejtezők.
A döntőben legkevesebb hibapontot elérő versenyző lesz a nyertes.
A döntőbe került versenyzők végső sorrendjének meghatározásához a döntő fordulókban elért pontszámaikat veszik figyelembe. A minősítő fordulók eredménye a végső sorrendben nem kerülnek értékelésre.
Ha két vagy több versenyző összesített döntőbeli pontszáma azonos, ezen versenyzők végső helyezési sorrendjét a minősítő fordulók során elfoglalt helyezésük dönti el.

A változás jogát fenntartjuk.

Cím: Re:Célraszálló verseny (Miskolc 2013)
Írta: tubi - 2013. Július 19. - 11:25:46
És ami a legfontosabb!

Ez mindenkire vonatkozik aki holnap repülni fog!

A Miskolci reptér modellezőire vonatkozó szabályok

Az egyesület tagjai az alapszabály mellett elfogadják és betartják az alábbiakban megfogalmazott modellezőkre vonatkozó reptérszabályzatot. Ezt aláírásukkal igazolják a belépéskor.

1,  A reptér nagygépes leszálló pályáján tartózkodni, gépkocsival ráhajtani, modellezés céljára használni szigorúan tilos és életveszélyes! A reptér környezetében lévő hangárok, épületek felett szintén tilos a repülés!

2, Gépelvesztés esetén gyalogosan, vagy gépjárművel a repülőtér munkaterületére, felszállópályára, előtérre behajtani csak a repülőtér vezetőjének engedélyével szabad.

3, A repülőtér területén a gépjármű közlekedés a KRESZ szabályai szerint történhet és maximum 30 Km/órás sebességgel a légi jármű forgalom legkisebb zavarása nélkül.

4, A modellreptér megközelítése a Szirmabesenyői út felől lehetséges! A Hangárok felöl tilos!

A reptérre vezető földúton 30 Km/h a megengedett maximális sebesség az út minőségének további romlása és a porkeltés miatt!

A modell reptér nyírt területén parkolni, vagy járművel áthajtani tilos és baleset veszélyes!

5, A kint tartózkodó modellezők és járműveik felet repülni tilos! A reptéren mindenki csak saját felelősségére tartózkodhat és repíthet! Nézők, látogatók csak a kijelölt zónában a kifutótól távolabb tartózkodhatnak. A fel és leszállás megkezdését minden esetben hangosan jelezzük, hogy arról mindenki tudomást szerezzen, és még idejében tudjon reagálni, ha esetleges probléma, akadály merülne fel.

6, A modellreptér egy valódi, most is aktív üzemelő reptéren lett kialakítva.  Ezért elengedhetetlen a fokozott figyelem, hogy a nagy gépek, sárkányok repülését, le és felszállását ne zavarjuk. Mindig tartsuk szemelőt, hogy a nagy gépekben emberek ülnek, és abszolút elsőbbséget élveznek a levegőben!

7, A kiérkező modellezőknek minden esetben frekvenciaegyeztetéssel kell kezdeniük!

2.4Ghz esetén nem szükséges, de 27, 35, 40 és 72 MHz-es rendszerek esetében az interferencia kiküszöbölése érdekében kötelező! Az esetleges rákapcsolásból adódó bármilyen probléma mindig a később érkező modellező felelőssége!

8, A repülés megkezdése előtt minden esetben értesíteni kell a reptér parancsnokát! Tájékoztatni kell a repülés kezdetéről és a várható befejezéséről, hogy számolni tudjon az esetleges légi forgalommal.

9, A reptér egész területén tiltott az akadályt képezhető építmények, tárgyak kihelyezése, ezért sajnos nem tudunk szemetes konténert biztosítani! Kérünk mindenkit, hogy a saját maga által termelt szemetet a modellezés befejeztével vigye magával!

10, A szabályok betartása, és betartatása minden repteret használó egyén kötelessége.

Amennyiben a jelen szabályzatot a látogató nem fogadja el, a szabályokat továbbra is áthágja, a Miskolci RC Modellező Egyesület szigorúan az emberi és vagyoni értékek védelmének érdekében eltanácsolhatja a látogatót a reptér körzetéből.

A szabályzat be nem tartásából fakadó bármilyen kár, teljes vagyoni és nem vagyoni felelőssége a szabályt megszegő személyre hárul.

Jelen szabályzat mindenkori aktuális példánya megtekinthető a Miskolci RC Modellező Egyesület telephelyén, nyilvános internetoldalán.
Cím: Re:Célraszálló verseny (Miskolc 2013)
Írta: tubi - 2013. Július 20. - 19:17:41
Király volt!  :)
Cím: Re:Célraszálló verseny (Miskolc 2013)
Írta: BK_Attis - 2013. Július 20. - 19:29:58
Sziasztok!

Sajnálom hogy nem lehettem ott, dolgoztam...   :'(
Remélem azért csináltatok pár jó fotot és videót.   ;)
Cím: Re:Célraszálló verseny (Miskolc 2013)
Írta: Tapsi - 2013. Július 20. - 20:18:48
Nagyon király volt! Mihamarabb jöhet a következő! ;D
Néhány kép:(http://rcpilot.hu/users/1535/20457/b_201307201923355617.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/1535/20457/b_201307201934259276.jpg)

A többi itt látható:http://rcpilot.hu/gall/rendezvenyek_bemutatok_versenyek/1535/20130720191906/celraszallas.html (http://rcpilot.hu/gall/rendezvenyek_bemutatok_versenyek/1535/20130720191906/celraszallas.html)
Cím: Re:Célraszálló verseny (Miskolc 2013)
Írta: sterby - 2013. Július 20. - 20:35:41
A táblán az áthúzások... vajon ki volt az a nagyon okos aki odarakta az alkoholos filctollat?  ;D ;D
A verseny pedig nagyon jól sikerült, köszönet minden résztvevőnek.
Cím: Re:Célraszálló verseny (Miskolc 2013)
Írta: Öreg kezdő - 2013. Július 20. - 23:28:02


                           bár én csak aktív nézőként voltam résztvevője a versenynek, klassz /akarom mondani "KIRÁLY"/ volt!

                               üdv.: Öreg .....
Cím: Re:Célraszálló verseny (Miskolc 2013)
Írta: tubi - 2013. Július 21. - 10:02:55
A következő verseny egy merőben új kategória lesz!
Szőnyegbombázás csapatversenyben!  ;D
A részletek hamarosan!  :)
Cím: Re:Célraszálló verseny (Miskolc 2013)
Írta: josimura - 2013. Július 21. - 21:45:00
Köszönöm mindenkinek a két kategóriában is elért harmadik helyezéseimet!!!  :) ;)
Cím: Re:Célraszálló verseny (Miskolc 2013)
Írta: - 2013. Július 22. - 16:05:08
képek:


(http://img1.indafoto.hu/10/7/96817_720ffec5852678aec80107be5bf5f637/19174299_3801564391b3a2f5aac0ece01d81c815_m.jpg)
http://indafoto.hu/jpeti/i_miskolci_celraszallo_verseny
 (http://indafoto.hu/jpeti/i_miskolci_celraszallo_verseny)
Cím: Re:Célraszálló verseny (Miskolc 2013)
Írta: sterby - 2013. Július 22. - 19:33:58
Nekem ez tetszik a legjobban  :D

(http://img1.indafoto.hu/10/7/96817_720ffec5852678aec80107be5bf5f637/19174243_059cb91cc57c66f4d52d029821de7f6d_l.jpg)
Cím: Re:Célraszálló verseny (Miskolc 2013)
Írta: BK_Attis - 2013. Július 22. - 21:42:13
A kéepeket elnézve, most sajnálom igazán hogy nem lehettem ott.  :'(
De, a munkahely az első most már...  :-\
Cím: Re:Célraszálló verseny (Miskolc 2013)
Írta: altima - 2013. Július 22. - 22:30:42
Nekem ez tetszik a legjobban  :D

(http://img1.indafoto.hu/10/7/96817_720ffec5852678aec80107be5bf5f637/19174243_059cb91cc57c66f4d52d029821de7f6d_l.jpg)

Apáááááám!!!! Zsebre dugott kézzel sört inni! Hmmm ez lesz az új életfilozófiám !
Cím: Re:Célraszálló verseny (Miskolc 2013)
Írta: tubi - 2013. Július 23. - 11:39:35
Jók a képek! Várom a videót.