Borsodi RC Modell Fórum
Rc modell repülőgépek => Slowflyerek => A témát indította: kalazoli - 2024. Március 18. - 10:40:03
-
Szevasztok!
Netes böngészés közben feldobott egy videót a net egy depronból készült
AN2-esről. A videó alatti hozzászólásokban megtaláltam a linket
a tervrajzokról és az anyagok is voltak itthon, így hát hozzáfogtam
a kis gép elkészítéséhez.
Videó:
https://www.youtube.com/watch?v=uEtOU7VJwA0&list=WL&index=16 (https://www.youtube.com/watch?v=uEtOU7VJwA0&list=WL&index=16)
-
Depron esetében mindig úgy szoktam csinálni, hogy az alkatrészek
rajzait ráragasztom katronpapírra, majd kivágom és ezek segítségével
rajzolom rá a depronra. Így gyors és anyagtakarékosan tudom kivágni
az alkatrészeket.
(http://)
-
Sikerült az új rendszerrel képet feltölteni! Hurrá !
Felrajzoltam a 3 mmes depronra az alkatrészeket.
-
A képek így elég kicsik, mert lebutítottam őket, hogy
ne foglaljanak annyi helyet, de ha rákattintassz, akkor kinagyítva
jól látható minden.
A kivágott alkatrészek.
-
Innen még hiányoznak a balza és rétegelt lemez alkatrészek,
amiket később láthattok a képeken.
-
A törzs összeragasztásával kezdtem, mely igen egyszerű, csak 3 törzsborda
van a gépben. Az első az orrész, második egyben a futómű tartója ami 3-as balzából van.
A harmadik a szervók után található, mely után szűkül a törzs. Ezt meg kellett erősítenem, mert
a farokrész összeragasztásakor megrokkant a hab. Későbbi képeken lehet majd látni a balza
erősítést.
-
A második törzsborda a fuitómű tartója 3-as balzából melyre a futómű anyaga
a 1,5 mm-es acélszál rá van cérnázva és ragasztava. Itt pillanatragasztót használtam.
A hab ragasztásánál UHU Por ragasztót és epoxi ragasztót használtam.
Az UHU Por helyett találtam egy másik habragasztót, amit a Praktikerben lehet kapni,
ez az UHU Expanded Polystyrene.
-
Így néz ki a törzs az oldallemezek összeragasztása után. A dekorálást az alkatrészek kivágását
követően megcsináltam alkoholos filccel, mert egyszerübb, mint összeragasztás után.
-
A szervótartót a rajz szerint habból lett volna, de 3-as balzából csináltam,
és itt látható a balza erősítés a törzsbordánál. 5 g-os szervót ír hozzá
eredetileg, én 3,7 g-ost használtam, ez volt itthon, de a 9 g-os elfér benne,
csak akkor lehet, hogy egy kis ólmot kell tenni az orrába.
-
A vízszintes csillapítónál a rajz csak a kormánylapok összekötéséhez írt
3x0,5-ös szánlap erősítést, de én a csillapító közepére is tettem egy
hosszabbat, valamint a függőlegest is megtámasztottam 0,8-as szénszállal.
-
Szia Zoli!
Nagyon kis aranyos AN2 lesz! ;)
Gratulálunk hozzá! :)
-
A kormánylapok mozgatása szénszál és acélszál kombinációjával
történik.
Ezen a képen is látható a vízszintes szénlap merevítése és a rajz
szerinti depron anyagú megtámasztása.
-
A motortartó 1,5 mm-es rétegelt lemez, melyre egy
3100 kv értékű drón motort fogattam fel. A felfogatást egy
karbon lapból vágtam ki, mivel belülről nem lett volna egyszerű
felfogatni a motort a csavarokkal. Esetleges karbantartás így
egyszerűen megoldható.
-
A vezérlő elektronikát a szárnyak felragasztása előtt meg kellett
oldani, mivel utána már nem lehet belerakni. lehetett volna egy
szerelőablakot csinálni, de az gyengítette volna a gép szerkezetét.
Ha valami probléma adódna, akkor szikével a törzs alját ki lehet vágni,
majd a szerelés után visszaragasztani.
Egy 10A-es szabályzó, valamint egy 4 ch vevő került a gépbe.
-
Felragasztottam a szárnyakat a szárnyakat oly módon, hogy
először a két félszárny érintkező felületét (élét) szögbe csiszoltam, majd
összeragasztottam és így került felragasztásra a törzsre először az alsó,
majd a felső szárny.
-
Ez után következett a szárnyakat összekötő dúcok beragasztása, melyek
a jobb stabilitás érdekében ferdén kerültek beragasztásra. Természetesen itt is
az alkatrészek élét a megfelelő szögbe be kellett csiszolni.
-
A kerekeket gyári szettből készítettem, mely mindkét oldalára depront
ragasztottam. A rajz szerint ez 3 db egymáshoz ragasztott 3 mm-es depronból
készül, 6 mm.es fatipli aggyal.
-
Szia Zoli!
Nagyon tetszik a dekor! ;) ;) ;)
-
A motor imitációhoz a neten kerestem képet a motorról, majd
kinyomtatva katronpapírra ragasztottam és úgy illesztettem be
a kör alakú burkolatba. Sajnos a rendszer több képet nem enged feltölteni,
de ami kíváncsi rá el tudom küldeni a további képeket.
-
A köralakú motorburkolat elkészítésénél a depront meg kell
hajlítani. Ez körülményes dolog, mert könnyen megtörhet az
anyag, de van rá egy jó és egyszerű módszer. Kell hozzá egy 2-3 cm
vastag szivacs lap, egy 3 cm hosszú 40-es, vagy 50-es pvc (szennyvíz) cső
A depront rárakom a szivacsra és a csővel mintha tésztát nyújtanék
végig görgetem a depronon. Bátran nyomjuk rá a csövet, csak arra
figyeljünk, hogy a cső merőleges legyen az anyag oldalára, hogy
rendes henger alakot kapjunk, ne csavarodjon el.
Ezt a módszert használtuk Tóth Laci bácsi által gyártott kis repülőknél,
a szárnyakon, így stabilabb lett.
-
Az akku a törzs aljára kívülre került.
A gép egy 8x4-es légcsavart kapott.
A dekoráció a rajz szerinti, ami alkoholos filccel
készült, de lehet öntapadós fóliával, vagy
vízbázisú festékkel is díszíteni.
-
Végül elkészült a gép, súlypont beállítás után egy 350mah-ás
két cellás 70C akkuval szépen repül, még trimmelni sem kellett
a berepülés során. A gép startrakész súlya 150 g.
Akinek megtetszett a rajzot el tudom küldeni pdf formátumban,
vagy a youtube oldalról a videó hozzászólásaiban is le lehet érni.
A tervezőnek és építőnek vannak hasonló kis deprongép tervei
Fokker és Sopwith kétfedelűek. Ha kell valakinek ezek tervei is
megvannak.
A videó a repülésről:
https://www.youtube.com/watch?v=ESGoHbIvP-E (https://www.youtube.com/watch?v=ESGoHbIvP-E)
-
Most jutott eszembe, hogy elfelejtettem leírni, hogy a kormánylapok
zsanérozása UHU por ragasztóval történt.
-
A videón jól látszik szépen repül! ;)