Borsodi RC Modell Fórum
Rc modell repülőgépek => Főnix madarak avagy kukaszökevények feltámadása => A témát indította: armonmiki - 2020. Március 23. - 10:23:28
-
A Falke 30. éve
A páciens egy igazi sólyom, ami évek óta szárnyaszegetten hever a padon.
Ez volt az első sajátépítésű nagy modellem. Sok élményt okozott üzemképes állapotában, de az eredeti tervrajz szerinti változatban soha nem repült. 1989-ben az NDK-ban dolgoztam 30 hónapig és ott vásároltam először egy Pionír nevű 110 cm fesztávolságú A 2 –es modellt ami legalább 25 alkalommal sérült és a javítások alkalmával egyre tökéletesebb lett. Ma ez már üzemképesen pihen és várja a következő startot. Ezután a modell után tetszett meg a 2020mm fesztávú F 1 A Falke. Az építőcsomagban volt egy halom anyag, amit a rajzok alapján kifaragtam. Akkor még nem lézerrel készültek ezek.
A modell építése félkész állapotánál megrekedt miután megszületett a kislányom.
Néhány év múlva a kazincbarcikai modellezőkkel megismerkedve Benyó Zolitól kaptam egy kis kétkormányos vitorlázó modellt, amibe az akkori egyszerű négycsatornás rádiómat beépítettem és ezzel kezdtem igazán el az RC modellezést, de a modellnek kicsi volt a szárnya (110cm) és nehéz is volt a nagy normál méretű szervóktól Ni-Cd akkutól, így a próbák során sérült is. A sérülés javítása egy nagy átalakítással párosult. Meghosszabbítottam a törzset egy horgászbotból mentett csővel és elővettem a Falke szépen megépített szárnyát, ami elég jól illeszkedett az ajándék modell törzsére. A szárnyat csak bevonni kellett és azonnal kész is volt egy egész szimpatikus repülő. A nagyobb szárnyfelület már sokkal könnyebben vitte a rádiós törzs súlyát. Nagyon jól repült. Sokat repítettem, de kezdőként azért sikerült több alkalommal is sérülten haza vinni a repcsit. Volt olyan is, hogy ráléptem véletlenül a törzsre és kettétört. :) A szárny is szenvedett néhány törést és kapott egy kis plusz merevítést.
Végül a modell összetört, de a szárny csak a fotón látható mértékben és így került a polcra sok éve. Talán 1996 ban, amikor egy szép nagy F3J modellre váltottam. (Ebből is vannak még maradványok)
Most miután az egészségügyi helyzet miatt több időt vagyok itthon, takarítás kapcsán a legutóbbi padlástúrán megpillantva a Falke törött szárnyát és a mellette heverő soha be nem fejezett törzsét úgy gondoltam, jó kis lejtő vitorlázó gép lehetne. A mostani pici elektronikák az eredeti törzsbe is elférnének. Főleg azért is érdekes lenne, mert a közelben egy nagyon alkalmasnak ígérkező lejtőt is találtam.
A kiindulási alap így néz ki.
(http://rcpilot.hu/users/2337/29059/b_201601261322017652.jpg)
A vízszintest újra kell építeni.
:D
-
Szia Miki!
Nagyon szép darab! :o :o :o
Jó lesz látni az újra építését és majd a reptetést! ;)
-
Léptem egy kicsit előre. Elkészült a vizszintes. Az eredeti használva volt a szárnyhoz anno, de az teljesen elhasználódott. :)
Tehát újat kellett csinálni. A bevonás majd a szárny bevonásakor lesz. Gazdálkodni kell a bevonóanyaggal.
(http://rcpilot.hu/users/2337/29059/b_202004032110151297.jpg)
-
Miki ez az a gép amit Barcikán a várdomb alatt siklattunk télen a hóban?
-
Igen. :D
De akkor a normál szervók miatt egy vastag törzsre volt felrakva a szárny.
Az eredeti törzs még soha nem repült. De már azt is szétvágtam, hogy a bowdent be tudjam ragasztani.
Majd csinálok fotókat.
Most ezen kívűl még van két kicsi javítás is más modelleken.
:)
-
Ezt érdemes újra repképes állapotba hozni, ez a szárny nagyon
jól repül. A profil nevét nem Tudod?
-
Meg van ennek az eredeti rajza.
A profil GÖ417 m.ger.Druckseite
Így van leírva a technikai adatokban.