Borsodi RC Modell Fórum
Rc modell repülőgépek => Elektromotoros repülés => A témát indította: gzax - 2019. Január 21. - 10:16:33
-
Üdv mindenkinek.
Egy kis kihagyás után ismét lesz időm foglalkozni egy kicsit az építéssel is.
Gomdoltam előveszem ezt a régi kedvenc gépemet.
Aki már látott ilyet, szerintem egyet ért velem, hogy ez egy ikon. Elég jellegzetes formával rendelkezik ami nem csak szép de jól is szuperál.
Aki modellezik már egy ideje és épített már ilyen gépet, az biztosan találkozott már Steve Shumate gépeinek rajzaival.
Ezek az építések mind szépen kidolgozott kis gépeket eredményeznek.
Sajnos a jelenleg kapható diegós habok annyira xarok, hogy nem érdemes ennyi munkát bele fektetni. Mivel a környékünkön nem igen lehet depront kapni, de még csak 1cm-es styroport sem így egyenlőre kénytelen vagyok ezt használni.
Szóval lehetne a project neve akár: Shumate után szabadon is.
Fogtam a rajzot és egy kicsit egyszerűsítettem a dolgon. elhagytam néhány elemet és az irányításon is változtattam egy kicsit.
A gép ettől veszített ugyan a gyönyörű dizájnjából de felismerhető maradt és ami fontos a jó irányíthatóságát is megtartotta.
De sok szónak sok az alja!
Tudom úgyis mindenki a végeredményre kíváncsi, épp úgy mint én!
;D
8)
;D
8)
-
(http://rcpilot.hu/users/2562/31332/b_20190121954348635.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/2562/31332/b_20190121954484445.jpg)
-
(http://rcpilot.hu/users/2562/31332/b_20190121954549021.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/2562/31332/b_2019012195501223.jpg)
-
(http://rcpilot.hu/users/2562/31332/b_20190121954428162.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/2562/31332/b_2019012195508771.jpg)
-
(http://rcpilot.hu/users/2562/31332/b_20190121955156907.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/2562/31332/b_20190121955238601.jpg)
-
És végül itt az utolsó kép is repkész állapotról
(http://rcpilot.hu/users/2562/31332/b_20190121955309350.jpg)
-
Most így visszanézve a képeket észre vettem, hogy tartozok még egyel, amin látszik a szervók bekötése.
Gyakorlatilag ez a gép érdekessége.
Nem kell semmi vadra gondolni. Mindössze arról van szó, hogy ikresítettem a magassági és csűrő lapot a maga oldalán.
Így spórolni tudtam a szervókkal és ami fontosabb a súllyal is.
Ránézésre is látszik a jólismert kis kék csoda motor. a mindössze 100W-os motor 7X4-es proppal 400g jelen esetben tolóerőt produkál. Szóval érdemes a repsúlynak ez alatt maradni.
Mivel korábbi tapasztalatok szerint a két hátsó vezérsíkkal ugyan jól repülhető a gép de sajnos egy kicsit nagyapis.
Bocsi nagypapik ! ;)
Ha sikerül valakit rávennem, hogy csináljon egy videót a repülésről akkor majd látjátok, hogy milyen kis virgonc lett így.
Mindemellett megmaradt jól kezelhetőnek is.
-
Szia gzax mester!
Nagyon jól néz ki! :o :o :o
Örülök, hogy újra itt! ;)
Remélem valamelyik rendezvényünkön majd láthatom repülni.... :)
-
Szia Attis
Eltökélt szándékom a Májusi nagy rendezvényre eljutni. Jó lenne végre dumálni egyet meg összefutni a srácokkal.
Ha nem is ezt a gépet de az utódját biztosan elviszem majd.
-
Ahogy ígértem itt az elmaradt kép az ikresített kormánylapokról
(http://rcpilot.hu/users/2562/31332/b_201901211959063062.jpg)
-
Szia gzax!
Köszönjük! ;)
A rajzot le lehet letölteni valahonnét? ???
-
Sajnos nincs meg digitális formában mert körző vonalzó segítségével rajzoltam át a gépet.
Készítettem sablont is farostlemezből ha leamortizálnám.
De ha szeretne valaki hasonlót építeni akkoride kattintva (https://drive.google.com/open?id=0BzLjeB0vc6i_cmhjX3gtTU1UQTA) a Shumate féle rajzot megtalálhatja.
Illeve itt a rajz gyűjteményem is. (https://drive.google.com/open?id=0BzLjeB0vc6i_aDRGQlNOckl5QW8)
Ebben van néhány egyszerűbb (Thoma féle)F-22-es rajz is.
-
Köszönöm! ;)
Várjuk majd a teszt videót! :)
-
Rajta vagyok de nincs operatőröm... 8)
De legrosszabb esetben pénteken behozom magammal szolgálatba és megküldöm az udvaron aztán felvetetem valamelyik kocka kollégával... ;D ;D ;D
-
Ahogy ígértem készült videó a madárkáról. Ide kattintva megnézhetitek (https://youtu.be/iOmgabFOCq8)
Nincs agyon szerkesztve a lényeg látszik.
Ha valaki szeretne ilyet építeni szívesen segítek a technikai részletekkel.