Borsodi RC Modell Fórum
Rc modell repülőgépek => Vitorlázórepülés => A témát indította: kalazoli - 2020. Május 31. - 21:50:06
-
A VOSA Classic Modell HLG Race versenykiírásánál említettem hogy jövőre
egy újabb kategóriát szeretnénk indítani.
Egy A2-es szabadonrepülő rc-vé alakítását szeretném bemutatni, amire kitaláltuk
ezt a kategóriát.
Ma délután elővattem a polc tetején porosodó ládát, melyben az A2-ek pihentek.
Az egyiknek törött a törzse, viszont annak jobb a szárnya, így arra esett választásom.
(http://rcpilot.hu/users/4285/31763/b_202005312119448359.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/4285/31763/b_202005312120077421.jpg)
-
Kiszereltem a startkampót, majd
kivágtam a szervók helyét, valamint kifúrtam a vevő és az akku
helyét a törzsben. Összeragasztottam a törött törzscsövet balza betéttel és epoxy
ragasztóval, majd üvegszövet bandázst kapott, melyet epoxy gyantával erősítettem.
Jelenleg köt a gyanta, majd arról is lesz kép.
(http://rcpilot.hu/users/4285/31763/b_202005312120432231.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/4285/31763/b_202005312120499376.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/4285/31763/b_202005312120547684.jpg)
-
A törzs csövét epoxy gyantával és üvegszövet csíkkal ragasztottam össze,
majd csiszoltam és lefestettem.
(http://rcpilot.hu/users/4285/31763/b_202006132155479621.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/4285/31763/b_202006132155518398.jpg)
-
Az eredeti vízszintes csillapítót megpróbáltam fóliával bevonni, de
nem bírta a régi szerkezet, ezért egyszerű módhoz folyamodtam.
2-es balzából csináltam meg, amit befóliáztam.
A zsanérozás egyszerűen cellux ragasztószalaggal oldottam meg.
(http://rcpilot.hu/users/4285/31763/b_20200613215542571.jpg)
-
Beszereltem a szervókat, majd a kormányfelületeket mozgató
0,8-as acéldrótokat.
(http://rcpilot.hu/users/4285/31763/b_202006132155317791.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/4285/31763/b_202006132155051240.jpg)
-
Szia Zoli!
Ez a munka is szépen halad! ;)
Pofás kis gép lesz ez is! :)
Gratulálok! :) :) :)
-
Kész lett a gép, de nem volt jó idő hogy kipróbáljam.
(http://rcpilot.hu/users/4285/31763/b_20200621746434692.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/4285/31763/b_20200621746497944.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/4285/31763/b_20200621747316363.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/4285/31763/b_20200621747472761.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/4285/31763/b_2020062174753501.jpg)
-
Terveztem, hogy a szárnyat is újra borítom, de nem volt se időm, sem kedvem,
mert már repülni akartam vele. A szárny borításon a sérüléseket egyenlőre
széles celluxal javítottam ki. A gép repkész sólya 530 g lett.
Pénteken egész délután a jó időre vártam, de nagyon fújt a szél.
Esete fél 8 körül elállt a szél és erős felindulásból az udvaromon siklattam meg a gépet.
A madárka 30 méter után sem akart süllyedni, így nekem kellett a földre
kényszeríteni.
Tegnap este fél 8 körül szintén elállt a szél, így öreg barátommal kivittük a gépet
berepülni. A Sajó gátjáról eldobva egy kb 50 méteres sugarú köríven szépen
visszavezettem hozzánk.
A gép megőrizte szabadon repülő tulajdonságait, lassan méltóságteljesen repül.
A végén végeztünk pár gumiköteles startot is. Jól viseli a gumis startot,stabilan
lehet fellőni.
A gép alkalmas lesz kisebb szélben lejtőzésre is.
Videót sajnos nem tudtunk késziteni, de bepótoljuk.
Az oldalkormány felületét egy kicsit meg kell növelni, mert nem eléggé hatásos, de vezethető.
-
A gépen megnagyobbítottam az oldalkormányt és már jobban fordul.
Sikerült videót is készíteni.
https://youtu.be/E6TYEyiAa2A (https://youtu.be/E6TYEyiAa2A)