Borsodi RC Modell Fórum
Rc modell repülőgépek => Főnix madarak avagy kukaszökevények feltámadása => A témát indította: kalazoli - 2015. November 23. - 22:00:31
-
Sziasztok!
Hozzám került egy, a Hobbyking által forgalmazott, BIXLER névre
hallgató, segédmotoros elektromos vitorláző repülőgép.
A gépet kezdőknek is ajánlom, mert ha orra ejtik a gépet
(ami a kezdők hibája leszálláskor) nem sérül meg a motor.
A régi tulaj kicsit megtörte a gépet, a szárnyak egymást összefogó
és a törzshöz rögzítő csavaroknál szétszakadtak.
(http://rcpilot.hu/users/4285/28670/b_201511232146401010.jpg)
-
Ja, és kicsit az orrát is meggyűrte!
(http://rcpilot.hu/users/4285/28670/b_201511232146483892.jpg)
-
Mivel nekem már van egy hasonló gépem (Easy Star), ezért úgy döntöttem, hogy
rendbe hozom a gépet és eladom, mivel már vevő is van rá.
Az Easy Starnál és a nagytestvérénél a Glidernél a szárnyak összekapcsolását
egyszerűen és jól oldották meg. Ennél a gépnél kicsit több gondot fordíthattak volna erre,
mert a a csavaroknál a két 15 mm átmérőjű fa alátétek nagyon kevesek, hogy egy
keményebb leszállást kibírjanak, mivel nagyon kis felületen érintkeznek a habbal és
lám ki is törtek.
-
A feladat, hogy ezt a felületet megnöveljem.
Úgy döntöttem, hogy 1 mm-es rétegelt lemezt ragasztok a szárnyak
kapcsolódó felületeire.
Először a lemezt leszabtam, majd a helyén a habból levágtam 1 mm-t,
hogy beférjen a törzsbe, ha felragasztom a szárnyra.
(http://rcpilot.hu/users/4285/28670/b_20151123214635394.jpg)
-
A lemezeket UHU Por ragasztóval ragasztottam a helyükre, a felső
íves részén csipeszekkel rögzítettem a helyére.
(http://rcpilot.hu/users/4285/28670/b_201511232146584865.jpg)
-
Az alsó részen a lemezből kivágtam a szervókábelek helyét.
(http://rcpilot.hu/users/4285/28670/b_201511232147144783.jpg)
-
A csavar által kiszakadt habdarabokat visszaragasztottam és
pótoltam, valamint visszaragasztottam a fa alátéteket is helyükre
és a két félszárnyat összeillesztve kifúrtam a csavar helyeit a
felragasztott lemezekre.
(http://rcpilot.hu/users/4285/28670/b_201511232147043632.jpg)
-
Az összegyűrődött orr javítását a forróvizes módszerrel
tettem helyre. Forró vizbe mártottam a gyűrött orrészt, mely a forróvíz
hatására visszanyerte közel eredeti alakját.
(http://rcpilot.hu/users/4285/28670/b_201511232147227263.jpg)
A gyűrődés következtében a ragasztó elengedett, mert a törzset pillanatragasztóval
ragasztották össze, ami rideg és a sérülés hatására elengedett.
A törzs más részén is tapasztaltam, hogy kézzel történő nyomás hatására
szétpattan a két fél a ragasztás mentén.
Javaslom, hogy a habgépeknél ne használjatok pillanatragasztót, inkább az
UHU por, vagy a kétkomponensű Epoxy ragasztó használata célszerű.
-
A javítások után az orr szépen néz ki és a szárny
stabil, nem lötyög a törzsben és egymáshoz képest sem
mozog a két szárnyfél.
Irány repülni!
(http://rcpilot.hu/users/4285/28670/b_201511232147305025.jpg)
-
A gépet kipróbáltam erős szélben lejtőn, stabilan repült, a vevő
is élvezte a repülést, igaz még csak oktatókábelen, de igéretesen
halad.
(http://rcpilot.hu/users/4285/28670/b_201511232147265242.jpg)
-
Szia Zoli!
Ez tényleg egy nagyon jó gép! ;)
Szép munkával alakítottad át! :o :o :o
-
Köszönöm Attila!
Ha valaki lejtőzni akar vele az oldalkormányt célszerű
megnagyobbítani oly módon, hogy a függőleges teljes magasságáig
érjen és kétszer olyan széles legyen mint gyárilag.
Igy sokkal hatásosabb és szélcsendes vitorlázásnál is hasznát
vesszük.
-
A forróvizes javításról it a videó:
https://www.youtube.com/watch?v=vdaYmuLGei8 (https://www.youtube.com/watch?v=vdaYmuLGei8)