Borsodi RC Modell Fórum
Hajómodellezés => Motoros hajók => A témát indította: gzax - 2013. Szeptember 02. - 22:51:53
-
Ahoj!
Mint ígértem elkezdem a rajzok, sablonok kiszerkesztését.
A gerincel és a bordákkal meg vagyok. Ha találok otthon rétegelt lemezt a héten ki is vagdosom ôket.
Addig is be kell érnetek a képekkel amiket a rajzról készítettem amirôl doogoztam és az elkészült bordákról, stb.
Hogy legyen viszonyítási alap tettem a rajzra egy golyóstollat.
Nem lesz kics....
(http://rcpilot.hu/users/2562/20936/b_201309022236343383.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/2562/20936/b_20130902223656667.jpg)
Ha elkészül a hossza: 130cm, a
Szélesség:40cm lesz
Durva számítás szerint 10kg körül kell lennie, hogy jó legyen a merülése.
Szívesen fogadom mindenki észrevételét, hozzászólását és az építô kritikát!
-
Hmmm, szép hajó lesz! ;)
Csak nem jövő Augusztusra készülsz már? ;D ;D ;D
-
Helló Gábor !!!
Először is ÜDV. a fedélzeten !!
1300 mm az jelen esetben 1:10-es méretarányt jelent.
F2C kategória. Az orr kiképzése nem olyan vészes.
Lesz hely benne a cuccoknak. Ezt a szirénára....+ locsolkodásra értettem. ;D ;D
Ablakmosó szivattyú rendesen tud vízsugarat csinálni. ;)
Egy csavaros lesz ? Milyen motort szánsz bele. 8) 8)
Egy biztos -------> feküdni fog a vízen. Nem nagyon fog pattogni ha egy kicsit
lengedezik a szél.
Üdv.
-
Hmmm, szép hajó lesz! ;)
Csak nem jövő Augusztusra készülsz már? ;D ;D ;D
Igen nem titkolt szándékom a következő Augusztusi rendezvényen ott lenni vele.....
Azt hiszem egy másik topikban említettem is, hogy szeretnék addigra elkészülni vele.
-
Helló Gábor !!!
Először is ÜDV. a fedélzeten !!
1300 mm az jelen esetben 1:10-es méretarányt jelent.
F2C kategória. Az orr kiképzése nem olyan vészes.
Lesz hely benne a cuccoknak. Ezt a szirénára....+ locsolkodásra értettem. ;D ;D
Ablakmosó szivattyú rendesen tud vízsugarat csinálni. ;)
Egy csavaros lesz ? Milyen motort szánsz bele. 8) 8)
Egy biztos -------> feküdni fog a vízen. Nem nagyon fog pattogni ha egy kicsit
lengedezik a szél.
Üdv.
Tiszteletem mester!
Konkrétan szirénán nem gondolkodtam de villogón igen. De akár egy rendes autó szizéna modul is elférne benne.
A vízágyúk alap gondolat voltak. Köszönöm az ablakmosós tippet. Hasonlóban gondolkodtam én is.
Két hajócsavar lesz az alján úgy mint az igazinak. De a két Volvo motort kispórolom.
Októberben kimegyek Ausztriába, ott láttam a Neuhold elektronik-nál nagyon klassz 12v-os motorokat pár euróért.
méretre kicsivel nagyobbak a 600-asoknál. Na abból kap kettőt meg egy 120A-es szabit ventilátorral. A motorok pedig körbe lesznek tekerve rézcsővel amin a szivattyú tolja majd a vizet vagy az ágyúkra vagy vissza a vízbe attól függően, hogy működnek e a vízágyúk....
De egyellőre nem akarok a dolgok elébe menni mert addig sok víz lefolyik még a Dunán
ahogy felénk mondják.... :)
-
Sok sikert, a conradban is van olcsón szobaszökőkút szivattyú.
-
Köszönöm
Megnéztem már azt is. :)
De még nem döntöttem. De még van idöm. Még egy fürész vágás nem sok, annyi nem történt a projektben.
-
Szia Gábor!
Szerintem érdemes meggondolni a hajó méretét. A 130 cm hosszúra és 10 kg-ra tervezett hajót túl nagynak és túl súlyosnak tartom. Gondold meg, hogy a hajónak valami féle zállító doboz is kell, így a doboz mérete 140-150 cm lesz. Ekkora doboz mozgatásához már kétt ember ajánlatos. A másik meggondolandó kérdés mekorra autód van, bele fér a 150 cm doboz? A harmadik meggondolandó dolog, hogy egy 10 kg-os hajót komoly mutatvány vízre tenni. Én 100 cm vagy az alatti hajót csinálnák.
Üdv. feco 1.
-
Szia feco1
Az aggájaid nem alaptalanok a mérettel kapcsolatban. A dobozon még nem gondolkodtam, bár ez a tökéletes megoldás. Holnap meg is mérem az autót. A 10kg az csak saccolt vízkiszorítás. Holnap pontosan kiszámítom majd, hogy hány kilóra kell besúlyoznom a helyes merüléshez.
A 10 kg körüli értéket nem találom olyan soknak inkább a méret ami a mozgatásnál gondot okoz.
Igazából nem fogok vele minden nap hajókázni (gondolom csak eleinte... ;D. ) csak találok majd valami mancsaftot...
:D
Valójában nincs még benne sok órám át lehetne szabni de megmondom öszintén, hogy már bele éltem magam.
A dobozt megépítem majd, ha messzebre viszem, biztonságosan tudjam szálítani. De itt helyben csak a sólyán fogom levinni a Duna partra...
-
(http://rcpilot.hu/users/2562/20936/b_201309051624147548.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/2562/20936/b_201309051624448883.jpg)
Ahoj
Született már majdnem egy oldal hozzászólás de kép még nem volt gondoltam teszek fel hogy aki nem tudja miröl is van szó képbe kerüljön.
-
Ahoj
Volt egy kis szabadidöm és kifaragtam a gerincet meg a bordákat.
(http://rcpilot.hu/users/2562/20936/b_201309251253085656.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/2562/20936/b_201309251252419669.jpg)
Ha minden igaz ma még az összes borda felkerül a gerincre. A rajzokkal még nem vagyok készen.
A fedélzetböl még semmi nincs meg. Azt majd vasárnap kezdem el rajzolni.
-
Szia Gábor!
Izgatottan várom a fejleményeket, kitartást az építéshez!
A méretei alapján lenyűgöző látvány fog nyújtani.
Szállítás meg majd az autó tetején, :D addig még van idő kitalálni.
Üdv:Vadász
-
Ahoj Vadász
Feco1 is felvetette már a szálítás problematikáját. Ha összeborogatom az autóm hátsóüléseit, akkor elfér. Szükösen igaz de elfér.De legfeljebb lecserélem az autót.... ;D
-
Ez igen! Rétegelt lemezből van?
-
Ez igen! Rétegelt lemezből van?
Szerintem horganyzott
-
Ez igen! Rétegelt lemezből van?
Szerintem horganyzott
Még nincs horganyozva de majd ha elkészül a törzs! ;D ;D ;D
-
Mivel elég nagy a test és a vízkiszorítása is elég nagynak kell lennie úgyhogy mindegy miből csinálom.
Gondolom. Sajnos eléggé vacak anyagot sikerült vennem. elég tekeredett. A bordákat egyengettem egy kicsit, de nem lett tökéletes. Majd ha a hajótest palástolását csinálom oda kell figyeljek, hogy jól álljanak. Meg hát mivel nem lézer vágott a cucc még egy kis csiszolgatást igényel majd ha megszáradt a ragacsolás.
-
Ez a hajó igen csak szépen fog mutatni Tiszaújvárosban a dísztó vízén! ;) ;) ;)
-
;D
Ez a hajó igen csak szépen fog mutatni Tiszaújvárosban a dísztó vízén! ;) ;) ;)
Minden bizonnyal!
Sajnos nem vagyok annyira elszálva a részletek kidolgozásával mint egy két modellezô kolléga de ezt most szeretném egy kicsit részletgazdagabra csinálni.
Elôre is elnézést kérek, de az elszált szót a lehetô legjobb értelembe értve gondoltam!
-
Az eredetinél ne legyen részletesebb :-)
-
Az eredetinél ne legyen részletesebb :-)
;D ;D ;D
Nem utolsó szempont volt a választásomnál, hogy ne legyen agyon cizellált a hajó aminek megépítem a mását. ;)
-
Az eredetinél ne legyen részletesebb :-)
Az már gyanús lenne! ;D
-
Gerincen a bordák.
(http://rcpilot.hu/users/2562/20936/b_2013092716043841.jpg)
-
Üdv.:
Csak így tovább !
5x2, 8x2, 10x2mm-es léccel palánkolj.
Gyári lécek 1000 milisek, vagy lapolással ragasztod,
vagy saját magad fűrészeled egy kis körfűrésszel.
Az fűrészt ajánlom.
Fűrészeld be az oldalgerendák, vízvonal helyét. 5x5, 6x5 léc elég.
Vízvonalon is rakjál gerendát. 1300 milis a hajó, nehezebben csavarodik.
Palánkoláshoz kellően merev lesz.
-
A hossztoldást mindenképpen lapolással fogom megoldani. Ferdén elcsiszolom aztán prés.
De mivel úgy gondoltam hogy az egyszerűség és a könnyebb megmunkálhatóság érdekében balzával lesz palástolva így a körfűrész használatát kiváltom egy jó éles szikével.
Mivel a balza nem túl strapabíró ezért kap 1 réteg üvegszálat (nem szövetet hanem a keszekuszát) majd egy réteg kevlárt amit szintén gyantával majd üvegszálas karosszéria gittel fogok még bevonni és festéshez felcsiszolni.
Legalábbis terveim szerint.
Ha esetleg rosszul gondolkodtam kérek mindenkit, hogy segítsen és fogalmazza meg a kételyeit!
-
Ja még valami a palástolás előtt még terveztem a bordákra egy-két 10x5- ös fenyő lécből merevítést a fenéklemezen illetve a fenék és oldal lemez éléhez is legalább egy 5x5-ös fenyő lécet.
Az oldal lemezen csak a két külső lécet terveztem de hajlok Feri bácsi szavára és a palást alatt kap egy plusz hosszanti bordát a vízvonalban is.
-
Szia gzax!
Tapasztalataim szerint az ilyen tipusu modellhajók szerkezete önhordó. Ami azt jelenti nálam, hogy felesleges munka a plusz léc erősítés.Én ilyen alaku hajók palánkolását úgynevezett szekrényhátlap anyagból csináltam. Ezt a műfát melegvíbe beáztatom és megpuhul, gyünyőrüen rá lehet illeszteni a bordákra. Megszáradáas után szilárdan felveszi a bordák alakját.
Termésszetesen erre is műgyanta üvegszövet bevonat szükséges kivül-belül.
Az önhordásból következik, hogy ez a szerkezet müködőképes bordák nélkül is. A bordákat a műgyanta üvegszövet bevonat után ragasztanám bele, ami elsősorban díszitést szolgálna.
Üdvözlettel feco 1.
-
Köszönöm a tippet.
Sajnos a balzát már megvettem a palánkloláshoz. Bár az el áll.
Hossz bordát meg azért akarok mert a hajónak azért lesz súlya rendesen és bizony a tapasztalarok azt mutatják, hogy a melegben az alátámasztásnál az üvegszálas szerkezetek is hajlamosak deformálódni.
A farostlemezen még gondolkodom egyet. Meg azon is hogy mibe is tudnék ekkora elemeket beáztatni...
Valóban jobban hangzik egy darabból felrakni mint lécecskékbôl.
Bár egy kicsit tartok attól ha ráhúzom a nedves farostlemezt a bordákra a közökben (elég nagyok) be fog lógni.
Ha meg bordák nélkül készítem el akkor az egészet újra kell gondolnom, kiszerkeszteni a fenék és oldal lemezeket, stb.
Ma úgy is szolgálatban vagyok, van idôm rágódni rajta.
-
Ahoj
Úgy döntöttem, hogy maradok az eredeti tervnél bár a farostlemez palástolás igen csábító.
Köszönöm az ötletet, a következö hajómnál mindenképpen alkalmazom majd.
Volt ma egy órácskám foglalkozni az építéssel. Persze ez nem sok. Mindössze arra volt elég, hogy a fenék részen beragasztottam egy hossz bordát, és felszeltem a lapokat 5x2 mm-es csíkokra a far íves részének borításához és végül de nem utolsó sorban a bal kezemre sikerült kishíján egy 6. ujjat faragnom.
Na igen a munkavédelem.... ;D ;D ;D
Még jó, hogy volt nállam egy zsepi meg némi celux. Így csak a fél garázst csöpögtettem tele a véremmel...
No meg remekül összefogja a két fél ujjamat...... ;)
-
Ahoj
Ma sikerült a fenék palástolását megcsinálnom.
Ha minden igaz holnap után megkapja az oldalát is. Most így állok.
(http://rcpilot.hu/users/2562/20936/b_201310011815449084.jpg)
-
Ahoj
Ahogy ígértem itt vannak a képek a folytatásról.
(http://rcpilot.hu/users/2562/20936/b_201310031825409862.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/2562/20936/b_201310031826274438.jpg)
És végül még egy, csak a mihez tartás végett!
Hátha a szike a hajótestben nem elég jó méret adó. ;D
(http://rcpilot.hu/users/2562/20936/b_201310031825255998.jpg)
-
Ahoj!
Ez mindjárt úszik gzax mester! ;D
-
Szia!
Szépen alakul!
-
Ahoj!
Ez mindjárt úszik gzax mester! ;D
Azért még van mit csinálni. De szeretném legalább a testet befejezni mielött kimegyek a sógorokhoz.
Persze csak a famunkára gondolok.
-
Szia!
Szépen alakul!
Köszönöm. :)
-
Ahoj
Megint ragasztottam egy kicsit.
(http://rcpilot.hu/users/2562/20936/b_201310041851575718.jpg)
-
Ahoj Kapitány!
Lassan de biztosan.... ;)
-
Hi gzax!
Hű, ez de király lesz! :o
T
-
:)
-
Heló GZAX !
Epoxi gyantázás előtt a hajócsavar, kormány tönkcsöveket gondosan
építsd be. Balsaval dolgozol !! 8)
A kormány tönkcső kb. 3mm-rel legyen hosszabb. Faragni könnyebb.
Ne sajnáld az anyagot a kormánybaktól.
Szinkronkormányzást fogsz csinálni. ;D ;D
Előbb utóbb tartóbakra kerül a hajótest.
Lehetőleg borda alá, vagy közelébe. mindenképpen merevítsd a palánkot.
A bak felülete szélesebb legyen a szokásoshoz képest.
Szépen haladsz. 8)
Üdv.
-
Köszönöm mester!
Igen balzával. Könnyû megmunkálni, jól hajtható és gyantázva lesz.
De nem epoxival gondoltam hanem poliészterrel.
Úgy terveztem, hogy a felfekvési helyekre a hajótesten belül, beragasztok a fenék teljes szélességében egy kb 10cm széles rétegelt lemezt. Remélem ez elégnek bizonyul majd. Persze a külsö üvegszál és kevlár borítással együtt.
Igen szinkron kormányos lesz. Bár azt még nem tudom, hogy mechanikusan jobb e megoldani vagy inkább két szervót használjak.
De még egy kérdés. A kormányzás tekintetében megfordult az is a fejemben, hogy a motork a kormányzás függvényében dolgozhatnának eltérö fordulaton vagy akár eltérô irányban is extrém fordulási igénynél.
Van ennek értelme vagy inkább felejtôs?
-
Üdv.
Az mindegy mivel gyantázod, visszont kell bele szövet rendesen. Szinkron kormány meg inkább mechanikust, két szervót nehéz összehangolni. Ha van lehetöséged a motorokkal is rásegithetsz a kormányzásra ugy az életszerü.
-
Nos a két szervó összehangolása nem okoz gondot. Csak egy kis programozás az adón és egy kis mechanikus beállítás. De még körülnézek a mechanikus megoldások terén is.
-
Alakul gratulálok 8)
-
Köszönöm
"Sajnos" most egy kicsit megtorpan majd a dolog mert kimegyek melózni és csak a hó végén jövök meg.
De legalább meg tudom szerezni a motorokat. :)
-
Szia gzax!
Skeleton írja "az mindegy mível gyantázol", ne higyj neki. Ahogy írásaidból ismerlek ennél sokkal körültekintőbb vagy. Csak emlékeztetlek a poliesztergyanta egyik komponense erősen párolog, használatának körülményei ilyen időben nehezen teremthető meg.
Szerintem marad az epoxigyanta, üvegszövettel és nem paplannal. Én kivülre legalább három réteg 160 gr/m2 körüli szövetet laminálnák, belülre vékonyabb is jó, de 160-as is megfelel.
Üdv. feco 1
-
Ahoj feco1
A szövetet nem vette meg igy az meeg keplekeny. A gyantazas meg nem lesz problema mert a tüzoltosagon ott a nagy fütött hangar... Poliester gyantabol meg van egy több mint fel dobozzal a multkori gyantazasbol.
szoval ha mindegy akkor inkabb ezt valasztom.
az üvegszövetet meg megfogadom.
Bar en ugy tudom, hogy a leg erösebb szerkezetet akkor kapjuk ha kombinaljuk a paplant es a szövetet. mert ugye a paplan a merevseget a szövet a rugalmassagot biztositja. A retegeket szamat es elrendezeset pedig a kivant szerkezet tulajdonsagai hatarozzak meg.
De mivel ez nekem csak szarnyprobagatas igy megfogadom a tanacsodat. igazabol nem tudom hogy milyen elvarasoknak kell megfelelni a törzsnek.
-
Szia gzax!
Azért a poliészter gyantával köröltekintően bánj.
Én is szeretek vele dolgozni, de nyáron a szabadban.
Amit a paplan és szövet kombinációjáról írtál, tökéletesen igazad van, úgy vélem átnézted az irodalmat, de ez az irodalom a nagy hajók 15-30 mm vastag laminátumával foglalkozik, mig nálunk a laminátum legfeljebb
1 mm körüli. A paplan jól felveszi a gyantát és növeli a vastagságot, ami nagy hajóknál kell.
Amit ajáltam a szekrényhát lap , kivül 3 réteg, belül 2 réteg üvegszövet olyan erős, hogy a gerincre ráállva az én 74 kgot megbírja.
Üdv. feco 1
-
Szia feco1
Köszönöm a válaszodat. És megfogadom a tanácsodat, és szövetet fogok használni. De én nem próbálom ki a tesztedet mert engem tuti nem bírna ki..... ;D ;D ;D
-
Apropó
Meg vannak a motorok. Johnson gyártmányúak, darabonként 469W
Azt hiszem a kraft nem fog hiányozni belöle...
;D ;D ;D
-
Nos a két szervó összehangolása nem okoz gondot. Csak egy kis programozás az adón és egy kis mechanikus beállítás. De még körülnézek a mechanikus megoldások terén is.
Egy érdekes meg oldás hátha érdekel :
http://www.youtube.com/watch?v=7-DfbloJ4cU
-
Ahoj
Piper Köszönöm. ez nagyon ügyes. Èn bovdenes megoldáson gondolkodtam valami hasonó felállasban, csak ott minden lapátmozgató kerénken egy ponton rögzíteni kellene a bovdent a csúszás elkerülése végett.
Valamiért a lánchajtás eszembe sem jutott... ::)
Utána nézek, hogy tudok e láncot szerezni és ha igen akkor ez lesz a nyerö leosztás... :)
-
Ahoj
Piper Köszönöm. ez nagyon ügyes. Èn bovdenes megoldáson gondolkodtam valami hasonó felállasban, csak ott minden lapátmozgató kerénken egy ponton rögzíteni kellene a bovdent a csúszás elkerülése végett.
Valamiért a lánchajtás eszembe sem jutott... ::)
Utána nézek, hogy tudok e láncot szerezni és ha igen akkor ez lesz a nyerö leosztás... :)
Szia!
Nem túl elegáns, viszont egyszerű megoldás, ha csak simán tolórúddal oldod meg:
(http://rcpilot.hu/users/645/1952/s_201310161239403459.jpg) (http://rcpilot.hu/users/645/1952/b_201310161239403459.jpg) A képet az RcPilot.hu tárolja. (http://www.rcpilot.hu)
Ha a szervón körtárcsát használsz akkor "differenciálni tudod az elfordulást, azaz a belső többet fordul, mint ahogyan azt elvileg kellene is:
(http://rcpilot.hu/users/645/1952/s_201310161247167769.jpg) (http://rcpilot.hu/users/645/1952/b_201310161247167769.jpg) A képet az RcPilot.hu tárolja. (http://www.rcpilot.hu)
-
Tehát a jó megoldá a körtárcsás szervó....
Napközben agyaltam még egy kicsit és a régebbi technikákban használatos( audio-video )bordás szíjas átvitelen is gondolkodtam.
De ha ennyire egyszerüen és a valóságot megközelítö müködést lehet elérni akkor lehet mégis ezt választom.
-
Ahoj
Tegnap előtt megérkezett a kétmotoros szabályzó és a nagyszervó.
Ma délután v este megkapja a test az üvegszálat és a gyantát. Majd éjjel teszek fel képet ha elkészültem vele ;)
-
Ja és még valami!
Aki azért aggódott, hogy nem fér el az autóban és nem lehet szállítani, annak jó hírem van.
Mivel behoztam magammal a tűzoltóságra így bele kellett szuszatolnom az autóba.
Ami nem is ment nehezen.
Egyszerűen bedobtam a sólyát a hátsóülésre és ráraktam a testet. a hajó előtt és mögött is maradt 5-5 cm. kb. ;)
Ugyan még nem került fel hátulra a kilépő de az egyébként is felhajtható. Így azzal sem lesz gond.
A magasság megint nem lesz probléma...
Igaz dobozt így nem nagyon tudok majd csinálni neki de így is lehet rögzíteni.
De ha a könyöklő fölé emelném az egészet akkor akkor még nagyobb a hely és úgy még az is elférne.
Szal szállítás megoldva. Már csak be kellene fejezni... ::) ;D ;D ;D
-
Ahoj
Sajnos a múlt szolgálat nem úgy sikerült ahogy szerettem volna...
De otthon neki estem a gyantázásnak. Képet nem tudok feltenni.
Meg kellett állapítsam, hogy az epoxi gyanta amit beszereztem olyan sûrû mint a méz de nem az akácra gondolok.
Bele is állítottam forróvízbe de nem sokat segített.
A 800g-os doboz csak a hajó fenekére lett elég... :o
Remélem sikerül egy kicsit hígabbat szereznem különben a kardomba dôlôk.
Sajnos ez a sürü trutyi sokminden másra alkalmas de laminálásar egy rakás xar.
Jövö héten ha kerítek gyantát akkor befejezen az üvegszálazást és csinálok képeket.
-
Augusztusra csak kész lesz! ;) ;) ;)
-
Addigra akkor is meg lesz ha csak egykézzel csinálgatom....
;D ;D ;D
-
Ahoj
Haladt megint az építés.
Tegnap az elmaradt gyantázást befejeztem, így ma csiszolhattam.
Elôször levágtam a túlgyúló gyantás szövetet.
(http://rcpilot.hu/users/2562/20936/b_201311161321225358.jpg)
Aztán nem finomkodtam, elôvettem a flexet meg a betoncsiszoló korongot.
(http://rcpilot.hu/users/2562/20936/b_201311161322145900.jpg)
Itt a végeredmény:
(http://rcpilot.hu/users/2562/20936/b_201311161322163179.jpg)
Na meg itt:
(http://rcpilot.hu/users/2562/20936/b_201311161322049096.jpg)
Na és ami a képen nemlátszik..... a viszketés.....(http://s3.images.www.tvn.hu/2006/09/30/16/43/www.tvn.hu_0debdda2d0f7d981b1c86bcea7b602f5_k.gif)
Délután kenek még rá egy kisgyantát mert egy két helyen maradt bubi alatta és ezek a csiszoláskor kilyukadtak.
Illetve ahátfal még nincs bevonva sem pedig a vízterelô.
-
Össze dugtam az elektronikát is, próba céljából.....
http://www.magisto.com/video/K10GYwUKH2hgXBBgCzE (http://www.magisto.com/video/K10GYwUKH2hgXBBgCzE)
-
Üdv.
Ha jól láttam kétmotoros a szabályzó. Kérdés alacsony fordulaton is egyenletesen jár a két motor vagy kicsit rángat?
-
Ahoj
Piper Köszönöm. ez nagyon ügyes. Èn bovdenes megoldáson gondolkodtam valami hasonó felállasban, csak ott minden lapátmozgató kerénken egy ponton rögzíteni kellene a bovdent a csúszás elkerülése végett.
Valamiért a lánchajtás eszembe sem jutott... ::)
Utána nézek, hogy tudok e láncot szerezni és ha igen akkor ez lesz a nyerö leosztás... :)
Vagy fogas szijhajtás, esetleg ékszijas régi magnók vagy nyomtatókból,nagy fénymásolóból, végső esetben Roll & plusz csapágy boltban lehet kapni fogas hajtást több féle méretben ez esetben kell eszterga az igazitáshoz, mert nincs meg a tengelyhelye.
-
Üdv.
Ha jól láttam kétmotoros a szabályzó. Kérdés alacsony fordulaton is egyenletesen jár a két motor vagy kicsit rángat?
Ahoj Skeleton
Igen 2 motoros a szabályzo.
Egyenlôre még nem derült fény minden bugjára de indulásnál valoban egy kicsit fura. És a teljes gázt is egy ugrással éri el.
Szóval nem egyenes a gázgörbéje.
Az indulási egyenletlenséget lehet, hogy maj elviszi a terhelés. Még csak prop nélkül próbáltam. Illetve légcsavarral és úgy sokkal egyenletesebb volt.
Köszönöm a tippet a kormányzáshoz de azt hiszem a tolórudas diferál mozgású megoldás a nyerô.
-
Üdv.
Köszönöm az infot! A most épülő hajomba sodronyos a kormányzás egy forditó áttét és két excenter is van benne, ennyi helyem volt, igy legalább teljesen élethü.
-
Ne haragudj Brungell koma de a 130 centi még csak B kategória az én négy rakétás T141-esem már a 142 centivel már C kategória és a 150 centis ládával a tető tartón szoktam vinni fel kötözve bárhová de még a 233 centis Scharnhorstot is a 250 centis ládában de lehet utánfutón is vinni már csak azért vagyok az ilyen méretek mellett mert ezek látványosak a vízen mint a 150 centis Hydrograf is vagy a többi ami van csak csináld Zolikám jó lesz sziasztok jó építést nektek Szamiel.
-
Szia Gzax ( Gábor ) ne haragudj de valahogy most ide tévedtem és nekem nagyon bonyolultnak tűnik az a kormány megoldás ha jól hiszem az idei hajó építő versenyen lett fel téve a Narancsos Carolane oldalon a kormányzásról és szerintem egyszerűbb mint a fogaskerekes vagy amiről rajz van na de mindenki úgy csinálja ahogy akarja ha van türelme meg szerszámja hozzá lehet hogy ebben igazam van. Nekem a tűzoltó fecskendőhöz egy autó ablakmosó lett bele téve úgy hogy a vizet a tóból szívja szűrőn keresztül ás 12 voltos . A meghajtáshoz meg két autó kompresszor motort szoktam tenni mert olcsó amit a Tescóban vagy Spárban szoktam meg venni amikor le vannak árazva és 12 voltosak a motorok és a barátom által gyártott maszek szabályzók jók hozzá. És a sziréna egy kis dobozban van egy kis hangszóró és azt működtetem külön akkuról mert mikor egyről működtettem nem szólt. Sok sikert az építéshez biztosan élvezetes lesz majd mikor megyen majd a vízen szia Szamiel.
-
Ahoj Szamiel
Köszönöm az ötleteket. Sajna a motorokat és a szabályzót már megvettem. De szerintem az 5 eurós körüli ár nem volt sok a motorok darabjáért. Szabályzót meg 2 motorosat sikerült szereznei jó áron.
A vízágyúkhoz én is az ablakmosó szivattyú mellett döntöttem de valahogy a szûrô nem volt a képben....
Szóval jó, hogy említetted mert biztosan, mgegyûlt volna a bajom a rendszerrel szûrô nélkül.
-
Szia Gzax na hogy állsz a hajóval tegyél már fel képet róla hagy nézem meg üdv.Szamiel.
-
Szia Gzax na hogy állsz a hajóval tegyél már fel képet róla hagy nézem meg üdv.Szamiel.
Szia Szamiel
Sajnos nem sokat tudtam haladni az építésével. Az utolsó kép óta annyi a különbség, hogy kapott egy réteg glettet és be lett csiszolva. De mégmessze nem elfogadható. Mivel tönkre ment a rádióm repülni úgy sem tudok, ha lesz egy kisidôm az épitkezés mellett akor folytatom. De ha haza megyek csinálok képet róla és felrakom.
Üdv: Gábor
-
Üdv mindenkinek
Szamiel topikjait olvasgatva, kommentálva kaptam tippeket a tönkcsôre...
No meg a beszerzési helyre is. Az antanna dolog bejött. Leszereltem a szomszédét. Szó szerint!
Szóval most van néhány 10-es alu rudam. Már csak a perselyeket kell meg eszetergáltatnom.
Sajnos a rádió adóm tönker ment és nem tudok egyenlôre ujjat beszerezni.... de a hajóhoz van egy csomó anyagom.
Az elektronika beállítását max egy szervo teszterrel tudom majd csinálni....
Sajnos még mindíg idôhiányos vagyok de egy kicsit faragok maj a hajón.
-
(http://kepkezelo.com/images/imjgt7pdm75dl1h4ycf_thumb.jpg) (http://kepkezelo.com/viewer/imjgt7pdm75dl1h4ycf.jpg)
(http://kepkezelo.com/images/j5b7tl06rng6cz6n7kl_thumb.jpg) (http://kepkezelo.com/viewer/j5b7tl06rng6cz6n7kl.jpg)
(http://kepkezelo.com/images/qhk714z6zc8wqszitvqx_thumb.jpg) (http://kepkezelo.com/viewer/qhk714z6zc8wqszitvqx.jpg)
Szia Gzax ( Gábor ) hát el készült négy darab tönkcső egy pár kép az első két tönkcsőről
a kis perselyeket kellett csak bele szabni esztergán mert tizedekkel nagyobb a lyuk
méretétől üdv. szamiel.
-
Ahoj
Sikerült egy kis időt fordítanom az építésre. Bekerültek a tönkcsövek és a kormány tönkcsövek és a szervó tartó is. Valamint a hátsó fedélzet levágásra került.
Sajnos még nem tudom beragasztani mert a motortartó még nincs kész és azt előtte rögzíteni kell.
Ha minden igaz akkor ma elkészülnek a kormánylapátok is. Képet majd később teszek fel.
-
Ahoj
Tegnap elkészült a fedélzet. A kabint is elkezdtem. Kép van csak idôm nincs feltenni...
De ha ma idôben haza érek megpróbálom fellökni ôket.
-
Itt vannak az igért képek.
A tönkcsôrôl nincs vagyis nem találom de ha meglesz pótolom.
(http://rcpilot.hu/users/2562/20936/b_201406041740103898.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/2562/20936/b_201406041739568772.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/2562/20936/b_201406041739165933.jpg)
-
Hmmm, gzax mester! ;)
Miket nem rejtegetsz te. :o :o :o
Szép. :)
-
Épülget csak lassan...
De remélem a nagy napra kész lesz... ::)
-
Ahoi
Egy kicsit haladt a projekt megint....
(http://rcpilot.hu/users/2562/20936/b_201406131144274039.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/2562/20936/b_201406131145017713.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/2562/20936/b_201406131144427518.jpg)
-
Szia Gzax na már jól állsz lassan úszni fog ,én meg meg repítettem a repülőt
csak a földbe orsózott nem vettem észre hogy már hátal lefelé van már ki
javítottam csak a motort kell még vissza fogatni csak variálni kell vele hogy
jó legyen mert a tengelyt a külső köpennyel ki lehet húzni nnincs le fogatás
hogy ne jöjjön ki csinálok egy fel fogató lemezt és csak a másik végén lévő
kisebb tengely rész lesz kint amire fel teszek egy adaptert és arra teszem
a légcsavart holnap Székesfehérvárra megyek versenyre üdv.Szamiel.
-
Kezdek sárgúlni..... ;)
-
.... a motort kell még vissza fogatni csak variálni kell vele hogy
jó legyen mert a tengelyt a külső köpennyel ki lehet húzni nnincs le fogatás
hogy ne jöjjön ki ....
Üdv Szamiel
A motor tengelyen kell lenni a hátsó oldalon egy vályatnak amibe egy "zégergyûrû megy", ez tartja bent a tekercs felett a forgórészt.
Már ha jól értettem az egyik problémát.
Sajnos tegnap nem haladtam a hajóval mert kirugtunk a srácokkal egy kicsit a hámból.
Lehet láttátok a tv-ben is..... ;D
-
Szia Gzax hát van ez így nekem péntek ballagás szombat verseny vasárnap nem
tudok be menni a klubba mert ott van itthon a versenyen lévő hibákat kell meg
csinálni és készülni a következő hajózásra szerdán délutánra ahol gyerekeknek
kell hajózni és a versenyen két szabályzó és két vevő nem működött most össze
kell hozni hogy vagy két hajót ki vigyek a tóra ,amúgy a motor tengelyen ami le
lefogatja a homlokfalat a bereszelés meg a zeeger gyűrű is egy oldalt van a másik
végén nincs semmi be vágás. üdv.Szamiel.
-
A másik oldalt a forgórészen van 1 vagy2vagy 3 M3-as csavar hernyó csavar 2-es vagy 2,5-es imbusz fogja.
de ha ez nincs benne akkor többnyire elforog a motortengely a forgórészben és nem nagyon szuperál úgy a motor...
-
Szia Gzax hát igen úgy lenne jó de sajnos ahogy nézem egy oldalt van a tengelyen az
imbuszos csavar és a zéger gyűrű helye és együtt kijön a külső köpeny a tengellyel
na de fordítva teszem be csinálok egy tartót aluból és nem lesz gond vele. Üdv.Szamiel.
-
Szia Gzax ( Gábor ) hát meg volt másik motorral repítettük a repülőt tegnap
előtt aránylag jól ment nagyobb vezérsík mozgással de ma már nem ment
olyan jól kisebb mozgással és el is ment a kedve a Józsi barátomnak a
repítéssel sajnos az egyenes szárny miatt nem lehet csűrő nélkül vezetni.
Hát muszály más repülővel játszani üdv. Szamiel.
-
Szia Szamiel
Csürôzzétek be a szárnyt, vagy vágjátok félbe és tegyetek bele 5° v állást.
Haladtam a flórival. Gyakorlatilag szerkezet kész. Ma kap egy réteg poliEsztert a fedélzet is és egy kis csiszolás után megy a fényezés.
Még a kuplunggal van egy kis nehézségem de ha minden igaz ma megrajzolom cad-ben és megy az esztergályoshoz. Aztán ha végre beköltözünk a házba építek egy kis esztergát vagy ha kapok jó áron veszek egyet.
Nekem ez menne fejbôl is de a helyi szakik csak a szabásmintát ismerik....
-
Szia Gzax ( Gábor ) hát van csűrő csak nagyobb mint a magassági éppen ezt
mondtam hogy kisebbre kéne venni mind kettőt hogy hát ha úgy stabilabb
lenne de a 2 köbös motorral meg jól ment neki nem tudom nem e orr könnyű
mert kis gázzal lógatta a farát sajna nekem, a csűrős gépek nem nagyon
mennek egy Arcus vitorlázóval meg egy német rajzról készített vitorlázóval
valahogy el mentem na de edzeni kell és lehet hogy jobban megyen .
Nekem van egy kis esztergám de azzal csak olyan dolgot lehet csinálni
aminek nem baj ha nem százszázalék pontos a hajókra apróságok ebből
abból az anyagból arra még jó ha pontos kell akkor mással csináltatom.
Üdv.Szamiel.
-
Szia Gzax ( Gábor ) hát van csűrő csak nagyobb mint a magassági éppen ezt
mondtam hogy kisebbre kéne venni mind kettőt hogy hát ha úgy stabilabb
lenne de a 2 köbös motorral meg jól ment neki nem tudom nem e orr könnyű
mert kis gázzal lógatta a farát . . .
A csűrőt le kell expózni vagy a végkitéréseket levenni akkor finomabban irányítható. Az hogy lógatta a farát kisgáznál az lehet trimmelési probléma és motor elhúzatás is. Ha leveszed a gázt teljesen és siklik rendesen akkor jó a trimm. Ha gázadásra kitör a gép valamelyik irányba akkor a motor el-le húzatással van a baj. Szóval ha motor nélkül siklásban bukdácsolva jön lefelé akkor orrkönnyű ha meredeken siklik akkor orr nehéz, a kettő között jó. Ha ezt sikerült belőni akkor érdemes a motor elhúzatásra a figyelmet fordítani.
-
feltöltöttem Pistabának a videót ide
http://youtu.be/FnPae1mta_c
-
Köszi a videót.
Valóban van egy kis zri a géppel.... De nekem csak most esett le, hogy ez toló motoros...
De a lényeg az hasonló mint a fent leírtak. Fel kell küzdeni a gépet és megnézni a siklását. A vízszintes vezérsík kormánylapja egyenesbe legyen trimmelve. Ha így motor nélkül jól siklik nem buckázik akkor jó. Ezután lehet nézni a motor elhúzatást. Mivel toló motorról van szó így nem le és jobbra hanem hanem Balra és fel kell elhúzatni. A gép háta mögül nézve értendő az irány.
Ez azért van mert a súlypont felett és mögött ébred a motor keltette nyomaték és így kompenzálódik a forgató nyomaték toló nyomatékká. Le egyszerűsítve a dolgot.
-
http://youtu.be/FnPae1mta_c
Szia Gzax ezt nézd meg hiába jobban hajós vagyok ahol nem probléma a nagy
mozgás de a repülőnél már ilyen ugrálásokat csinál lehet hogy még kisebbre
kell állítani a vezérsíkokat de azért repülőztem amíg le nem jött a földre és
az érdekes hogy motor nélkül meg jól repül üdv.Szamiel.
-
Úgy vettem észre, hogy siklás után amikor vissza adtad a gázt akkor hirtelen balra mozdult a gép. De lehet csak bele nyúltál. Ha nem akkor az oldal irányú elhúzatás sok. A másik amit észre vettem, hogy nagy gáznál viselkedik idegesen a gép. Ez sok gépnél így van. A nagy kormány kitéréseket meg érdemes inkább Expo használatával manipulálni mert vészhelyzetben a nagy kormány kitéréssel könnyedében menthetsz. Nagy gimbal kitérésnél vissza kapod a teljes kitérést finomabb mozgásokat kapsz kis gimbal kitérésnél. De ha a kormány felületen az emelő karon viszed feljebbi lyukba a tolórudat vagy a szervón befelé akkor ugyan csökken a kitérés de ha egyszer kevésnek bizonyul akkor lehet ragasztani. . . .
-
Szia Gzax hát már ez is nagy szó hogy repült és én is vezettem mert már régóta
állt most már míg össze nem törik addig repülőzhetünk vele utána meg lehet
javítani mint a többit hiába a repülőm könnyebben törik mint a hajó Üdv. Szamiel.
-
Azért nézd végig a gépen amiket írtam. Ha kicsit jobb a gép beállítása, már sokkal jobb repülni vele és késôbb töröd össze. :)
-
Szia Gábor na ma egy újabb repülőt kezdtem üzembe állítani holnap a szárnyat csinálom meg és lehet próbálni hogy repül csak sima nem csűrős na majd meg látom meddig lesz repülő képes majd holnap készítek róla képet , szia Szamiel.
-
Remélem készítettél képeket az építésről....
Nyiss neki egy topikot! Had szaladjon egy kicsit a fórum is.... Meg hátha olyan jól sikerült gép lesz hogy sokan megépítenék ! ! !
Ja és a bereplől csináljatok videót ;)
-
Szia Gábor hát meg van a kép te a Topikot a repülőknél gondoltad hogy fel tegyem. Üdv.
Szamiel.
-
Üdv mindenkinek.
Vagyis Ahoj
Sajnos fel kell adnom a versenyt. A hajó festésével nem készült el a fényezô kollégám szombatig és a tegnap estét, már Grazban töltöttem. :-\
Ha kész lenne a fényezés is lenne még kb 1 nap munka vele mire vízre lehet tenni.
Sajnos csak a verseny napján hajnalban érek haza. Így ha el is mennék aor sem lenne érdemes elvinnem. :'(
Szégyenlem hogy nem készültem el vele de mentségemre legyen mondva, hogy az építkezés mellet nem nagyon volt idôm. Max szolgálatban tudtam haladni vele egy kicsit. Persze csak ha nem volt semmi akció.... :o
De az utóbbi hónapokban rendesen ránk járt a rúd.
Természetesen a hajót befejezem és publikálom is az építést...