Borsodi RC Modell Fórum
Rc modell repülőgépek => Vitorlázórepülés => A témát indította: kalazoli - 2016. Január 13. - 11:33:40
-
Szevasztok!
A VSO 10-es témában említettem, hogy a Modellmix Egyesületben Kazincbarcikán
(csakhogy csináljam magunknak a reklámot) épülni fog egy újabb 3 méter feletti
vitorlázógép.
A projekt el is indult és Tyukodi István barátom elkezdte építeni az ASW 28-as
vitorlázó gépet.
A törzse gyanta, a szárnya habmagos, balza teli torziós borítással készül.
A gép szárnyfesztávolsága 3700 mm lesz.
-
A habmag kivágásáról sajnos nem készültek képek, de a további gyártásról
már pár képünk és folyamatos dokumentáljuk az építési folyamatot.
(http://rcpilot.hu/users/4285/28961/b_201601131122164285.jpg)
A törzsben látható a félszárnyak rögzítéséhez, tartására szolgáló cseszterton, mely 10 mm vastag
nyáklemezből készült, mely meghatározza a szárnyfülek feltörését is.
(http://rcpilot.hu/users/4285/28961/b_201601131122097892.jpg)
A szárnyban már benne van a főtartó, mely alul-felül 1-1 fenyőlécből áll, a cseszterton
részénél van dobozolva rétegelt lemezzel mindkét oldalán, valamint cérnázva és ragasztva.
A szárnytőnél látható két beragasztott fadarab is, mely a tájolócsapokat tartja majd.
Balodalt már készül a torziós borítás, mely 1,5 mm-es balzából lesz.
(http://rcpilot.hu/users/4285/28961/b_201601131122193751.jpg)
A törzs itt még a beletolt csesztertonon kivül üres állapotban van.
-
A képeken látjátok, hogy a habmag kivan könnyítve, ez sokat jelent abból a
szempontból, hogy a torzíós borítás felragasztásakor kevesebb ragasztót
vesz fel, mert inkább az adja a súlyt mint a habmag.
A könnyítéseket István a képen látható eszközökkel vágta ki.
A konzervdobozokból, dezodoros dobozokból és a végén elvéknyított csődarabokból
készített eszközöket gázlápával felmelegíti és kiolvasztja a habmagból a kívánt anyagot.
(http://rcpilot.hu/users/4285/28961/b_201601131122255602.jpg)
-
Gratulálok mindkettőknek eme nagy volumenű projecthez!
A törzset is Ti készítettétek?
-
Pista csak nem vontatni akar a Piper-el? :D
-
Ez a főtartó cérnázás nagyon jó ötlet! ;)
Már le is nyúltam... ;D
-
A törzset Pista Nyíregyházán vette valakitől és szerintem
lejtőzésre akarja használni a gépet.
-
Ezen a képen már a csillapító is rajta van, ami már torziózva van.
A végén a szárny is és a csillapító is fóliázva lesz.
(http://rcpilot.hu/users/4285/28961/b_201601131122232150.jpg)
-
A dobozolásnál a cérnázás helyett vékony üvegszövetcsíkot is lehet használni,
azt begyantázva még erősebb szerkezetet kapunk.
-
Egyenlőre így néz ki a gép.
A főtartó helyének kivágásáról Pista ígért videót is, valamint az
eszközökről képeket, ha meg lesz közlöm azokat is.
(http://rcpilot.hu/users/4285/28961/b_201601131122115202.jpg)
-
A dobozolásnál a cérnázás helyett vékony üvegszövetcsíkot is lehet használni,
azt begyantázva még erősebb szerkezetet kapunk.
Igen, így is teszek.
Köszi!
-
Megkaptam a videókat.
Az első videó azt mutatja be, hogyan vágja ki a főtartó helyét a habmagon.
https://www.youtube.com/watch?v=GjbTx9KNZ_4 (https://www.youtube.com/watch?v=GjbTx9KNZ_4)
A második videón a szervókábel vezetékcsatornáját vágja ki és ezen
láthatjuk rendesen a kivágó szerszámot, mely egy rézkábel darab, mely 1 mm
vékonyra van kalapálva és a megfelelő méretre meghajlítva.
A vékonyra kalapálás azért szükséges, hogy a sarkoknál a forma éles legyen, hogy a
léc pontosan bele illeszkedjen a saroknál is.
https://www.youtube.com/watch?v=_vrdSAxBFCU (https://www.youtube.com/watch?v=_vrdSAxBFCU)
A harmadik videón a szervó helyének kivágása látható.
https://www.youtube.com/watch?v=aSBTgrQHvE4 (https://www.youtube.com/watch?v=aSBTgrQHvE4)
-
Nagyon jók a videók és remek a megvezetési ötlet is!
Az első két videó ugyan az lett (szerintem nem jó a link).
-
A termik vitorlázóban jó a link.
Remek munkát végez a mester, várjuk a folytatást.
-
Nagyon jók a videók és remek a megvezetési ötlet is!
Az első két videó ugyan az lett (szerintem nem jó a link).
javítva
-
Köszönöm!
Már csak maga a habmag vágásáról jó lenne egy videó. ;)
-
Heló!
Nálam működik a link.
Majd csinálunk egy videót a habvágásról is.
-
Heló!
Nálam működik a link.
Majd csinálunk egy videót a habvágásról is.
Mivel, hogy javította altima, már nálam is.
Az jó lenne.
-
Várom a folytatást :) nagyon jó nézni, ill rengeteg mesterfogás elleshető ilyen nagytudású emberektől!
-
Szevasztok!
Elkészült a habvágásról a videó.
Amit a videóban nem mondtam el, hogy a szárnyprofilokat 0,5 mm-es horganyzott
lemezből vágjuk ki és csiszoljuk az élét simára. Réteges lemezből is lehet, csak azt
nem tudod olyan simára csiszolni, hogy a cekasz akadálymentesen csússzon rajta,
ezért azzal a felület nem lesz szép, vagy csiszolni kell, ami méretcsökkenést jelent, vagy
ha nem csiszolod meg sok ragasztót vesz fel a torziós réteg ráragasztásakor.
Majd látható, hogy a bordák végére kerékpár küllőből van forrasztva egy kivezető rész,
mely azért célszerű ha mégsem sikerül egyszerre kilépni a habból a vágó szállal, akkor
ez megvezeti a szálat. ha ez nincs, akkor a rossz kilépés során fel, vagy elmozdul a szál
és elvágja a kilépő él felületét.
A videó:
https://www.youtube.com/watch?v=ecU9qpi6u-g&feature=youtu.be (https://www.youtube.com/watch?v=ecU9qpi6u-g&feature=youtu.be)
-
Megnéztem, nekem működik a videó.
-
A szárny könnyítéséről is készült videó, melyen éppen az F3J termikvitorlázó
szárnya készül.
https://www.youtube.com/watch?v=aOJ2Njnpw9s&feature=youtu.be (https://www.youtube.com/watch?v=aOJ2Njnpw9s&feature=youtu.be)
-
A vízszintes csillapító habmagján már rajta a balza torziós borítás, mely
1 mm-es balzából készült.
(http://rcpilot.hu/users/4285/28961/b_201601212027102405.jpg)
A súlya 53 gramm, fóliázva max 60 gramm lesz.
(http://rcpilot.hu/users/4285/28961/b_201601212027061089.jpg)
A kormányfelületeinek mozgatásáról itt a videó:
https://youtu.be/4Rp09FfLCW4 (https://youtu.be/4Rp09FfLCW4)
-
Maga a habmagot melyik fajta hungarocelből vágjátok?
-
A lépésállóból, sárga színű jelöléssel, ennek nagyobb a szilárdsága.
A nagyobb szilárdságú lábazati szigetelőanyag a kék, vagy a rózsaszín is
jó csak annak nagyobb a súlya és drágább is.
-
Köszi!
-
Szevasztok!
Elkészült a habvágásról a videó.
Amit a videóban nem mondtam el, hogy a szárnyprofilokat 0,5 mm-es horganyzott
lemezből vágjuk ki és csiszoljuk az élét simára. Réteges lemezből is lehet, csak azt
nem tudod olyan simára csiszolni, hogy a cekasz akadálymentesen csússzon rajta,
ezért azzal a felület nem lesz szép, vagy csiszolni kell, ami méretcsökkenést jelent, vagy
ha nem csiszolod meg sok ragasztót vesz fel a torziós réteg ráragasztásakor.
Majd látható, hogy a bordák végére kerékpár küllőből van forrasztva egy kivezető rész,
mely azért célszerű ha mégsem sikerül egyszerre kilépni a habból a vágó szállal, akkor
ez megvezeti a szálat. ha ez nincs, akkor a rossz kilépés során fel, vagy elmozdul a szál
és elvágja a kilépő él felületét.
A videó:
https://www.youtube.com/watch?v=ecU9qpi6u-g&feature=youtu.be (https://www.youtube.com/watch?v=ecU9qpi6u-g&feature=youtu.be)
Most néztem meg a videókat, nagyon jók!!!
Köszi!
Annak idején én építettem egy CNC-t hozzá (lásd a weblapomon), de eladtam és lehet, hogy a kézi vágást fogom egyszer használni!
-
Milyen ragasztóval ragasszátok a balzát a habmaghoz?
-
A ragasztás az egyszerű faipari ragasztóval történik, azzal a tejföl szerűvel.
Ebből lehet kapni gyorskötésűt és vízzállót is.
A ragasztót enyhén vízzel hígítva - hogy könnyebben lehessen elkenni e felületen -
a habmagra kenjük rá egyenletesen, majd az előre összeragasztott, méretre vágott
balza borítást ráillesztve a negatív formájába tesszük - amiből kivágtuk -,és
rendesen lesúlyozzuk, hogy felvegye a habmag, ill a negatív forma alakját.
A balza borítást még a ragasztás előtt előtt megvizezve, ragasztó nélkül tesszük a habmagra
és a negatív formába, lesúlyozva hagyjuk megszáradni, hogy valamennyire felvegye a habmag,
azaz a szárnyprofil iveltségét, mert így könnyebb lesz ragasztani és száradás után sem
húzza el a habmagot annyira.
Száradás után a borítás még így is kinyit elhúzza a habmagot, de nem kell megijedni, mert ha
ráragasszuk a másik oldalt is a balza borítást, az majd visszahúzza az eredeti formájára.
A ragasztásnál a ragasztót legalább 2-3 napig hagyjuk a formába száradni, mivel a ragasztó
vizes bázisú, hagyni kell, hogy a víz kipárologjon belőle és az a hab nehezen hagyja.
Nem árt ha meleg helyen van ( szobahőmérsékleten).
-
Köszi a részletes leírást! Minden világos!
-
István!
Régebben ilyen lamináláshoz használtunk (néhány ismerős és én is) egy habosodó ragasztót.
https://ragasztonagyker.eu/Isolemfi-3100-mono
Ez ugyan nem olcsó, de előre pontosan ki lehet mérni, olyan mint a méz, vékonyan elkenve is 1-2 mm vastagságúra felhabosodik (ragasztáskor kicsit párásítom a felületet) és minden felületi egyenetlenséget kitölt ami a habvágásnál esetleg keletkezett. Régen epoxi gyantával vákumozva lamináltunk, de ahogy Zolival is beszéltük ezt, elég nehéz szárnyak születtek így és nem is ragadt oda a faanyag mindenütt tökéletesen.
A habosodó poliuretán ragasztóból van 1 órás és 24 órás változat is, de a 24 órással van az embernek ideje, hogy mindent szépen a helyére igazítson. (meg ez olcsóbb is)
A vizes faipari ragasztó barátságosabb. Én is ki fogom próbálni, mert a habosodó ha a kezedre megy (használj kesztyűt) akkor nagyon kegyetlen. Nem lehet lemosni. Bele köt az ember bőrébe és kell egy hét mire lekopik.
Nekem a habosodó azért volt mégis szimpatikus, mert a felhabosodás miatt beleivódik a faanyagba is és a habmagba is.
Ezt csak mint érdekességet említettem meg. :)
Másik érdekesség erről a ragasztóról.
Van nekem ebből egy beszáradt flakon. Talán 2002-ben vásároltam. Kemény mint a kő. Nemrég kitaláltam, hogy ragasztok vele és belefúrtam egy 4mm-es fúróval hátha a közepe még jó. Kb 1cm után beszaladt a fúró és előtört a ragasztó. Tudtam vele ragasztani, de utána nagyon nehezen tudtam bedugaszolni, mert csak jött mint a láva és mindent szétfeszített.
Egy nap után állt le a szivárgás.
:D
Igazából az lenne jó ha lenne belőle kisebb kiszerelés mint az 1l.
-
Köszi az infót, nagyon érdekes ragasztó tényleg!
Ti honnét szerzitek be?
-
Azt a sok hasznos dolgot ami leírtatok, összefoglaltam itt:
http://rc-miskolc.emiter.hu/rc-miskolc/index.php/2016-01-25-16-08-16
Köszönet érte!!!
-
Sima faipari ragasztó mindenütt kapható. ( festék boltok vagy faipari szerelvényeket forgalmazó üzletek)
A habosodót én régen Budapesten vettem egy EMFI nagykerben. Most én is csak a neten kutakodnék.
Más gyártónál is van ilyen habosodós pur ragasztó. Én keresni fogok valami kisebb kiszerelésűt mint az EMFI volt.
-
Modellező boltban is lehet kapni ilyen ragasztót.
Én szlovákiában vettem 2 éve, nem használtam és bedöglött.
-
Jól gondolom, hogy a "faipari" ragasztó = a Palma Fa ragasztóval? Én jelenleg etz használom építésre (az Exprest).
-
Igen, ez az a ragasztó.
-
Találtam a neten egy videó sorozatot, melyben egy német
modellező mutatja be egy DLG alkatrészein a gyantával
való laminálást vákumban.
Érdemes megnézni nagyon hasznos még így is, hogy csak
pár szót értettem belőle, De aki modellező megérti a lényeget.
A sorozatnak 11 része van, én most néztem meg az utolsót nagyon jó.
https://www.youtube.com/watch?v=p5BsfmUrtDM&index=1&list=PLZdOy4nGe2QKGPChQ_nEaEKesgN3__jY1 (https://www.youtube.com/watch?v=p5BsfmUrtDM&index=1&list=PLZdOy4nGe2QKGPChQ_nEaEKesgN3__jY1)
HC ezt is felrakhatod az oldaladra.
Ha valaki gyantával akar laminálni, akkor habmagként csak a lábazati szigetelőt használja
a kéket vagy a rózsaszínt, mert a gyanta a sima fehérről leválik.
Ezt " joetheboss"-tól tudom, Ő már tapasztalta. Köszönjük neki az információt.
-
Sziasztok, nem csak leválik, hanem merevségben utol sem éri a a lábazati szigetelő habokat.
A tapasztalatom, a hungarocel nagyon nem birja a vákumot, ha meg nem használunk vákumot akkor vagy sok gyanta kell akkor nehéz lesz a szárny, vagy nem fog rendesen fogni.
hungrocell-t simán haználhatunk ha balsa a boritás, de ha uvegszál/carbon akkor inkább lábazati hőszigetelő.
-
Ez a szög-alatt vágó mechanikus "CNC" marha jó!!! Ezt lehet, hogy továbbfejlesztem még...
-
Köszönjük Józsi a szaktanácsot!
-
Ezt a sárga jelölésű habot ti honnét veszitek?
Én csak fehéret, kéket és zöldet találtam ami anyagában volt színezve. A sárga itt is anyagában van színezve?
-
Minden tüzéptelepen, vagy építőanyagot forgalmazó cégnél lehet kapni.
Miskolcon a Lambda System Kft-nél biztosan van.
http://www.lambda.hu/hu/kapcsolat/telephelyek/miskolc (http://www.lambda.hu/hu/kapcsolat/telephelyek/miskolc)
Azt nem tudom, hogy táblákba adnak-e, vagy csak csomagban, amiben
10 db 100 x 50 cm tábla van.
-
A sárga szín az csak a jelölése a fehér habnak, ami a szilárdságát jellöli.
Ez a színjelölés a lap élén egy csík formájában látható.
A piros jelölésű a leggyengébb, amit homlokzati szigetelőnek hívnak.
A sárga jelölésű, amit mi használunk, azt lépésállónak nevezik.
Az anyagában kék, vagy rózsaszín színű a legerősebb, amit lábazati
szigetelőként árulnak.
Az egyik kollégánk Német országban dolgozik és az egyik építkezésről
hozott hulladék szigetelőanyagot, ami barnászöld színű, sűrű mint a kék hab
és hajlékony. olyan mintha a kék hab és az EPP keveréke lenne. Nem olyan
törékeny mint az itthoni habok.
-
Csak egy kis sztori a vákuumozásról.
A Szokiéknak (Szokol Roland és Szabolcs) készült a klubban egy F3J modell szárnya egy alkalommal.
Epoxigyanta ragasztó, hűtőszekrény kompresszor vákuumszivattyúként (majd lefotózom mert érdekes szerkezet)
és fehér habból kivágott szárny, amiben fenyőlécekből készült főtartó volt.
Ragasztó felken, a szárnyra a furnér vagy balsa (nem emlékszem mi volt) felrögzít, a cucc be a vákuumozó zsákba.
Kompresszor beállítva a kívánt értékre és mivel 24 óra száradás kellett, így másnapig magára hagyva a szárny.
A szárny ami másnapra a szörnyszülötté vált. Nagyon érdekes profil keletkezett. A vastagság a főtartónál megvolt, de a vákuum hatására a puha habmag összelapult kb 3-4 mm-re a főtartó előtt és mögött is. :) :) :) Gondolom eltudjátok képzelni az arcunkat meg ezt a profilt is.
Végül is nem próbáltuk ki a szörnyprofilt hogy siklik.
:D
-
Köszi az infókat, így már értem!
-
Amit armonmiki irt azt megerősitem:) -0.4 bar felett egyszeruen a sima hungarocell összeesik, valószinüleg a mivel magát a habot, kicsi levegővel töltött golyók alkotják, ami vákum hatására szétreped, és a hab összeesik.
Nekem is az első ilyen készitményem ugyan igy szörnyszülött lett:) Nálam is egyébként hűtőgép kompresszor ból van házilag barkácsolva a vákum masina:)
Igazából A hungarocel EPS ( expandált polisztirol), a lábazati hőszigetelő az meg XPS (extrudált polisztirol) az utóbbi nagy sürűségű hab.
itt egy jó link róluk :http://www.nagyformatumu.hu/hu/habvagoval-vaghato-anyagok (http://www.nagyformatumu.hu/hu/habvagoval-vaghato-anyagok)
joe
-
Ez is hasznos infó, köszönjük!
-
Ígértem nektek fotót a vákuumozóról.
Ha hiszitek ha nem ez a kütyü nem fejszével készült. :D
(http://rcpilot.hu/users/2337/29068/b_201601281303167716.jpg)
Kicsit a részletekről.
(http://rcpilot.hu/users/2337/29068/b_2016012813125475.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/2337/29068/b_201601281313365948.jpg)
Igen, jól látjátok. A nyomáskapcsoló egy májkrémes doboz amibe hátulról egy réz tollbetétből levágott csődarab van beleforrasztva.
Az elejére pedig autó belső gumiból van egy darab ABA bilinccsel felfogatva.
A gumi közepére egy vastag menetelt végű szög van rögzítve nagy alátétekkel.
A szög feje valami fűrészlapból mentett rúgó lemezbe akad. Most kicsit berozsdásodott.
A valamiből kibányászott mikrokapcsolón a furat kicsit féloldalas és így excenteresen tud elmozdulni.
Így aztán egyszerű beállítani a ki és bekapcsolási értéket.
Még egy fotó hátulról.
(http://rcpilot.hu/users/2337/29068/b_201601281313532718.jpg)
A szerkezet tetején az üveg szilóval van felragasztva a dekoros konyhai munkalap felülethez és pufferként szolgál.
Sajnos most a motor ami egyébként nagyon érzékeny a szállításra nem működik. ( Kell majd egy új )
A szerkezet azonban fénykorában nagyon stabilan és pontosan tette a dolgát.
:D :D
-
Erre emlékeztem, de ha arra járok szeretném megnézni.
-
Rendben.
-
A vízszintes csillapító súlya a bevonás után a rögzítő csavarokkal együtt 69 g lett.
(http://rcpilot.hu/users/4285/28961/b_201602131659584409.jpg)
Az oldalkormány nem torziós, szerkezetű, hanem balzából épített.
(http://rcpilot.hu/users/4285/28961/b_201602131659551122.jpg)
-
A törzsön a függőleges rövidebbre lett vágva és a levágott darab anyagából
belül bordákkal lett megerősítve, valamint látható benne a magassági kormánylapokat
mozgató bowden.
(http://rcpilot.hu/users/4285/28961/b_20160213170014557.jpg)
Valamint az oldalkormányt mozgató bowden.
(http://rcpilot.hu/users/4285/28961/b_201602131700172080.jpg)
-
Tyukodi Pista barátunk a törzset kicsit általakította, mint korábban
írtam, valamint a hibákat kijavította és lecsiszolta róla a festéket, mivel
a javítások és átalakítások miatt úgy is újra kell festeni és
így 80 g-al könnyebb lett a törzs.
(http://rcpilot.hu/users/4285/28961/b_201602131659415072.jpg)
-
A törzsre fel vannak ragasztva a tőbordák,
(http://rcpilot.hu/users/4285/28961/b_201602131659459229.jpg)
valamint a törzsben egy balza lapra van felcérnázva és ragasztva az oldal és
magassági kormányt működtető bowdenek.
(http://rcpilot.hu/users/4285/28961/b_201602131700111263.jpg)
-
A farokrész és a kormányok működése az alábbi
videón látható.
https://youtu.be/Rp3fh-d9olE (https://youtu.be/Rp3fh-d9olE)
-
A következő képen a szárnyakat tartó cseszterton látható a törzsbordával,
ami a törzsbe gyantával és csavarokkal lesz rögzítve.
(http://rcpilot.hu/users/4285/28961/b_201602131700226386.jpg)
És így lesz beszerelve a törzsbe.
(http://rcpilot.hu/users/4285/28961/b_201602131700289506.jpg)
A szárnyak tájolását elől és hátul 3-as köracélból készült tüske látja el.
(http://rcpilot.hu/users/4285/28961/b_20160213170220924.jpg)
-
A tüskék a szárba beragasztott alucsőbe csúsznak bele.
(http://rcpilot.hu/users/4285/28961/b_20160213170032354.jpg)
A szárnyszervókhoz az áram és a jel a szárnytőbe beragasztott csatlakozókon
keresztül jut el.
(http://rcpilot.hu/users/4285/28961/b_201602131700087636.jpg)
-
Igy néz ki a betorziózott félszárny a szárnytő felől,
(http://rcpilot.hu/users/4285/28961/b_201602131659498700.jpg)
Valamint a szárnyvég felől, ahol a winglet csatlakozására szolgáló tájolótüske
hüvelye látható.
(http://rcpilot.hu/users/4285/28961/b_201602131659511101.jpg)
A csűrő és féklapok még csak fel vannak rajzolva a szárnyra, azok kivágására
és zsanérozására majd később kerül sor.
-
Már ki van vágva a borításból a szervó helye a szárnyban, melynek a helyét úgy
lehet könnyen megtalálni, hogy a betorziózott szárnyat a lámpa felé tartjuk és
az átvilágít a balzán. Az F3J témában van egy kép az épített, betorziózott csillapítótól,
amint átvilágítja a lámpa.
(http://rcpilot.hu/users/4285/28961/b_201602131700048836.jpg)
-
A jelenlegi állapotában összeszerelve így néz ki a gép.
(http://rcpilot.hu/users/4285/28961/b_201602131702234360.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/4285/28961/b_201602131702285589.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/4285/28961/b_201602131702386097.jpg)
-
A torziós borítás felragasztásáról az F3J termikvitorlázó témában
láthattok videót.
A két témát érdemes együtt nézni, mert egyes munkafolyamatok itt,
más munkafolyamatok ott láthatók.
-
:o :o :o
-
Hatalmas! :o
-
Egy habmagos szárnyba hogyan kell rögzíteni pl. egy futóművet? Érzésem szerint kevés egy keményfatönköt beragasztani a habmagba (érzésem szerint az kifordulna).
-
Ha beraksz még egy segédtartót és a főtartó és segédtartó közé ragasztod a fatönköt, az
talán kibírja, hogy ne szakadjon ki. Kell építeni egy próbadarabot, hogy mit bír ki.
-
Erősítés képpen akár rétegeltlemez szárnybordákat is tehetsz a habmagba
és azok köz lehet ragasztani a tömörfát, az biztosan bírja a futóművet.
-
Elkészült a Winglet habmagja, melyet rózsaszínű habból készített el István.
A tömbből először fűrésszel nagyolta ki a testet, majd papírcsőből készített
csiszolóval csiszolta méretre.
(http://rcpilot.hu/users/4285/28961/b_201602211706311813.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/4285/28961/b_201602211706475379.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/4285/28961/b_201602211706392294.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/4285/28961/b_201602211706504814.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/4285/28961/b_201602211706422279.jpg)
-
Ha beraksz még egy segédtartót és a főtartó és segédtartó közé ragasztod a fatönköt, az
talán kibírja, hogy ne szakadjon ki. Kell építeni egy próbadarabot, hogy mit bír ki.
Talán, de ez persze bonyolítja a szerkezetet...
-
Igen, de a kellő szilárdságot valahogyan el kell érni, nem jön magától.
-
Kíváncsian várom a szevofészek kialakítását a bebúrkolt habmagos szárnyban! Hogyan történik a szervo rögzítése? Hogyan találod meg a fészek pontos helyét?
-
A fészek pontos helyét úgy találhatod meg, hogy lámpa felé tartod a szárnyat és a balzán
átszűrődik a fény, fotó látható az F3J témában.
-
A fészek pontos helyét úgy találhatod meg, hogy lámpa felé tartod a szárnyat és a balzán
átszűrődik a fény, fotó látható az F3J témában.
Értem, köszi!
A szervo mihez lesz rögzítve (a fedélhez?)?
-
Igen a fedélhez rögzítik a szervót.
-
Értem! Köszi!
Kíváncsian várom a fotókat.
-
A winglet ek mivel lesznek boritva? en is akarok egy szarnyhoz kesziteni ugyan igy winglet et, csak nem tudom mivel boritsam..
joe
-
Biztos üvegezve lesz. ;)
-
remélem, megnézném mi a technikája :)
-
Igen üveggel lesz bevonva, csiszolva és festve, majd jön arról is fotó.
-
A wingletek üveggel, gyantával bevonva./Kicsit homályos/
(http://rcpilot.hu/users/4285/28961/b_201603072157097344.jpg)
És készre csiszolva, festve, igy néz ki a szárnyak végén.
(http://rcpilot.hu/users/4285/28961/b_201603072157209327.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/4285/28961/b_201603072157184877.jpg)
Tyukodi Pista barátunk dolgozik a gépen, azt nem mondta, hogy a szárnyak
már bevannak fóliázva.
-
Be bizony és a zsanérjai is a fóliából vannak! :) Nagyon tetszett!
-
Szépek lettek a szárnyvégek. Kis info ha lehet:) hanyas uveg, hány réteg? :)
-
30-60 g/m2 -es üveget használt a bevonáshoz, amilyen darabok
éppen voltak neki.
felvitt egy réteget, majd megcsiszolta, ahol elcsiszolta az üveget
befoltozta, újra csiszolta. Az üveg és gyanta réteg után egykomponensű
gittel kente be vékonyan, majd csiszolta festés alá.
16 g lett a súlya.
-
A kabintető egyenlőre szintén festett üveg lesz, ha lesz ideje rá ideje
rendes átlátszó kabintető lesz rajta, lehet hogy pilóta is lesz benne.
Az üvegtetőnek habmagot készített, amire teszi az üveget gyantával.
(http://rcpilot.hu/users/4285/28961/b_201603072157045910.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/4285/28961/b_201603072157152645.jpg)
-
Szia Zoli!
Szép lett! ;) :o
-
Tyukodi Pistának gratulálj, Ő építi, én csak dokumentálok!
-
Már a szárnyak be vannak vonva fóliával és a szervók is bele vannak szerelve.
A mai napon állítottuk be a rudazatokat, a szárny állásszögét.
A törzs még nincs lefestve, de István azt mondta, hogy először legalább
megsiklatja a gépet hogyan repül, addig nem kínlódik a törzs festésével.
Összerakva jelenleg így néz ki a madárka ami 4 méter fesztávolságú.
A gép menetkészen 3300 g körüli súlyú lesz.
(http://rcpilot.hu/users/4285/28961/b_20160316192253334.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/4285/28961/b_201603161923033964.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/4285/28961/b_201603161922598988.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/4285/28961/b_201603161923142600.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/4285/28961/b_201603161923203576.jpg)
-
A képeken az építő Tyukodi István látható.
Tényleg szép a gép és ha a törzs le lesz festve, még szebb lesz.
-
Hali. 3300gr ????Egy négy méteres gép !!! Gratulálok neked és aki részt vett a munkában.
Nyugodtan fest le a törzset is kell a súly. ( van kölcsön egy GPS jeladóm a berepülésre, mert ez nem fog lejönni az égről !!)
További jó munkát :pittyu
-
Én is gratulálok! Hatalmas madárka!
Szerintem is a súlya miatt nem kell aggódnia!
-
A berepülés pillanata(i)
(http://rcpilot.hu/users/4092/29383/s_201604061710082215.jpg) (http://rcpilot.hu/users/4092/29383/b_201604061710082215.jpg) (http://rcpilot.hu/users/4092/29383/s_201604061710105956.jpg) (http://rcpilot.hu/users/4092/29383/b_201604061710105956.jpg)
Csak két képre volt idő, inkább a berepítésre koncentrált a csapat.
-
Most nézem hogy az RcPilot csúnyán lekicsinyítette és még a tömörítéssel is rontott a képeken. Mindjárt keresek valami más megoldást és felrakom rendesen.
-
A két képet az alábbi linkeken lehet megnézni. Hirtelen csak a gugli driveot találtam, ha az RcPilot ennyire elcseszi a képeket akkor hanyagolni fogom.
https://drive.google.com/file/d/0BwSAVQQAuPYDRkJmSzVOM2x2c1E/view?usp=sharing (https://drive.google.com/file/d/0BwSAVQQAuPYDRkJmSzVOM2x2c1E/view?usp=sharing)
https://drive.google.com/file/d/0BwSAVQQAuPYDQWszcnVKcF9pc0U/view?usp=sharing (https://drive.google.com/file/d/0BwSAVQQAuPYDQWszcnVKcF9pc0U/view?usp=sharing)
-
Ezek szerint sikeres volt a berepülés! Gratulálok!
-
Nagyon szép! :o :o :o
Gratulálok a sikeres berephez. :)
-
Felmerült egy kérdés:
A csűrőket hogyan alakítottátok ki? Utólag lett kivágva (mivel?) a kész szárnyból?
Hogyan sikerült a vágást precízen elvégezni?
-
Második kérdés:
Ti hol veszitek a balza alapanyagokat?
-
Második kérdés:
Ti hol veszitek a balza alapanyagokat?
Szerintem praktiker.... ::)