Borsodi RC Modell Fórum
Helikopterek => Elektromos helikopterek => A témát indította: compcenter - 2010. Január 31. - 15:22:08
-
(http://www.hobbyking.com/hobbycity/store/catalog/450TTPRO-1.jpg)
(http://www.hobbyking.com/hobbycity/store/catalog/450TTPRO.jpg)
(http://www.hobbyking.com/hobbycity/store/catalog/450TTPRO-4.jpg)
-
Farok hajtásról vélemények?
-
Személy szerint nekem tetszik a kardános kihajtás :) nincs nyulás,zsugorodás mivel nincs szij,nagy melegben v. hidegben jobb választás mint a szijas.
-
De, viszont nehezebben tolerál mint a szíj! ::)
Hozzá kell tennem szép a gép. :o
-
Szeirntem az eddigi legjobb kopi.. heli.. ;) ( látatlanba mondom )
-
Na mostmár nem látatlanba mondom h nem Sz@r ugyanis itt van a kezemben
Egy modellező társam gépe ,és én finomhangolom ,és állítom be,meg repülöm be... a szerkezet valóban hibátlan!!!
Szerelése Öngyilkosságg.... :D
-
Hozzá férhetetlen? ???
-
nem hozzáférhetetlen hanem ha van nőgyógyász vagy agysebész végzettséged akkor gyerekjáték.. ellenben jól megkell tervezned az építési fázisokat,h ne kelljen esetenként 3 szor szétszedni a vázat mert valami csavarhoz már nem férsz töbé hozzá ha össze rakod...
Pöppet macera.... Am kb mindent el lehet érni kellő ügyessééggel... Trex 450 pro is dettó....
-
most értem oda h szereljem.... GUSZTUSTALAN DOLOG.... egyeseknek büntetésként is oda adnám h cseréljen szervókat.....
-
most értem oda h szereljem.... GUSZTUSTALAN DOLOG.... egyeseknek büntetésként is oda adnám h cseréljen szervókat.....
Bünti! ;D ;D ;D
Képet dobhatnál róla. ;)
-
Már össze raktam és berepültem ... a gazdájánál van.. de jön még vissza mert kell állítgatni... Akkor megejtem a képeket!
-
Már össze raktam és berepültem ... a gazdájánál van.. de jön még vissza mert kell állítgatni... Akkor megejtem a képeket!
Videód nincs? ::)
Tettike
-
még azóta se került vissza.... a berepüléskor valami oknál fogva eldarálódott a hátsó kúpkerék,amit orvosolva lesz folyt köv..
-
Ok, rendben!
További észrevételek a helivel kapcsolatban? ???
Tettike
-
Hali
Ami feltünt h miután egyben van a gép nagyon merev ,masszív szerkezet...Könnyen jár minden!
A kábelezést és az elektronika elhelyezését egy picit sem könnyíti meg a váz.. szinte lehetetlenné teszi inkább!
Vázba betenni szinte semmit nem lehet ,csak mellé...
Felpörgetéskor fura volt hallanom egy 450 est kardánnal,mert hallani h nem szíj hanem a fogaskereket visítanak,de miután elérte az üzemi fordulatot ,már csendes és szépen jár! Nem tudom mennyi volt a fordulat ,mert miután eladtam minden modellemet eladtam a fordulatszám mérőt is ::)
De van még itt szal miután már üzemkész lesz a gép mindent be kell hangolni és góóó fel!
-
Sziasztok
A gép végre visszakerült így vannak képek:
heli: HK-450TT PRO
szabályzó: HobbyKing ( HK-SSHS50A ESC ) 50/65A
moci: Hobbykinges arany moci
szervók: 3x TP sg90 1x Bluebird BMS-375DD digital
gyro:HK401B
vevő:Jeti rex 7 mpd
akkuk: 2x 2200 3s1p flightmax 1x valami noname ( mind 3 jó még ,de a 2flightmax kifejezetten alig használt )
rádió: Graupner Mx12
(http://kepkezelo.com/images/q26ymmcpldqi3u50klm.jpg) (http://kepkezelo.com/)
(http://kepkezelo.com/images/zf254xcw8m9sdwcmwbca.jpg) (http://kepkezelo.com/)
(http://kepkezelo.com/images/e3nmaro76s9z1upww3u3.jpg) (http://kepkezelo.com/)
(http://kepkezelo.com/images/gfrmk3ukk1cmfmfnyxh.jpg) (http://kepkezelo.com/)
további képek:
http://kepkezelo.com/images/rwo7qxsqz8m6sjr9nehg.jpg
http://kepkezelo.com/images/cm99cghyghywdqrexft.jpg
http://kepkezelo.com/images/j8muwo9kiaw2pssgbpk7.jpg
http://kepkezelo.com/images/z3adtslkvy7q0tfou.jpg
http://kepkezelo.com/images/35lsmgra46hos7erg5wr.jpg
http://kepkezelo.com/images/0k1btbh53whwqvoamfq5.jpg
http://kepkezelo.com/images/mqpdxvgb4m3i1zq7g1.jpg
http://kepkezelo.com/images/0q3xfmbe4g4x4f9vj1fd.jpg
http://kepkezelo.com/images/eoqhfsnsu90m04vwocjt.jpg
http://kepkezelo.com/images/45mfzk2jwf7q6kg7l96.jpg
Egyébként: http://borsodircmodell.hu/index.php/topic,804.0.html
-
Nagyon mutatós a heli! :o
Gondolom már berepülted, mi a véleményed? ???
Ja, videó nincs a repülésről? ::)
-
Igen "repültem " már vele... ink állítgatás volt.. De mint a hirdetésben látható igazán még nincs is teljesen beállítva... szóval nem nagyon van róla videó amin akármi figurát is repülnék!
Ami észrevehető,hogy egy bizonyos fordulaton csendes sima a futása és a kardán miatt leállításkor ez is tovább forog mint a szíjas :)
-
Nem tudom, de nekem nem túl bizalom gerjesztőek a kúpos fogaskerekek! ::)
Attól függetlenül lehet hogy jók. ;)
-
Az 500 asomban volt h szántottam 1-1 rota közben a farokkal , és túlélte.. Hamarabb ettem meg a főfogast... Nem tudom 450 es méretben mit produkálhat hasonló helyzetben :)
-
Teljesen ti..x 450 pró
-
Teljesen ti..x 450 pró
Furcsa mód nagy a hasonlóság más típussal is! ::) ::) ::)
Olyan mint ha egy helyen gyártanák őket. ;D
-
Sziasztok!
Van-e valakinek szorosabb kapcsolata ezzel a típussal? ??? ??? ???
-
Itt kezesnek tűnik! :o
Amúgy tiszta T-rex meg Copter-X! ::)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3HTsJln_pxs[/youtube]
-
Itt meg már olyan 3D! ;D
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ytuXgpuWVOI[/youtube]
-
Rakott már össze valaki egy ilyen helit? ???
Mire kell figyelni, mit érdemes másként eltérőn csinálni a leírástól? ???
-
Sziasztok.
Tama2000 kolléga részére és kérésére összeraktam egy HK-450TT gépet. Alapvetően csak a váz volt HK, a szervo Turnigy MG90S Metal Gear Servo 1.8kg / 13.4g / 0.10sec ,a szabályzó HobbyKing 40A BlueSeries Brushless Speed Controller, a motor egy Copter-X 430-as, a farokszervó Futaba, GA-250 gyro és egy T9X-es táv.
A gépet beállítottam és lebegés után megkértem penobscot kollégát, hogy repülje be. A berepülés kisebb állításokat követően sikeresen lezajlott.
Ezt követően le vettem róla a forgószárnyakat.
Valamikor később - mivel nyaralás miatt nem jött érte még tama2000 - újra visszaraktam a lapátokat és gondoltam, hogy lebegek vele egy kicsit, csak úgy ellenőrzés miatt! ;D ;D ;D
A kertben felemeltem és a lapátokon akkora volt a nyitás, hogy egy V911 elrepült volna közte.
A lapátokat újra ellenőriztem ( súlypont stb. ) állító rudazatot egy formára állítottam és újra lebegés. A nyitást 3-4 állítás után "kitrékingeltem" ;D ;D ;D.
Utolsó felszállás közben hirtelen jobbra indult el a gép. Gondolhatjátok volt egy kis besz...s, a kertben kis helyen.
Toltam neki egy kis gázt, felemelkedett, balra nyomtam a csűrést, visszajött, elengedtem, de rögtön jobbra indult el. Ezt követően, magam sem tudom, hogy hogyan sikerült, de letettem. Nem túl simán sikerült a leszállás, de nem tört a gép. Húúúúúúúúúúú....
( Mi lett volna, ha tama első felszállásakor történik ezt, még gondolni is rossz rá. )
Ezt követően ellenőriztem a gépet és kiderült, hogy a baloldali szervó nem annyira működik. Tettem a vevő 1-es csatornájára egy másik ugyanolyan szervót és működött.
A szervo igen hamar megadta magát. A 3 szervót egyszerre vettem, de már összerakáskor kiderült, hogy az egyik rossz, de azt sikerült megcsinálnom, le volt szakadva egy vezeték benne ( ???? ).
Viszont ami most ment tönkre, nem azonos a fent említettel.
Így sajnos hétvégén nem tudja tama kolléga elvinni a gépét, bár megpróbálom addigra kicserélni a szervót.
Gondolom már nagyon szeretne már vele lebegni.
-
Helyesbítek HK-450GT heliről írtam.
És persze a szervo miatt szét kell szedni teljesen a helit, mert a vázat bontani kell a csere miatt és a tengelyek ellenőrzése sem maradhat el, a kicsit " erősebb " leszállás miatt.
Javítás után megírom, hogy mi lett az eredmény!
-
Sziasztok!
Tegnap kicseréltem a ( kicseréltük tama2000-val ) a hibás szervót. Ezt követően újra beszabályoztuk a középpontot, ellenőriztük a lapátállásszöget " padon. " Minden jó volt -4 0 +10 és -10 0 +10. :)
Ezután teszt lebegés, de a lapát megint "nyit". Sikerült beállítanom ismét, de azt vettem észre, hogy nem a gázkar középpont felett kezd emelkedni a heli, hanem egy kicsit felette ( utólag kiderült, hogy a "tréking" állítás közben jócskán elmászott a lapátállásszög.
Mivel nem volt olyan vészes, így ráraktam a "paratalpat" és irány próbarepülés . Kimentünk egy nagyobb, szabadabb légtérbe, mint az udvar. Tama2000 megkapta a szükséges instrukciókat és indult a heli. Lassú pörgetés után emelni próbálta a helit, de nagyon elindult neki balra és letette szépen ( földhatás). Ezután próbáltam szóban ösztönözni, hogy egy kicsit intenzívebben emelje fel és így nem fog kúszni a föld felett, de nyilván nem merte ( én sem mertem még ilyen "idős " koromban). Ezt követően újabb felpörgetés, de ekkor a farok elfordult jobbra, újabb próba és újra jobbra fordul ismét. Ezután én átvettem a rádiót, felemeltem a gépet és nem fordult semelyik irányba sem. Sőt intenzív farok kitéréseket követően is a bot elengedése után stabilan állt abban a pozícióban, ahol elengedtem a botot.
Sajnos ránk sötétedett és így befejeztük a mutatványt.
Van valakinek ötlete arra, hogy miért fordul el a gép farka jobbra földön felpörgetés közben, olyan 85 %-os gáznál? ( egyébként az CX450-es is Futaba Gyróval, ugyanezt csinálja néha ??!!!)
Mai napon újra ellenőriztem az állásszöget és állítottam rajta úgy, hogy mindkét lapátot megmértem azonos bot állásoknál és addig állítottam, amíg egyforma lett. A kitérések is egyformák lettek minden tartományban és a nulla pozícióban nulla volt az állásszög mindkét lapáton.
Remélem, hogy így nem lesz nyitás a lapátokon forgás közben. ( Vagy ez csak hiú ábránd??)
Holnap teszt!!!
üdv
-
Szia!
Az elfordulás teljesen természetes jelenség,mivel a farokrotor még nem érte el az üzemi fordulatot,így nem is tudja teljesen ellensúlyozni a főrotor forgatónyomatékát. baj akkor lenne,ha ezt már rendszerfordulaton csinálná!
-
Köszi Laci!
Bogrács partin találkozunk!
:)
-
Sziasztok!
A #26 ;#27; #28 hsz.-ek következményeit folytatnám.
A lapátnyitás problémára a megoldást a kereszttengelynél lévő gumi kicserélése jelentette (azt hiszem).
Összerakás, állítgatás, majd egyszer csak az 1ch-ra dugott szervó megadta magát ismét (#26 hsz), itt még a motor sem volt rádugva. Annyira megszorult, hogy kézzel sem lehetett megmozdítani.
Azt gondoltuk wagzo barátommal, hogy akkor a vevő lehet a ludas, mert már a második szervó megy tönkre ugyanazon a csatornán. Ez egyébként egy Eurgle vevő volt. Beletettünk egy Turnigy vevőt, majd pár nap szünet után belekerült 3db Tower Pro 9g-os szervó.
Imbolygó szintezés (mivel most csináltam először egyedül, elég sokáig tartott) után gondoltam rotor nélkül megnézem menetközben is működik -e minden. A motort felpörgettem, majd kb. 1 perc működés után ~35-45%-os gáznál az 1ch-ra kötött szervó végállásba ugrott, és úgy maradt. Ez ugyan kézzel mozdítható maradt, de többé nem működött. Tehát három szervó ment tönkre az 1ch-ra kötve.
Van valakinek ötlete, mi okozhatja ezt a problémát?
-
Időközben megmértem a csatornákon a feszültségeket:
1ch: alsó és felső láb között - 0,39v
alsó és középső - 6,49v
középső és felső - 6,10
2ch: alsó és felső láb között - 0,28v
alsó és középső - 6,50v
középső és felső - 6,22v
6ch: alsó és felső láb között - 0,30v
alsó és középső - 6,50v
középső és felső - 6,19v
(felsőnek a levonós oldalt értem)
-
Sziasztok!
Kicseréltem a szabályzót egy régebbire (igazából azt sem tudom milyen, mert egy használt helivel került hozzám).
A földön "kijátszottam" vele egy akksit (motor alapjáraton, szervókat folyamatosan mozgattam), és minden működött rendesen. Bár a szabi ilyen körülmények között is meleg ~40 fokos volt. Vennem kell egy újat!? :(
Ezek szerint a szabályzó volt a ludas a szervóhalálokért. Ami azért érdekes, mert teljesen új, pár start van csak benne.
Megmértem a szabiból kijövő feszültségeket, és elég érdekes amit tapasztaltam. A mérést úgy csináltam, hogy a szabi csati felém néz, a vezeték elfelé tőlem, és a szálak kilátszó része felül, Itt mértem a két szélső, és a szélsők - középső szálon.
Az új szabin (HobbyKing) a két szélső szálon 5,6v; bal és középsőn 6,5v; jobb és középsőn 0,72v.
Az ismeretlen szabin a két szélső szálon !! 0v !!; bal és középsőn 6v; jobb és középsőn 5,88v.
Megmérné valaki, hogy neki milyen értékeket mutat a szabilya!? Nem tudom mi a normális érték.
Köszönöm
-
Sziasztok!
Egy másik fórumon írták, hogy a szabályzó kivezetésein a feszültség méregetése akár kárt is tehet a szabályzóban, ezért inkább ne méregesse senki!
Ezt én sem tudtam! De ezért jók a fórumok, mindig van kitől tanulni.
-
Ha rövidre zárod véletlenül (ami nem nehéz), akkor tényleg tehet kárt benne, egyébként nem. :)
-
Sziasztok!
Egy másik fórumon írták, hogy a szabályzó kivezetésein a feszültség méregetése akár kárt is tehet a szabályzóban, ezért inkább ne méregesse senki!
Ezt én sem tudtam! De ezért jók a fórumok, mindig van kitől tanulni.
Tisztelettel Üdvözöllek Tama !
Én szerintem nem érdemes méregetni sem az ismeretlen sem a hobbykinges szabályzókat !!!
Én hobbykinges SS seriás - fekete narancssárga - 50/65 A - es szabályzóval repkedtem két évig / köszönet érte Szpisják Petinek ! / - és mindig volt egy kis melegedése áltó helyzetében is , de sohasem hagyott cserben !!!!!
Most vettem egy Align 450Mx motort ( megérdemelte a copterx450 SE V2
m :) ) ; és bár szerintem még ezt is elbírta volna, de úgy voltam vele miért ne érdemel ebből is egy újat , így kapott egy HobWing Platinum 40A szabályzót !! Mivel én az 550-s gépemen is ennek a 80A - s nagytestvérét használom - eddigi nagy megeléledésem közepette , így neked is azt tanácsolom , hogy egy ilyet nyugodtan vegyél , kapható hozzá lcd kijelzős programozó is amivel gyerekjáték a paramétereket beállítani !
Én innen vettem és bár most backorderes , az árát bőven megèri mèg postaköltsèggel együtt is , mivel igen kis súlyú lesz a csomag - mèg akkor is ha program boxot is kérsz mellé !!
Íme a linkek :
http://www.rc711.com/shop/hobbywing-platinum-40apro-programmable-brushless-esc-connectors-p-3394.html?currency=HUF
http://www.rc711.com/shop/hobbywing-advanced-professional-lcd-program-box-p-3366.html
Üdvözlettel : szarkazdr